0
02122891840

آیا کلاس کنکور شرکت کنم؟

شرکت در کلاس کنکور چقدر موثر است ؟ معیار های مهم انتخاب کلاس کنکور چیست ؟ – آیا همه افراد برتر کنکور در کلاس کنکور شرکت کرده اند ؟
این ها موضوعاتی هستند که قصد داریم امروز پیرامون آن ها صحبت کنیم ، پس در ادامه با ما همراه باشید .

شرکت در کلاس کنکور

هر ساله دانش آموزان کنکوری با چالش شرکت و یا عدم شرکت در کلاس های کنکور مواجه می شوند . عده ای سودجو نیز با شعار های اغراق آمیز و گاهی اوقات بسیار عجیب دانش آموزان را فریب می دهند و دانش آموزان نیز با فشار بر روی اولیای خود ، از آن ها می خواهند که او را در کلاس های کنکور ثبت نام کند .
کلاس هایی که گاها مبلغ آن ها به چند ده میلیون تومان می رسد و در شرایط اقتصادی این روز ها پرداخت این مبلغ های هنگفت برای هر کسی آسان نخواهد بود .
اما چاره کار چیست؟ باید قید کلاس کنکور را کلا زد و یا با جستجو یک کلاس مناسب و با شرایط خوب و قیمتی پایین پیدا کرد ؟
طبیعتا پیشنهاد دوم منطقی تر به نظر می رسد . اما چگونه می توان یک کلاس با این شرایط یافت ؟ کلاسی که علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد .

معیار های مهم برای انتخاب آموزشگاه برای شرکت در کلاس کنکور

قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در کلاس کنکور کنید حتما معیار ها و نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید تا با اطمینان و خیال آسوده ثبت نام کرده باشید و همچنین بازدهی حداکثری برایتان حاصل شود .

۱) نظرات دیگران

یکی از بهترین راه ها که اکثر اوقات جواب می دهد ، پرس و جو و شنیدن نظرات افرادی است که سال های قبل از امکانات آن آموزشگاه استفاده کرده اند . بدیهی است اگر نظر آن ها مثبت بود و از شرایط راضی بودند ، شما نیز می توانید این آموزشگاه را در لیست منتخب خود قرار دهید .

۲) کارنامه افراد شرکت کننده

اکثر افراد بر این باور اند که اگر یک آموزشگاه تعداد رتبه های برتر زیادی داشت به این معنا خواهد بود که ، آن آموزشگاه کیفیت بالایی دارد و حتما مفید خواهد بود ، اما همیشه هم اینگونه نیست .
به عنوان مثال آموزشگاهی را در نظر بگیرید که در موقع جذب افراد ، ۸۰ درصد دانش آموزان ممتاز و برتر را جذب می کند و بقیه افراد را از دانش آموزان متوسط و ضعیف تر. این آموزشگاه قطعا هر ساله میزان بالایی قبولی و رتبه برتر خواهد داشت ، حتی اگر کیفیت خیلی بالایی هم نداشته باشد .
پس معیار منطقی برای شناسایی آموزشگاه های برتر ، مشاهده کارنامه افراد در آزمون های آزمایشی از روز اول و مقایسه آن با کارنامه دانش آموز در روز های پایانی خواهد بود . به طبع اگر دانش آموزی برتر باشد و از اول تا آخر تقریبا تراز ثابت و نزولی داشته باشد شاید نتوان آن آموزشگاه را خیلی با کیفیت دانست .
اما اگر کارنامه دانش آموزان متوسط و ضعیف تر را بررسی کردید و شاهد پیشرفت و روند صعودی در کارنامه آن ها بودید می توان نتیجه گرفت که آن آموزشگاه از نظر کیفیت ، کیفیت بالایی دارد .

۳) اساتید

بهره گرفتن از اساتید مجرب و کاربلد که کار خودشان را ثابت کرده اند و روش کار با هر دانش آموزی را بلد باشند . همچنین استفاده از نکته های تستی و روش های نوین آموزشی برای بالا بردن سطح یادگیری دانش آموزان بسیار مفید است .

۴) مشاوران

مشاوران تحصیلی باید با توجه به سطح هر دانش آموز و میزان توانایی که دارد به او برنامه مشخص بدهند و هر هفته آن را چک کنند تا در صورت عدم تاثیر و موفقیت با برنامه جدیدی جایگزین شود  .
بار ها دیده شده است که مشاوران یک برنامه از پیش آماده و پرینت گرفته شده را به همه دانش آموزان داده اند ، در حالی که این کار اصلا کار منطقی و درستی نمی باشد و با توجه به سطح توانایی های هر کس باید به آن برنامه داده شود .

۵) مبلغ مناسب

اکثر ما ضرب المثل « هر چقدر پول بدی آش میخوری » را شنیده ایم . اما بار ها دیده شده است که پول بیشتر خدمات و امکانات بهتر و بیشتری به همراه ندارد . به طور مثال اگر در زمینه شرکت در کلاس کنکور بخواهیم مثال بزنیم ، می توانیم موسسه هایی که پول های کلان و بی منطق از دانش آموزان می گیرند و با تبلیغات شعارگونه و غیر واقعی مشتری جذب می کنند ، را نام برد .
در واقع این شرکت ها از برند خود استفاده می کند و شاید کلاسی که در حالت عادی و منطقی مبلغش یک میلیون است را با مبلغ سه میلیون تومان به فروش می رسانند .
برخی از موسسه ها نیز با مبلغ های خیلی پایین تر از نرخ مصوب کلاس ارائه می دهند که دلیل آن استفاده از دبیران سطح پایین است و بازدهی بالایی ندارد ، پس به شما توصیه می کنیم که اصلا از این کلاس ها استفاده نکنید .

آیا همه افراد برتر کنکور در کلاس کنکور شرکت کرده اند ؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید آمار منتشر شده از مدارس افراد برتر کنکور در سال ۹۹ ، در سه رشته ی تجربی ، ریاضی و انسانی را با هم مرور کنیم .

رشته تجربی

از ده نفر برتر رشته تجربی ۹ نفر در مدارس تیزهوشان (سمپاد) درس خوانده اند و یک نفر نیز در مدرسه غیر انتفاعی .

رشته ریاضی

از ده نفر برتر رشته ریاضی ۷ نفر در مدارس تیزهوشان ، ۲ نفر در مدارس غیر انتفاعی و تنها یک نفر در مدرسه دولتی تحصیل کرده اند .

کلاس کنکور ریاضی

رشته انسانی

از بین ده نفر برتر رشته انسانی ، ۵ نفر در مدارس تیزهوشان ، ۴ نفر در مدارس نمونه دولتی و یک نفر در مدرسه دولتی درس خوانده اند .

با بررسی آمار فوق در می یابیم که اکثر افراد برتر کنکور در مدارس سمپاد و تیزهوشان درس خوانده اند که این مدارس به طور جداگانه و اختصاصی برای دانش آموزان کلاس کنکور برگزار می کنند و ساعت ها با آن ها کار می کنند .
پس برای کسب رتبه های برتر ، شرکت در کلاس کنکور استاندارد می تواند بسیار کمک کننده باشد و نتیجه خوبی را برای دانش آموزان و در آینده آن ها رقم بزند .

پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس های کنکور موسسه آموزشی موفقیت

مجموعه آموزشی موفقیت با در نظر گرفتن تمام معیار های انتخاب کلاس های کنکور و رعایت تمامی آن ها ، سعی بر این دارد که تا در راستای کمک به دانش آموزان نهایت امکانات و آموزش ها را در اختیار افراد قرار دهد و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ، مبلغ معقول و منطقی را برای شرکت در این کلاس ها از دانش آموزان دریافت نماید .
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کلاس های کنکور موسسه موفقیت می توانید به صفحه کلاس کنکور مؤسسه موفقیت مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن های مجموعه تماس حاصل نمایید . ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *