0
02122891840

از کلاس چندم برای کنکور بخوانیم؟

یکی از سوالات پر تکرار و مهم دانش آموزان و اولیای آن ها در این مورد است که « از کلاس چندم برای کنکور بخوانیم؟ » و چه زمانی بهترین زمان شروع کردن برای کنکور می باشد.
امروز قصد داریم جواب این سوال را با توجه به گفته ی مشاوران برتر کنکور و رتبه های برتر در سال های گذشته ، پاسخ دهیم ، پس حتما تا پایان با ما همراه باشید که قرار است کلی مطلب جالب بشنوید!

کلاس دهم ، بهترین زمان برای شروع کنکور!

اگر بخواهیم به پرسش مطرح شده (از کلاس چندم برای کنکور بخوانیم؟) خیلی صریح و بی پرده پاسخ دهیم ، بهترین زمان برای شروع کنکور از ابتدای ورود به کلاس دهم که شروع متوسطه دوم است می باشد.
دانش آموزان اگر از ابتدای سال دهم با برنامه ریزی دقیق و منظم درس های خود را مطالعه نمایند و در تابستان آن ها را جمع بندی کنند ، تقریبا ۸۰ درصد راه را رفته اند.
ولی مشکل اینجاست که عده ی زیادی به گمان اینکه شروع از پایه دهم خیلی زود است و حوصله درس خواندن را ندارند ، از این واقعیت فرار می کنند.
مشکل اصلی که این افراد دارند این است که می گویند : « ما نمی توانیم هم به صورت تشریحی و برای امتحانات بخوانیم و هم برای کنکور و به صورت تستی! ».این حرف نیز پر بیراه نیست!
دلیل این حرف ، این می باشد که تا سال نهم ، یعنی ۹ سال به اینگونه درس خواندن عادت کرده اند و تغییر این شیوه برایشان بسیار سخت است.اما راهکار چیست؟

مشاوره و برنامه ریزی اصولی و متناسب با توانایی هر شخص

اگر دانش آموزان در ابتدای پایه دهم با یک برنامه ریزی منظم و اصولی که متناسب با توانایی شان باشد ، درس خواندن به صورت تستی و برای کنکور را کم کم شروع کنند ، علاوه بر اینکه برایشان سخت نخواهد بود و به آن عادت می کنند ، وقتی پیشرفت خود را می بینند برایشان بسیار لذت بخش نیز می شود.
مشاوره تحصیلی برای کنکور ، می تواند کمک بسیار خوبی به شما کند و از استرس و نگرانی شما نیز کم می کند.
اکثرا دانش آموزانی که در سال های یازدهم و دوازدهم از درس زده می شوند و به قول خودشان بی خیال کنکور می شوند ، به دلیل نبود مشاور و راهنما و برنامه ریزی اصولی برای شان است.

آیا از سال دوازدهم نیز می توان برای کنکور شروع کرد و به نتیجه رسید؟

یک مسابقه دو را در نظر بگیرید که در اول افرادی از همان اول ، با توجه به طول مسیر ، جوری برنامه ریزی کرده اند که تمام راه را با انرژی مناسب طی کنند که نه در طول راه خسته شوند که دیگر تاب و توان ادامه را نداشته باشند و نه آنکه در ابتدا بسیار بد و کم انرژی شروع کنند که حریفان از آن ها جلو بزنند.
در این راه کسانی که ابتدا خوب شروع نکرده اند هم می توانند نتیجه قابل قبولی بگیرند ، اما نیازمند تلاش ماکزیمم هستند در ادامه ی راه است و توان بیشتری باید از نفرات جلویی بزارند.
طبیعی است که این افراد باید تلاششان چند برابر شود و سختی های زیادی را تحمل کنند و برای ادامه ی مسیر برنامه ریزی درستی داشته باشند تا به موفقیت دست یابند.
پس با توجه به نکات گفته شده ، کسانی که سال دهم و یازدهم خود را از دست داده اند ، بسیار کار سختی دارند ، اما نگران نباشند! ، زیرا آن ها نیز می توانند با برنامه ریزی درست درسی و تلاش مضاعف به نتیجه قابل قبولی برسند.

گول تبلیغات تلویزیونی کنکور را نخورید!

احتمالا همه تان برنامه های مربوط به تبلیغات کنکور را دید اید.در این برنامه ها بعضا دیده می شود که با استفاده از عبارات فریب دهنده شما وسوسه می کنند که در کلاس های آن ها شرکت کنید ، اما بدانید که اگر خیلی نخوانده اید در زمان کوتاه نمی توانید کار زیادی انجام دهید.
متاسفانه در سال های اخیر برنامه های از این دست در تلویزیون زیاد شده است و عده ی زیادی با توجه به اینکه ، این برنامه ها از رسانه ملی پخش می شود به آن ها اعتماد می کنند و در آخر به جایی نمی رسند.

برنامه ریزی جداگانه و مختص به هر فرد و هر مقطع

با توجه به اینکه شما از چه پایه ای تصمیم به خواندن برای کنکور می گیرید می بایست ، برنامه و استراتژی متفاوت برای شما پیاده شود.
طبیعی است هر چه این زمان زود تر باشد برنامه ی شما سبک تر و راحت تر خواهد بود و هر چه به زمان کنکور نزدیک می شوید این برنامه سخت تر و سنگین تر می شود.
پس در واقع جواب سوال «از کلاس چندم برای کنکور بخوانیم؟» تا الان باید تا حد زیادی برایتان مشخص شده باشد.
نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که ، برنامه باید جوری باشد که در حد و توان دانش آموز مورد نظر باشد و بتواند از پس آن بر بیاید.
دیده شده است که در خیلی از موسسات و مراکز علمی متفرقه و غیرمجاز یک برنامه را پرینت می کنند و به تمام دانش آموزان همان را می دهند ، در حالی که توان درسی و گیرایی هر شخص متفاوت است و نمیتوان یک نسخه برای همه پیچید.

برای کسب رتبه های خوب چه باید کرد؟

با توجه به اینکه اکثر مدارس اهمیتی به تست زنی و کلاس های کنکور نمی دهند و فقط در سطح کتاب و برای امتحان با دانش آموزان کار می کنند ، شرکت در کلاس های کنکور می تواند کمک زیادی به دانش آموزان کند تا مطالب تستی و راه حل های کوتاه را یاد بگیرند و همچنین با سبک سوالات کنکور بیشتر آشنا شوند.
موسسه علمی آموزشی موفقیت با بهره گیری از بهترین دبیران و اساتید کنکور ، هر آنچه که شما برای کسب یک رتبه عالی نیازمندید را به شما آموزش می دهند و شما بدون دغدغه و استرس می توانید محیای کنکور شوید و بهترین رتبه ی ممکن تان را کسب کنید.
برای کسب اطالاعات بیشتر درباره ی کلاس ها و زمان و نحوه برگزاری آن ها می توانید با شماره های مجموعه موفقیت تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی نمایند. ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

1/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • Hanie Ahmadi 28 اردیبهشت 1400

    سلام آیا برای کسی که کلاس یازدهم در رشته تجربی است , شروع به مطالعه برای کنکور دیره؟ اگر از صفر از اول خرداد شروع به خواندن کنم امکان قبولی در کنکور رشته پزشکی وجود دارد؟ آیا تجربه قبولی اینگونه شاگردانی را دارید؟ سوالاتم زیاد شد اگر میشه راهنمایی اساسی بفرمایید باتشکر

    • امیررضا سیفان 1 خرداد 1400

      سلام هانیه خانم احساس دیر یا زود بودن به خود فرد بستگی داره.
      اگر درست مطالعه کنید امکان قبولی هست.
      تجربه قبولی شاگردانی با این شرایط را در آموزشگاه موفقیت داشتیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *