0
02122891840

انتخاب رشته چیست؟

مهم ترین چالشی که داوطلبان کنکور بعد از آزمون سراسری با آن مواجه می شوند انتخاب رشته است.امروز قصد داریم به طور کلی درباره اینکه انتخاب رشته چیست و چه اهمیتی دارد صحبت کنیم و نکات بسیار مهمی درباره انتخاب رشته و اصطلاحات کاربردی در آن را با شما در میان بگذاریم ، پس ما با همراه باشید.

انتخاب رشته چیست؟

احتمالا کمتر کسی است که معنای واژه انتخاب رشته را نداند ، اما به دلیل اهمیت موضوع به طور مختصر به آن اشاره می کنیم.زمانی که شما رتبه شما در آزمون سراسری ، که به کارنامه اولیه آزمون سراسری معروف است ، توسط سازمان سنجش منتشر می شود ، شما باید بر اساس این رتبه ، رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود را ، بر اساس اولویت انتخاب کنید.
در صورتی که شما مجاز به انتخاب رشته شده باشید ، می بایست تعداد ۱۵۰ رشته را بر اساس اولویت تان در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانید.به این صورت که بر اساس کد موجود در دفترچه انتخاب رشته ، اولویت هایتان را به ترتیب در سایت وارد می نمایید.

اهمیت انتخاب رشته اصولی در تعیین مسیر آینده!

بعد از کنکور مهم ترین چیز انتخاب رشته است.یک انتخاب رشته ی خوب می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.حتی بعد از انتخاب رشته نیز مراحلی وجود دارد که غفلت از آن ها می تواند باعث پشیمانی شما در آینده شود.پس حتما آن را جدی بگیرید.حال می خواهیم به پرسشی که خیلی ها می پرسند ، بپردازیم و جواب آن را به صورت دقیق و منطقی بیان نماییم.

آیا خودمان می توانیم انتخاب رشته کنیم؟

با توجه به اهمیت انتخاب رشته که در مورد آن صحبت کردیم ،توصیه می شود که که برای انتخاب رشته حتما به یک فرد متخصص و یا یک آموزشگاه خوب مراجعه نمایید اما اگر شرایط این کار را ندارید ، می توانید خودتان هم این کار را انجام دهید ، اما عواقب آن به عهده ی خودتان خواهد بود!
شاید عده‌ای که به طور دقیق از انتخاب رشته اطلاع ندارند ، گمان می کنند که انتخاب رشته صرفا وارد کردن یکسری رشته و دانشگاه در دفترچه و سایت سنجش می باشد ، اما اصلا اینگونه نیست.
در انتخاب رشته اصولی ، ابتدا با استفاده از تست های روانشناسی و شخصیت شناسی ، باید با علایق و روحیات فرد آشنا شد.در مرحلع بعد باید با توجه به علایق فرد رشته هایی که مناسب او می باشد را برای او به طور کامل تشریح کرد.این تشریح باید شامل توضیحات در مورد خود رشته ، درس هایی که در دانشگاه باید گذرانده شود، بازار کار ، سختی های رشته و شغل آن ، امکان مهاجرت و … باشد.
پس از این مرحله فرد باید در مورد رشته مورد علاقه خود فکر کند و تصمیم نهایی را بگیرد.سپس در اینجا هنر آن مشاور انتخاب رشته مشخص می شود که باید با یک چینش دقیق و اصولی ، فرد را در بهترین جایی که می تواند تحصیل کند ، قبول کند.
شما قطعا خودتان نخواهید توانست که این مراحل را به طور دقیق و اصولی پیش ببرید.

اصلاحیات دفترچه انتخاب رشته چیست؟

در طی روزهایی که دانش آموزان انتخاب رشته انجام می دهند ، ممکن است یکسری اصلاحیات و موارد از این دست توسط سازمان سنجش منتشر شود.این اصلاحیات شامل رشته هایی هستند که داخل دفترچه نیستند و یا رشته هایی که داخل دفترچه بودند و حذف شدند!پس باید خیلی به این مورد توجه کنید.با توجه به اینکه اکثر افراد توجهی به این اصلاحیات نمی کنند ، شما می تونید با در نظر گرفتن این اصلاحیات از این فرصت ها به خوبی استفاده نمایید.
اگر اقدام به مشاوره و انتخاب رشته در یک مرکز خوب گرفته باشید ، تمامی این اصلاحیات به شما اطلاع داده خواهد شد و آن هایی که برای تان مفید است ، پس از مشورت با شما در انتخاب هایتان قرار خواهد گرفت.

تکمیل ظرفیت چیست؟

پس از انتخاب رشته و انتشار نتایج نهایی کنکور ، ممکن است یکسری از ظرفیت ها باقی بماند و دانش آموزان در جای دیگری ثبت نام کنند.به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که در دانشگاه سمنان پذیرفته شده است اما به دلیل مسافت زیاد ترجیح می دهد که در دانشگاه آزاد تهران ثبت نام کند.دانشگاه سمنان برای اینکه ظرفیت خالی خود را پر کند ، اعلام می کند که ظرفیت دارد و در اصلاح به دنبال تکمیل ظرفیت است.
حال کسانی که رتبه شان در حد قبولی آن دانشگاه نبوده می توانند دوباره اقدام به ثبت نام در تکمیل ظرفیت آن دانشگاه کنند و در قبولی در آن دانشگاه پذیرفته می شوند.

انتخاب رشته تضمینی ، قبولی پزشکی با هر رتبه‌ای!

یکی از نکاتی که خیلی باید به آن توجه کنید ، این مورد است که در بازار رقابتی و داغ انتخاب رشته گول تبلیغات و ادعا های دروغین را نخورید.خیلی از افراد با برگزاری همایش ها و تبلیغات دروغین مثل انتخاب رشته رایگان ، قبولی پزشکی با هر رتبه‌ای و … در این بازه ، افراد زیادی را جذب می کنند و مبالغ بسیار کلانی نیز از آن ها می گیرند اما در آخر که فرد در رشته ای که وعده داده شده بود قبول نمی شود ، به بهانه های مختلف جوابگو نیستند.

انتخاب رشته اصولی و تضمینی در موسسه موفقیت!

در موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت اولین اصل همواره صداقت است.ما در موسسه موفقیت به شما وعده های دروغین و قبولی با هر رتبه‌ای نمی دهیم اما این را به شما می گوییم که شما را در بهترین جایی که می توانید تحصیل کنید ، قبول خواهیم کرد.یعنی با رتبه ی شما امکان ندارد که در جای بهتری قبول شوید.
تمام مراحل اصولی انتخاب رشته که در طول این مطلب به آن پرداخته شد در موسسه موفقیت به طور کامل و دقیق انجام می شود و تمام این امکانات با هزینه ی بسیار منطقی و معقولی می باشد؛نه مثل موسساتی که به دلیل مطرح بودن نامشان از موفقیت سو استفاده می کنند و مبالغ هنگفتی می گیرند.
همچنین مشاوران موسسه موفقیت از روز انتخاب رشته تا تکمیل ظرفیت با شما خواهند بود شما را آخرین لحظه همراهی خواهند کرد و جوابگوی شما خواهند بود.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶
اگر این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، حتما مطلب انتخاب رشته کنکور آزاد را بخوانید.

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *