0
02122891840

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰

پس از برگزاری کنکور تجربی و اعلام نتایج اولیه، مهم ترین کار انتخاب رشته کنکور تجربی می باشد. متاسفانه هر ساله عده زیادی به دلیل عدم آگاهی و انتخاب رشته نادرست در رشته دلخواه خود قبول نمی شوند و مجبور می شوند یا در یک رشته دیگر ادامه تحصیل دهند و یا یکسال دیگر برای کنکور بخوانند و دوباره کنکور دهند. امروز قصد داریم مطالب بسیار مهم و ویژه‌ای مختص رشته و کنکور تجربی را با شما در میان یگذاریم، پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب رشته کنکور تجربی، مهم و سرنوشت ساز

همانطور که می دانید رشته تجربی هر ساله بیشترین آمار شرکت کنندگان را دارد و در کنکور تجربی ۱۴۰۰ نیز با حدود ۵۵۴ هزار نفر شرکت کننده، رقابت بسیار سخت و تنگاتنگی وجود دارد. اکثر افراد شرکت کننده در آزمون سراسری تجربی به دنبال قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی هستند. بنا براین می توان گفت که رقابت اصلی بر سر این رشته های پرطرفدار است. با توجه به این سطح رقابتی که وجود دارد، یک انتخاب رشته اصولی می تواند بسیار مهم و سرنوشت ساز باشد، مخصوصا در رشته تجربی و تاثیر آن را نباید نادیده گرفت.

ظرفیت رشته تجربی در آزمون سراسری چقدر است؟

با توجه به آمار اعلام شده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاه های سطح کشور، با احتساب تمام رشته های با آزمون و بدون آزمون، ۱۷۴ هزار نفر وارد دانشگاه ها می شوند. با توجه به آمار ۵۵۴ هزار نفری کنکوری ها، یعنی حدودا از هر سه داوطلب فقط یک نفر شانس ورود به دانشگاه های سراسری را خواهند داشت.

زمان انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ از کی آغاز می شود؟

با توجه به اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه کنکور در نیمه مرداد ماه اعلام می شود و انتخاب رشته نیز از همان تاریخ آغاز خواهد شد. اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده و به محض اعلام از به اطلاعات شما خواهیم رساند. معمولا زمان انتخاب رشته یک بازه ۳ روزه می باشد که اکثر تمدید نیز می گردد. به عنوان مثال زمان انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹ ابتدا ۳ تا ۵ مهر اعلام گردید ولی تا ۷ مهر نیز تمدید شد. در این مدت شما فرصت دارید تا رشته های مورد علاقه تان را به ترتیب اولویت در سایت اعلام شده ثبت نمایید.

آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری در رشته تجربی متفاوت است؟

یک نکته مهم و جدید در مورد انتخاب رشته تجربی در یکی دو سال اخیر اعمال شده است و که حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشید. انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری متفاوت هستند اما به جز چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی. به جز رشته های فوق در سایر رشته ها، انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد مجزا می باشد و حتی تاریخ آن ها نیز فرق می کند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد، معمولا چند روز پس از انتخاب رشته دانشگاه سراسری آغاز می شود و معمولا هم زمان طولانی تری فرصت دارد.

گول تبلیغات دروغین انتخاب رشته را نخورید!

در مدتی که بازار انتخاب رشته داغ می باشد خیلی از افراد که از تخصص لازم نیز برخوردار نمی باشند، اقدام به جذب دانش آموزان برای انتخاب رشته می کنند و یا برخی افراد دیگر با تبلیغات و وعده های دروغین افراد زیادی را به خود جذب می کنند که باید مراقب این سودجویان باشید.

  • قبولی در پزشکی با هر رتبه‌ای
  • قبولی تضمینی در رشته دلخواه شما
  • انتخاب رشته تضمینی کنکور

این ها مواردی از وعده ها و شعار های تبلیغاتی برخی از مراکز انتخاب رشته می باشد که قصد دارند با فریب داوطلب او را جذب کنند.

مراحل انتخاب رشته اصولی کنکور تجربی با موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت

موسسه موفقیت هر ساله تعدادی از افراد را انتخاب رشته می کند و با توجه به ظرفیت محدودی که دارد خیلی سریع پر می شود. انتخاب رشته موسسه موفقیت جز اصولی ترین و تخصصی ترین انتخاب رشته ها در سطح کشور می باشد که شامل ۱۰ مرحله می باشد که در ادامه قصد داریم به طور کامل آن را بررسی نماییم.

۱) مشاوره اولیه

در مشاوره اولیه، کارنامه کنکور شما مورد توسط مشاوران تخصصی انتخاب رشته مورد تحلیل قرار می گیرد و تمام شرایط قبولی شما به طور کامل بررسی می شود.

۲) معرفی رشته

در مرحله بعد از شما تست روانشناسی گرفته می شود تا علایق و مهارت های شما به طور کامل شناسایی شود و سپس با توجه به نتایج این تست، رشته های مورد علاقه و رشته هایی که با مهارت های شما سازگار می باشد به طور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد. این توضیحات شامل دروس دانشگاهی، میزان سختی دروس، بازار کار، شرایط مهاجرت و… می باشد که سیر تا پیاز رشته ها برای تان گفته خواهد شد.

۳) تعیین اولویت

در جلسه دوم مشاوره، رشته های مورد علاقه شما و رشته هایی که تصمیم بر انتخاب آن ها گرفته اید بررسی می شود و پس از انجام صحبت های نهایی با دانش آموزان و اولیا، اولویت بندی آن ها مشخص خواهد شد.

۴) چیدمان

در این مرحله رشته های دانش آموز بر اساس اولویت تعیین شده و استاندارد های موجود چیده می شود و تحویل متقاضی داده خواهد شد.

۵) چک اولیه

در این مرحله داوطلب یکبار چیدمان را چک می نماید و اگر نیاز به تغییری داشت با مشاوران مشورت می نماید و چیدمان نهایی را در اختیار موسسه قرار می دهد.

۶) دبل چک

برای اطمینان خاطر از اینکه چیزی از قلم نیفتاده باشد و همه چیز به درستی انجام شده باشد یکبار دیگر انتخاب رشته شما توسط مشاوران بررسی می شود و در نهایت برای ورود به سایت در اختیار داوطب قرار خواهد گرفت.

۷) ثبت در سایت

در این مرحله افراد می بایست انتخاب رشته خود را با دقت در سامانه انتخاب رشته ثبت نمایند و منتظر اعلام نتیجه نهایی بماند. در این مرحله فاز اول انتخاب رشته که در مردادماه می باشد به پایان می رسد.

۸) اعلام نتایج

معمولا در نیمه دوم شهریور ماه نتایج نهایی اعلام می شود که در این مرحله تمام قبولی ها در سیستم موسسه موفقیت ثبت می گردد.

۹) تکمیل ظرفیت مهر

پس از پایان ثبت نام دانش آموزان در دانشگاه ها یکبار تکمیل ظرفیت اعلام می شود که در صورت تمایل دانش آموزان، یکبار دیکر برای آن ها انتخاب رشته صورت می گیرد و شانس قبولی آن ها در رشته و دانشگاه بهتر دوباره ارزیابی می شود.

۱۰) تکمیل ظرفیت بهمن

پس از پایان ترم اول دانشگاه ها، یکبار دیگر تکمیل ظرفیت اعلام می شود که دانش آموزان در صورت تمایل می توانند بار دیگر شانس قبولی خود را در جای بهتر بررسی نمایند. در این مرحله انتخاب رشته شما به پایان می رسد. یعنی عملا اگر انتخاب رشته شما در مرداد آغاز شود شش ماه به طول می انجامد و در بهمن به پایان خواهد رسید. به دلیل محدودیت ظرفیت ها پیشنهاد می کنیم که برای ثبت نام در انتخاب رشته موسسه موفقیت هر چه سریع تر اقدام به رزرو نمایید تا با بهترین شرایط در خدمت شما باشیم. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

شاید برایتان جالب باشد

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور انسانی

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ از چه تاریخی آغاز می شود؟

با اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰، زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ نیز آغاز می شود که طبق گفته سازمان سنجش حدودا نیمه مرداد ماه خواهد بود.

انتخاب رشته کنکور سراسری و کنکور آزاد در سال ۱۴۰۰ با هم متفاوت می باشند؟

به جز رشته تجربی و در چهار رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی که انتخاب رشته سراسری و آزاد آن ها یکجا می باشند، در سایر رشته ها به صورت جداگانه می باشند.

امکان انتخاب چند رشته در دفترچه کنکور سراسری و آزاد وجود دارد؟

برای کنکور سراسری حداکثر ۱۵۰ رشته و برای آزاد ۱۰۰ رشته می توانید وارد سایت انتخاب رشته نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *