0
02122891840

چرا استفاده از آموزشگاه کنکور یا کلاس کنکور ضروری است؟

آمادگی برای کنکور با آمادگی برای یک امتحان معمولی متفاوت است. کنکور بر اساس الگوی سؤالات چند گزینه ای انجام می پذیرد که در آن نیز برای هر تلاش اشتباهی نمره ‌ای منفی وجود دارد؛ بنابراین داوطلبان می ‌توانند با شرکت در کلاس کنکور نه تنها به خوبی دروس مربوطه را در خاطر ثبت کنند، بلکه آزمون های مرحله آموزشگاه کنکور را برای خود شبیه سازی کنند. برای هر داوطلبی که می خواهد در کنکور موفق عمل کند، لزوم حضور در کلاس های کنکور اجتناب ناپذیر است. در ادامه همراه مؤسسه آموزش سنتر باشید.

اهمیت استفاده از کلاس کنکور چیست؟

امتحانات رقابتی همانند کنکور، تقریباً در هر کشوری به هنجاری سخت تبدیل شده است. از این رو، دانش آموزان هر ساله برای ورود به دانشگاه تلاش خود را می کنند تا در کنکور موفق شوند، اما متأسفانه همه به تصورات خود جامه عمل نمی پوشانند!

تنها چیزی که می توان آن را مورد توجه قرار داد «کار سخت و هوشمندانه» است و نه کار سختی که یک کارگر برای شکستن یک سنگ انجام می دهد؛ شما باید به شیوه ای هوشمندانه با سدی به نام کنکور روبرو شوید. در همین امتداد، ما دلایلی را در زیر آورده ایم که به شما بگوییم چرا کلاس های کنکور می توانند راهی هوشمندانه باشند.

تنظیم هدف و استراتژی

داوطلب واقعاً باید هدف را تعیین و تمام انرژی خود را به سمت دستیابی به آن هدف متمرکز کند. در حالی که هدف به انگیزه، توانایی و در دسترس بودن منابع مطالعاتی مفید و نکات کنکوری اشاره دارد. مجموعه‌ای روشنی از اولویت‎ها به دانش آموز کمک می کند تا از زمان خود نهایت استفاده را ببرد. ثبت نام در کلاس کنکور به معنای طراحی استراتژی مؤثر برای نزدیک شدن به هدف که همان قبولی با رتبه مناسب است، می باشد.

انتخاب منابع مطالعه صحیح

یک سردرگمی بسیار متداول در بین دانش آموزان، نداشتن منابع مفید و یا به عبارتی نکات کنکوری است. اگر در مورد منابع مطالعاتی صحیح یا فصل های مهم هر درس شفاف سازی صورت گیرد، ورد کنار آن تعداد کافی از آزمون های چند مرحله ای را تمرین کرد؛ داوطلب می تواند با دیدی بازتر با امتحان کنکور روبرو شود.

آزمون های دوره ای و طرح نکات مهم در آموزشگاه های کنکور به داوطلبان ارائه می شود. کلاس های کنکور، فرصتی عالی برای تسلط بر مطالبی است که دانش آموز به راحتی از کنار آن‌ها چشم پوشی می کنند.

نظم و مدیریت زمان

مدیریت زمان کلید موفقیت در کنکور است. هر فردی فقط ۲۴ ساعت در روز را در اختیار دارد، تنها کسی که از برنامه ریزی صحیح در این ۲۴ ساعت استفاده درست کند، در واقع به اهداف خود می رسد. تهیه جدول زمانی، کاری است که به بیشتر دانش آموزان کمک شایانی می کند. هنگامی که شما تمام مباحث ضروری را پوشش داده اید، باید زمان بیشتری را به بخش های مهم‌تر اختصاص دهید. حضور در کلاس های کنکور به شما در داشتن برنامه ریزی زمانیِ دقیق کمک زیادی می کند.

آزمون های شبیه سازی شده

آمادگی خوب برای کنکور مزیتی مهم است، در صورتی که بتوان آن را شبیه سازی کرد. آزمون های آزمایشی با هدف محک زدن دانش آموزان برای مواجه شدن با فضای کنکور و افزایش مهارت تست زنی همراه است. حل همه سؤالات هر امتحان کار دشواری نیست، اگر زمان شما نامحدود باشد؛ اما آنچه دشوار است حل همه پرسش های چهار گزینه ای در مدت زمان محدود است. برای این منظور، بسیاری از آموزشگاه های کنکور در کشور با طرح آزمون های چند مرحله ای، به دانش آموزان برای نیل به این مهم کمک شایانی می کنند.

ساعات مطالعه کافی

صحبت کردن در مورد تعداد ساعاتی که دانش آموز باید به مطالعه بپردازد، موضوعی بسیار دشوار است. تعیین مقدار ساعات مطالعاتی از فرد تا فرد و از دوره به دوره دیگر متفاوت است؛ اما این واقعیتی است که داشتن مطالعه منظم برای به دست آوردن بهترین نتایج، در کنار زمانی برای ورزش، سرگرمی و سایر فعالیت های تفریحی معنا پیدا می کند.

در بسیاری از کلاس های کنکور به این نکته مهم اشاره می شود که چطور باید ساعات مطالعاتی کافی در روز، هفته و ماه را در کنار فعالیت های تفریحی برنامه ریزی کرد.

افزایش اعتماد به نفس

هفته ها قبل از امتحان، تمام مباحث مربوط به سال های گذشته را مرور کنید، سپس خواهید فهمید که چطور با حضور در کلاس های کنکور توانسته اید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. شما نسبت به قبل خونسردتر شده اید و به خوبی می دانید که تا چه اندازه تلاش کرده اید و بعد از امتحان کنکور در چه جایگاهی خواهید بود.

این تنها تلاش شماست که نتیجه شما را تعیین می کند و هر آنچه به سرنوشت یا شانس واگذار می شود یقیناً سودی به همراه نخواهد داشت؛  بنابراین پیش بروید، بالاترین تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید بقیه را کنار بزنید!

اهمیت شرکت آموزشگاه یا کلاس کنکور

برای موفقیت در کنکور، داوطلب باید کاملاً از سطح انگیزه خود اطمینان داشته باشد.  بدون داشتن انگیزه بالا، هیچ کس نمی تواند روند آماده سازی این امتحان سخت را پشت سر بگذارد. از این رو داوطلبان باید کاملاً مصمم باشند تا تمام تلاش خود را به خرج دهند. دانش آموزان زیادی هستند که به کلاس های کنکور می روند، همه آن‌ها به آنچه تصور می کردند دست یافته اند. از آنجا که این آموزشگاه ها سال های متمادی است به فعالیت مشغول هستند، می توان از تجربه آن‌ها در زمینه مربوطه و در تهیه مطالب مناسب مطالعاتی به همراه شفافیت سازی شبهات و مشاوره مناسب بهره برد. برای این کار، یک دانش آموز باید آموزشگاه مناسب را انتخاب کند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • مهراد 21 دی 1398

    سلام برنامه ریزی برای کنکور در ایام نوروز چگونه باشد؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – برنامه ریزی در نوروز با توجه سطح و مطالبی که هر داوطلب تا نوروز مطالعه کرده است متفاوت است . در این باره میتوانید با شماره های دفتر مرکزی موسسه موفقیت تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشید ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – اما بهترین برنامه مطالعاتی برای یک داوطلب عادی این است که تا ۷ فروردین مطالب نوروز را مطالعه کند و از ۸ ام تا ۱۵ فروردین مطالب پایه دوازدهم را جمع بندی کند .

  • سهیل حسینی 22 دی 1398

    سلام ایا در اردوی نوروز همه داوطلبان به مشاوره نیاز دارن؟

  • محمدحسین 23 دی 1398

    مکان برگزاری اردوی نوروز پسرانه کجاست؟

    • AmoozeshCenter 24 دی 1398

      سلام اردوی نوروز پسرانه موفقیت در پانسیون مطالعاتی موفقیت واقع در پاسداران برگزار میشود

  • لطیفه 25 دی 1398

    خیلی ممنونم از سایت پربار و خوبتون

  • rahele 30 دی 1398

    سلام اگر در کلاس کنکور شرکت نکنیم موفق به کسب رتبه خوب نمیشویم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *