0
02122891840

برنامه ریزی درسی برای کنکور

با سلام و درود فراوان خدمت همه ی دنبال کنندگان سایت آموزش سنتر. در این مطلب که «برنامه ریزی درسی برای کنکور» نام دارد قصد داریم نکات مهمی راجع به کنکور و برنامه ریزی برای آن به شما بگوییم ، پس در ادامه با ما همراه باشید.  

از چه زمانی باید برنامه ریزی درس برای کنکور را شروع کرد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که دانش آموزان با آن مواجه هستند این است که از چه زمانی باید درس خواندن برای کنکور را شروع کرد و چه میزان مطالعه داشت. بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی برای کنکور زمانی است که وارد متوسطه دوره دوم می شوید یعنی کلاس دهم. شاید به نظر شما خیلی زود باشد اما لازم به ذکر است هر چه زود تر شروع کنید کار خود را برای سال های آینده و کنکور راحت تر کرده اید. افراد زیادی بوده اند که فقط سال آخر برای کنکور درس خوانده اند و با اینکه تلاش بسیاری کرده اند و فشار زیادی را متحمل شده اند اما نتوانستند نتیجه مطلوبی بگیرند. اما در مقابل کسانی بوده اند که با برنامه ریزی و مرحله به مرحله از پایه دهم شروع کرده اند و توانسته اند با آرامش و فشار کاری کمتری کار را به پایان برسانند و نتیجه خوبی نیز کسب کنند.  

آیا برنامه ریزی درسی برای کنکور حتما باید به دست مشاور انجام شود؟

سوال مهم دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که آیا خودمان نمی توانیم برنامه ریزی کنیم ؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید نکات مهم در برنامه ریزی را مورد بررسی قرار داد.

۱) تایم مطالعه:

یکی از نکات مهم برای برنامه ریزی درسی انتخاب تایم و زمان مطالعه می باشد که تاثیر به سزایی در یادگیری و بازدهی می تواند داشته باشد.  

۲) بازه مطالعاتی هر درس:

اینکه هر درس را چه مدتی مطالعه کنید تا بازدهی مناسبی داشته باشید و قدرت یادگیری بالاتری داشته باشید دیگر نکته ای می باشد که در برنامه ریزی درسی باید به آن توجه داشت.  

۳) پایبند بودن به برنامه

به جرئت می توان گفت یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات برای برنامه ریزی درسی پایبند بودن به آن و دقیق طبق آن پیش رفتن می باشد.   حال به سراغ سوال اصلی خودمان برگردیم که آیا خودمان نمی توانیم برنامه ریزی کنیم؟ با توجه به نکات گفته شده اگر یک مشاور کار درست و متخصص به ما برنامه دهد قطعا بازده و تاثیر بیشتری خواهد داشت. تیم موفقیت با داشتن متخصصان و مشاوران کار بلد در زمینه برنامه ریزی درسی برای کنکور و با توجه به شناخت نسبت به دانش آموز و خصوصیاتی که دارد به هر شخص برنامه متناسب با آن را می دهند و با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارند نکات گفته شده را مو به مو رعایت می کنند و قطعا تاثیر بیشتری می تواند داشته باشد.

محل مناسب برای مطالعه

یکی از نکات کلیدی در برنامه ریزی درسی برای کنکور انتخاب مکان مناسب برای درس خواندن می باشد. محلی که دارای آرامش و سکوت باشد تا شما بتوانید با حداکثر تمرکز درس بخوانید. عده ای در خانه درس می خوانند و عده ی دیگری کتاب خانه را ترجیح می دهند. باید گفت بستگی به شخص دارد و نمی توان برای همه نسخه ی واحدی تجویز کرد ، اما تجربه ثابت کرده است که محیط های ساکت و آرام همچون کتاب خانه و پانسیون ها می تواند تاثیر بیشتری در یادگیری داشته باشد  

پیشنهاد ما به شما ، پانسیون موفقیت

تیم آموزشی موفقیت پانسیون تمیز و با تعداد افراد کمی را آماده کرده است که دانش آموزان بتوانند در نهایت راحتی و آرامش به مطالعه پرداخته و بیشترین بازدهی را داشته باشند. پانسیون موفقیت بر خلاف کتابخانه های عمومی که بسیار شلوغ ، کثیف و نا مرتب اند ، در فضایی بسیار عالی و با تعداد افراد کم می باشد و ناظرین بر مطالعه شما نظارت دارند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.  

سخن آخر

برنامه ریزی درسی برای کنکور را جدی بگیرید و آن را به تعویق نیاندازید . تیم موفقیت در خدمت شماست تا شما را تا رسیدن به موقیت همراهی کند.   با سپاس فراوان از توجه تان  

دیگر مقالات مرتبط

مشاوره انتخاب رشته

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *