0
02122891840

بهترین کلاس نکته و تست کنکور

یکی از مهم ترین مشکلاتی که دانش آموزان در ورود به مقطع دوم متوسطه با آن مواجه می شوند، مشکل تست زنی و عدم آمادگی برای آزمون های تستی می باشد. امروز قصد داریم به طور کامل در رابطه با کلاس های تست و نکته با شما صحبت کنیم و بررسی کنیم که این کلاس ها برای چه افرادی مناسب است و در پایان بهترین کلاس نکته و تست کنکور را به شما معرفی خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید.


نکته و تست چیست؟

به آزمون های چند گزینه ای که شما در پایان فقط باید گزینه صحیح را انتخاب نمایید و نیازی به راه حل تشریحی ندارند، آزمون های تستی می گویند. این آزمون ها که عمدتا چهار گزینه‌ای هستند شما را با آزمون سراسری یا همان کنکور آشنا می کند و آمادگی شما را بالا خواهد برد. آمادگی کامل و تست بر روی تست زنی می تواند شما را کاملا برای کنکور آماده سازد.
متاسفانه مشکی که اکثر دانش آموزان دارند عدم آشنایی با نحوه تست زنی و تسلط بر روی این جور آزمون ها می باشد. دلیل این موضوع نیز این است که معمولا در مقطع ابتدایی و متوسطه اول کسی چندان از تست و نحوه تست زنی با دانش آموزان سخن نمی گوید و تست زنی برای دانش آموزان یک مبحث جدید است. با این اوصاف پس راه حل چیست؟


راه های تقویت مهارت تست زنی چیست؟

دو راه کار اصلی برای تقویت مهارت تست زنی وجود دارد.

  1. شرکت در کلاس های نکته و تست که به منظور آموزش مهارت های تست زنی و نحوه حل سوالات تستی برای دانش آموزان برگزار می شود.
  2. درس خواندن و تمرین به صورت خودخوان و بدون شرکت در کلاس.

در روش اولین که به عنوان بهترین راهکار تقویت مهارت تست زنی نیز یاد می شود، دانش آموزان به طور کامل با سوالات و نحوه نگاه به سوالات تستی آشنا می شوند و گام به گام جلو می روند تا به مهارت کامل برسند.
در روش دوم دانش آموزان خودشان و به صورت خودخوان درس می خوانند تا مهارت لازم را کسب کنند و بعد از تمرین های فراوان می توانند به حد مطلوبی از آمادگی برسند. البته پیشنهاد می کنیم که اگر قبلا در هیچ کلاس تست و نکته ای شرکت نکرده اید و با نحوه تست زنی آشنا نیستید به سراغ این گزینه نروید.


شرکت در کلاس های تست و نکته، راه حلی مناسب برای پیشرفت در تست زنی

با شرکت در کلاس های نکته و تست مهارت های تست زنی شما روز به روز بهتر می شود و شما دیگر از آزمون های تستی ترسی نخواهید داشت. عده زیادی از دانش آموزان هستند که معمولا نمره های بسیار خوبی در امتحان مدرسه و امتحانات تشریحی کسب می کنند اما در آزمون های تستی نمی توانند عملکرد خود را تکرار کنند و حتی در آزمن های تستی بسیار نگران و مضطرب می شوند. دلیل این نگرانی همانطور که بالاتر اشاره شد، عدم شناخت دقیق و آشنایی با امتحانات تستی می باشد.
شما با شرکت در یک کلاس تست و نکته خوب که از استانداردهای لازم برخوردار باشد به خوبی می توانید با نحوه تست زنی و نکته های تستی آشنا از پس آزمون هر آزمون تستی بر بیایید. در ادامه استانداردهای مهمی که برای شرکت در کلاس های نکته و تست لازم است را با شما در میان گذاشته ایم.

استاندارد مهم برای انتخاب کلاس نکته و تست

برای شناخت بهترین کلاس نکته و تست کنکور لازم است که ابتدا با معیارها و استانداردهای مهم هنگام انتخاب کلاس نکته و تست آشنا شویم:

۱) استفاده در اساتید و دبیران متخصص در تست زنی

اساتید و دبیرانی می توانند با دانش آموزان نکته های تستی و سوالات را به بهترین شکل کار کنند که در این زمینه تخصص داشته باشند. بعضا دیده شده که برخی مدارس و موسسات برای اینکه پول کمتری خرج کنند از دبیران مدارس عادی و یا دبیران بازنشسته استفاده نموده اند که به دلیل عدم تبحر آن دبیر چیز زیادی به دانش آموزان اضافه نشده است.

۲) مشاوره و برنامه ریزی تخصصی

یکی دیگر از مشکلات عمده دانش آموزان کمبود وقت، عدم نتیجه گیری و موارد از این قبیل است. به عنوان مثال دانش آموزی را در نظر بگیرید که نمی تواند زمان درس خواندن و زمان های خالی خود را به گونه‌ای تنظیم کند که درس هایش را بخواند و یا دانش آموزی که با وجود درس خواندن و تلاش نمی تواند نتیجه مطلوب در آزمون را کسب کند. این موارد با کمک مشاور و یک برنامه ریزی درست و اصولی به خوبی قابل حل شدن می باشد.

۳) آزمون های شبیه‌ساز

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به دانش آموزان کمک کند، آزمون های شبیه ساز استاندارد می باشد. زمانی که دانش آموزان در آزمون شرکت می کنند به خوبی با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شده و می توانند در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف خود گام بر دارند.

۴) پیگیری و کنترل دانش آموزان

یکی از مزایایی که ظرفیت پایین کلاس ها دارد، این نکته می باشد که دبیران به راحتی می توانند تکالیف و مشکلات دانش آموزان را پیگیری کنند و به اطلاع اولیای آن ها برسانند تا در صورت پیشرفت تشویق شوند و در صورت کم کاری مشکل را بر طرف نمایند.

۵) جمعیت کم کلاس

هر چه جمعیت کلاس کمتر باشد، دبیران به خوبی می توانند همه دانش آموزان را در تحت کنترل داشته باشند و اگر مشکلی داشته باشند به خوبی آن‌ها را راهنمایی کرده و به تمامی سوالات آن‌ها پاسخ دهند. جمعیت مطلوب برای یک کلاس حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر می‌باشد.


از چه زمانی باید در کلاس‌های تست و نکته کنکور شرکت کنیم؟

بهترین زمان برای شرکت در کلاس های تست و نکته کنکور در زمان ورود به مقطع متوسطه دوم یعنی سال دهم و یا حداکثر در تابستان سال یازدهم می باشد. شما باید درس خواندن برای کنکور را در پایه دهم شروع نمایید تا مطالب جمع بندی شود و کارتان برای پیش دانشگاهی راحت‌تر باشد. معمولا نکته یکسانی که در صحبت‌های نفرات برتر کنکور شنیده می شود این نکته است که از همان سال دهم کار خود را شروع کرده اند و نگذاشتند تا مطالب روی هم تلمبار شود، پس شما هم از هم اکنون اقدام نمایید!
شاید برایتان جالب باشد: کلاس نکته و تست چیست؟


بهترین کلاس نکته و تست کنکور کجاست؟

موسسه موفقیت با سال ها تجربه کار در زمینه تیزهوشان بهترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و در سال‌های گذشته رتبه‌های بسیار خوبی در کنکور سراسری جز دانش آموزان موسسه موفقیت بوده اند. کلاس کنکور موسسه موفقیت نیز جز بهترین کلاس کنکورهای کشور می باشد که بهترین اساتید کنکور مدرس آن هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید با شماره تلفن‌های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *