0
02122891840

بررسی تأثیر پانسیون مطالعاتی کنکور بر آزمون ورودی دانشگاه

برای بسیاری از دانش آموزان این پرسش اساسی ایجاد می شود که: «آیا پانسیون مطالعاتی کنکور بر آزمون ورودی دانشگاه مؤثر است؟» مطالعات بی‌شماری نشان می دهد که مکان یا فضایی که در آن مطالعه می کنید بر نحوه یادآوری افراد تأثیر مستقیم می گذارد. با اینکه همه دانش آموزان این موضوع را می‌دانند، اما مطالعه در بعضی از محیط ها تأثیری بیشتر دارد. پس اگر خود را برای هرگونه آزمون ورودی دانشگاه ها آماده می کنید، ما در زیر به تأثیر پانسیون مطالعاتی کنکور بر آزمون ورودی دانشگاه می پردازیم؛ با مؤسسه آموزش سنتر همراه باشید.

پانسیون مطالعاتی کنکور چیست؟

گفته می شود، محیط اطراف یا جایی که شما در آن مطالعه می کنید، می تواند در عادات مطالعه نقش بسزایی داشته باشد. پانسیون مطالعاتی کنکور یکی از همین محیط هایی است که هدفش ایجاد فضایی ایده آل برای مطالعه است. این پانسیون فضای یادگیری شما است و اثربخشی آن بر توانایی شما در تمرکز و همچنین در جذب و حفظ اطلاعات تأثیرگذار است.

در پانسیون مطالعاتی به هر یک از دانش آموزان یک صندلی و میز اختصاص داده می شود تا محیطی آرام، دروس مورد نظر خود را مطالعه کنند. این فضا می تواند هم شامل پانسیون مطالعاتی پسرانه و هم پانسیون مطالعاتی دخترانه باشد. همچنین شما در بدو ورود باید هرگونه وسیله الکترونیکی (موبایل، لپ‌تاپ و موارد دیگر) را تحویل داده و خود را آماده خواندن کنید.

تأثیر پانسیون مطالعاتی کنکور بر آزمون ورودی دانشگاه

والدین و دانش آموزان به طور یکسان باید هنگام انتخاب پانسیون مطالعاتی مناسب عوامل مختلفی را در نظر بگیرند. یک نوع پانسیون لزوماً بهتر از دیگری نیست، ولی اگر دارای ویژگی ها و استاندارهای مورد نظر باشد، می تواند تفاوت ها را رقم بزند.

ما در زیر با بررسی برخی از مشخصات به میزان تأثیر پانسیون های مطالعاتی کنکور می پردازیم:

نور: بدون اینکه نیازی به کرنش چشم باشد، پانسیون مطالعاتی دارای نور کافی می باشد. نبود نور کافی باعث خستگی چشم در طولانی مدت، خواب آلودگی و تاری در دید می شود. از طرف دیگر، نور بیش از حد نیز باعث حواس پرتی و عدم تمرکز شده و در شب ها الگوی خواب را مختل می کند. نورپردازی در پانسیون های مطالعاتی طوری طراحی شده اند که از یک به کاهش مشکلات دید و از سویی دیگر به تمرکز بیشتر کمک کنند.

فضای شخصی: یکی از تأثیرات مثبت حضور در پانسیون مطالعاتی کنکور، اختصاص فضای شخصی و دائمی به دانش آموزان است. در واقع، بسیاری از مخاطبان آزمون ورودی دانشگاه از این موضوع شکایت دارند که در خانه، فضای شخصی که بتوانند در سکوت و به دور از مزاحمت های مختلف به مطالعه دروس خود بپردازند، وجود ندارد. فضای شخصی نه به وسعت آن بلکه به میزان تمرکز فرد در زمان مطالعه مرتبط است.

صدا: میزان واکنش به صدا در افراد متفاوت است. بعضی از دانش آموزان بهترین عملکرد خود در محیط های نسبتاً پر سر و صدا انجام می دهند که اغلب تعداد بسیاری کمی را شامل می شوند. برخی دیگر ترجیح می دهند در هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهند و بسیاری دیگر به خوبی می دانند که فقط در سکوت مطلق می توانند تمرکز کنند. مطالعات نشان می دهند که سکوت مطلق، درصد یادگیری را به مقدار بسیار بالایی افزایش می دهد. پانسیون کنکور بر فضایی کاملاً ساکت که پایه اصلی محیط های مطالعاتی می باشد پایه ریزی شده است.

وسایل الکترونیکی: تلفن های هوشمند و استفاده از اینترنت از جمله منابع اصلی عدم موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه است. بسیاری از دانش آموزان از خاموش کردن کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل خود اجتناب می کنند. این امر نه تنها باعث وسوسه شدن برای استفاده هر چند کوتاه از این وسایل الکترونیکی می شود، بلکه به عدم تمرکز و حواس پرتی نیز منجر می شود. در این راستا، دریافت وسایل الکترونیکی یکی از شرایط اصلی استفاده از پانسیون های مطالعاتی و کلاس کنکور می باشد.

حواس پرتی: تحقیقات نشان داده است که مهم‌ترین عامل در عدم درک صحیح مطالب، حواس پرتی است. پرت شدن حواس می تواند ناشی از هر عامل بازدارنده ای باشد، از سر و صدای اضافی گرفته تا رفت و آمد پیاپی افراد تا روشن بودن وای فای (Wi-Fi)، همه و همه گونه‌ هایی از حواس پرتی را شامل می شوند. یکی از تأثیرات مفید پانسیون مطالعاتی کنکور، کاهش حداکثری میزان حواس پرتی و عوامل مؤثر بر آن است.

دما: مطالعه‌ای جدید نشان می دهد که یک فضای یادگیری مؤثر با مقدار دمای محیط رابطه مستقیم دارد. گرم بودن یا سرد بودن محیط آموزشی باعث کاهش تمرکز می شود، زیرا فرد به جای صرف زمان برای یادگیری دروس، در حال تکاپو برای حل مشکل دمای اتاق است! در بیشتر پانسیون های مطالعاتی استاندارد، میزان دما و شرایط هوایی در فصول مختلف سال در حالت مطلوب قرار دارند تا دانش آموزان بدون نگرانی در مورد گرم یا سرد بودن محیط، تنها بر روی مطالعه تمرکز داشته باشند.

اهمیت انتخاب پانسیون مطالعاتی بر قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

اگر کسی از شما بخواهد مکان مورد علاقه‌تان برای مطالعه جهت آزمون ورودی دانشگاه را مشخص کنید، پاسخ شما چیست؟ آیا اتاق خواب؟ کتابخانه؟ یا پانسیون مطالعاتی کنکور؟ از همین حالا می توانیم به جرئت بگوییم که پاسخ شما پانسیون مطالعاتی است. ما در بالا به طور جامع تأثیرات پانسیون برای کنکوری ها جهت آزمون ورودی دانشگاه را مورد بررسی قرار دادیم.

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • میثم 21 دی 1398

    سلام بهترین بازه برای خواب در ایام نوروز بعد از بازگشت از پانسیون مطالعاتی چه ساعتی است؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – بهترین زمان خواب برای یک کنکوری ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح است. موفق باشید

  • زهره عبدالهی 22 دی 1398

    مشاوره و برنامه ریزی برای استفاده از پانسیون اجباریه؟

  • حمید 23 دی 1398

    پانسیون های مطالعاتی نوروز چقد در موفقیت کنکور تاثیر دارن؟

    • AmoozeshCenter 24 دی 1398

      سلام – نوروز موقعیت سرنوشت سازیه که باید بسیار جدی گرفته شود بنابراین بسیار پر اهمیت هستند و خیلی تاثیرگذارند

  • سلیمی 24 دی 1398

    پانسیون دخترانه کجاست؟

  • زینب 25 دی 1398

    اگر صبح دیر بخواهیم وارد شویم در اردوی نوروز امکانش هست؟

  • فیروزی 30 دی 1398

    سلام ایا شرکت کردن در پانسیون مطالعاتی نتیجش قبول شدن ۱۰۰% در کنکوره؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *