0
02122891840

مراقب سالن های مطالعه خصوصی غیر مجاز تهران باشید!

یکی از مواردی که در سال های اخیر جهت پاسخ گویی به نیازهای دانش آموزان کنکوری برای داشتن فضای مطالعاتی مناسب بسیار محبوب شده است، سالن یا کتابخانه مطالعه خصوصی می باشد. رشد قارچ گونه این قبیل محیط ها به قدری در تهران افزایش یافته است که هم اکنون این پرسش اساسی برای خانواده ها ایجاد می شود که: «سالن مطالعه خصوصی مجاز و غیر مجاز کدام است؟» برای بررسی این موضوع و داشتن پاسخی جامع به این پرسش، لازم است قبل از حضور و ثبت نام در سالن مطالعه خصوصی مورد نظر خود، باید بدانید این محیط ها یکی از بهترین مکان ها جهت داشتن مطالعه مؤثر برای موفقیت در کنکور هستند؛ با مؤسسه آموزش سنتر همراه باشید.

سالن مطالعه خصوصی چیست؟

این اصطلاح مفهومی نسبتاً قدیمی است و به محیطی اطلاق می شود که در آن هر فرد دارای فضایی شخصی مخصوص به خود است. هدف از ایجاد سالن و کتابخانه های مطالعاتی خصوصی، ایجاد فضایی برای افزایش میزان یادگیری، درک عمیق مسائل و داشتن مطالعه مؤثر است. محیط هایی این چنینی دارای اصول و استانداردهای خاصی هستند که باعث می شوند بتوانند اهداف مورد انتظار را برآورده کنند. برخی از این اصول می تواند به سکوت مطلق، نور مناسب، تهویه مطبوع، دارا بودن میز و صندلی شخصی و دیگر امکانات شخصی و عمومی برای دانش آموزان اشاره کرد. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به بررسی کلاس کنکور چگونه است؟ نیز بپردازید.

چگونه سالن مطالعه خصوصی غیر مجاز را تشخیص دهیم؟

هدف ما از مطرح کردن این موضوع، کمک به خانواده ها برای پیدا کردن سالن مطالعه مناسب، عدم صرف هزینه های زیاد و مهم‌تر از همه عدم اتلاف وقت دانش آموزان کنکوری است. برای بررسی مجاز بودن این گونه فضاهای مطالعاتی لازم است موارد زیر را در خاطر ثبت کنید. البته پیش از ادامه مطلب از شما دعوت می کنیم در بررسی اردو نوروز به عنوان بهترین فرصت برای جمع بندی دروس نیز همراه ما باشید.

عدم داشتن مجوز معتبر: نخستین و مهم‌ترین موردی که باید در هنگام مراجعه به هر مرکز آموزشی و کنکوری مورد بررسی قرار دهید، دارا بودن مجوز معتبر از اداره آموزش و پرورش برای تأسیس سالن یا کتابخانه مطالعه خصوصی است. اگر به هر دلیلی آموزشگاه مورد نظر فاقد چنین مجوزی بود، فعالیت آن‌ها کاملاً غیر قانونی بوده و به عنوان مکانی غیر مجاز تلقی می شود.

هزینه های هنگفت: بسیاری از سالن های مطالعه خصوصی غیر مجاز در تهران با دریافت هزینه های هنگفت، وعده های پوشالی قبولی در کنکور را به خانواده ها و فرزندان آن‌ها می دهند. در این مورد باید بگوییم: «تمامی سالن های مطالعه خصوصی دارای مجوز معتبر، قیمت های مصوب دارند.» به این معنا که قیمت های آن‌ها برحسب امکانات و تجهیزات ضروری و اضافی که فراهم می کنند از طریق آموزش و پروش تعیین می شود.

فضای مطالعاتی غیر استاندارد: سالن مطالعاتی خصوصی برای گرفتن مجوزهای لازم، نیاز به تأمین استانداردهای حاکم بر فضاهای مطالعاتی دارد. از جمله می توان به آسایش و سکوت، نور مناسب، تهویه مطبوع، اختصاص میز و صندلی ارگونومیک، اختصاص کمد شخصی، اتاق استراحت، فضای غذاخوری، حضور مداوم مراقب و ناظر در سالن، برقراری نظم و امنیت، ارتباط با والدین از نظر شرایط مطالعه و ورود و خروج دانش آموزان و موارد دیگر اشاره کرد. اگر آموزشگاهی فاقد این موارد بود، غیر مجاز است.

تبلیغات گسترده: یکی دیگر از راه های شناسایی سالن های مطالعه خصوصی غیر مجاز، تبلیغات گسترده با وعده های پوچ می باشد. این تبلیغات از سوی مراکز غیر قانونی اغلب با شعارهای قبولی ۱۰۰% در کنکور با رتبه مناسب و پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه همراه است. آنچه خانواده ها باید توجه کنند این است که قبولی در کنکور در گام نخست به فرزند شما، سپس قرارگیری او در محیط مناسب مطالعاتی بستگی دارد.

عدم داشتن تابلو: بسیاری از مراکز آموزشی غیر مجاز که اقدام به ارائه سالن یا کتابخانه مطالعاتی خصوصی می کنند، دارای تابلو و نام و نشان مشخصی نیستند. این‌ها صرفاً با اجاره یک فضا و گاهی آپارتمان، اقدام به اخاذی و سوء استفاده از دانش آموزان می کنند. پس ضروری است نسبت به نام و اعتبار مؤسسه یا مرکز آموزشی اطمینان لازم را کسب کنید و گول وعده های دروغین آن‌ها را نخورید!

در این بخش از مقاله پیشنهاد می کنیم در بررسی بهترین پانسیون مطالعاتی شرق تهران نیز همراه ما باشید.

سالن های مطالعه خصوصی غیر مجاز چه مشکلاتی برای خانواده ها و دانش آموزان ایجاد می کنند؟

ثبت نام در سالن های مطالعاتی غیر مجاز متعاقباً مشکلات بسیاری را برای خانواده ها و دانش آموزان به همراه دارند که به شرح زیر می باشند:

  • اتلاف وقت دانش آموزان و از دست رفتن فرصت های طلایی برای موفقیت در کنکور
  • از دست دادن سرمایه و هزینه های مربوطه برای حضور در این سالن ها
  • ایجاد مشکلات روحی و روانی برای دانش آموزان به دلیل عدم موفقیت
  • کاهش انگیزه، اعتماد به نفس، افسردگی و گوشه نشینی دانش آموزان
  • نداشتن مطالعه مؤثر به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم
  • در برخی موارد سوء استفاده های جسمی از دانش آموزان (برخی از سالن های غیر مجاز به طور شبانه روزی فعالیت می کنند)
  • در برخی موارد تجویز داروهای غیر قانونی برای افزایش تمرکز و هوشیاری دانش آموزان

بهترین سالن مطالعه خصوصی مجاز در تهران کدام است؟

در همین تهران می توان با انجام تحقیقات گسترده، برخی از بهترین سالن ها و کتابخانه های مطالعه خصوصی که دارای مجوز معتبر از وزارت آموزش و پرورش هستند را شناسایی کرد؛ اما ما کار شما را راحت کرده ایم! بر اساس معیارهای استاندارد و بررسی های لازم، «مؤسسه آموزشی موفقیت» بهترین و مجهزترین مرکز ارائه پانسیون و سالن مطالعه خصوصی در شرق تهران (پاسداران) را دارا می باشد.

این مؤسسه با مجوز رسمی و قانونی از وزارت آموزش و پرورش توانسته به یکی از قطب های مهم آموزشی در تهران بدل شود. سالن مطالعه خصوصی این مؤسسه دارای کلیه استاندارهای لازم برای ایجاد فضای انگیزشی، آموزشی و مشاوره ای به منظور موفقیت در کنکور و آینده تحصیلی دانش آموزان عزیز می باشد. پس بدون کوچک‌ترین نگرانی، می توانید از خدمات فوق العاده این مؤسسه برای فرزندان خود بهره‌مند شوید.

 

دیگر مطالب مرتبط

منظور از پانسیون مطالعاتی نوروز چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • نگین 21 دی 1398

    سلام من میخواستم بدونم ساعات ورود و خروج خاصی داره پانسیون مطالعاتی تون؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – ساعت مقرر ورود ۷ صبح و خروح ۹:۴۵ شب است ولی درصوت هماهنگی با مسئولین اجرایی پانسون مطالعاتی میتوانید ورود دیر هنگام یا خروج زود هنگام داشتخ باشید . در واقع ورود و خروج پانسیون برای هر فرد میتواند متغیر باسد

  • میلاد راهور 22 دی 1398

    سلام ایا مشاورین بعد از تایم اردو هم با ما در ارتباط هستن؟

  • بیتا 23 دی 1398

    ایا رتبه برترهای سال قبل هم میان برای مشاوره دادن؟

  • شیوا 24 دی 1398

    ایا مراقبین به صورت مستمر حضور دارن؟

  • زیبا 25 دی 1398

    سلام سالن های مطالعه خصوصی غیرمجاز چه ویژگی هایی دارن؟

  • رقیه 28 دی 1398

    سلام ایا سرپرست ها بصورت مداوم حضور دارن؟

  • سارا 30 دی 1398

    سلام چند نفر مراقب در سالنها حضور دارن؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *