0
02122891840

در جلسات مشاوره تحصیلی کنکور چه اتفاقی می افتد؟

مشاوره، مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع از متخصص (مشاور) است. مشاوره در موضوعات و زمینه های مختلف و برای اهداف گوناگون انجام می شود که یکی از مهم ترین آن‌ها مشاوره تحصیلی است. در ادامه نیز قصد داریم به بررسی جلسات مشاوره تحصیلی بپردازیم. تا انتها با آموزش سنتر همراه باشید.


مشاوره تحصیلی، مهمترین راهنمای تحصیل و آینده ای روشن!

مشاوره تحصیلی، مهمترین راهنمای تحصیل و آینده ای روشن! - مشاوره تحصیلی

هنگامی که صحبت از مشاور تحصیلی به میان می آید در واقع موضوع مورد بحث دانش آموزان و دانشجویان خواهند بود که در زمینه های گوناگونی مانند برنامه ریزی درسی و تحصیلی، امتحان، افت تحصیلی و علل آن، تمرکز و مطالعه، مدیریت زمان، خلاقیت و هوش، انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی، اطلاع از مقررات و شرایط و قوانین مدرسه یا دانشگاه و یا هر مشکلی که ممکن است در طول تحصیل برایشان پیش بیاید، به مشورت و راهنمایی نیاز دارند.

مشاوره تحصیلی مناسب می تواند نقش بسیار مهمی را در موفقیت فرد ایفا کند. همان‌طور که با کوچک ترین اشتباه ممکن است آینده تحصیلی و شغلی فرد به خطر بیافتد، انتخاب آگاهانه مشاور مجرب می تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. آنچه در جلسات مشاوره کنکور اتفاق می افتد به ترتیب در ادامه معرفی می شود.

ارزیابی سطح فعلی دانش آموز و عادات مطالعه او

در جلسه مشاوره تحصیلی ابتدا باید مشخص شود دانش آموز تاکنون به چه میزان و طبق چه برنامه ای مطالعه کرده است. اهداف و انگیزه های دانش آموز بررسی شود و شرایط روحی و تحصیلی او بررسی شود. این مرحله اهمیت زیادی برای ارائه یک برنامه جامع، فردی و عملی برای دانش آموز را فراهم می آورد.

همراه کردن خانواده با دانش آموز، مهمترین وظیفه مشاور تحصیلی است

در امر تحصیل فرزندان، خانواده و والدین نقش بسزایی دارند. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی مشخص می کند. از این رو در فرآیند مشاوره تحصیلی، لزوم انجام مشاوره با والدین ضرورت و اهمیت خاصی دارد. فرایندی که با حضور دانش آموز در پانسیون های مطالعاتی نیز می تواند به شیوه بهتری اجرا شود. در این مورد معمولا آموزشگاه کنکور می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

آگاه کردن دانش آموز از منابع مناسب درسی را از مشاوران تحصیلی بخواهید

آگاه کردن دانش آموز از منابع مناسب درسی را از مشاوران تحصیلی بخواهید - مشاوره تحصیلی

یکی از ویژگی های داشتن یک مشاوره تحصیلی مناسب این است که دانش آموز را از سرگردانی بیرون می آورد و باعث می شود تا دانش آموز در انتخاب منابع درسی و کمک درسی ذهن باز تری داشته باشد و از صرف وقت و هزینه های اضافی جلوگیری شود. مشاوره تحصیلی دانش آموز را در انتخاب منابع و کلاس های کمک آموزشی و تهیه لوح های فشرده آگاه می کند و دانش آموز می تواند با آگاهی کامل تری این منابع را تهیه کند.

تعیین مسیر کلی و برنامه ریزی درسی صحیح، بهترین مزیت استفاده از مشاور آموزشی

برنامه ریزی درسی یکی دیگر از مشکلات داوطلبان کنکور است. در جلسات مشاوره تحصیلی کنکور یک برنامه کلی و مسیر برای هر دانش آموز به طور فردی مشخص می شود تا دانش آموز از سردرگمی خارج شود و دید کلی نسبت به مسیر پیش رو پیدا کند. در جلسه مشاوره تحصیلی برنامه ریزی دقیق درسی برای مرور درس ها، زمان تست زنی، ساعت مطالعه و کلاس ها و … توسط مشاور با توجه به شرایط دانش آموز انجام می گیرد که این برنامه ریزی معمولاً به صورت هفتگی است. در جلسات هفتگی بودجه بندی مطالعه دروس در هفته مشخص می شود. در این برنامه ها سعی می شود که از تمام ساعات ممکن استفاده شود و یک برنامه کاربردی و راهبردی ارائه گردد. البته باید به تاثیر کلاس کنکور در موفقیت دانش آموزان نیز اشاره کنیم.


رعایت پیش نیاز های دروس

رعایت پیش نیاز های دروس - مشاوره تحصیلی

دانش آموز لازم است هنگام مطالعه برای کنکور پیش نیازهای درسی را رعایت کند. خیلی از آن‌ها از این پیش نیاز ها آگاهی ندارند و مشاور تحصیلی این وظیفه را دارد که آن‌ها را با این پیش نیازها و سر فصل ها آشنا کند که این کار در جلسات مشاوره تحصیلی کنکور انجام می گیرد. مشاور تحصیلی باید با سرفصل دروس تخصصی رشته ها آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در این موضوع اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموز قرار دهد. تکنیک ها و روش مطالعه صحیح را از مشاوران با تجربه بیاموزید

بسیاری از دانش آموزان با وجود سخت کوشی و ساعات مطالعاتی بالا، به دلیل نداشتن مهارت یادگیری و تکنیک های اساسی و لازم مطالعه، بازدهی بالایی ندارند و به نتیجه دلخواه خود نمی رسند. آموزش تکنیک های درست مطالعه از کارهایی است که مشاوران در جلسات مشاوره تحصیلی توسط مشاور کنکور انجام می دهند.


ایجاد انگیزه

از مهم ترین فاکتورهای جلسه مشاوره تحصیلی دادن امید و انگیزه برای ادامه به دانش آموزان است. در صورتی که دانش آموز از لحاظ انگیزشی دچار مشکل شد مشاور باید بتواند بر روی دانش آموز تأثیر بگذارد و انگیزه ادامه کار را در دانش آموز ایجاد کند.


بررسی میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموز و ارائه راهکار

بررسی میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموز و ارائه راهکار - مشاوره تحصیلی

داوطلبان کنکور معمولاً در آزمون هایی برای محک پیشرفت تحصیلی شرکت می کنند. در جلسات مشاوره تحصیلی کنکور، کارنامه این آزمون ها و نقاط قوت و ضعف دانش آموزان بررسی می شود. مشاور باید در جلسه مشاوره تحصیلی کنکور راهکارهای لازم برای برطرف کردن ضعف های دانش آموز ارائه دهد و برنامه ریزی درسی را طبق نیازمندی جدید او انجام دهد.

انتخاب رشته کنکور، تاثیرگذارترین نقش مشاور تحصیلی است

گام آخر در مشاوره تحصیلی کنکور، راهنمایی دانش آموز در انتخاب رشته دانشگاهی با توجه به علایق و تراز کارنامه کنکور و شرایط جامعه است. مشاور تحصیلی هیچ اجباری برای دانش آموز در انتخاب رشته نخواهد داشت و تنها اطلاعات لازم را در جلسه مشاوره تحصیلی کنکور، در اختیار او قرار می دهد و تصمیم گیری نهایی را بر عهده خود دانش آموز می گذارد. مشاور تحصیلی با همکاری دانش آموز، معلم و خانواده می‎تواند دانش آموز را در جهت رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره در زمینه‌های درسی و انتخاب رشته با شماره تلفن موسسه موفقیت تماس حاصل فرماید. (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰)

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • ستاره 21 دی 1398

    سلام میخواستم بدونم استفاده از مشاوره و برنامه ریزی برای استفاده از پانسیون مطالعاتی اجباریه؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – خیر اجباری نیست – شما میتوانید در صورتی که مشاور ندارید از مشاوران مجموعه موفقیت در اردوی نوروز استفاده کنید به این صورت که از یک هفته قبل از نوروز تا ۱۴ فروردین با توجه به برنامه درسی شخصی خودتان برنامه درسی دریافت کنید و مشاوران در طی نوروز همواره همراه شما باشند و یا در غیر اینصورت با برنامه ی درسی خودتان بدون مشاور درس بخوانید ، موفق باشید

  • منوچهر ادبی 22 دی 1398

    سلام میخواستم بدونم اگه من در اردوی نوروز شرکت کنم میتونم بهمراه خودم لپ تاپ بیاورم برای مطالعه ؟

  • dorsa 23 دی 1398

    از ساعت چن‌تا چن هستش اردوی نوروز؟شب هم‌میتونیم‌بمونیم؟

    • AmoozeshCenter 24 دی 1398

      سلام – اردوی نوروز از ساعت ۷ تا ۲۲ میباشد و داوطلبان شهرستان میتوانند در خوابگاهی که موسسه موفقیت در نظر گرفته است ساکن شوند .

  • قبادی 25 دی 1398

    سلام مشاوره خصوصی شامل چند جلسه هست و چه هزینه ای داره؟

  • رهایی 30 دی 1398

    مشاور تحصیلی برای انتخاب رشته چقدر موثر است؟

  • امیرمحمد 18 خرداد 1401

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم جلسه های مشاوره تون چند ساعته هست و هزینه اش چقدره؟

    • movafaghiat 18 خرداد 1401

      سلام وقت شما هم بخیر باشه
      در رابطه با اینکه جلسه مشاوره تحصیلی چند ساعته باشه، بنا به نیاز شما و تعداد جلسات در هفته است
      در رابطه با هزینه ها و اطلاعات بیشتر هم میتونید با شماره تلفن آموزشگاه موفقیت تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی تون کنن. (۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *