0
02122891840

مشاوره تلفنی کنکور، راهی ساده برای برنامه ریزی درسی

کنکور راهی سخت و دشوار است که باید تا آخرین لحظه تمام تلاش خودمان را انجام دهیم. گاهی در مسیرهای پر چالش وجود یک آدم خبره می تواند به ما کمک کند تا این راه را ساده تر طی کنیم. در سال های اخیر مشاورین کنکور مورد توجه قرار گرفته اند. از مشاوره های انگیزشی تا مشاوره های که برنامه ریزی تحصیلی برای داوطلب انجام می هند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به مشاوره تلفنی کنکور داشته باشیم. اگر شما هم احساس می کنید در این راه تنها هستید و شخص دیگری می تواند کمک کند تا در کنکور رتبه بهتری کسب کنید در آموزش سنتر، وب سایت رسمی موسسه موفقیت همراه ما باشید.

مشاوره تلفنی کنکور چرا و چگونه؟

مشاوره تلفنی کنکور بر خلاف مشاوره های حضوری عمر بالایی ندارد. در واقع ابهامی که مسیر کنکور برای دانش آموزان ایجاد می کند باعث شده که برخی از موسسات یا اشخاص اقدام به مشاوره کنند. از آنجا که بیشتر این مشاورین در شهرهای بزرگ حضور داشتند همه داوطلبین نمی توانستند از تجربه آن ها بهره مند شوند. در ادامه می خواهیم چرایی شکل گیری مشاوره تلفنی کنکور را بررسی کنیم.

۱- همه دانش آموزان می توانند از مشاوره تلفنی استفاده کنند

اولین دلیل شکل گیری و استقبال از مشاوره تلفنی به حضور این مشاورین در شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد و اصفهان برمی گردد. در واقع به دلیل دوری داوطلبان همه نمی توانستند از فرصت مشاوره حضوری بهره مند شوند، به همین دلیل مشاور کنکور  تلفنی شکل گرفت. حتی در شهرهایی مثل تهران به دلیل شلوغی و ترافیک زیاد داوطلب بخش زیادی از زمان خود را در مسیر رفت و آمد طی می کند و مشاوره تلفنی برای صرفه جویی در زمان انتخاب بهتری است.

۲- مشاوره تلفنی از نظر اقتصادی به صرفه تر است

دلیل دوم شکل گیری مشاوره های تلفنی را می توانیم ارزان تر بودن این مشاوره ها بدانیم. طبیعتا وقتی داوطلب شخصا به جلسه مشاوره حضوری می رود علاوه بر هزینه مشاوره هزینه رفت و آمد هم وجود دارد. این هزینه برای داوطلبانی که در شهرستان ها زندگی می کنند چند برابر می شود. در این وضعیت مشاوره تلفنی به دلیل ماهیت خاص خودش می تواند تفاوت قیمتی معناداری ایجاد کند.

۳- مشاوره با رتبه های برتر در کنار مشاورین با تجربه

سومین مزیت و دلیل شکل گیری مشاوره تلفنی امکان صحبت با رتبه ها برتر است. در واقع رتبه های برتر کنکور به دلیل اینکه خودشان درگیر درس و دانشگاه هستند چندان امکان به اشتراک گذاری تجربیات را به صورت حضوری ندارند. اما مشاوره تلفنی فرصتی را فراهم آورده است که داوطلبین بتوانند از تجربه این رتبه ها استفاده کنند. اگر این تجربه را در کنار دانسته های مشاورین خبره و با تجربه بگذاریم در واقع با یک تیر دو نشان زده ایم و می توانیم از تجربیات هر دو گروه استفاده کنیم. پیش از ادامه مطلب توصیه می کنیم در بررسی بهترین اردو نوروز نیز مهمان ما باشید.

مشاوره تلفنی کنکور در چه زمینه هایی انجام می شود؟

شاید این سوال مطرح شود که در جلسات مشاوره تلفنی چه اتفاقی می افتد و در چه حوزه هایی می توانیم از مشاورین تلفنی سوال بپرسیم. در ادامه به رایج ترین سوالاتی که یک مشاور تلفنی می تواند پاسخ دهد، پرداخته ایم.

۱- برنامه ریزی شخصی و درسی اصلی ترین کار مشاوره

دانش آموزانی که برای بار اول در کنکور شرکت می کنند ممکن است دیدگاه درستی نسبت به این آزمون نداشته باشند. برنامه ریزی درسی را می توانیم پیش درآمد و کلید اصلی موفقیت در کنکور بدانیم. به همین علت یکی از رایج ترین کمک هایی که مشاوره تلفنی به ما می کند، برنامه ریزی شخصی و درسی است. برنامه ریزی که مشاوره انجام می دهد بر اساس ویژگی ها و زمان بندی فردی است.به عبارت دیگر یک برنامه از پیش تعیین شده وجود ندارد و هر فرد باید با توجه به شرایط خودش اقدام به برنامه ریزی کند. معمولا در برنامه ریزی ها با سوالات ریز و درشتی مواجه می شویم مثل چگونگی تقسیم ساعات هفته، اختصاص ساعت مطالعه برای درس های عمومی و اختصاصی، چگونگی مرور و جمع بندی و بسیاری دیگر از پرسش هایی که به برنامه ریزی مربوط هستند.در این شرایط صحبت کردن با یک مشاور تلفنی کنکور می تواند به ما کمک کند تا با دیدی تازه به برنامه ریزی نگاه کنیم و با یک برنامه دقیق پا به رقابت کنکور بگذاریم.

۲- مشاوره تحصیلی؛ پاسخ گویی به سولاتی که جواب مشخصی ندارد

مشاوره تحصیلی دیگر کاری است که مشاورین کنکور انجام می دهند. برای مثال نحوه مطالعه دروس عمومی متفاوت از دروس اختصاصی است و حتی خلاصه نویسی یا یادداشت برداری هم باید با اصول مشخصی انجام شود. در این شرایط وجود شخصی که بتواند به ما کمک کند و استرس ما را کاهش دهد می تواند بسیار راهگشا باشد. مشاوره تلفنی کنکور می تواند در این شرایط به داوطلب کمک کند.

۳- مشاوره انگیزشی؛ کمک به بازیابی اعتماد به نفس

وقتی در آزمون ها نتیجه خوبی نمی گیریم یا دائما خود را با دیگران مقایسه می کنیم ممکن است اعتماد به نفس ما کاهش پیدا کند. در چنین شرایطی بازهم مشاوره تلفنی می تواند به ما کمک کند. باید در نظر داشته باشیم در مسیر طولانی کنکور خستگی و بی انگیزگی کاملا طبیعی است و ممکن است هر داوطلبی این شرایط را تجربه کند، آنچه که اهمیت دارد بلند شدن و ادامه دادن به مسیر مطالعه و کنکور است.

۴- نظارت و پیگیری؛ چقدر به اهداف نزدیک شده ایم

برای موفقیت در مسیر کنکور لازم است به طور مرتب خودمان و اهداف مان را بررسی کنیم. به عبارت دیگر باید برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خودمان شاخص های اندازه گیری تعیین کنیم. به همین منظور نظارت و پیگیری اهداف می تواند به ما کمک کند تا از برنامه ریزی درسی خودمان مطمئن شویم. مشاور تلفنی می تواند در این مسیر هم همراه ما باشد و به ما در پیگیری برنامه ریزی کمک کند. پیش از رسیدن به انتهای متن می توانید زمانی را برای بررسی اردوی نوروز نیز اختصاص دهید.

مشاوره تلفنی همراهی برای موفقیت در کنکور

در انتها برای جمع بندی نکاتی که تا اینجا گفتیم باید یک نکته مهم را گوشزد کنیم. انجام مشاوره تلفنی باید توسط یک موسسه معتبر انجام شود. جراکه افراد یا موسسات غیر معتبر و سودجویی وجود دارند که ممکن است از حسن نیت شما سوء استفاده کنند. معمولا نگاه به اسم مشاورین، سابقه موسسه یا فرد و هزینه پرداختی می تواند موسسات خوب را از بد مشخص کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم در انتخاب موسسه یا شخصی که می خواهید با او مشاوره تلفنی انجام دهید نهایت دقت را بکنید. مشاوره تلفنی می تواند به شما کمک کند تا در مسیر کنکور یک همراه مناسب یافته و به تنهایی مسیر سخت کنکور را طی نکنید.

 

با مشاوره کنکور بهترین دانشگاه ها در انتظار شماست

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • سمیرا 28 دی 1398

    مشاور تلفنی چقدر کمک میکنه به پیشرفت تحصیلی؟

  • فالوور ارزان 29 دی 1398

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این
    خوبی سپاسگزارم

  • ساجده 30 دی 1398

    ایا برای دور کردن استرس در طول دوران کنکور مشاوره تلفنی کمک میکند بما؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *