0
02122891840

هدف از برگزاری پانسیون نوروز چیست؟

پانسیون نوروز که این روزها نامش را به وفور می شنویم، یکی از بهترین فضاهای مطالعاتی است که بر اساس اهداف خاصی برگزار می شود. بسیاری از دانش آموزان با حضور در این محیط ها در ایام نوروز، میزان یادگیری خود را محک می زنند، زیرا به خوبی می دانند که روزهای عید نوروز به عنوان دوران طلایی برای کنکور شناخته می شود. در اینکه اردو نوروز مکانی بسیار مولد است و تأثیر شگفتی در نحوه مطالعه و یادگیری دانش آموزان دارد تردیدی نیست، اما پرسش مهم در این است که این مکان ها واقعاً چه اهدافی را دنبال می کنند؛ با مؤسسه آموزشی موفقیت همراه باشید. در ادامه با آموزش سنتر همراه باشید.

پانسیون نوروز چیست؟

«داشتن یک فضای درسی اختصاصی می تواند بر درک صحیح مطالب و میزان یادگیری کمک کند.» با همین تعریف ساده می توان به راحتی به ماهیت پانسیون مطالعاتی نوروز پی برد؛ اما برای داشتن تعریفی جامع تر، باید بگوییم: «این اصطلاح به معنای مکانی با دارا بودن شرایط خاص و استانداردهای لازم برای حداکثر بهره‌مندی از زمان جهت داشتن مطالعه مؤثر اطلاق می شود.» پس از دل این جمله می توان فهمید که هدف از برگزاری پانسیون نوروز باید در راستای ویژگی های آن استوار باشد.

پانسیون مطالعاتی نوروز چه ویژگی هایی دارد؟

در اینجا هر آنچه نیاز است درباره مشخصات یک پانسیون نوروز بدانید آورده شده است:

صدا: حتی یک صدای آرام نیز می تواند حواس شما را از کتاب به محیط اطراف بکشاند. بسیاری از دانش آموزان از عادی ترین و مبهم ترین صداها، مانند چکه کردن آب از شیر نیز در امان نیستند. داشتن سکوت مطلق یکی از ضروریات مهم پانسیون نوروز است؛ بنابراین، برای فرار از محیط های پر سر و صدا، می توانید خود را در پانسیون های نوروز در آغوش سکوت غرق کنید.

روشنایی: خواندن در نور کم باعث خستگی و درد در چشم ها می شود، اما این عامل مشکلات دیگری همانند خواب آلودگی را نیز به همراه دارد. روشنایی مناسب به طور کلی بر هوشیاری، تمرکز و عملکرد دانش آموزان در زمان مطالعه مؤثر است. این مهم نیز یکی از مواردی است که به عنوان یک اصل مهم برای اردوی نوروزی در نظر گرفته می شود.

درجه حرارت: ممکن است به سختی بتوانید در یک اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد تمرکز کنید! این شرایط غیرقابل تحمل است، زیرا باعث تحریک ذهن و حواس پرتی می شود و تمرکز را مختل می کند. برخورداری از دمای متعادل در تمام طول روز برای پانسیون های نوروز به عنوان یک ویژگی بسیار مهم تلقی می شود.

کیفیت هوا: کیفیت نامناسب هوا که بیشتر در اثر مشکلات گرمایشی و سیستم های تهویه نامناسب ایجاد می شود که می تواند نقش مهمی در عملکرد دانش آموزان داشته باشد. هوای آلوده با ایجاد مشکلاتی مانند سرفه، آبریزش چشم، سردرد، حالت تهوع و سرگیجه، یادگیری را مختل می کند. برخی از موارد مفید برای بهبود کیفیت هوا استفاده از گیاهان در محیط پانسیون، داشتن تهویه مطبوع مناسب و استفاده از تصفیه هوا است.

تلفن همراه: دور بودن از تلفن همراه و دیگر وسایل الکترونیکی که باعث می شود دانش آموزان زمان بسیار زیادی از روزشان را به هدر بدهند، از جمله شرایط اصلی حضور در پانسیون های مطالعاتی نوروز است. زمانی که پا به پانسیون می گذارید، موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی غیر ضروری توسط مراقب سالن دریافت می شود.

هدف از برگزاری پانسیون نوروز چیست؟

به پرسش اصلی این مقاله باز می گردیم، برای پاسخ باید بگوییم: «هدف از برگزاری پانسیون نوروز، ایجاد بستر مناسب و حرفه ای مطالعاتی برای افزایش یادگیری، انگیزه و اعتماد به نفس دانش آموزان برای موفقیت در کنکور است.»

روزهای نوروز می توانند به دلیل دید و بازدیدهای عیدانه باعث اتلاف وقت و عدم برنامه ریزی درست مطالعاتی از سوی دانش آموزان شود. به همین دلیل، پانسیون نوروز به منظور پشتیبانی از دانش آموزان در روزهای نوروز ایجاد شده است. همچنین پانسیون های مطالعاتی ممکن است اهداف زیرا را نیز به دنبال داشته باشند:

  • برنامه ریزی صحیح مطالعاتی و آموزش نظم و انضباط
  • افزایش خودباوری، انگیزه و اعتماد به نفس در روزهای منتهی به کنکور
  • جمع بندی دروس مطالعه شده و استخراج نکات کنکوری
  • مشاوره درسی و تشخیص نقاط قوت و ضعف
  • استفاده حداکثری از زمان در تعطیلات نوروز
  • ایجاد اراده برای ترک عادات نامناسب (کار کردن با موبایل)

بهترین پانسیون نوروز در تهران کجاست؟

با جستجو و بررسی مراکز و آموزشگاه های کنکور در سرتاسر تهران به این نتیجه رسیدیم که مؤسسه آموزش سنتر در شرق تهران (پاسداران) بهترین پانسیون نوروز در تهران را ارائه می دهد. برای نتایج خود دلایل زیر را آورده ایم:

  • محیط مناسب مطالعاتی با ارائه ویژگی های آسایش عمومی (سکوت، نور، تهویه مطبوع، مراقب سالن، دما و موارد دیگر)
  • ارائه مشاوره به دانش آموزان جهت رفع اشکال و نکات کنکوری
  • اختصاص صندلی و میز استاندارد و کمد شخصی به هر یک از دانش آموزان
  • ساعات مطالعه طولانی از ۷٫۳۰ صبح تا ۱۰٫۳۰ شب
  • امکان حضور در ساعات بعد از ظهر پانسیون از ساعت ۲ ظهر تا ۱۰ شب
  • برگزاری اردوهای نوروزی با بهترین شرایط در دانشگاه ها معتبر تهران (شریف، شهید بهشتی، خواجه نصیر و موارد بیشتر)
  • دارا بودن حیاط بزرگ، اتاق استراحت و سالن غذاخوری مناسب
  • ثبت ورود و خروج و اطلاع به والدین دانش آموزان

اهمیت حضور در پانسیون های مطالعاتی نوروز

آیا تا به حال ساعت ها درس خوانده اید و تمام آنچه را که می توانسته اید به خاطر بسپارید تنها یک جمله بوده؟ آیا ساعت ها و روزهای شما بدون برنامه ریزی گذشته است؟ احتمالاً عوامل بسیاری در اثربخشی مطالعه در روزهای نوروز وجود دارند، اما هیچ کدام به اندازه محیط مناسب مطالعاتی تأثیرگذار نیستند.

بر طبق آزمایشات، دانش آموزانی که به طور مداوم در ایام نوروز در محیط های مطالعاتی مناسب همانند پانسیون ها حضور داشتند، نزدیک به ۷۰% نسبت به کاسنی که در این محیط ها حضور نداشتند، در کنکور موفق تر عمل کرده اند. حتی برخی پانسیون های نوروز همانند پانسیون مؤسسه آموزش سنتر که بهترین امکانات را دارند، درصدی بالاتر را به ثبت رسانده اند. پس ضروری است اهمیت حضور در فضاهای مناسب مطالعاتی توسط خانواده ها و دانش آموزان به خوبی درک شود.

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • رهام بیگی 21 دی 1398

    سلام نهار هم میدهید به ما؟

  • فرزانه 22 دی 1398

    فاصله هر میز چقدر است؟

  • بهراد 23 دی 1398

    هدف تون از برگزاری اردوی نوروز چیه؟

  • تهمینه 24 دی 1398

    سلام میخواستم بدونم ساعت ورود و خروجم به اردو به چه صورتیه؟

  • سیما 25 دی 1398

    مشاورینی که در پانسیون اردوی نوروز حضور دارن خانم هستن یا اقا؟

  • الاله جمالی 28 دی 1398

    سلام اگه تو اردوی نوروز شرکت نکنیم و خونه بمونیم و درس بخونیم این ایام و ایا موفق نمیشیم ینی؟

  • سیروان 30 دی 1398

    ظرفیت پانسیون های مطالعاتی نوروز چقدره؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *