0
02122891840

پانسیون مطالعاتی کنکور

۷۵ درصد افراد درس خواندن در خانه برایشان سخت و دشوار است و بازدهی کافی را ندارند . پس بهترین گزینه استفاده از کتابخانه ها و یا پانسیون مطالعاتی کنکور است. امروز قصد داریم شما را با ویژگی های یک پانسیون مطالعاتی خوب آشنا کنیم و نکات جدیدی به شما بگوییم که قبلا نمی دانستید ! و در آخر بهترین پانسیون های مطالعاتی کنکور را به شما معرفی می کنیم ، پس در ادامه با ما همراه باشید .

در ابتدا پیشنهاد می کنیم که اگر اطلاعی درباره پانسیون مطالعاتی ندارید حتما مطالب قبلی را مشاهده کنید . اما در اینجا به طور خیلی خلاصه برای افرادی که با مقوله پانسیون آشنایی ندارند نکاتی را خواهیم گفت .

پانسیون مطالعاتی کنکور

پانسیون مطالعاتی مکانی است برای مطالعه و درس خواندن و فضای آن مشابه به کتابخانه های عمومی می باشد با تفاوت هایی که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تعداد افراد و اساتید رفع اشکال و مشاوره اشاره کرد .

ویژگی های یک پانسیون مطالعاتی کنکور خوب

تکمیل کننده ی یک کلاس کنکور خوب پانسیون مطالعاتی خوب است.

۱) تعداد افراد محدود

هر چقدر تعداد افراد کمتر باشد ، خدمات و امکانات بیشتری می توان به هر یک از بچه ها ارائه کرد . همانطور که بالاتر اشاره کردیم یکی از تفاوت های اصلی پانسیون های مطالعاتی و کتابخانه های عمومی تعداد افراد است که محدودیت دارد و هر شخص باید یک میز و صندلی مخصوص به خود داشته باشد به گونه ای که هر زمانی خواست بتواند از آن استفاده کند .
اگر تجربه استفاده از کتابخانه های عمومی را داشته باشید به اینگونه می باشد که هر شخصی که زودتر بیاید می تواند جای بهتری بنشیند و در موقعی ممکن است اصلا جایی برای نشستن پیدا نکنید !
این مشکل به خوبی در پانسیون های مطالعاتی بر طرف گردیده است .

۲) محیط آرام و مناسب

یکی از ویژگی های یک پانسیون خوب داشتن نور کافی – میز و صندلی های مناسب و استاندارد – محیط آرام و به دور از سر و صدا – سیستم تهویه هوا مطبوع و … است.
افراد باید در پانسیون احساس راحتی کامل داشته باشند .
بار ها مشاهده شده است که سالن های مطالعه غیر استاندارد و بدون مجوز با توجه به اینکه قیمت پایین تری از سایر پانسیون ها داشتند افراد زیادی جذب کرده اند اما بعد از مدتی و مشاهده مشکلات و ایراد های فراوانی همچون سر و صدای زیاد محیط خارج ، غیر استاندارد بودن میز و صندلی ها ، عدم رسیدگی و توجه به پاکیزگی محیط و… که در مجموعه وجود داشته اقدام به ترک آن مجموعه کرده اند .
پس توجه به این نکات خیلی می تواند مهم و حائز اهمیت باشد . حتما قبل از ثبت نام از محیط پانسیون دیدن کنید و حتی اگر این اجازه به شما داده شد یک روز به طور آزمایشی از محیط استفاده کرده و در صورت رضایت ثبت نام ماهیانه یا سالانه انجام دهید .

۳) ناظران پیگیر

وجود ناظرانی که به طور جدی روی مطالعه دانش آموزان نظارت داشته باشند و در صورت وجود هر گونه بی نظمی به شخص خاطی تذکر دهند . البته در کنار این موضوع ناظر پانسیون باید فردی خوشرو و مهربان و دلسوز باشد و دانش آموزان با او احساس خوبی داشته باشند و حس مراقب یودن و سختگیر بودن از او نگیرند .
در خیلی از پانسیون ها دیده شده است که اصلا فردی به نام ناظر وجود ندارد و یا اگر وجود دارد عملا کار خاصی انجام نمی دهد و فقط یکجا می نشیند .
وجود یک ناظر که همچون مادر یا خواهر – پدر یا برادر بزرگتر بچه ها را راهنمایی کند و در زمان های استراحت به بچه ها روحیه دهد و انرژی مثبت در آن ها به وجود آورد خیلی می تواند شرایط روحی و روانی بچه ها را تغییر دهد و خستگی آن ها را خارج کند تا با قدرت تمام به ادامه کار بپردازند .

۴) اساتید رفع اشکال

شما باید این امکان را داشته باشید که هر موقع سوالی برایتان پیش آمد همان لحظه به اساتید رفع اشکال مراجعه کنید . این یک حسن بسیار بزرگ محسوب می شود که خیلی از مجموعه های دیگر ندارند .
رفتار اساتید نیز باید به گونه ای باشد که بچه ها بدون هیچ ترس و مشکلی تمام سوالات خود را مطرح نمایید .

۵) اتاق استراحت و غذاخوری

یک نکته مهم وجود اتاق استراحت و غذاخوری می باشد که دانش آموزان در یک محیط جدا و به دور از درس و استرس به صرف وعده هایی غذایی بپردازید .
همچنین وجود یک اتاقی که دانش آموزان در صورت خستگی با هماهنگی با ناظر بتوانند به داخل آن رفته و استراحت بنمایند می تواند بسیار مفید باشد .

بهترین پانسیون مطالعاتی کنکور

موسسه آموزشی موفقیت یکی از اولین و قدیمی ترین موسسه های برگزار کننده پانسیون مطالعاتی در ایران می باشد و با امکانات و شرایط بی نظیری که در اختیار حاضرین قرار می دهد ، سعی بر این دارد که آن ها را تا رسیدن به موفقیت همراهی کند .
این پانسیون علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی های ذکر شده موارد زیر را نیز فراهم کرده است :

کنترل ورود خروج با SMS

ورود و خروج افراد به وسیله SMS به اطلاع والدین آن ها رسانده می شود و دانش آموزان نمی توانند به بهانه رفتن به پانسیون جای دیگری بروند زیرا به محض ورود و خروج به اطلاع والدین آن ها رسانده می شود .
موردی که در کتابخانه ها فاقد آن هستند و خیلی افراد به بهانه رفتن به کتاببخانه به سراغ تفریح و بازی و جاهای دیگر می روند .

اعلام زمان مطالعه استاندارد

زمان مطالعه استاندارد طبق تحقیق و بررسی های انجام شده از سوی پژوهشگران ۹۰ دقیقه و ۱۵ دقیقه استراحت است . این زمان در پانسیون مطالعاتی موفقیت با موسیقی و یا با اعلام ناظر به اطلاع دانش آموزان رسانده می شود .
رعایت این زمان سبب می شود که ذهن تحلیل نرود و بعد از انجام استراحت با آمادگی اولیه بتوان به ادامه مطالعه پرداخت .

ثبت نام در پانسیون مطالعاتی کنکور موفقیت

با توجه به شرایط و ظرفیت محدود موسسه اگر قصد ثبت نام داریم هر چه زود تر با شماره های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید و اقدام به ثبت نام کنید .
اگر هم در مورد موضوعی برای تان ابهام وجود دارد میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید و یا با شماره های مجموعه تماس بگیرید . ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

2/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • نیکتا 29 اردیبهشت 1400

    خیلی خوبه مخصوصا چون تعداد نفرات کم و محدوده برای یادگیری عالیه

    • AmoozeshCenter 23 آبان 1400

      بله پانسیون یکی از موثر ترین عوامل در کسب رتبه برتر است.

  • امیر 5 اردیبهشت 1402

    مکانی برای عوض کردن لباس دارید ؟؟ کسی بخواد لباس راحت تری بپوشه مثل خونه

    • movafaghiat 12 اردیبهشت 1402

      سلام بله رختکن موجود است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *