0
02122891840

پشت کنکور بمونیم یا بریم دانشگاه؟

با سلام و احترام و خسته نباشید خدمت دوستان و همراهان سایت آموزش سنتر . در این مطلب می خواهییم نکاتی درباره پشت کنکور ماندن و از این دست قبیل بگوییم پس با ما در ادامه همراه باشید.

پشت کنکور بمونیم یا بریم دانشگاه؟

یکی از سوالات مهمی که این روز ها افرادی که رتبه مناسبی در کنکور نداشته اند از خود می پرسند این است که دانشگاه بریم یا پشت کنکور بمانیم.

در جواب به این سوال باید گفت که نمی تون برای همه نسخه واحد و یکسانی تجویز کرد و باید متناسب با شرایط و وضعیت هر شخص به این سوال پاسخ داد.

تصمیم درست چیست؟

متاسفانه خیلی ها در این وضعیت تصمیم های احساسی و غلط می گیرند و با یک تصمیم اشتباه آینده و سرنوشت خود را به کل تغییر می دهند.

مثلا یکسری افراد که مقدار کمی برای کنکور خوانده اند و رتبه ی خوبی کسب نکرده اند به سراغ یک رشته عجیب و غریب که آینده ای ندارد و استعدادی در آن ندارند میروند و چهار سال وقت و هزینه صرف می کنند و در آخر به تصمیم اشتباه خود پی می برند.

عده ای دیگر ممکن است پشت کنکور بمانند و چندین سال پی در پی زمان و هزینه صرف کنند و بار هم در آخر رتبه مناسبی کسب نکنند.

اما تصمیم درست کدام است؟

پشت کنکور بمانید اگر….

اگر فکر می کنید امسال بدرست حسابی درس نخوندید و با توجه به شریط خاصی که امسال داشت و ویروس کرونا و شایعه هایی که در مورد لغو کنکور بود و مدتی به تعویق افتاد و سایر مسائل باعث شد تمرکزتون از بین بره و نتونید اونجوری که باید درس بخونید و مطمئن هستید اگر یه سال دیگه پشت کنکور بمونید حتما نتیجه بهتری کسب می کنید پس پیشنهاد می کنیم یک شانس مجدد به خودتون بدید تا در آینده حسرت نخورید و پیش خودتونن نگید اگه یه سال دیگه میشستم و درست حسابی میخوندم الان یک رشته و دانشگاه خوب قبول شده بودم و الان شرایط و موقعیت بهتری داشتم.

اما اگر….

اگر فکر می کنید امسال همه ی تلاش تون رو کردید و کلی وقت و هزینه صرف کردید و اگر یک سال دیگه هم پشت کنکور بمونید نتیجه بهتری نمی گیرید و حتی اندک شانس هایی رو هم که دارید ممکنه از دست بدهید بهتره که یا سراغ رشته های مناسب و بدون کنکور با بازار کار خوب یا دانشگاه آزاد و… برید یا کلا بی خیال درس بشید و برید دنبال آینده و سرنوشتتون ؛ شاید اینجوری موفق تر بشید.

اگر تصمیم گرفتید پشت کنکور بمونید باید….

  • هدفم از درس خوندن چیه؟
  • اراده یک سال صبر کردن و خوندن دوباره این همه مطلب رو دارم؟
  • چقدر آرزوهام برام مهمن؟
  • سال بعد چه چیزی قراره تغییر کنه؟
  • توانایی خواندن چند برابر و تلاش مضاعف رو دارم؟

اگر تونستید به خوبی به این سوال ها جواب بدید و هدف و انگیزه خوبی برای پشت کنکور موندن داشتید پیشنهاد میکنیم این شانس رو به خودتون بدید .

برای پشت کنکور ماندن چه کار هایی لازم است؟

شروع به موقع و سریع می تواند باعث شود که شما در مسیر نه تنها عقب نمانید بلکه همیشه یک گام جلو باشید و با خیال راحت و آسوده جلو بروید.

در این راه سخت و دشواری که دارید موسسه موفقیت در کنار شماست و می تونید رو کمک ما حساب باز کنید.

مشاوره کنکور

اگر در زمینه درسی و برنامه ریزی برای کنکور نیاز به کمک داشتید موسسه آموزشی موفقیت با کادری مجرب و متخصص در این زمینه در کنار شماست و شما را تا رسیدن به هدف تان همراهی می کند.

 کلاس کنکور

اگر به دنبال یک کلاس کنکور جامع و کامل می گردید که می تواند خیلی به شما کمک کند و نحوه تست زنی و شرکت در آزمون سراسری را به طور کامل برای تان شرح دهد و با اساتید مجرب و کاربلدی که دارد در همه درس ها شما را به اوج آمادگی برسند ، پیشنهاد می کنیم از کلاس های مجموعه موفقیت استفاده نمایید.

پانسیون مطالعاتی

تفاوت پانسون مطالعاتی موفقیت با کتابخانه های عمومی در این می باشد که اولا محیط آن بسیار تمیز و آرام می باشد و هر شخص میز مخصوص به خود را دارد تا با راحتی کامل بتواند درس بخواند و در انتها تعداد نفرات بسیار کم و محدود می باشد و مثل کتابخانه های عمومی شلوغ و پر رفت و آمد نمی باشد.

سالن مطالعه خصوصی VIP

در آخر امیدواریم هر تصمیمی می گیرید در زندگی موفق باشید . به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله «چگونه انتخاب صحیح رشته دانشگاه را انجام دهیم؟» را نیز مطالعه کنید.

اگر در مورد موارد گفته شده سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید و یا با شماره های موسسه تماس بگیرید و یا از پشتیبانی آنلاین سایت سوال کنید.

امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد .

با تشکر

مطالب مشابه

سوابق تحصیلی چیست؟

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • محمد حسین عرفانی 8 آبان 1399

    با تشکر از مطلب مفید و جالب تون
    خیلی کمک کننده بود

    • AmoozeshCenter 19 اسفند 1399

      ممنون
      نظر لطفتونه

  • علیرضا 8 مهر 1401

    به نظر شما پشت کنکور ۱۴۰۲ بمونم یا نه چون شرایطش سخت تر شده ؟؟

    • movafaghiat 9 مهر 1401

      سلام وقتتون بخیر
      باید شرایط خودتون رو بررسی کنید و بعدش تصمیم بگیرید. اگر در درس های تخصصی ضعف داشتین کنکور امسال براتون سختتر خواهد بود ولی اگر دروس تخصصی رو بلد باشید مشکلی نخواهید داشت. در ضمن امسال دو بار کنکور برگزار میشه و این میتونه یه حسن بزرگ باشه
      بازم باید شرایط خودتون رو بسنجید و در نهایت تصمیم بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *