0
02122891840

چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم؟!

یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان متوسطه دوم آماده شدن برای آزمون سراسری می باشد. موسسه موفقیت قصد دارد امروز در یک مطلب مفصل نکات بسیار مهم و کلیدی در این مورد را با شما در میان گذاشته و به شما یکی از سوالات مهم در این زمینه یعنی «چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم؟» پاسخ دهد، پس حتما تا انتها با ما همراه باشید که نکات بسیار مفیدی را یاد خواهید گرفت.


اهمیت کنکور و آزمون سراسری برای دانش آموزان متوسطه دوم

اهمیت کنکور و آزمون سراسری برای دانش آموزان متوسطه دوم - چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم - موسسه موفقیت

همانطور که حتما می دانید یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مراحل زندگی دانش آموزان، کنکور می باشد. با قبولی در کنکور و کسب یک رتبه خوب مسیر زندگی دانش آموزان به کلی تغییر می کند و آینده درخشانی در انتظارشان است، اما اگر خدایی نکرده نتوانند در یک رشته و دانشگاه خوب تحصیل کنند ممکن است در آینده دچار مشکلات زیادی شوند. پس از اهمیت آزمون سراسری در تعیین سرنوشت دانش آموزان نمی توان چشم پوشی کرد.


از چه سالی برای کنکور بخوانیم؟

از چه سالی برای کنکور بخوانیم؟ - چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم - موسسه موفقیت

اگر بخواهیم خیلی کوتاه به سوال فوق پاسخ دهیم، باید بگوییم «هر چه زودتر بهتر!». همانطور که احتمالا می دانید مطالب آزمون سراسری از سال دهم، یازدهم و دوازدهم است. یعنی حدودا یک سوم مطالب از پایه دهم، یک سوم از پایه یازدهم و یک سوم از پیش دانشگاهی؛ پس بنابراین می توان گفت بهترین زمان برای درس خواندن برای کنکور از پایه دهم است.
یکی دیگر از سوالات مهمی که دانش آموزان در این مقطع می پرسند، این است که «آیا اگر از پایه دهم برای کنکور شروع کنیم، دچار فرسودگی تحصیلی و خستگی نمی شویم؟» اینجاست که نقش برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی پررنگ می شود و کمک به سزایی به شما خواهد کرد. طبیعی است که اگر شما از پایه دهم با ساعت مطالعه بالا شروع به درس خواندن و تست زنی نمایید، به مرور دچار خستگی شده و دیگر میل خود به درس خواندن را از دست می دهید. اما اگر با یک برنامه اصولی و مختص خودتان پیش بروید، نه تنها دچار خستگی نمی شوید، بلکه پیشرفت به سزایی در درس هایتان خواهید داشت.

البته مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید نیز نقش زیادی در این امر دارد. برخی از مدارس همچون مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر از همان پایه دهم به دانش آموزان درس‌ها به دو صورت تستی و تشریحی تدریس می کنند و این موضوع باعث می شود تا دانش آموزان هم برای امتحانات تشریحی و هم برای امتحانات تستی آماده شوند. اگر مدرسه شما این کار را انجام نمی دهد، حتما خودتان به فکر باشید و در کنار تشریحی درس خواندن، تست زنی هم انجام دهید تا در سال پیش دانشگاهی کار نسبتا آسان‌تری داشته باشید و بتوانید نتیجه بهتری در کنکور بگیرید.


چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم؟ تجربیات نفرات برتر کنکور را بدانید!

حال می رسیم به سوال مهمی که در ابتدای مطلب بیان نمودیم و می خواهیم ببینیم چگونه باید از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم؟ پیشنهاد ما به شما شروع به صورت آهسته اما پیوسته است. به طور مثال شما می توانید با روزی ۲ ساعت مطالعه و تست زنی شروع نمایید و به مرور آن را افزایش دهید. با این کار نه تنها دچار فرسودگی تحصیلی نمی شوید، بلکه پیشرفت چشمگیری در درس هایتان احساس خواهید نمود.

حتما شنیده اید که داوطلبلن کنکور روزانه تا ۱۶ ساعت نیز درس می خوانند، اما آیا می شود در همان ابتدا با این مقدار ساعت مطالعه بالا شروع کرد؟! پاسخ طبیعتا منفی است. این دانش آموزان هم ابتدا با ساعت مطالعه پایین شروع کرده اند و به مراتب ساعت مطالعه شان را افزایش داده اند.
یکی از توصیه و پیشنهاد های ما به شما شرکت در کلاس نکته و تست دهم می باشد. با شرکت در این کلاس ها به خوبی در درس هایتان پیشرفت خواهید کرد و راه و روش های تست زنی به شما آموزش داده خواهد شد. اما این کلاس ها باید معیارهایی داشته باشند و که توجه به آن ها در انتخاب به شما کمک می کند.


معیارهای مهم انتخاب کلاس تقویتی و تست و نکته دهم

معیارهای مهم انتخاب کلاس تقویتی و تست و نکته دهم - چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم

هر ساله موسسات، مراکز علمی و مدرسه هایی بسیاری در سطح کشور اقدام به برگزاری کلاس هایی با مضمون تست و نکته و یا تقویتی می کنند. معمولا در این کلاس ها ابتدا مجددا درس ها تدریس شده و سپس کمی فراتر از کتاب پیش می روند و اقدام به حل سوالات تستی و تشریحی مهم می نمایند. مهم ترین معیار هایی که شما برای انتخاب کلاس های تست و نکته باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

استفاده از دبیران متخصص، دلسوز و کاربلد

خیلی از مدارس و موسسات برای اینکه پول کمتری خرج کنند به سراغ معلم های کم تجربه‌ای می روند که در مدارس معمولی و دولتی کار می کنند. این معلم ها اکثر فقط تا حد کتاب مسلط هستند و نمی توانند کمکی به آزمون سراسری و کنکور شما بکنند. اما موسسات برتر در این زمینه از دبیران مدارس برتر و تیزهوشان و یا اساتید کنکوری بهره می برند که تخصص‌شان در زمینه کنکور است و به سطح بالاتر از کتاب درسی مسلط هستند. این دبیران به خوبی با ذهن و نوع دیدگاه طراحان سوال آشنا هستند و به راحتی می توانند شما را برای کنکور آماده نمایند.

هزینه منصفانه در برابر امکانات ارائه شده

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه نمود هزینه کلاس ها و امکانات آن هاست. خیلی از موسسات با کم کردن امکانات موارد از این قبیل، هزینه کلاس هایشان را کاهش می دهند. این امکانات عبارتند از: آزمون های شبیه ساز، مشاور، برنامه ریزی و … این نکته مهم است که شما صرفا هزینه ها را نگاه نکنید، بلکه هزینه ها و امکانات ارائه شده را مقایسه نمایید.

پیگیری وضعیت دانش آموزان

یکی از ویژگی های یک موسسه آموزشی خوب پیگیری اوضاع درسی دانش آموزان و اطلاع دادن آن به اولیا می باشد. این مسئله بسیار مهم است که دانش آموزان به حال خود رها نشوند و وضعیت تحصیلی و درسی آن ها، نمرات و آزمون های آنها به اطلاع خانواده ها رسانده شود تا اولیا در جریان اوضاع دانش آموز خود قرار گیرند.

مشاور، برنامه و آزمون شبیه ساز

امکاناتی از قبیل مشاور، برنامه و آزمون های شبیه ساز کمک بسیار زیادی به دانش آموزان می کند. همانطور که گفتیم برخی از موسسات برای اینکه هزینه کلاس هایشان کمتر شود، امکانات آموزشی را از آن حذف می کنند و برخی اولیا با مقایسه قیمت ها و اینکه آن موسسه قیمت پایین تری دارد، آن را انتخاب می کنند. استفاده از مشاور باعث می شود تا دانش آموزان در یک چارچوب درست و برنامه ریزی گام بردارند. آزمون های شبیه ساز نیز نقاط قوت و ضعف دانش آموز را نشان می دهند و سبب می شود تا دانش آموزان به یک سطح مطلوب دست یابند.


کلاس های نکته و تست موسسه موفقیت، با تاثیری شگفت انگیز!

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت در سال های گذشته جز برترین مراکز آموزشی کشور بوده است و نفرات زیادی قبولی در پایه های مختلف از ششم تا کنکور داشته است. موسسه موفقیت تمامی معیار های معرفی شده فوق را دارا می باشد و هر ساله با استقبال بسیار خوبی مواجه می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس ها و نحوه ثبت نام آن ها با شماره های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

از چه پایه ای باید برای کنکور شروع کنیم؟

با توجه به اینکه سوالات آزمون سراسری یا همان کنکور از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مطرح می شود، پیشنهاد ما به شما این است که از همان پایه دهم برای کنکور و تست زنی شروع کنید تا در پایه دوازدهم کار ساده‌تری داشته باشید و بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.

چگونه از کلاس دهم برای کنکور بخوانیم؟

پیشنهاد می کنیم که به صورت پیوسته و با ساعت مطالعه کم برای درس خواندن به صورت تستی کار خود را آغاز نمایید تا دچار خستگی و افت تحصیلی نشوید و بتوانید بازدهی بالایی داشته باشید.

4.1/5 - (44 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • سارینا احمدی 29 مهر 1401

    سلام من پایه یازدهم هستم از الان برای کنکور بایدبخونم یا سال بعد؟

    • movafaghiat 29 مهر 1401

      درود بر شما، هرچه زودتر برای کنکور شروع به خواندن حرفه ای کنید به نفع شما هست. پس همین الان شروع کنید و اصولی و درست بخوانید.

  • مهسا 12 آذر 1401

    من کلاس دهم تجربی‌ام تازه ۲ ماهه وارد دهم شدم میخوام از الان خوب بخونم اما هربار جا میزنم میدونم بعدا پشیمون میشم بخاطر همین دست از تلاش برنمیدارم شما هم تلاش کنید بلاخره تلاش زیاد به جواب میرسه

    • روزبهانی 29 مرداد 1402

      سلام وقتتون بخیر
      من امسال میرم کلاس دهم تجربی
      و بطور کلی خیلی گمراه شدم . چطوری کنکوری بخونم ؟کلاس آنلاین شرکت کنم ؟ از الان شروع کنم به درس خوندن یا از اول مهر؟ قلم چی برای تست زنی ثبت نام کنم یا از کلاس یازدهم برم ؟ چطوری برنامه ریزی کنم ؟

  • فرناز ملکوتی 27 دی 1401

    سلام و ممنون از مطالب خوبتون ببخشید من دهم هستم و قبلا تونستم آزمون نمونه و تیزهوشان قبول شم اما رفتم مدرسه غیر انتفاعی و توی آزمون ها و کلاس های کنکوری هم شرکت میکنم یه سوال دارم بنظرتون در طول روز چه مقدار تست باید بزنم؟

    • movafaghiat 26 بهمن 1401

      میزان تست شما بسته به توانایی شما دارد ولی به طور کلی میتوان گفت، برای هر فصل میبایست حداقل ۳۰۰ تست حل کنید تا مسلط شوید.

  • Hwang ln yop 31 مرداد 1402

    سلام ببخشید مزاحم میشم. به نظرتون باید برم کلاس تست های کلاس های معمولی مثله فزیک، شیمی، ریاضی؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *