0
02122891840

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

زمانی که مسابقه ای را آغاز می کنیم برای برنده شدن باید انگیزه، امید و انرژی خود را تا سوت پایان حفظ کنیم. کنکور را می توانیم به یک مارتن تشبیه کنیم یعنی جایی که برای رسیدن به خط پایان باید تا آخرین لحظه تلاش کنیم. همه دوندگان مارتن به خط پایان نمی رسند، بلکه کسانی که تمام تمرکز خود را بر روی مسیر گذاشته باشند موفق به این کار می شوند. با این مقدمه کوتاه می خواهیم در این مقاله درباره رتبه برتر شدن در کنکور صحبت کنیم. اینکه چطور می توانیم با وجود موانع و مشکلات از سد کنکور عبور کرده و رتبه برتر شویم. پیشنهاد می کنیم اگر رتبه بالا در کنکور هدف امسال شماست با آموزش سنتر ، وب سایت رسمی آموزشگاه موفقیت، همراه باشید تا چند راهکار ساده را بررسی کنیم.

بر روی مسیر کنکور تمرکز کنید و به بقیه محرک ها پاسخ منفی دهید

زمانی که برای کنکور آماده می شوید و در طی یک سال دشوار احتمالا خسته، بی حوصله یا بی انگیزه شوید اما در هر صورت امید خودتان را نباید از دست بدهید. کسانی که اهداف بزرگی دارند باید از بسیاری لذت ها و تجربه ها در این یک سال پرهیز کنند. این حرف البته به معنی تعطیل کردن لذت و تفریح نیست اما داوطلب کنکور بهتر است در این یک سال تمرکزش را بر روی آزمون قرار دهد. پیش از ادامه مطلب توصیه می کنیم در بررسی اردو نوروز نیز همراه ما باشید.

منابع آموزشی را به درستی انتخاب کنید

مهم ترین و بهترین منبعی که داوطلبان کنکور باید به آن توجه کنند کتاب درسی است. با وجود ارائه کتاب های کمک آموزشی مختلف اما همیشه منبع اصلی طراحان سوال کنکور کتاب درسی است. به همین جهت توصیه می کنیم در همه دروس کتاب درسی را چندین بار بخوانید. پیشنهاد می کنیم حتما تست زدن را در کنار مطالعه قرار دهید. توصیه می کنیم اگر قصد خرید کتاب های غیردرسی تهیه کنید در هر درس به یک یا نهایتا دو کتاب بسنده کنید. هر چقدر تعداد کتاب های شما بیشتر شود الزما نتیجه بهتری نخواهید گرفت. در تهیه کتاب های تستی هم دقت کنید که تست ها به صورت فصلی و مبحثی تهیه شده باشد و به جای زدن تست های تالیفی بر روی تست های کنکور سال های گذشته تمرکز کنید. برای انتخاب بهترین کتاب ها نیز می توانید از کمک مشاور کنکور بهره برید.

ساعت مطالعه خود را به صورت پلکانی افزایش دهید

یکی از ویژگی های مشترک تمای رتبه های برتر کنکور داشتن ساعت مطالعاتی بالا است. البته نمی توان به یکباره ساعت مطالعه را افزایش داد اما پیشنهاد می کنیم از ۳ تا ۴ ساعت در روز شروع کنید و به تدریج سعی کنید ساعت مطالعه خودتان را به بالای ۱۰ ساعت برسانید. البته تقریبا همه کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که افزایش کمیت باید در کنار افزایش کیفیت به دست آید.

تست زنی کافی نیست، شیوه درست تست زنی را یاد بگیرید

برای کسب رتبه برتر در کنکور باید تست های مختلف و زیادی را حل کنید. پیشنهاد می کنیم روش درست تست زنی خودتان را پیدا کنید. در شیوه ی استاندارد تست زنی جدای از یافتن پاسخ صحیح داوطلب بهتر است سعی کنید دلیل غلط بودن بقیه گزینه ها را نیز پیدا کند. با این شیوه شما فقط یک تست حل نمی کنید بلکه چندین مبحث را هم مرور می کنید. در درس های ریاضی، فیزیک یا به نوعی درس های محاسباتی حتما با دقت و حوصله مسائله را تا انتها حل کنید. این شیوه اگر چه در ابتدا وقت گیر است اما در نهایت باعث می شود که شما با سوالات به طور مفهومی آشنا شوید.

در آزمون آزمایشی معتبر شرکت کنید

شرکت در آزمون های آزمایشی شما را در موقعیت رقابت قرار می دهد. شاید بهترین مزیت آزمون ها را می توانیم شبیه سازی فضای کنکور بدانیم. پیشنهاد می کنیم اگر قصد شرکت در آزمون آزمایشی را دارید حتما در آزمون هایی شرکت کنید که سوالات استاندارد و تعداد داوطلبان بالا باشد. آزمون های آزمایشی به داوطلب در مدیریت زمان و استرس کمک می کند و باعث می شود داوطلب در جلسه کنکور برای هر شرایطی خود را آماده کند.

خلاصه نویسی به شما در یادآوری مطلب کمک می کند

خلاصه نویسی مزایای زیادی دارد. شاید بهترین و بزرگترین مزیت خلاصه نویسی در مرور درس و یادگیری دوباره تعریف کرد. به عبارت دیگر زمانی که شما یک مطلب را دوباره خودتان بنویسید ضعف ها و کاستی بیشتر مشخص می شود. بدون نیاز به معلم یا مشاور می توانید تشخیص دهید که کدام قسمت از درس را بهتر فهمیده است و کدام قسمت نیاز به وقت بیشتری دارد.همچنین در ماه های آخر که فرصت برای مطالعه کل دروس وجود ندارد، خلاصه هایی که نوشته اید بهترین منبع برای مرور درس در کوتاه ترین زمان است. پیشنهاد می کنیم حتما خلاصه نویسی را در برنامه روزانه مطالعاتی خود قرار دهید.

مشاور کاربلد می تواند راهنمای شما در مسیر کنکور باشد

آدم هایی که قبلا مسیری را رفته باشند قطعا بهتر از یک تازه وارد از سختی های راه باخبر هستند. مشاور کنکور نیز در جایگاه چنین شخصی قرار می گیرد. در برخی موارد حتی می توانید از تجربه داوطلبان موفق سال های گذشته بهره ببرید.  مشاور و راهنمای خوب کسی است که نکات مثبت و منفی شما را گوشزد کند و در همه مواقع شما را راهنمایی کند. معمولا از آنجا که مشاور دیدی متفاوت نسبت به داوطلب کنکور دارد، از خطاهای احتمالی او آگاه است و می تواند او را به خوبی راهنمایی کند.

برنامه ریزی کلید طلایی موفقیت رتبه های برتر کنکور است

شما می توانید ساعت ها مطالعه کنید، تست بزنید و خلاصه نویسی کنید اما در پایان رتبه خوبی کسب نکنید. در حقیقت تمامی راهکارهایی که در بالا گفتیم در گرو برنامه ریزی درست است. برنامه ریزی را می توانید با کمک یک مشاور یا معلم انجام دهید و به تدریج آن را با شرایط خودتان انطباق داده و تصحیح کنید. مهم ترین نکته در برنامه ریزی درک محدودیت ها و توانایی های خودتان است. بهتر است در برنامه ریزی کاملا شخصی عمل کنید و از انجام برنامه های آماده پرهیز کنید.

موفقیت در کنکور یک شبه به دست نمی آید

موفقیت در کنکور شبیه بالا رفتن از پله های یک برچ است. برای هر موفقیتی باید آمادگی پذیرش سختی ها و ناملایمات را هم داشت. راهکارهایی که در این مقاله بیان کردیم به شما کمک می کند تا با آرامش و اطمینان از این پله ها بالا بروید و در اوج موفقیت باشید.

 

نحوه درس خواندن در تابستان برای کنکور

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • حمید 28 دی 1398

    مقاله مفیدی بود مرسی

  • گلی 30 دی 1398

    چجوری میتوانم در زمان باقی تا ازمون سراسری،نتیجه خوبی بگیرم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *