0
02122891840

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ ۵ تکنیک برای ۱۰۰ زدن فیزیک کنکور

فیزیک یکی از دروس سرنوشت ساز رشته ریاضی و تجربی است. سرمایه گذاری مناسب بر روی فیزیک می تواند تراز و رتبه شما را جا به جا کند. از آنجا که این درس بین دو رشته تجربی و ریاضی مشترک است، طبیعتا روش مطالعه آن هم یکسان است. در این مقاله قصد داریم درباره روش مطالعه فیزیک کنکور با هم صحبت کنیم. تکنیک هایی که در این مقاله گفته می شود به شما کمک می کند که بتوانید فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنید. در ادامه با آموزش سنتر، وبسایت رسمی آموزشگاه موفقیت همراه باشید.

بودجه بندی فیزیک کنکور به چه صورت است؟

بسیاری از دانش آموزان رشته تجربی گمان می کنند با تمرکز بیشتر بر روی درس زیست می توانند رتبه دلخواه خود را کسب کنند. همچنین دانش آموزان رشته ریاضی نیز کمتر به سراغ مباحث فیزیک می روند. به همین دلایل بیشتر داوطلبان کنکور در این رشته ضعیف هستند اما شما می توانید از همین نقطه ضعف استفاده کنید و جهشی بزرگ در رتبه خود ایجاد کنید.

پیش از شروع بحث نحوه مطالعه فیزیک برای کنکور بهتر است نگاهی به بودجه بندی سوالات فیزیک کنکور بیندازیم. کتاب فیزیک پیش دانشگاهی با ۱۶ تست بیشترین حجم سوالات فیزیک کنکور را تشکیل داده است. معمولا طراحان از سال سوم ۷ سوال و از سال دوم نیز ۴ تست طراحی می کنند. همچنین از بخش آینه و عدسی فیزیک سال اول دبیرستان (نظام قدیم) ۳ تست طراحی می شود. پیش از آنکه به ادامه مطلب بپردازید، از شما دعوت می کنیم در بررسی اردوی عید نیز با آموزش سنتر همراه باشید.

ذهنیت خودتان را درباره فیزیک عوض کنید

قبل از رفتن به سراغ تکینک ها بهتر است با مهم ترین تکنیک آشنا شویم. تغییر ذهنیت درباره فیزیک کنکور مهم تر و بهتر از راه دیگه ای می تواند به شما کمک کند تا درصدهای بالایی کسب کنید. لازم نیست برای قبولی در رشته های خوب به همه سوالات پاسخ دهیم و ۱۵ تا ۲۰ تست نیز می تواند ما را به هدف مان برساند. به همین منظور می توانید مباحث پرتکرار را پیدا کنید و بر همین اساس تست بزنید. برای مثال در کتاب فیزیک سال آخر صرفا ۲ فصل سخت دارد که فصل اول و دوم کتاب را شامل می شوند. مابقی کتاب ساده است و به راحتی می توان درصد بالایی را کسب کرد. در فیزیک سال دوم نیز مبحث گرما و فشار ساده هستند و به راحتی می توان درصد بالایی در آنها کسب کرد. پیشنهاد می کنیم مباحث مورد علاقه یا ساده تری که در فیزیک کنکور بارها و بارها تکرار شده است را پیدا کنید و با صرف وقت به درصد قابل قبولی برسید. اما چطور باید خود را برای درس فیزیک کنکور آماده کنیم؟

چگونه فیزیک کنکور را بخوانیم و ۱۰۰ بزنیم؟ معرفی ۵ راهکار ساده و کاربردی

بسیاری از دانش آموزان فیزیک را ساده و سطحی می خوانند یا برخی دیگر بیشتر بر کتاب های کمک درسی تکیه می کنند. در این قسمت می خواهیم با هم ۵ راهکار ساده برای کسب درصد ۱۰۰ فیزیک را مرور کنیم. در همین راستا پیشنهاد میکنیم به بررسی روش مطالعه عربی کنکور نیز بپردازید.

۱- کتاب درسی از هر کتاب کنکوری بهتر است

متن کتاب درسی بسیار مهم است و بهتر است بر روی فصول و دروس مهم آن وقت صرف کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه به کتاب های غیردرسی فکر کنید، یکبار متن کتاب را به خوبی و با حوصله مطالعه کنید.

۲- سوالات کنکور فیزیک مفهومی شده است

پیشنهاد می کنیم به جای سطی و حفظی خواندن حتما متن دروس را کاملا مفهومی بخوانید. مثلا مبحث نیروی گریز از مرکز یکی از مباحث چالشی است که برای پاسخ به سوالات آن باید مفاهیم را به خوبی یاد گرفته باشد. همچنین در تست زدن صرفا به یافتن پاسخ اکتفا نکنید. گزینه های دیگر را رد کنید و سوال را کاملا تشریحی حل کنید و برای خودتان توضیح دهید.

۳- ماشین حساب سرعت شما را کم می کند

اگر عادت به استفاده از ماشین حساب دارید باید به تدریج به محاسبات ذهنی عادت کنید. برخی از دانش آموزان حتی در مباحث بسیار ساده از ماشین حساب استفاده می کنند. اما در جلسه کنکور به دلیل زمان کم باید به سرعت سوالات را حل کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم به تدریج و به حل سوالات متعدد ذهنتان را به محاسبات عددی عادت دهید.

۴- تست های متنوعی را کار کنید

فیزیک از جلمه درس هایی است که همیشه مورد توجه طراحان قرار گرفته است. در واقع با کمک خلاقیت می توان حتی یک سوال قدیمی را به یک سوال جدید تبدیل کرد. برای اینکه در سر جلسه کنکور از مواجهه با این سوالات غافلگیر نشویم لازم است سوالات متعددی را حل کنیم. در واقع با حل سوالات در تیپ های مختلف ذهن و دست ما برای مواجه با هر سوالی آماده می شود.

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه هر مبحث ابتدا تست های کنکور سال های قبل را به عنوان تمرین انجام دهید و پس از بررسی تک تک سوالات و نکات به سراغ سایر کتاب های کمک آموزشی بروید. در انتخاب منبع تستی هم دقت کنید که بهتر است تست ها به صورت مبحثی جمع آوری و پاسخ نامه نیز در انتهای هر فصل موجود باشد. پس از هر بار تست زدن تمامی سوالات و گزینه ها را به دقت بررسی کنید. تا زمانی که از حل یک سوال مطمئن نشدید به سراغ تست بعدی نروید. با حل مداوم تست ها به تدریج حل سوالات چالشی و خلاقانه را نیز یاد خواهید گرفت.

۵- تا جایی که می توانید تمرین کنید

اگر واقعا می خواهید فیزیک کنکور را ۱۰۰ درصد بزنید تا جایی که می توانید تمرین کنید. تمرین، تمرین و تمرین زیاد شما را بیشتر از هر منبع یا کلاس آموزشی دیگری به درصد ۱۰۰ نزدیک می کند.

جمع بندی نحوه مطالعه فیزیک کنکور برای رسیدن به درصد ۱۰۰

در انتها می خواهیم تمام آنچه که در این مقاله درباره آن صحبت کردیم را جمع بندی کنیم. برای ۱۰۰ زدن فیزیک کنکور ابتدا متن کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید و تمرین هایش را حل کنید. پس از مطالعه متن به تست زنی همان مبحث بپردازید. سعی کنید زیاد از ماشین حساب استفاده نکنید و سرعت عملکرد خودتان را بالا تر ببرید. پیشنهاد می شود که پس از چند روز دوباره همان تست های قبلی را حل کنید. حل دوباره تست ها باعث افزایش سرعت و مرور مباحث فیزیک می شود. همچنین مرور های مدوام را در برنامه خود قرار دهید و به جای حفظ کردن فرمول ها و متن به درک عمیق و مفهومی درس بپردازید. فیزیک درس جذاب و شیرینی است و به راحتی می توانیم به کمک تکینک هایی ساده ای که در این مقاله به آن ها پرداختیم به درصد ۱۰۰ برسیم.

 

روش مطالعه ی فیزیک کنکور

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • buy-backlink.tebyan.net 15 بهمن 1398

    وای خیلی خوبه ساییتون

  • فونت انگلیسی 9 اسفند 1398

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *