0
02122891840

کلاس کنکور آنلاین

آیا کلاس های کنکور آنلاین بازدهی لازم را دارند؟ – هزینه معقول و منطقی برای کلاس کنکور آنلاین چقدر باید باشد ؟ – معایب و مزایای کلاس های آنلاین چیست ؟ و سایر موارد از این دست ، موضوعاتی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم ، پس در ادامه با ما همراه باشید .   با توجه به شرایط موجود و بیماری کرونا تقریبا اکثر آموزش ها در مدارس و کلاس ها به صورت مجازی در آمده است و دانش آموزان را با یک شرایط ویژه و چالش جدیدی مواجه کرده است . حال در این شرایط کسانی که از این موقعیت به نفع خودشان استفاده کنند برنده خواهند بود و کسانی که بهانه جویی کنند و شرایط را مقصر بدانند کارشان بسیار سخت خواهد شد .  

کلاس آنلاین به چه کلاسی گفته می شود ؟

کلاس آنلاین کلاسی است که با استفاده از ابزار و تکنولوژی از راه دور برگزار می شود و دانش آموزان می توانند با استفاده از کامپیوتر و یا گوشی همراه وارد آن شوند . در این کلاس ها دقیقا همان معلم ها و اساتید حضور دارند و همان مباحث قبل نیز تدریس می شود ، اما با این تفاوت که به صورت آنلاین است .

مزایا و معایب آموزش مجازی

ابتدا به سراغ معایب آموزش آنلاین می رویم :

۱) مشکل اینترنت

اگر تجربه استفاده از محیط های کلاس آنلاین را داشته باشید حتما با این مشکل مواجه شده اید که سرعت اینترنت خودتان و یا معلمان و اساتید و یا دیگر دانش آموزان سبب اخلال در کلاس و یا قطع و وصل شدن صدا شده است و کیفیت لازم را نداشته است . همچنین هزینه های دیگر همچون اینترنت ، تبلت و لپ تاپ نیز به دیگر هزینه های زندگی اضافه شده است که با توجه به شرایط اقتصادی بر دوش خانواده ها وارد می شود .  

۲) عدم آشنایی دانش آموزان و اساتید با محیط های آموزشی

یکی دیگر از مشکلات آموزش های آنلاین این می باشد که با توجه به عدم آشنایی دانش آموزان و اساتید با محیط های نرم افزار های آموزشی و عدم وجود پشتیبانی دردسترس و پاسخگو و همچنین عدم آموزش کاربردی برای اساتید ، گاهی اوقات دانش آموزان و یا اساتید ساعت ها درگیر ورود و حضور در کلاس می شود و این موضوع باعث اخلال در نظم و تمرکز کلاس می شود و بازدهی آموزش به شدت افت می کند .  

۳) کاهش انگیزه تحصیلی

دور شدن از آموزش حضوری و کار های گروهی در مدارس سبب کاهش انگیزه دانش آموزان و پایی آمدن سطح یادگیری بچه ها شده است که یکی از ضعف های کلاس های آنلاین این مطلب می باشد .  

۴) خستگی و تنبلی دانش آموزان

این نوع آموزش که افراد در آن می توانند در کلاس آنلاین شوند و سپس به کار دیگری بپردازند و همچنین کم شدن ارتباط متقابل استاد و شاگرد سبب خستگی و ملال آور شدن این نوع آموزش شده است و همچنین بچه ها را نیز تنبل کرده است .   حال به سراغ مزایای آموزش آنلاین می رویم :

۱) در دسترس بودن در هر مکانی

این موضوع که شما در هر زمان و مکانی قادر به دسترسی و حضور در کلاس دارید یکی از مواردی است که می توان آن را از مزیت های آموزش مجازی دانست .  

۲) امکان ضبط کلاس ها

در کلاس های عادی وقتی شما غیبت داشتید و یا به هر دلیلی نمی توانستید سر کلاس حاضر شوید چاره ای نداشتید جز اینکه ؛ از دبیر مربوطه بخواهید آن بخش را دوباره برایتان توضیح دهد و یا با استفاده از جزوه دانش آموزان دیگر آن بخش را خودتان مطالعه نمایید . اما در آموزش مجازی و کلاس های آنلاین این امکان را دارید که کلاس های خود را ضبط کنید و بعدا هر چند بار که خواستید آن را مجددا ببینید .  

۳) صرفه جویی در وقت

زمان زیادی از وقت دانش آموزان در مدرسه صرف رفت و آمد و کار های جانبی می شد که با آموزش مجازی ای زمان به حداقل کاهش یافته است و عملا دانش آموزان در وقتشان صرفه جویی می کنند .  

آیا کلاس کنکور آنلاین بازدهی کلاس های حضوری را دارد؟

در پاسخ به این سوال باید شرایطی را در نظر گرفت . اگر مشکلات گفته شده فوق در بخش معایب کلاس های آنلاین همگی وجود داشته باشد و چاره ای برایشان نداشت ، قطعا پاسخ به این سوال خیر خواهد بود . اما اگر مشکلات را تا حد زیادی رفع نمود و همچنین دانش آموزان نیز تلاش خود را بیشتر نمایند و خودشان جویای علم باشند قطعا بازدهی این کلاس ها نیز به خوبی کلاس های حضوری خواهد بود .  

هزینه کلاس های آنلاین به نسبت کلاس های حضوری چگونه باید باشد ؟

به صورت معقول و منطقی هزینه های کلاس آنلاین حدودا ۳۰ درصد باید کمتر از کلاس های حضوری باشد و دلیل آن را می توان عدم ارتباط مستقیم و رو در رو با استاد و همچنین کاهش هزینه های رفت و آمد و از این دست موارد دانست . پس به این موضوع دقت داشته باشید که اگر دیدید جایی کلاس کنکور تجربی آنلاین با قیمت های بسیار پایین برگزار می کند حتما یه جای کار مشکل داره ! شاید تعداد افراد خیلی بالاست و شاید کیفیت ارتباط و محیط مورد استفاده پایینه و ….  

کلاس کنکور آنلاین موسسه موفقیت ، تحولی عظیم در آموزش مجازی

موسسه فرهنگی و آموزشی  آموزشگاه موفقیت با سال ها تجربه در زمینه آموزش و کنکور و هر ساله کسب بهترین نتایج توسط دانش آموزان ثبت نامی ، نتایج خوبی به دست آورده است . همچنین اساتید کار کشته و مجربی همچون استاد یار احمدی ( دبیر فیزیک ) – استاد قیومی ( دبیر زبان ) – استاد تهرانی ( دبیر شیمی ) و … که جز بهترین دبیران کنکور هستند با استفاده از تجربه و روش های نوین آموزشی خود همواره کمک خوبی به دانش آموزان داشته اند . علاوه بر این موارد ، موسسه موفقیت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و امکانات خوب ، سعی بر این دارد تا معایب گفته شده در قسمت معایب کلاس های آنلاین را تا حد زیادی کاهش دهد و تقریبا به صفر برساند تا عملا دانش آموزان با بالاترین کیفیت مطالب را یاد بگیرند . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به صفحه کلاس کنکور مراجعه کنید و یا با شماره های موسسه موفقیت تماس بگیرید . ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

Rating
 
Rate this post
دیدگاه کاربران
  • محمدامین مقدس 29 اردیبهشت 1400

    از نطر من کمتر کسی پیدا میشه که داخل کلاس آنلاین مطلبی رو یاد بگیره !

    • امیررضا سیفان 1 خرداد 1400

      سلام . با توجه به شرایط پیش آمده و بحران کرونا راه و روش های جدید برای ارائه مطلب و تدریس وارد کار شده و در آموزشگاه موفقیت تمامی شاگردان رضایت کامل از کلاس های غیر حضوری را داشتن .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *