0
02122891840

انتخاب رشته کنکور آزاد

انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل بعد از پشت سر گذاشتن آزمون سراسری محسوب می شود. در ادامه مباحث انتخاب رشته، امروز قصد داریم به طور اختصاصی به انتخاب رشته کنکور آزاد بپردازیم و مهم ترین نکات و سوالات احتمالی شما را در این خصوص پاسخ دهیم؛ در ادامه حتما با ما همراه باشید.

انتخاب رشته کنکور آزاد چگونه است؟

در گذشته کنکور سراسری و آزاد جداگانه برگزار میشدند و هر کدام هم انتخاب رشته جدا داشتند اما در سال های اخیر رویه تغییر کرده است. از حدود سال ۹۲ اما این رویه تغییر کرد و کنکور دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شدند.
سوالی که خیلی از افراد بعد از این اتفاق برایشان پیش آمد این بود که انتخاب رشته این دانشگاه ها به چه صورت شده و آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه سراسری نیز با هم ادغام شده اند یا نه؟
در پاسخ باید گفت که خیر. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور جداگانه برگزار می شود و حتی دفترچه و سایت جداگانه دارد و زمان آن نیز تفاوت دارد.

آیا دانشگاه آزاد ارزش تحصیل و درس خواندن دارد؟

سوالی که خیلی از والدین و دانش آموزان موقع انتخاب رشته دارند این است که آیا دانشگاه آزاد ارزش هزینه و تحصیل را دارد. در جواب به این پرسش باید گفت بله ولی نه همه رشته ها. تحصیل در رشته های خوب و به اصطلاح تاپ که بازار کارشان خوب است و اشباع نشده است.

آیا دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند کار پیدا کنند؟

خوشبختانه در سال های اخیر، در اکثر ادارات اهمیت مدرک تحصیلی و دانشگاه کمرنگ شده است و اکثرا به دنبال کسی هستند که کاربلد باشد نه صرفا مدرک داشته باشد. پس بنابراین نگرانی از بابت شغل نباید داشته باشید.

آیا خودمان هم می توانیم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهیم؟

عده ای به تصور اینکه انتخاب رشته صرفا وارد کردن چند عدد و رشته و دانشگاه در دفترچه و سایت می باشد، خودشان اقدام به انتخاب رشته می کنند و بدون شناخت و تحقیق مراحل آن را انجام می دهند. توصیه می کنیم که همچنین کاری را انجام ندهید؛ زیرا انتخاب رشته یک کار تخصصی می باشد و بهتر است خودسرانه انجام نشود و حتما با مشاوران تخصصی مشورت کنید.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه زمانی می باشد؟

دانش آموزانی که مجاز به انتخاب رشته هستند بعد از انتخاب اولویت هایشان می توانند با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir اقدام به انتخاب رشته نمایند. زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز با توجه به تاریخ برگزاری کنکور در سال های گذشته، متفاوت بوده است. به عنوان مثال در سال گذشته (سال ۱۳۹۹)، زمان انتخاب رشته ۴ الی ۱۱ مهر بود.
احتمال برگزاری انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ در همان بازه سال گذشته نیز وجود دارد اما اخبار دقیق را می توانید از سایت آموزش سنتر و یا کانال های اطلاع رسانی ما جویا شوید.

نکته فوق العاده مهم و حیاتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد!

از سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۹، انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به طور مشترک با آزمون سراسری در دفترچه انتخاب رشته سراسری برگزار می شود. این قضیه به این خاطر می باشد که یک دانش آموز هم در دانشگاه آزاد و هم دانشگاه سراسری پذیرفته نشود.
نکته دیگری که در انتخاب رشته باید به آن توجه داشت این نکته می باشد که دانش آموزان رشته ریاضی امکان انتخاب رشته های مدیریت و ازین دست رشته ها را ندارند مگر اینکه به سراغ رشته های بدون کنکور بروند.
این نکته برای دانش آموزان رشته تجربی نیز صدق می کند و آن ها به جز رشته های پرشکی و غیرپزشکی نمی توانند به سراغ رشته های از قبیل مدیریت بروند. برای اینکه سراغ این رشته ها بروند باید رشته های بدون کنکور را انتخاب کنید.

انتخاب رشته کنکور آزاد موسسه موفقیت، تضمین قبولی در بهترین جای ممکن!

موسسه موفقیت با سال ها تجربه در زمینه آموزش و کنکور با شما همراه است تا شما را به بهترین جای ممکن برساند. انتخاب رشته آموزشگاه موفقیت کاملا اصولی و با بهترین شرایط برگزار می شود و به شما تضمین قبولی در بهترین جای ممکن داده خواهد شد.

مراحل انتخاب رشته تخصصی دانشگاه آزاد چگونه است؟

در آموزشگاه موفقیت سعی بر این است که همواره رضایت تمامی مراجعه کنندگان جلب شود تا آن ها ما را به دیگران معرفی کنند و این تبلیغ ما باشد! بنابراین هر ساله سعی بر این داریم تا بهترین شرایط را برای شما محیا کنیم. مراحل انتخاب رشته کنکور آزاد در موسسه موفقیت به شرح زیر می باشد:

۱) تست شخصیت سنجی

در این تست که یک آزمون روانشناسی می باشد، مشاوران با روحیات، استعدادها و علایق دانش آموزان آشنا می شوند و به راحتی می توانند به آن ها بگوید که چه رشته ای متناسب آن ها می باشد.

۲) معرفی رشته ها

در مرحله بعد یک معرفی جامع و کامل از رشته های مورد علاقه ی دانش آموز به او داده می شود.این معرفی شامل دروس دانشگاهی آن رشته، سختی ها، فرصت های شغلی و مهاجرت و سایر موارد از این دست می باشد که دید شما را کاملا باز می کند.

۳) انتخاب بر اساس اولویت ها بررسی شما

پس از انجام مراحل آشنایی ابتدا بر اساس اولویت های بهتر و مورد مشورت به شما لیست رشته ها داده می شود و به شما زمان داده می شود تا روی آن فکر کنید و در نهایت تصمیم نهایی و جا به جایی ها را با مشورت با مشاوران انجام دهید.

۴) بررسی نهایی و ثبت در سامانه

پس از بررسی نهایی و انجام تغییرات به شما تاییدیه داده می شود تا انتخاب رشته تان را در سامانه ثبت کنید.اما این پایان کار نیست و پس از آمدن جواب نهایی نیز با مشاوره انتخاب بین رشته های قبولی در خدمت تان هستیم.

۵) اصلاحیه ها و تکمیل ظرفیت

پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته اصلاحیه هایی از سوی سازمان سنجش در خصوص برخی رشته ها منتشر می شود که برخی اوقات کمک زیادی می تواند به شما کند. این اصلاحیه ها را می توانید از سوی مشاوران ما دریافت کنید.
همچنین پس از انجام ثبت نام ها در صورتی که دانشگاهی اعلام تکمیل ظرفیت کند از سوی مشاوران ما با خبر می شوید تا در صورت تمایل در آنجا ثبت نام کنید.
پس در واقع می توان گفت که وقتی انتخاب رشته شما وقتی شروع می شود حدودا چهار پنج ماه دیگر به پایان می رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری و اطلاع از هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد می توانید با شماره های مجموعه موفقیت تماس حاصل نمایید. (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)
اگر این مطلب مورد توجه تان قرار گرفت پیشنهاد می کنیم مطلب انتخاب رشته چیست؟ را نیز مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *