0
02122891840

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک ۱۴۰۰

کنکور ریاضی سومین رشته پر مخاطب بعد از رشته تجربی و انسانی به حساب می آید. امروز قصد داریم راهنمای جامع و کاملی درباره انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک را با شما در میان بگذاریم، پس حتما تا پایان با ما همراه باشید.

انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک، مهم تر از خود کنکور!

شاید این نکته را شنیده باشید که می گویند تعداد صندلی ها و ظرفیت دانشگاه ها در رشته ریاضی بیشتر از داوطلبان است! این یعنی همه کسانی که در کنکور شرکت می کنند قبول می شوند. بنابراین می توان گفت که رقابت در کنکور ریاضی صرفا برای دانشگاه ها و رشته های برتر است و نه قبول شدن. اینجاست که نقش انتخاب رشته پررنگ تر از قبل خود را نشان می دهد.

آیا خودمان می توانین انتخاب رشته کنیم؟

عده‌ای به تصور اینکه انتخاب رشته صرفا وارد کردن چندین کد در سایت می باشد تصمیم می گیرند این کار را خودشان انجام دهند. برخی افراد هم به دلیل اصرار والدینشان و اینکه تصور می کنند، پول دور ریختن است، این کار را خودشان انجام می دهند. اما باید بگوییم که اینکار بسیار اشتباه و مخصوصا برای رشته ریاضی و افرادی که رتبه حساسی دارند می تواند بسیار گران تمام شود. پس بنابراین توصیه می کنیم که حتما انتخاب رشته خود را به دست مشاوران و متخصصان انتخاب رشته بسپارید تا بهترین اتفاق ها برایتان رقم بخورد.

در این مدت که بازار انتخاب رشته بسیار داغ است بارها دیده شده است که افرادی که اصلا سابقه و تجربه لازم برای اینکار را ندارند نیز برای خودشان تبلیغ می کنند و به دلیل مبلغ کمتری که نسبت به متخصصان انتخاب رشته می گیرند عده زیادی را جذب می نمایند. نکته دیگری که بارها دیده شده است تبلیغات و وعده های فریب دهنده و دروغین برخی از افراد است که با فریبکاری عده زیادی را جذب می کنند و گاها از آن ها هزینه های بسیار زیادی نیز دریافت می نمایند.

  • قبولی دانشگاه تهران و  شریف با رتبه های بالا
  • استفاده از نکات و تکنیک های خاص که کمتر کسی آن ها را می داند.

این ها مواردی از شعار های کذب و دروغین این افراد می باشد که متاسفانه اکثر افراد نیز آن ها را باور می کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک ۱۴۰۰ چه تاریخی می باشد؟

با توجه به زمان تقریبی اعلام شده از سوی سازمان سنجش که نتایج اولیه کنکور در نیمه مرداد ماه اعلام می شود بنابراین زمان انتخاب رشته نیز با آمدن نتایج اولیه شروع می شود و معمولا در یک بازه زمانی ۳ روزه می باشد که معمولا تمدید نیز می شود.

اگر در رشته انسانی هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰ را مورد مطالعه قرار دهید.

انتخاب رشته سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد با هم متفاوتند؟

بله – انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری با هم متفاوت می باشند و زمان آن ها نیز معمولا متفاوت اند و انتخاب رشته دانشگاه آزاد دو سه روز بعد از دانشگاه سراسری شروع می شود. در این مدت شما می بایست ۱۵۰ انتخاب از دفترچه انتخاب رشته سراسری و ۱۰۰ رشته نیز از دفترچه دانشگاه آزاد انتخاب نمایید.

یک انتخاب رشته خوب شامل چه مراحلی باید باشد؟

همانطور که گفتیم مراکز و موسسات زیادی در زمان بعد از کنکور اقدام به انتخاب رشته می نمایند که خیلی از آن ها اصول انتخاب رشته را رعایت نمی کنند و صرفا می خواهند پولی از دانش آموزان گرفته باشند و یکسری اولویت برایشان انتخاب کنند اما یک انتخاب رشته خوب باید شامل مراحل زیر باشد:

۱) تحلیل کارنامه اولیه

در اولین مرحله لازم است تا کارنامه اولیه و رتبه فرد به طور کامل بررسی شود و احتمال قبولی او در دانشگاه های مختلف به او گفته شود. همچنین هر سوالی که ذهن فرد را درگیر کرده از قبیل رتبه کشوری چیست؟ – رتبه در سهمیه چیست؟ – کدام یک از این رتبه هم مهم است؟ و سایر سوالات ازین دست، در صورت نیاز باید به طور کامل توضیح داده شود.

۲) تست روانشناسی و پی بردن به علاق و استعداد های فرد

در مرحله دوم لازم است که با استفاده از یکسری آزمون های روانشناسی معتبر و تایید شده که به منظور شخصیت شناسی طراحی شده اند، مشاوران با استعدادها و علایق فرد آشنا شوند و بر اساس آن مراحل را پیش ببرند.

۳) معرفی رشته ها

پس از پی بردن به علایق و استعدادهای فردی دانش آموز می بایست رشته های مورد نظر فرد و رشته هایی که با استعدادهای او همخوانی دارد برایش به طور کامل توضیح داده شود و به اصطلاح سیر تا پیاز رشته ها به افراد معرفی شود. این توضیحات باید در مورد میزان سختی دروس، درس های دانشگاهی، بازار کار، شغل ها، شرایط مهاجرت و … باشد.

۴) تعیین اولویت

حال نوبت به تعیین اولویت ها می رسد که براساس علایق شما و استاندارد های موسسه که از دانشگاه ها می داند باید چیده شود. این چیدمان خیلی مهم است و باید بسیار با دقت انجام شود زیرا با یک اشتباه ممکن عواقب و نتایج بدی در انتظار شما باشد.

۵) چک کردن

پس  تعیین اولویت ها حتما یک الی چندین بار انتخاب رشته خود را چک نمایید تا چیزی از قلم نیفتد. این کار را می توانید به وسیله مشاور خود و یا اعضای خانواده تان انجام دهید. این نکته را در نظر داشته که وارد کردن یک کد اشتباه، دانشگاه و رشته مد نظر شما تغییر می کند پس حسابی دقت نمایید.

۶) ورود رشته های منتخب در سامانه

در نهایت شما می بایست رشته هایی را که برای تان چیده شده در سایت انتخاب رشته وارد نمایید و منتظر اعلام نتیجه نهایی تان باشید. اما این پایان کار نمی باشد و دو فاز دیگر کار همچنان باقی می ماند : تکمیل ظرفیت مهر و تکمیل ظرفیت بهمن.

تکمیل ظرفیت یعنی چه و چگونه به ما کمک می کند؟

بعد از پایان ثبت نام دانشگاه ها در مهرماه، دانشگاه هایی که هنوز تکمیل نشده اند، فراخوان تکمیل ظرفیت می دهند و شما در صورت تمایل می توانید شانس مجدد خود را برای حضور در رشته و یا دانشگاه بهتر امتحان نمایید. همچنین بعد از پایان ترم اول دانشگاه ها یعنی در بهمن ماه، بار دیگر برخی از دانشگاه ها اعلام تکمیل ظرفیت می کنند که دوباره نیز در صورت تمایل می توانید اقدام به انتخاب رشته نمایید.

پس می توان گفت که انتخاب رشته صرفا چیدمان اولویت ها نیست و وقتی انتخاب رشته شما در مرداد ماه شروع می شود پروسه آن حدودا پنج ماه ادامه دارد و در بهمن ماه به پایان می رسد. با توجه به ظرفیت محدود انتخاب رشته موسسه موفقیت شما می توانید برای رزرو جا از هم اکنون اقدام نمایید. تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶  

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰

تاریخ انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ چه زمانی می باشد؟

تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به اینکه سازمان سنجش اعلام کرده زمان اعلام شدن نتایج اولیه در نیمه مرداد ماه می باشد، انتخاب رشته نیز از همان زمان شروع خواهد شد.

تعداد انتخاب های هر فرد برای انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد چه تعداد است؟

شما می توانید حداکثر تعداد ۱۵۰ رشته برای انتخاب رشته سراسری و تعداد ۱۰۰ رشته برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد انتخاب نمایید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری جدا از هم می باشند؟

بله – درست است که آزمون سراسری و آزمون یکی می باشند اما انتخاب رشته های آن ها متفاوت از هم برگزار می شود.

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *