0
02122891840

اهمیت پایه نهم و ورود به تیزهوشان

با سلام خدمت همراهان سایت آموزش سنتر. پایه نهم یکی از مهترین پایه‌های دوران تحصیلی به شمار می رود و نمی توان از اهمیت پایه نهم چشم پوشی کرد. دلایل متعددب برای اهمیت این پایه نسبت به پایه‌های قبل وجود دارد که امروز در این مطلب قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم و سپس راهکارهای مهم برای پذیرفته شدن در آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان را با هم مرور خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.


چرا پایه نهم جز مهم ترین مقاطع تحصیلی است؟

چرا پایه نهم جز مهم ترین مقاطع تحصیلی است؟ - اهمیت پایه نهم و ورود به تیزهوشان - موسسه موفقیت

دانش آموزان در پایان مقطع نهم که حکم همان اول دبیرستان در نظام قدیم را داشت، دو هدف مهم را در پیش خواهند داشت که اهمیت زیادی بر روی آینده تحصیلی آن‌ها خواهد داشت.

۱) انتخاب رشته

دانش آموزان در پایان مقطع نهم و زمانی که قصد ورود به مقطع متوسطه دوم را دارند، باید از بین رشته‌هایی همچون ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی و یا سایر رشته‌های فنی مهندسی یک رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. یکی از مهم ترین موارد انتخاب رشته، انتخابی درست و اصولی بر اساس علایق و توانمندی‌های فرد است.
دانش آموزان نظام قدیم در پایان سال اول دبیرستان این کار را انجام می دادند و دانش آموزان نظام جدید در پایان سال نهم باید انتخاب رشته کنند.

اهمیت پایه نهم اینجا بیشتر آشکار می شود که معمولا اگر دانش آموزی به رشته ای علاقه داشته باشد ولی نمره خوبی در آن درس کسب نکرده باشد مدرسه اجازه انتخاب و تحصیل در آن رشته را به فرد نمی دهد! به عنوان مثال اگر شما قصد تحصیل در رشته تجربی را داشته باشید اما نمره شما در درس علوم پایین باشد، شرایط برای شما سخت خواهد شد. برنامه ریزی درسی کلاس نهم نیز می تواند کمک زیادی به شما کند.

در بسیاری از افراد دیده شده است که به اجبار خانواده شان اقدام به انتخاب رشته بدون توجه به علاقه خود کرده و در نهایت یا مجبور به تغییر رشته شده اند و یا پس از کسب نتیجه ضعیف در کنکور کلا درس را ول کرده اند. پیشنهاد می کنیم که اگر در انتخاب رشته تحصیلی دچار مشکل و تردید شده اید، حتما با یک مشاور خوب و کاربلد، مشورت نمایید.

۲) آزمون ورودی مدارس خاص

آزمون ورودی مدارس خاص - اهمیت پایه نهم و ورود به تیزهوشان - اهمیت کلاس دهم - موسسه موفقیت

همانطور که احتمالا در جریان هستید، در پایان سال نهم مدارس برتری همچون تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص، برای جذب دانش آموزان برتر، اقدام به برگزاری آزمون می کنند. اهمیت کلاس نهم در اینجا روشن می شود که خیلی از این مدرسه‌ها شرط معدل دارند و یکی از ملاک‌های آن ها برای ثبت نام در آزمون، معدل فرد دی پایه نهم است. علاوه بر این سطح آزمون ورودی مدارس برتر از کتاب و جزوه مدرسه بالاتر است و اگر شما تنها به کتاب و جزوه مدرسه متکی باشید، شانس زیادی برای پذیرفته شدن نخواهید داشت.

به دلیل سطح علمی مدارس برتر، شما با ورود به این مدارس تا حد زیادی می توانید خیال خود را از کنکور و آزمون سراسری راحت کنید. این مدارس دروس را با دانش آموزان بهتر و در حد بالاتری از کتاب کار می کنند، به همین دلیل دانش آموزان از همان سال اول مطالب تستی و کنکوری را می آموزند و آماده می شوند و عموما نتیجه بهتری از سایر دانش آموزان در آزمون سراسری می گیرند. اما همانطور که گفتیم پذیرفته شدن در این مدارس نیز کار چندان راحتی نیست. به نظر شما چه راهکارهایی برای قبولی در مدارس برتر است؟!


پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس‌های مجموعه موفقیت!

ما در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی مدارس برتر در پایه نهم به شما کمک می کنیم تا خودتان را به بهترین نحو برای شرکت در آزمون ورودی این مدارس آماده کنید. علاوه بر این شما با شرکت در این کلاس‌ها از خدمات دیگری همچون مشاور، آزمون شبیه ساز تیزهوشان نهم، کلاس رفع اشکال و … بهره مند خواهید شد. همچنین اساتید مجرب و کاربلد آموزشگاه می توانند شما را تا حد زیادی برای این آزمون ها آماده کنند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره موسسه موفقیت تماس بگیرید.


نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب در رابطه با اهمیت پایه نهم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و بتوانید با جدی گرفتن این پایه و برنامه ریزی برای آن، به اهدافی که برای خودتان در نظر گرفته اید، برسید. در این راه حتما روی کمک موسسه موفقیت نیز حساب باز کنید. در صورت وجود سوال و یا ابهامی می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.

چرا پایه نهم جز مهم ترین مقاطع تحصیلی است؟

دانش آموزان مقطع نهم در پایان این مقطع علاوه بر انتخاب رشته، باید مدرسه خود را تغییر دهند و برای تحصیل در مدارس برتر، در آزمون ورودی شرکت نمایند. به همین دلیل می توان گفت اهمیت پایه نهم در بین مقاطع دیگر تحصیلی بالاتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر، این مقاله را به طور کامل مطالعه فرمایید.

اهمیت پایه نهم برای آزمون ورودی

اگر شما نتوانید معدل لازم در پایه نهم را کسب نمایید و اجازه ثبت نام در آزمون ورودی به شما داده نخواهد شد. همچنین با توجه به سطح بالای سوالات آزمون تیزهوشان و مدارس برتر، شما نمی توانید تنها به کتاب و جزوه مدرسه اکتفا کنید و باید خودتان دست به کار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *