0
02122891840

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

هر ساله دانش آموزان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم شانس خود را برای قبولی در مدارس تیزهوشان محک می زنند. در این بین کسانی که اطلاعات بیشتری از آزمون تیزهوشان دارند و تلاش بیشتری برای آن نموده اند شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت. یکی از سوالات مهمی که داوطلبان شرکت در آزمون تیزهوشان حتما باید جواب آن را بدانند این سوال است که برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟ – امروز قصد داریم در این مورد با شما اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذاریم و درصدهای لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم و نهم را بررسی نماییم، پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.


منظور از درصد در آزمون تیزهوشان چیست؟

احتمالا همه شما تا به حال عبارت درصد در آزمون را شنیده اید ولی برای کسانی که به طور دقیق با این مفهوم آشنا نیستند قصد داریم این مفهوم را تشریح نماییم. درصد کل در آزمون تیزهوشان (تیزهوشان نهم و ششم) از صد در نظر گرفته می شود. یعنی اگر شما به تمامی سوالات یک درس جواب کامل دهید، درصدِ صد برایتان در نظر گرفته می شود. هر چقدر که از تعداد پاسخ های درست‌تان کاسته شود، از درصد شما نیز کم می شود. با توجه به اینکه آزمون تیزهوشان دارای نمره منفی می باشد، هر سه پاسخ اشتباهی که داشته باشید، یک پاسخ درست شما از بین می رود. بنابراین بازه درصد در آزمون تیزهوشان می تواند بین ۱۰۰ تا ۳۳- باشد و بدیهی است که هر چقدر درصدهای شما به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، شانس قبولی تان نیز بیشتر می شود. فرمول محاسبه درصد را در زیر می توانید مشاهده نمایید:

فرمول محاسبه درصد - برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟


برای قبولی در تیزهوشان چند درصد باید بزنیم؟

تصور غلطی که عده‌ای از اولیا و خانواده های آن ها دارند این است که از طرف سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد)، یک نمره و درصد اعلام شده و برای قبولی دانش آموزان می بایست آن نمره کسب نمایند، اما این تصور کاملا اشتباه می باشد! اما واقعیت این است که سازمان سمپاد بعد از برگزاری امتحان، اوراق را تصحیح کرده و بر اساس بالاترین نمره به ترتیب چیدمان را انجام می دهد و براساس ظرفیت مدارس دانش آموزان برتر انتخاب می شوند.

برای قبولی در تیزهوشان چند درصد باید بزنیم؟ - برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم - در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم - موسسه موفقیت

اما همواره توسط مدارس یک نمره کف در نظر گرفته می شود که دانش آموزانی که زیر آن نمره را کسب نمایند، شانس قبولی نخواهند داشت. این کف نمره هر چقدر بالاتر باشد، یعنی تعداد افراد متقاضی آن مدرسه بیشتر بوده اند. به طور کلی می توان گفت با توجه به رقابت بالا حداقل نمره قبولی در آزمون تیزهوشان، میانگین بالای ۷۰ است؛ یعنی اگر می خواهید در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوید باید به طور میانگین در همه دروس بالای ۷۰ درصد به سوالات پاسخ دهید. اگر در آزمون‌های شبیه ساز نیز شرکت می‌کنید، می‌توانید با تراز کسب کرده، رتبه خود را تخمین بزنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تخمین رتبه تیزهوشان را مطالعه نمایید.


حداقل نمره قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای هر مدرسه چقدر است؟

همانطور که گفتیم یک نمره از طرف مدارس به عنوان کف نمره اعلام می شود که دانش آموزان حتما باید بالای آن نمره را کسب نمایند تا بتوانند شانس قبولی در آن مدرسه را داشته باشند. در جدول زیر میانگین نمره قبولی برای مدارس تیزهوشان ششم به هفتم در سال های قبل آورده شده است. توجه داشته باشید که این نمره برای دانش آموزان تیزهوشان نهم به دهم کمی متفاوت می باشد.  

نمره کف قبولی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم
نام مدرسه نمره کف قبولی نام مدرسه نمره کف قبولی
علامه حلی ۱ ۷۰۹۸۰ فرزانگان ۱ ۷۱۰۴۴
علامه حلی ۲ ۶۹۰۷۲ فرزانگان ۲ ۶۲۷۵۹
علامه حلی ۳ ۶۹۷۵۲ فرزانگان ۳
علامه حلی ۴ ۶۴۹۴۷ فرزانگان ۴ ۶۴۹۴۷
علامه حلی ۵ ۷۰۷۹۰ فرزانگان ۵ ۷۰۱۰۳
علامه حلی ۶ ۶۸۷۲۹ فرزانگان ۶ ۶۸۷۲۹
علامه حلی ۷ ۶۱۱۶۸ فرزانگان ۷ ۶۱۱۶۸
علامه حلی ۸ فرزانگان ۸ ۶۴۶۰۵
علامه حلی ۹ ۶۴۹۰۰ فرزانگان اسلامشهر ۶۲۱۹۹
علامه حلی ۱۰ ۶۴۲۶۰ فرزانگان شهر ری ۶۴۶۰۵
شهید رجایی (اسلامشهر) ۶۲۱۹۹ فرزانگان چهاردانگه ۴۷۷۹۷
شهید بهشتی (شهر ری) ۶۱۱۶۸

حداقل نمره قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای هر مدرسه چقدر است؟

حال بیایید با هم کف نمره یا همان تراز لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را برای مدارس علامه حلی (تیزهوشان پسران) و فرزانگان (تیزهوشان دختران) بررسی نماییم:

نمره کف قبولی مدارس تیزهوشان نهم به دهم
نام مدرسه نمره کف قبولی نام مدرسه نمره کف قبولی
علامه حلی سمپاد ۴۷۵۸۴ فرزانگان ۱ ۲۵۹۹۳
علامه حلی ۲ ۳۵۱۲۵ فرزانگان ۲ ۴۰۳۸۷
علامه حلی ۳ ۳۶۲۸۷ فرزانگان ۳ ۳۷۶۶۳
دارالفنون ۳۶۲۰۱ فرزانگان ۴ ۳۹۷۱۳
علامه حلی ۴ ۴۰۰۸۶ فرزانگان ۵ ۴۳۴۲۷
علامه حلی ۵ ۳۹۷۷۱ فرزانگان ۶ ۳۹۳۲۶
شهید بهشتی ۲۸۹۳۲ فرزانگان ۷ ۳۹۴۹۸
علامه حلی ۷ ۳۴۹۸۲ فرزانگان سمپاد ۴۰۳۰۱
علامه حلی ۸ ۳۴۶۶۷ مرکز آموزش زینب (س) ۶۲۱۹۹
تیزهوشان رجائی ۳۴۶۲۴
علامه حلی ۱۰ ۴۰۲۴۴

برای قبولی در آزمون تیزهوشان چه باید کرد؟

برای قبولی در آزمون تیزهوشان چه باید کرد؟ - برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

با توجه به اینکه سطح آزمون تیزهوشان، چه در پایه ششم و چه در پایه نهم، بالاتر از سطح کتاب و مدرسه می باشد، داوطلبان این آزمون باید تلاش بسیار زیادی نمایند. اما مواردی وجود دارد که در صورت انجام دادن آن ها کمک شایانی به قبولی شما می شود که در زیر به آن پرداخته ایم:

۱٫ حل سوالات تیزهوشان سال های قبل

با حل سوالات تیزهوشان سال های گذشته شما با نحوه سوالات و سطح آن ها آشنا می شوید و خود را بهتر آماده خواهید کرد.

۲٫ برنامه ریزی و تلاش مضاعف

برای قبولی در آزمون تیزهوشان، شما نیازمند تلاش و برنامه ریزی مناسب هستید، به گونه‌ای که علاوه بر تسلط کامل بر کتاب و جزوه بتوانید سوالات بالاتر از سطح کتاب را نیز به خوبی حل کنید. سوالات تیزهوشان اکثرا بالاتر از سطح کتاب و جزوه مدرسه می باشند.

۳٫ جمع آوری اطلاعات مورد نیاز

برای شرکت در آزمون تیزهوشان، بسیار مهم است که شما اطلاعات لازم را درباره این آزمون، از قبیل بودجه بندی سوالات، حداقل نمره لازم و سایر اطلاعات از این دست را داشته باشید.

۴٫ شرکت در آزمون شبیه ساز

آزمون شبیه ساز تیزهوشان به شما کمک می‌کند تا علاوه بر شبیه سازی محیط آزمون، با سبک سوالات و مدیریت زمان آشنا شوید و پس از شرکت در چند آزمون، دید بهتری نسبت به تست زنی به دست می‌آورید. تاثیر شرکت در آزمون شبیه ساز برای شما چند برای خواهد شد، در صورتی که پس از برگزاری آزمون، به سراغ تحلیل آن رفته و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

۵٫ ثبت نام در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان

یکی از موثرترین و بهترین کارها برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم و نهم شرکت در کلاس آمادگی تیزهوشان می باشد. این کلاس ها همه موارد فوق را برای شما به همراه دارند.


کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان موسسه موفقیت

موسسه آموزشی موفقیت هر ساله در دو مقطع ششم و نهم اقدام به برگزاری کلاس های آمادگی برای مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر می نماید. در این کلاس ها، دروس همگام با مدارس، اما در سطح بالا تدریس می شوند و همزمان سوالات سال های گذشته آزمون های تیزهوشان و سایر مدارس خاص برای دانش آموزان حل می شود.

در طول این کلاس ها به دانش آموزان توسط مشاورین که خود از رتبه های برتر هستند، برنامه داده می شود و سپس پیگیری می شود تا دانش آموزان تمام کارهای گفته شده را به طور کامل انجام دهند. علاوه بر این موارد هر دو هفته یکبار از دانش آموزان، آزمون شبیه ساز گرفته می شود تا نقاط ضعف و قوت دانش آموزان شناسایی شده و در جهت جبران این نقاط ضعف اقدام شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام با شماره های موسسه موفقیت، تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶) پیشنهاد می‌کنیم مقاله رتبه بندی مدارس تیزهوشان را نیز مطالعه نمایید.

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

به طور میانگین برای قبولی در تیزهوشان، میانگین دروس‌تان باید بالاتر از ۷۰ درصد باشد.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان چه باید کرد؟

برای قبولی در مدارس تیزهوشان بهترین و موثرترین کار، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می باشد.

چرا برخی مدارس تیزهوشان حداقل نمره قبولی بالاتری دارند؟

حداقل نمره بر اساس تعداد متقاضیان و ظرفیت مدارس می باشد و بنابراین این نمرات متفاوت می باشند.

4.5/5 - (32 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • مرتضویان 5 تیر 1401

    خیلی مطلب مفیدی بود.
    من قبل از اینکه نتایج بیاد با درصدهای حدودی که دخترم زده بود، ترازش رو حساب کردم و حداقل نمره قبولی در آزمون تیزهوشان مدرسه فرزانگان ۴ رو گرفت. وقتی هم نتایج اومد همون فرزانگان ۴ قبول شد

    • movafaghiat 5 تیر 1401

      ممنون از شما و آرزوی موفقیت برای دخترتان. بله این آمارها و حداقل ترازهای قبولی برای تیزهوشان از نتایج سال‌های قبل استخراج شده و اگر اتفاق عجیب و غریبی در آزمون رخ ندهد تا حد زیادی میشه بهشون اکتفا کرد.

    • امیر شایان 27 شهریور 1402

      سلام توی هر درس چند درصد زده بود تقریباً ؟

      • کرباسی 20 آبان 1402

        بالای ۷۰ درصد باید زد هر درس را

  • امیرحسین صداقت 29 مهر 1401

    سلام من هر روز تست میزنم و درس هم خوب بلدم فقط نمیدونم باید چند تا سوال بزنم تا قبول شم میشه بگین ؟؟

    • movafaghiat 29 مهر 1401

      هرچه تعداد تست ها و کیفیت حل تست های شما بیشتر باشد. شانس شما برای قبولی بیشتر است. تعداد دقیقی نمیتوان مشخص کرد که اگر آن تعداد تست حل کنید. رتبه ی خوبی کسب میکنید. ولی بهتر است هرچه توان دارید در روز تست حل کنید و مهم تر از آن تمام تست های خود را تحلیل کنید و سوالاتی که اشتباه پاسخ دادید یا پاسخ ندادید را از روی پاسخنامه کتاب تست بخوانید و علامت بزنید و دوباره چند روز بعد حلشان کنید.

  • درسا 16 آبان 1401

    درصدهايي که برای قبولی در تیزهوشان گفتید آیا تغییر میکنن هر سال یا ثابته؟

    • movafaghiat 16 آذر 1401

      قطعا این درصد ها با توجه به سختی یا آسون بودن آزمون تغییر میکنه

  • .... 27 آذر 1401

    یعنی بالای ۷۰ در صد بزنی صد در صد قبولی؟

    • movafaghiat 2 دی 1401

      در صورتی که آزمون خیلی ساده نباشد بله قبولید

  • Hasti 16 اسفند 1401

    سلام برای تیزهوشان معدل کتبی آزمون ترم دوم سال هشتم باید بالا ۱۹ باشه یا معدل کل؟؟

    • movafaghiat 11 فروردین 1402

      معدل کتبی ترم دوم

  • امیر 25 تیر 1402

    سلام من معدل کلم ۱۹٫۷شده میتونم برم تیزهوشان؟ یا معدل دیگه ای هم لازمه

    • movafaghiat 2 مرداد 1402

      برای شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم داشتن معدل بالای ۱۹ برای شرکت در آزمون کافی است. ولی باید علاوه بر معدل باید در آزمون ورودی هم نمره قبولی کسب کنید

  • مبین 31 تیر 1402

    اگر سوالات تیزهوشان سخت باشه باید بالای ۷۰% زده بشه یا کمتر هم بزنیم قبولیم ؟

    • movafaghiat 2 مرداد 1402

      پیش بینی میشود با سخت بودن آزمون درصد های پایین تر هم شانس قبولی زیادی داشته باشند. به هرحال باید آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ به عنوان یک آزمون سخت بررسی شود و منتظر نتایج آن باشیم.

  • مبینا 16 شهریور 1402

    سلام من ازمون سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ ششم به هفتم رو دادم و درصدم رو حساب کردم شد ۸۵ درصد به نظر شما شانس قبولی من در ازمون تیزهوشان چقدر؟

    • movafaghiat 22 شهریور 1402

      بسته به این دارد در آزمون امسال چکار میکنید

  • هدیه 18 فروردین 1403

    یعنی نمری ما ما باید چند باشد تا قبول شویم

    • movafaghiat 25 فروردین 1403

      طبق آمار ۱۴۰۲ برای قبولی در شهر تهران، حداقل باید درصد ۴۵% به بالا پاسخ دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *