0
02122891840

برنامه ریزی درسی مهم‌ترین عامل در قبولی کنکور است

درست درس خواندن برای موفقیت در کنکور اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل انجام درست این کار به روشی درست و اصولی برای رسیدن به نتایج عالی از اولویت های موفقیت در کنکور است. هیچ فعالیتی بدون برنامه ریزی کامل نخواهد بود به ویژه مسائل درسی و تحصیلی که اهمیت بیشتری دارند. در این مطلب به فواید برنامه ریزی درسی در موفقیت کنکور می پردازیم، با مؤسسه آموزش سنتر همراه باشید.


روشن شدن هدف مهمترین دلیل برنامه ریزی تحصیلی است

با داشتن برنامه ریزی درسی شما توجه بیشتری به اهداف و برنامه های خود خواهید داشت و می توانید به آسانی آن‌ها را دسته بندی کنید. می توانید تمام اهداف خود را چه کوتاه مدت و چه بلند مدت مشخص کنید و برای هر کدام آن‌ها برنامه داشته باشید و از اتلاف وقت جلوگیری می کند.

روشن شدن هدف مهمترین دلیل برنامه ریزی تحصیلی است - برنامه ریزی درسی

پس اهداف خود را مشخص کنید. به‌عنوان مثال:

  • هدف بلند مدت: قبولی در کنکور دانشگاه سراسری امسال
  • هدف کوتاه مدت: مطالعه فلان دروس در این ماه یا در این هفته


استفاده بهینه از وقت با برنامه ریزی درسی

در سال قبل از کنکور تک تک دقایق دانش آموز دارای اهمیت است. برنامه ریزی درسی کنکور کمک می کند تا از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید و استفاده مفیدتری از وقتتان شود. از دست دادن وقت در سال تحصیلی قبل از کنکور برابر خواهد بود با از دست دادن بسیاری از موفقیت ها در آینده.

اهداف را زمان بندی کنید و در کنار آن مشخص کنید که چه زمانی باید و لازم است تا به این هدف برسید. برای این کار می توانید از یک مشاوره کنکور تخصصی و دقیق نیز استفاده نمایید.


جلوگیری از اتلاف انرژی، تاثیر مهم برنامه ریزی تحصیلی

یک برنامه ریزی درسی استاندارد برای کنکور که بر اساس اصول صحیح علمی باشد، به شما کمک می کند تا از انرژی و توان خود به طور بهینه استفاده کنید.

ویژگی هایی که برنامه ریزی اصولی باید داشته باشد عبارت‌اند از:

  • حتماً باید حجم و زمان درس در برنامه ریزی درسی کنکور قابل بررسی باشد. به عنوان مثال در برنامه شما باید کاملاً معلوم باشد که قصد دارید ریاضی از چه صفحه ای یا چه مبحثی و به چه میزان ساعتی در طول هفته مطالعه کنید.
  • مطالعه دروس را به صورت موازی انجام دهید. دو یا سه درس را برای مدت زمان معین انتخاب کنید و مطالعه کنید. به این ترتیب خواهید توانست از خستگی ذهنی جلوگیری کنید. هر چقدر تنوع در زمان بندی مطالعه این دروس بیشتر باشد به همان اندازه از خستگی ذهنی بیشتر جلوگیری خواهد شد.
  • در برنامه‌ریزی درسی کنکور برای مطالعه خود تناسب را رعایت کنید. انتخاب درس های فیزیک، شیمی، ریاضی در یک زمان مشترک کارایی خوبی نخواهد داشت. شیوه مطالعه این دروس به یکدیگر نزدیک است و خستگی بیشتری به همراه خواهد داشت.
  • طبق اصول مشاوره و برنامه ریزی برای مفید بودن درس خواندن، برنامه ریزی درسی باید به گونه ای باشد که هر ۴۵ دقیقه یک بار استراحت کوتاهی داشته باشید تا با تجدید قوای دوباره ذهنی به ادامه یادگیری بپردازید. استراحت طولانی تر هم برای پایان هر مقطع زمانی (مثلاً یک هفته، یک ماه) و شروع مقطع جدید در نظر داشته باشید.

ویژگی هایی که برنامه ریزی اصولی - برنامه ریزی درسی

  • برنامه ریزی درسی کنکور باید متناسب با روحیه شخصی شما باشد. شما در این دنیا منحصر به فرد هستید و کسی دیگری نیست که عیناً اهداف و خصوصیات شما را داشته باشد، بنابراین باید یک برنامه ریزی درسی کنکور صحیح بر اساس خصوصیات جسمی و روحی شما تنظیم شود. پس از روی برنامه دیگران کپی برداری نکنید. برنامه ریزی را بر اساس نیاز درسی و توانایی خود انجام دهید.
  • سعی کنید برنامه انعطاف پذیر و قابل اجرا باشد. وقت های آزاد در برنامه داشته باشید تا برای جبران وقت های از دست رفته و عقب ماندگی ها بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • حتماً مطالعه و زدن تست در هر درس را حداقل بین ۲ تا ۳ روز در هفته پخش کنید زیرا این عمل موجب یادگیری مرحله به مرحله می شود.
  • در پایان هفته به بررسی روند اجرای برنامه هفته گذشته خود بپردازید و بر اساس آن برنامه هفته آینده خودتان را مشخص کنید.

رتبه های برتر کنکور چند ساعت می خوابند


5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • نادری 21 دی 1398

    ایا دسترسی به پانسیون مطالعاتی در اردوی نوروز راحت هست ینی به ایستگاه مترو‌نزدیکه؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – پانسیون عیدانه موفقیت برای دختران در دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر ، درست زیر پل سیدخندان است که میتوانید از طریق تاکسی های زیر پل سیدخندان یا مترو مصلی – مترو قدوسی و یا مترو خواجه عبدالله به راحتی به دانشگاه برسید . همچنین پانسیون پسرانه نیز در ابتدای پاسداران است که مترو های دکترشریعتی و زین الدین در نزدیکی پانسیون پسرانه ما قرار دارند.

  • سارا درخشان 22 دی 1398

    ایا سرویس رفت و برگشت هم دارین؟

  • مهیا 23 دی 1398

    ایا برای مسافت های دور سرویس دارین؟

    • AmoozeshCenter 24 دی 1398

      سلام برای تمام نقاط داخل شهر تهران سرویس رفت و برگشت داریم

  • رادین 25 دی 1398

    برنامه اصولی از نظر شما چه برنامه ایه؟ من خیلی برنامه ریزی میکنم ولی نتیجه نمیگیرم!

  • محمد 30 دی 1398

    اصول برنامه ریزی صحیح چیست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *