0
02122891840

برنامه ریزی برای کنکور، فرصتی طلایی برای پذیرش در بهترین دانشگاه های ایران!

در حالی که بسیاری از داوطلبان اهمیت برنامه ریزی برای کنکور را درک کرده اند، ولی این موضوع همچنان چالش برانگیز و قابل تأمل است. ممکن است در حال فکر کردن به پذیرش در بهترین دانشگاه های ایران باشید و از خود بپرسید: «داشتن یک روند برنامه ریزی شده و استراتژیک برای قبولی در کنکور چگونه است؟» درا دامه با بررسی این موضوع با موسسه آموزش سنتر همراه باشید.

بررسی تاثیر برنامه ریزی کنکور در موفقیت دانش آموزان

نکته مهم در برنامه ریزی برای کنکور، ایجاد اقدامات و مراحل عملی است که به شما امکان می دهد ذهن خود را نسبت به هدف درگیر و بر زمان خود به طور منظم نظارت داشته باشید. برای این منظور مهم نیست دانش آموز رشته تجربی باشید و یا اصلاً رشته ریاضی، هر داوطلبی برای قبولی در دانشگاه مورد نظر خود نیاز به برنامه ریزی دارد.

بررسی تاثیر برنامه ریزی کنکور در موفقیت دانش آموزان - برنامه ریزی کنکور


برنامه ریزی چیست؟

برنامه ریزی چیزی نیست جز فکر کردن قبل از اینکه انجام عمل! برنامه ریزی به ما کمک می کند تا نگاهی به آینده بیندازیم و از قبل برای مقابله با موقعیت ها تصمیم بگیریم که در آینده با آن‌ها روبرو خواهیم شد.

این شامل تفکر منطقی و تصمیم گیری منطقی است. برای کنکوری ها، تعیین مدت زمان، ساعات شروع و پایان مطالعه دروس، زمانی برای تفریح، خواندن دروس اولویت دار و به طور کلی استفاده بهینه از زمان تا روز آزمون نهایی (کنکور) است.

برنامه ریزی چیست؟ - برنامه ریزی کنکور


مشخصات داشتن برنامه ریزی مناسب برای کنکور

برنامه ریزی مربوط به تعیین اهداف و تدوین برنامه برای تحقق آن‌ها است. این فعالیت به داوطلبان کنکور کمک می کند تا شرایط موجود را تجزیه و تحلیل کنند تا راه های دستیابی به موقعیت مطلوب و پذیرفته شدن در دانشگاه های برتر کشور را مشخص کنند. به طور کلی، ویژگی های یک برنامه ریزی خوب به شرح زیر است:

  • مدیریت عملکرد: برنامه ریزی اولین و مهم‌ترین کارکرد مدیریتی، سازمان‌دهی زمان و کنترل اهداف کوتاه مدت و بلند است. این به معنای حذف فعالیت های غیر ضروری و گنجاندن کارهای ضروری برای کنکور است.
  • هدف گرا: برنامه ریزی بر تعیین اهداف مطالعه مستمر دروس، شناسایی اولویت ها و تصمیم گیری برای اقدام مناسب در زمان متمرکز است. برنامه ریزی به معنای تعیین هدف است.
  • پایداری: پایداری به همراه برنامه ریزی می آیند، به این معنا که اگر دانش آموزشی برنامه ریزی خوبی برای کنکور داشته باشد، در طول زمان رسیدن به آزمون، در وفاداری به برنامه خود پایدارتر است.
  • فرآیند مداوم: برنامه ریزی برای یک مدت مشخص (۱ سال، دو سال، ۳ سال و یا بیشتر) به فرآیندی مداوم تبدیل می شود. برای مثال مطالعه دروس اولویت دار در روز به مدت ۵ ساعات و تکرار آن تا روز آزمون کنکور، فرآیندی مداوم است.
  • فرآیند فکری: برنامه ریزی نوعی تمرین ذهنی است که شامل استفاده از حافظه، فکر کردن، پیش بینی، نظم، تصور هوشمندانه، نوآوری و موارد دیگر است.
  • آینده نگری: در روند برنامه ریزی، آینده واضح تر خواهد شد. این شامل نگاه به آینده، تجزیه و تحلیل و پیش بینی است. داوطلبانی که با برنامه ریزی صحیح پیش می روند، نسبت به اندوخته های خود و پشت سر گذاشتن چالش کنکور، آماده تر هستند.
  • تصمیم گیری: برنامه ریزی، تصمیم گیری را تقویت می کند. شما در طول دوران قبل از کنکور، مدام در حال گرفتن تصمیم های جدید خواهید بود، برای مثال ممکن است ۶ ماه قبل از کنکور در آزمون های آزمایشی ثبت نام کنید یا ۳ ماه قبل از کنکور تنها شروع به تست زنی کنید.


اهمیت برنامه ریزی برای کنکور

داوطلبان کنکور باید برنامه ریزی درستی داشته باشند، زیرا آینده بسیار نامشخص است و هیچ کس نمی تواند آینده را با دقت ۱۰۰ درصدی پیش بینی کند، زیرا شرایط می تواند در هر زمان تغییر کند. از این رو، برنامه ریزی فرصتی طلایی برای هر دانش آموز جهت رشد شخصیتی و در انتها موفقیت در کنکور است. برخی از مهم‌ترین مزایای برنامه ریزی برای کنکور در زیر آورده شده است:

  • برنامه ریزی برای کنکور کمک می کند تا داوطلبان با ایجاد اهداف و انتخاب یک مسیر مشخص و به منظور بهبود عملکرد مطالعاتی خود، به منافع بیشتری برسند.
  • با نگاه به آینده، خطر و عدم اطمینان را به حداقل می رساند.
  • داشتن برنامه، هماهنگی بین فعالیت های مختلف (مطالعه و تفریح) را تسهیل می بخشد؛ بنابراین، همپوشانی بین فعالیت ها را کاهش و کار غیر مولد یا غیر ضروری را حذف می کند.
  • آنچه در آینده باید انجام شود را از پیش اعلام می کند؛ بنابراین جهت گیری درستی را برای داوطلبان جهت پذیرش در بهترین دانشگاه های ایران فراهم می کند.
  • فرصت ها و تهدیدات به وجود آمده در آینده را کشف و مشخص می کند.
  • برنامه ریزی عملکرد واقعی را با عملکرد استاندارد مقایسه می کند و تلاش می شود تا مشکلات اصلاح شود.

استفاده از یک مشاوره کنکور دقیق و تخصصی نیز کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اهمیت برنامه ریزی برای کنکور - برنامه ریزی کنکور

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • جلال احمدی 21 دی 1398

    سلام میز مطالعه م‌چقدر جاداره؟ ایا میتونم‌همرام‌وسایلی که‌مورد نیازم هست رو بیارم؟

    • آموزش سنتر 21 دی 1398

      سلام – میز های مطالعه بسیار بزرگ حدود ۱ در ۱/۵ متر است و همچنین صندلی ها ار نوع چرخدار یا ثابت است که میتوانید تجربه ی مطالعه ای عالی رو داشته باشید و همچنین میتوانید روز اول اردوی نوروز تمام وسایل خود را به همراه بیارید و روز پایانی وسایل خود را ببرید .

  • اراد 22 دی 1398

    سلام خوابگاهم دارین میتونیم شب بمونیم؟

  • لیلا 23 دی 1398

    ایا برای اردوی نوروز برنامه ریزی خاصی به ما میدهید؟

    • AmoozeshCenter 24 دی 1398

      سلام داوطلبانی که مشاور ازقبل داشته باشند میتوانند با برنامه مشاور خود کار کنند و داوطلبانی که مشاور نداشته باشند برنامه شخصی سازی شده برای مطالعه ردیافت میکنند .

  • علیاری 25 دی 1398

    ایا مؤسسه شما برنامه ریزی هم برای انجام میدهد اگر بخواهیم؟

  • بردیا 30 دی 1398

    داشتن هدف و برنامه ریزی یعنی رسیدن به موفقیت

  • مهسا 1 تیر 1401

    سلام خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم
    آیا خودمون هم میتونیم برنامه ریزی کنیم یا حتما باید مشاور برامون برنامه ریزی کنه؟

    • movafaghiat 1 تیر 1401

      سلام وقتتون بخیر باشه
      یک برنامه ریزی خوب چندین فاکتور و معیار داره که حتما باید رعایت بشه. مثلا تعهد داشتن به برنامه. با وجود برنامه ریزی توسط مشاور و پیگیری مشاور این اهداف به خوبی محقق میشن. پس بنابراین توصیه ما اینه که حتما از یک مشاور خوب برای برنامه ریزی کنکور استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *