0
02122891840

برنامه ریزی درسی کلاس نهم

با سلام و درود فراوان خدمت همراهان عزیز سایت آموزش سنتر. اهمیت پایه نهم بسیار زیاد است و به همین دلیل اگر شما برنامه ریزی مناسب و اصولی در این مقطع نداشته باشید، احتمال افت تحصیلی و متحمل شدن فشارهای زیادی را تجربه خواهید نمود. در این مطلب قصد داریم درباره برنامه ریزی درسی کلاس نهم و اهمیت آن با شما صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


اهمیت برنامه ریزی درسی کلاس نهم در کنکور!

اهمیت برنامه ریزی درسی کلاس نهم در کنکور! - برنامه ریزی درسی کلاس نهم - برنامه ریزی پایه نهم - موسسه موفقیت

شاید در نگاه اول برایتان این سوال مطرح شود که مگر کنکور، چهار سال بعد از کلاس نهم نیست و نباید ارتباط زیادی با کنکور داشته باشد! نکته قابل توجه اینجاست که اگر شما در کلاس نهم با یک برنامه ریزی درست و منطقی پیش رفته و بتوانید در یکی از مدارس خوب کشور پذیرفته شوید، با برنامه ریزی و مشاوره و اهمیتی که آن مدارس در حوزه های درسی از جمله کنکور به شما می دهند شانس بالاتری برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان خواهید داشت. همچنین شما با پذیرفته شدن در مدارس برتری همچون تیزهوشان، از شرکت در کلاس کنکور و صرف هزینه‌های گزاف برای مشاور و سایر موارد بی نیاز خواهید شد.


یک برنامه ریزی خوب برای درس خواندن کلاس نهم چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که اشاره شد، دانش آموزان پایه نهم به دلیل در پیش بودن انتخاب رشته و همچنین آزمون‌ها ورودی مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس برتر، باید به این پایه اهمیت بیشتری دهید. اهمیت برنامه ریزی در پایه نهم بسیار زیاد است و شما می توانید با داشتن یک برنامه ریزی خوب، به اهداف خود برسید. مهم ترین نکاتی که یک برنامه ریزی خوب برای درس خواندن کلاس نهم باید داشته باشد عبارتند از:

۱) برنامه قابل اجرا باشد

برخی از دانش آموزان و حتی مشاوران، هنگام تدوین برنامه، آن را به گونه‌ای تدوین می کنند که قابلیت اجرا داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شما برنامه ریزی را برای خود در نظر بگیرید که در آن روزی ۱۰ ساعت درس بخوانید! این کار ممکن است برای تمامی دانش آموزان ممکن نباشد. بنابراین با توجه به شناختی که از خود و توانایی‌هایتان دارید، یک برنامه اصولی و قابل اجرا را برای خود در نظر بگیرید.

۲) برنامه ریزی منعطف

با توجه به شرایطی که دانش آموزان دارند، ممکن است یک کار ناخواسته و یا اتفاقی پیش آید که برنامه ریزی شما را دچار مشکل کند. برنامه ریزی شما باید قابلیت انعطاف را داشته باشد. به عنوان مثال دارای ساعت‌های جبرانی باشد تا در صورت هر گونه اتفاقی بتوانید به برنامه خود برسید.

۳) ارزیابی برنامه

یکی از مهم‌ترین نکات در هر برنامه ریزی، پایبند بودن به برنامه است. برای این منظور شما باید در پایان هر هفته برنامه خود را ازیابی نمایید و میزان رضایت و پایبنند بودن خود به برنامه را بسنجید.

۴) برنامه ریزی مستمر و منظم

اگر می خواهید به هدف‌تان برسید، باید یک برنامه ریزی مستمر و منظم داشته باشید. یعنی نمی شود که یک روز طبق برنامه پیش بروید و روز بعد دلخواه! حداقل باید یک برنامه هفتگی داشته باشید و در آخر هفته، برنامه هفته بعدتان را تدوین نمایید. همانطور که شما هر روز طبق عادت در یک ساعت خاص وعده‌های غذایی خود را میل می کنید، برای برنامه ریزی نیز باید به این نظم برسید.


استفاده از خدمات مشاوره و برنامه ریزی موسسه موفقیت

استفاده از خدمات مشاوره و برنامه ریزی موسسه موفقیت - برنامه ریزی درسی کلاس نهم - موسسه موفقیت

با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان تجربه برنامه ریزی صحیح و اصولی برای خود را ندارند، شما می توانید از کمک مشاورین موسسه موفقیت استفاده نمایید. مشاورین موسسه موفقیت با دلسوزی و پیگیری که در برنامه ریزی دارند، یک برنامه بسیار اصولی و منطقی برای شما در نظر می گیرند تا ضمن درس خواندن با کیفیت بالا بتوانید استراحت و تفریح نیز داشته باشید. مشاوره تحصیلی تیزهوشان شما را برای شرکت در آزمون‌های ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر آماده می کنند.


کلام پایانی

امیدواریم این مطلب در رابطه با برنامه ریزی پایه نهم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و بتوانید با انجام یک برنامه ریزی دقیق و اصولی، به اهداف مد نظرتان برسید. برای گرفتن زمان مشاوره در موسسه موفقیت می توانید با شماره تلفن (۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱) تماس حاصل فرمایید. در صورت هر گونه سوال و یا ابهام در رابطه با این مقاله نیز در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

برنامه ریزی درسی کلاس نهم چه اهمیتی دارد؟

با توجه به در پیش بودن انتخاب رشته و همچنین آزمون ورودی مدارس برتر همچون نمونه دولتی و تیزهوشان، دانش آموزان باید در این مقطع با داشتن یک برنامه اصولی و صحیح جلو بروند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

یک برنامه ریزی خوب برای درس خواندن کلاس نهم چه ویژگی هایی دارد؟

۱) برنامه قابل اجرا باشد
۲) برنامه ریزی منعطف
۳) ارزیابی برنامه
۴) برنامه ریزی مستمر و منظم
برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *