0
02122891840

برنامه پاییزه کنکور، آمادگی برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

پاییز شروع جدی رقابت کنکور است. با شروع به کار مدارس زنگ کنکور برای داوطلبان به صدا درمی آید. برخی از داوطلبان کنکور را از تابستان شروع می کنند و برخی دیگر در پاییز به فکر شروع جدی درس می افتند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به فصل پاییز کنکور داشته باشیم، فصلی که رقابت شروع شده و می توانید به سرعت از دیگران جلو بزنید. در ادامه با موسسه آموزشی آموزش سنتر همراه باشید.

پاییز فصل استرس و شروع رقابت برای کنکوری ها

کسانی که دوره مطالعاتی خود را از تابستان شروع کرده باشند معمولا دروس عمومی را در همان تابستان تمام می کنند و با فراغت بیشتری به استقبال پاییز می روند. اما دانش آموزانی که می خواهند تازه رقابت را شروع کنند ممکن است دچار استرس شوند. این استرس ناشی از ترس و بی برنامه بودن است. به خاطر داشته باشیم که بیشتر دانش آموزان رقابت را از پاییز شروع می کنند و داوطلبی که در این فصل شروع به خواندن می کند عملا خیلی از بقیه عقب نیست. البته این فرصت با اردو نوروز همراه می شود به همین دلیل باید علاوه بر برنامه پاییزه برای تعطیلات نوروزی نیز زمانبندی های لازم را انجام دهید.

پاییز فرصت طلایی برای دو گروه از داوطلبان

همان طور که گفتیم عده ای از دانش آموزان در فصل تابستان مطالعه را شروع می کنند و به همین علت ممکن است گمان کنند که از بقیه جلوتر هستند اما این فاصله چندان جدی نیست. بنابراین بهتر است بدون حس برتری به مطالعه ادامه دهند چراکه حس برتری ممکن است شما را کمی مغرور و نسبت به درس خواندن تنبل کند. از طرفی کسانی که تازه می خواهند مطالعه کنکور خود را آغاز کنند بهتر است به رقبا نگاه نکنند. شما فرصت زیادی را از دست نداده اید و اتفاقا بیشتر داوطلبان مطالعه را از پاییز شروع می کنند.

چگونه برای پاییز کنکور برنامه ریزی کنیم؟

مهم نیست جزء کدام دسته از داوطلبان بالا باشید، در هر صورت برنامه ریزی را جدی بگیرید و برای انجام آن زمان صرف کنید. پیشنهاد می کنیم اگر از تابستان برنامه ریزی کرده اید با مرور دوباره برنامه خودتان اصلاحاتی جهت بهبود آن انجام دهید. اگر هم تازه می خواهید اقدام به برنامه ریزی کنید سعی کنید بر اساس پیش بینی خودتان یک برنامه ریزی کوتاه مدت انجام داده و با توجه به عملکرد برنامه واقع بینانه تری را به اجرا بگذارید. در برنامه ریزی درسی کنکور تمام درسهایی که می خواهید بخوانید را به همراه زمان تست زنی و مرور مشخص کنید.

چند ساعت در پاییز کنکور درس بخوانیم؟

داوطلبان تابستانی باید ساعت مطالعه خود را افزایش دهند برای مثال اگر تابستان را با ۳ یا ۴ ساعت در روز شروع کردید الان می توانید از زمان را به ۶ تا ۷ ساعت برسانید. سایر داوطلبان تازه نفس کنکور هم باید حداقل در روزهای عادی ۲ تا ۳ ساعت مطالعه کنند. منظور از روزهای عادی روزهایی است که در مدرسه هستید. در روزهای تعطیل هم باید سعی کنید به سرعت ساعت مطالعه خودتان را افزایش دهید. پاییز فرصت خوبی برای افزایش ساعت مطالعه و تثبیت آن است. مزیتی که بعدها در ماه های آخر به شما کمک می کند.

از همین ابتدا مفهومی بخوانید

مطمئن باشید از زمانی که شروع به خواندن کنکور می کنید تا روز آزمون فاصله زیادی نیست. در حقیقت در یک چشم بهم زدن به روز آزمون می رسیم. این نکته نباید باعث ایجاد ترس در شما شود بلکه می خواهیم بگوییم زمان را غنیمت بشمارید و به طور عمیق مباحث درسی را بخوانید. به امید فرصت مطالعه مجدد نباشید و از همین ابتدا جای پای خودتان را سفت کنید. به دلیل حجم زیاد کتاب ها و آزمون ها در بسیاری از درس ها فرصت مجددی برای خواندن مفهومی درس وجود ندارد و اگر به امید روزها و ماه های بعد باشید ممکن است نتوانید نتیجه دلخواه تان را کسب کنید.

خلاصه نویسی را از پاییز شروع کنید

در کنار خواندن درس سعی کنید نکات مهمی که بیشتر مد نظر طراحان کنکور بوده است را پیدا کنید. یادداشت این نکات در دفتری جداگانه یا در حاشیه کتاب باعث می شود که مرور مطالب برای شما آسان تر باشد. از طرف دیگر نوشتن همین خلاصه نکات به نوعی یادگیری درس هم هست و شما با زبان خودتان درس را می نویسید. اگر خلاصه نویسی را به ماه های آخر موکول کنید به درد سر می افتید. علاوه بر کمبود زمان برای نوشتن نمی توانید به خوبی از خلاصه هایی که برایش زحمت می کشید استفاده کنید. به خاطر داشته باشیم که خلاصه نویسی جهت مرور درس استفاده می شود. در این راستای توصیه می کنیم تمام دروسی که در کلاس کنکور هم دارید خلاصه کنید.

آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟

پاسخ این سوال به داوطلب بستگی دارد. برخی از داوطلبین ممکن است پس از مدتی مطالعه خواسته باشند کمی خودشان را محک بزنند اما به طور کلی آزمون های آزمایشی می توانند شما را با فضای کنکور آشنا کنند. بنابراین اگر قصد دارید هر چند هفته یک بار با فضای کنکور آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در این آزمون ها شرکت کنید. در انتخاب موسسه برگزار کننده هم دقت داشته باشید که اولا تعداد شرکت کننده ها در سراسر کشور بالا باشد. از طرف دیگر هم سطح سوالات استاندارد و در حد کنکور سراسری باشد.

به غیر از آزمون های آزمایشی در خانه تست بزنید

نکته دیگری که در برنامه ریزی پاییز کنکور می توانیم به آن اشاره کنی تست زنی در خانه است. تست زنی برای ماه ها یا روزهای آخر نیست و باید از همین ابتدا سهمی خوب در برنامه ریزی شما داشته باشید. پیشنهاد موکد مشاورین این است که تست های کنکور منبع اصلی شما باشد و اگر خواستید بیشتر تست بزنید می توانید از تست های تالیفی استفاده کنید. تست های تالیفی بنابه سلیقه طراحان است و ممکن است از استاندارهای کنکور بالاتر یا پایین تر باشد. این تست ها به درد داوطلبی می خورد که تمامی تست های کنکور را حل کرده باشد. تست های سال های قبل کنکور هم در دسترس هستند و هم شما را با سلیقه طراحان آشنا می کنند. آشنایی با سلیقه طراح باعث می شوند هوشمندانه تر مطالعه کنید.

پاییز می تواند نتیجه کنکور شما را طلایی کند

کنکور مثل یک مسابقه دو مارتن است. پاییز را می توانیم شروع و سوت آغاز مسابقه بدانیم که همه داوطلبان تلاش می کنند شروع خوبی داشته باشند. شروع خوب در کنار استمرار روش مطالعه و برنامه ریزی می تواند موفقیت شما را برای کسب یک رتبه خوب تضمین کند، بنابراین توصیه می کنیم فرصت پاییز را قدر بدانید.

 

برنامه ریزی ۴ ماهه برای کنکور، نتیجه گیری در کوتاهترین زمان

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • mehriii 28 دی 1398

    من از اواخر اذر شروع بدرس خوندن برا کنکور کردم ایا دانشگاه دولتی قبول میشم؟

  • احسانی 30 دی 1398

    سلام برای رشد ساعات مطالعه چه پیشنهادی دارید؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *