0
02122891840

بهترین کتاب شیمی کنکور چیست؟

شیمی از آن دسته دروسی تخصصی است که با کمی دقت می توان درصد بالایی در آن کسب کرد. سوالات شیمی سال های اخیر این درس را در بین درس های دشوار قرار داده است. بیشتر دانش آموزان به دنبال کتاب درسی هستند که بتوانند در کنار کتاب اصلی خودشان آن را مطالعه کنند. در این مقاله ابتدا می خواهیم ویژگی های مهم یک کتاب شیمی خوب را بررسی کنیم و با توجه به همین معیارها چند مورد از بهترین کتاب های شیمی را به شما معرفی می کنیم. اگر شما هم دغدغه خرید کتاب شیمی را دارید در آموزش سنتر همراه ما بمانید.

قبل از خرید کتاب، کتاب درسی شیمی خودتان را بخوانید

در همین ابتدای درس باید بگوییم قبل از اینکه به سراغ کتاب های مختلف بروید بهتر است ابتدا کتاب شیمی خودتان را مطالعه کنید. به عبارت دیگر منبع اصلی طراحان کنکور در سال های اخیر کتاب درسی بوده و فقط سبک سوالات کمی تغییر کرده است. بنابراین توصیه می شود که هیچ گاه کتاب کمک درسی دیگری را جایگزین کتاب شیمی مدرسه نکنید.

یک کتاب شیمی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کتاب های خوب به زبان ساده نوشته می شوند و به درک مطلب کمک می کنند. اما چطور می توان خوب بودن یک کتاب شیمی را تشخیص داد؟ ما در ادامه ویژگی های مهم یک کتاب شیمی را بررسی می کنیم.

۱- کتاب شیمی خوب تست های استانداردی دارد

شیمی به تست های سختش معروف است و یک کتاب عالی شیمی باید تست های استانداری داشته باشد. بهتر این است که تست ها به صورت طبقه بندی شده در کتاب ارائه شوند. البته باید توجه داشت که کتابی که تست هایش از حد معمول هم بیشتر باشد کتاب مناسبی نیست و باید بین درسنامه و تعداد سوالات تستی یک نسبت مشخص برقرار باشد. پیش از ادامه مطلب از شما دعوت می کنیم در بررسی اردوی نوروزی نیز همراه ما باشید.

۲- درسنامه جامعی که مکمل کتاب درسی باشد

کتاب های کمک درسی می توانند به داوطلب کمک کنند تا مطلب را از دیدی دیگر درک کند. به همین منظور بهتر است کتابی که تهیه می کنیم درسنامه کاملی داشته باشد. درسنامه کامل علاوه بر اینکه باعث می شود متن کتاب چندین بار مرور شود، نکات مبهمی متن را نیز مشخص می کند.

۳- سطح سوالات و پاسخنامه کامل، سومین ویژگی یک کتاب شیمی خوب است

در یک کتاب شیمی مناسب برای کنکور سوالات از ساده شروع شده و به سمت تست های دشوار می رود. از طرف دیگر پاسخنامه نیز باید کامل باشد، یعنی علت رد شدن سه گزینه دیگر در متن پاسخ باشد. باید دقت داشته باشیم زمانی می توانیم درصد بالایی در شیمی به دست آوریم که علاوه بر پیدا کردن پاسخ صحیح غلط بودن سایر گزینه ها نیز برای مان مشخص شود.

معرفی بهترین کتاب شیمی کنکور از ناشرین مختلف

زمانی که معیارهای ما برای انتخاب کتاب شیمی مشخص شد می توانیم به سراغ خرید کتاب برویم. در ادامه چند مورد از کتاب های خوب شیمی کنکور را معرفی می کنیم. قبل از معرفی توصیه می کنیم به یکباره همه این کتاب ها را تهیه نکنید، زیرا ممکن است اصلا فرصت خواندن بعضی ها میسر نباشد. در همین راستای روش مطالعه عربی کنکور نیز خالی از لطف نیست.

شیمی کنکور را با مبتکران یاد بگیرید

بیراه نیست اگر بگوییم اسم شیمی کنکور با انتشارات مبتکران گره خورده است. کتاب شیمی کنکور مبتکران درس نامه عالی دارد، به طوری که با خواندن این درس نامه تمام نکات مهم شیمی را یاد می گیرید. از یک طرف لحن مناسب در کنار توضیحات ساده و گیرا باعث شده که شیمی کنکور مبتکران برای هر دانش آموزی با هر دانشی از شیمی کتاب مناسبی باشد. جدای از درسنامه تست ها و پاسخنامه این کتاب نیز کامل است و می تواند نیاز های دانش آموز را به خوبی رفع کند. تنها ایرادی که می توانیم به این کتاب وارد کنیم حجم بالای کتاب است که البته با یک برنامه ریزی و هدف گذاری درست می توان تمام کتاب را مطالعه و درصد خوبی در شیمی کسب کرد.

شیمی می تواند خیلی سبز باشد

خیلی سبز را به خلاقیتش در ارائه محتوای درسی می شناسند. کتاب شیمی خیلی سبز در ارائه مفاهیم سنگین شیمی خیلی خوب عمل کرده است و به راحتی می تواند نیاز داوطلب را رفع کند. جدای از درسنامه، تست ها و پاسخنامه کتاب نیز به اندازه کافی خوب و کامل است. یکی از رقبای اصلی شیمی مبتکران را باید همین انتشارات خیلی سبز دانست.

شیمی نشر الگو یک کتاب با حجم مناسب است

بسیاری به دلیل حجم بالای کتاب های مبتکران یا خیلی سبز ترجیح می دهند از کتاب دیگری استفاده کنند. کتاب های شیمی نشر الگو را می توانیم در این دسته قرار دهیم. کتاب هایی که مولفان سعی کرده اند در تعداد صفحات کمتری که مناسب سال کنکور باشد، همان مفاهیم و نکات مهم را به داوطلب انتقال دهند.

چطور از کتاب شیمی کمک درسی استفاده کنیم؟

پس از معرفی بهترین کتاب های شیمی موجود در بازار لازم است درباره نحوه مطالعه کتاب کمک درسی نیز چند نکته را مرور کنیم. اولین نکته تمرکز بر روی متن کتاب درسی است. کتاب های کمک درسی صرفا می توانند فهم متن کتاب را تسهیل کنند اما نمی توانند جای آن را بگیرند. نکته دوم برنامه ریزی برای مطالعه درست درس شیمی است. هنگامی که برنامه هفتگی خود را تنظیم می کنید حتما باید به فراخور شرایط چند ساعتی را برای مطالعه درس شیمی کنار بگذارید و از طرف دیگر چند ساعت را به تست زنی اختصاص دهید. برخی دانش آموزان ترحیج می دهند که پس از خواندن کتاب بلافاصله تست زنی کنند اما برخی هم فاصله ای یک یا دو روزه بین خواندن و تست زنی می گذارند. در این مورد بهتر است برنامه و شیوه ای که برای شما مناسب است را پیدا کنید.

همچنین هنگام تست زنی زمان بگیرید و سعی کنید به تدریج و خصوصا در ماه های آخر سوالات را در زمان کمتری حل کنید. پس از تست زنی نیز پاسخنامه را کاملا مطالعه کنید و حتی می توانید از نکات مهم یادداشت برداری کنید.

بهترین کتاب شیمی تضمینی بر موفقیت شما نیست

با اطمینان می گوییم اگر بهترین کتاب را هم تهیه کنید ولی به شیوه ای نادرست از آن استفاده کنید نمی توانید درصد بالایی کسب کنید. به همین دلیل حتما در کنار تهیه کتاب درسی ابتدا برنامه ریزی تحصیلی انجام دهید و بر اساس شرایط و توان خودتان حرکت کنید. می توانیم اطمینان دهیم که اگر شیمی را به شیوه ی درست بخوانید قطعا خواهید توانست در کنار لذت بردن از این درس جذاب، درصد بالایی را هم در کنکور کسب کنید.

از بودجه بندی زیست شناسی چه می دانید؟

 

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم؟ ۵ تکنیک برای ۱۰۰ زدن فیزیک کنکور

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *