0
02122891840

ثبت نام تیزهوشان

متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان در پایه ششم و نهم، برای شرکت در آزمون تیزهوشان، در صورتی که تمام شرایط لازم را داشته باشند، می بایست در سایت تیزهوشان ثبت نام کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه ثبت نام، شرایط لازم، زمان ثبت نام و سایر موارد آزمون تیزهوشان را مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر قصد شرکت در آزمون سمپاد را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید که اطلاعات بسیار خوبی را کسب خواهید کرد.


چرا مدارس تیزهوشان متقاضیان زیادی دارند؟

تصور غلطی که بین خیلی از دانش آموزان و اولیا آن ها وجود دارد، این است که مدارس تیزهوشان بسیار سختگیرند و باعث می شوند دانش آموزان از درس زده شوند! اما واقعیت اینگونه نیست. اگر افراد سطح ورود به تیزهوشان را داشته باشند، این مدارس پله پله دانش آموزان را بالا می برد و به بهترین شکل آماده کنکور و آزمون سراسری می کند.
طبق آمار رسمی سازمان سنجش از نفرات برتر کنکور، حدود ۷۰ درصد نفرات برتر آزمون سراسری از مدارس تیزهوشان بوده اند. این درحالی است که سهم مدارس دولتی زیر ۵ درصد بوده است. به این دلیل است که اکثر خانواده ها تمایل دارند دانش آموزشان در این مدارس تحصیل کنند. زیرا با ورود به مدارس تیزهوشان، دیگر نگرانی بابت مشاور، کلاس های تست و نکته، کلاس کنکور و سایر موارد از این قبیل نخواهند داشت. همچنین شهریه مدارس تیزهوشان بسیار کمتر از مدارس غیرانتفاعی می باشد.


شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند، باید از یکسری شرایط و ضوابطی برخوردار باشند که به آن ها پرداخته ایم.

  1. دانش آموزان می بایست در تمامی امتحانات نوبت دوم خود در پایه پنجم و همچنین در پایه ششم، نمره خیلی خوب کسب کرده باشند. البته اگر فقط در یک درس در مجموع پایه پنجم و ششم، نمره خوب کسب کرده باشند، شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برایشان بلامانع است.
  2. داشتن تابعیت ایرانی، دیگر شرطی است که برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان هفتم لازم است. البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با شرایط خاصی امکان ثبت نام را دارند.

سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم، چه سایتی است؟

دانش آموزانی که قصد ثبت نام مدارس تیزهوشان دروه اول را دارند، باید در موقع مقرر از سوی سازمان سمپاد، در سایت hoosh.medu.ir اقدام به ثبت نام نمایند. دقت داشته باشید که سایت دانش آموزان پایه نهم فرق دارد.


زمان ثبت نام تیزهوشان ششم چه تاریخی است؟

معمولا در اواسط فروردین ماه سایت برای ثبت نام باز می شود و به مدت دو هفته دانش آموزان متقاضی فرصت دارند تا اطلاعات خود را ثبت نمایند. البته این ثبت نام اولیه می باشد و دانش آموزان برای ثبت نام قطعی می بایست در زمان اعلام شده (که حدودا در اوایل اردیبهشت می باشد) مجددا به سایت مراجعه کرده و هزینه آزمون را پرداخت نموده و کد پیگیری دریافت نمایند. توصیه می شود دانش آموزان در همان روزهای اولیه ثبت نام خود را انجام دهند و این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.
شهریه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی


زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چه زمانی می باشد؟

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم معمولا در اواسط خردادماه برگزار می شود. این آزمون سال گذشته در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۰ برگزار گردید.


راهنمای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

راهنمای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - ثبت نام تیزهوشان - موسسه موفقیت

  1. برای ثبت نام ابتدا به سایت hoosh.medu.ir مراجعه نمایید.
  2. پس از ورود به سایت، می بایست کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد نمایید. در صورت فراموشی رمز و یا نداشتن رمز می بایست بر روی گزینه رمز ورود را نمیدانم کلیک نمایید تا با وارد کردن اطلاعات، رمز شما مشخص شود.
  3. در ادامه پس از ورود نقش خود و نام مدرسه محل تحصیل خود را وارد می نمایید.
  4. در مرحله بعد، تعهدنامه ای را مشاهده می کنید. پس از مطالعه دقیق آن، تیک تمامی موارد توافق نامه را به دقت مطالعه کرده و موافقت خود را با تمامی بندهای آن اعلام می کنم.
  5. در مرحله بعد می بایست اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید. اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت ، نام و کد دبیرستان، منطقه و استان محل تحصیل کنونی به صورت خودکار نمایش داده می شود و شما امکان ویرایش را نخواهید داشت. پس از اتمام کامل مراحل بر روی ذخیره و بعدی کلیک نمایید.
  6. در مرحله بعد رشته مورد تقاضا و اولویت مدارس تیزهوشانی که می خواهید در آن تحصیل کنید خود را وارد می کنید.
  7. این مرحله نیز همانند مرحله قبل می باشد، با این تفاوت که مدارس نمونه دولتی را می بایست وارد نمایید.
  8. در آخر پس از اتمام تمام مراحل می بایست هزینه آزمون را پرداخت نمایید و کد رهگیری خود را دریافت می کنید.


شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان دهم را دارند، باید از یکسری شرایط و ضوابط برخوردار باشند. این شرایط عبارتند از:

  1. دانش آموزان می بایست در امتحانات نوبت دوم خود در پایه هشتم و همچنین در پایه نهم، حداقل معدل ۱۹ کسب کرده باشند.
  2. داشتن تابعیت ایرانی، دیگر شرطی است که برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان دهم لازم است. البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با شرایط خاصی امکان ثبت نام را دارند.

سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم، چه سایتی است؟

سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم، چه سایتی است؟ - ثبت نام تیزهوشان - موسسه موفقیت

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان دهم را دارند، می بایست در موقع مقرر به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایید. دقت نمایید که سایت ثبت نام برای مدارس تیزهوشان ششم به هفتم متفاوت می باشد.


زمان ثبت نام تیزهوشان نهم چه تاریخی است؟

معمولا در زمان ثبت نام تیزهوشان نهم در اواسط فروردین ماه شروع شده و به مدت دو هفته ادامه دارد. البته امکان تمدید آن نیز وجود دارد. شما در این مدت باید ثبت نام خود را انجام دهید و بعد از پرداخت هزینه آزمون، کد پیگیری به شما داده می شود. به شما توصیه می کنیم در همان روزهای ابتدایی ثبت نام خودرا انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان دهم همانند تیزهوشان هفتم است که در بالا توضیح داده شده است.


زمان اعلام نتایج تیزهوشان چه زمانی است؟

نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین تیزهوشان نهم به دهم حدودا یک ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود و اگر جز پذیرفته شدگان باشید، می توانید به مدرسه‌ای که پذیرفته شده اید مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را کامل نمایید.


چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

اگر در پایه ششم هستید، این موضوع را بدانید که قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب راحت تر از قبولی در آزمون تیزهوشان نهم است. دلیل این موضوع این است که ظرفیت مدارس در پایه ششم بیشتر می باشد و همچنین تعداد نفرات شرکت کننده کمتر است. بنابراین اگر قصد حضور در مدارس تیزهوشان را دارید، از پایه ششم اقدام نمایید. اما اگر این فرصت را از دست دادید، نگران نباشید، زیرا در پایه نهم نیز با تلاش و کوشش مضاعف می توانید در آزمون تیزهوشان پذیرفته شوید.
یکی از بهترین راهکارها برای قبولی در تیزهوشان، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می باشد. موسسه موفقیت هر ساله در مقطع نهم به دهم و ششم به هفتم، اقدام به برگزاری کلاس های آمادگی با بهترین دبیران، که تخصص اصلی شان آزمون تیزهوشان است، می کنند. دانش آموزان با حضور در این کلاس ها با نحوه سوالات آشنا می شوند و همچنین هر دو هفته یکبار از آن ها آزمون شبیه ساز گرفته خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید با شماره های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • آتنا ایل بیگی 4 آبان 1401

    سلام برای چه پایه هایی تیزهوشان هست واز کجا میشه ثبت نام کرد.

    • movafaghiat 9 اسفند 1401

      شما میتوانید در ورودی ششم به هفتم و یا نهم به دهم وارد مدارس تیزهوشان شوید. و از پایه ششم تا دوازدهم مدارس تیزهوشان هستند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *