0
02122891840

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰

سازمان سنجش هر ساله پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان کنکور، دفترچه‌ای را موسوم به دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می کند. امروز قصد داریم اطلاعاتی را در مورد دفترچه انتخاب رشته با شما در میان بگذاریم و به محض انتشار دفترچه امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ برای شما محیا حواهد شد. حتما تا پایان با ما همراه باشبد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور چیست؟

هر ساله سازمان سنجش بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، برای اطلاع داوطلبان از لیست رشته ها، ظرفیت های ارائه شده دانشگاه های سراسری روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان، دفترچه را منتشر می کند که به دفترچه راهنمای انتخاب رشته معروف است. در دفترچه انتخاب رشته علاوه بر موارد گفته شده قوانین و ضوابط رشته ها و دانشگاه ها آورده شده است. با توجه به اهمیتی که دفترچه راهنمای انتخاب رشته دارد، پیشنهاد می کنیم قبل از هر تصمیمی برای انتخاب رشته، حداقل یکبار آن را مطالعه نمایید و موارد مهمی را که به شما مربوط می شود علامت بزنید تا اگر دوباره قصد خواندن آن مطلب را داشتید به سادگی آن را پیدا نماید. در واقع این دفترچه جواب سوال « چگونه انتخاب رشته کنیم » را به طور کامل می دهد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ برای زیرگروه های تجربی، انسانی، ریاضی و هنر و زبان های خارجه

این دفترچه معمولا همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. برای راحتی شما عزیزان به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۰، برای شما در اینجا قرار داده خواهد شد.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰  لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ 
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی
دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و زبان دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و زبان
دفترچه پیوست انتخاب رشته دفترچه پیوست انتخاب رشته

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
سال ۱۴۰۰ سال۹۹
۱۴۰۰ لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹
۱۴۰۰ دانلود رشته محل های پزشکی دانشگاه آزاد دانلود رشته محل های پزشکی دانشگاه آزاد ۹۹

اصلاحیه های انتخاب رشته چیست و چه کمکی به شما می کند؟

در زمان انتخاب رشته معمولا بر روی سایت سازمان سنجش اصلاحیه هایی قرار می گیرد. این اصلاحیه ها در واقع رشته های جدیدی هستند که در دفترچه انتخاب رشته وجود ندارند و با دانستن آن ها و قرار دادن‌شان در انتخاب رشته شانس قبولی شما در آن رشته را بالا می برد، زیرا خیلی از افراد از این اصلاحیه ها بی خبر هستند! دسته دوم اصلاحیه ها رشته هایی هستند که در دفترچه وجود دارند اما حذف شده اند. در واقع با قرار دادن این رشته ها در انتخاب رشته‌تان عملا یک انتخاب شما سوخته می شود.

تکمیل ظرفیت چیست و چه کمکی به قبولی بهتر شما خواهد کرد؟

تکمیل ظرفیت همانطور که از نامش پیداست زمانی اتفاق می افتد که تعداد ظرفیت دانشگاه پر نشود و برای پر کردن ظرفیت باقی مانده دست به تکمیل ظرفیت می زنند. دانشگاه ها معمولا طی دو مرحله تکمیل ظرفیت دارند. مرحله اول پایان ثبت نام دانشجویان می باشد که معمولا در مهر ماه اتفاق می افتد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که رشته عمران در دانشگاه سراسری زنجان پذیرفته شده است و در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات نیز رشته کامپیوتر قبول شده است. این فرد به دلیل علاقه به رشته کامپیوتر و یا دوری راه تصمیم می گیرد که در تهران بماند و رشته کامپیوتر دانشگاه علوم تحقیقات را انتخاب کند. پس بنابراین رشته عمران دانشگاه زنجان، یک جای خالی باقی می ماند. دانشگاه زنجان برای تکمیل این ظرفیتِ خود اعلام تکمیل ظرفیت می کند تا داوطلبانی که رتبه بالاتری داشتند و قبول نشده اند، بتوانند دوباره شانس خود را برای این قبولی در این رشته و دانشگاه بررسی نمایید. مرحله دوم تکمیل ظرفیت معمولا پس از امتحانات پایان ترم نوبت اول دانشگاه ها می باشد. فرض کنید دانش آموزی پس از سپری کردن یک ترم و آشنایی با محیط و درس‌ها، از رشته انتخابی خود انصراف می دهد. در اینجا باز هم دانشگاه برای تکمیل ظرفیت خود اقدام می کند که دانش آموزان در صورت تمایل می توانند در آن شرکت نمایند.

لطفا انتخاب رشته خود را جدی بگیرید!

با اعلام نتایج اولیه کنکور و شروع انتخاب رشته، بازار انتخاب رشته در موسسات و دیگر مراکز متفرقه آغاز می شود. برخی موسسات با برگزاری همایش ها و تبلیغات فراوان و همچنین دادن شعار ها و وعده های تبلیغاتی جذب سعی بر جذب افراد می کنند. برخی مراکز دیگر نیز که اصلا تخصصی در انتخاب رشته ندارند، به دلیل هزینه کمتری که نسبت به مراکز تخصصی انتخاب رشته می گیرند، افراد زیادی را جذب می کنند. پیشنهاد می کنیم که مراقب باشید به دام این موسسات نیفتید.

انتخاب رشته اصولی و تخصصی در موسسه آموزشی موفقیت

موسسه موفقیت با سال ها تجربه در زمینه آموزش و انتخاب رشته، بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در سال های گذشته موسسه موفقیت جز بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور بوده است. بر خلاف ادعا و وعده های دروغینی که برخی موسسات به شما می دهند، مشاوران موسسه موفقیت از ابتدا بر مبنای صداقت با شما صحبت می کنند. موسسه موفقیت این تضمین را به شما می دهد که شما را در بهترین جای ممکن قبول می کند. یعنی امکان ندارد کسی که رتبه مشابه شما را گرفته در جای بهتری قبول شود. حال بیایید مراحل انتخاب رشته موسسه موفقیت را با هم ببینیم:

  1. مشاور اولیه
  2. معرفی رشته
  3. تعیین اولویت
  4. چیدمان
  5. چک اولیه
  6. دبل چک
  7. ثبت در سایت
  8. اعلام نتایج
  9. تکمیل ظرفیت مهر
  10. تکمیل ظرفیت بهمن

به دلیل ظرفیت محدودی که امسال موسسه موفقیت برای انتخاب رشته دارد، پیشنهاد می کنیم اگر قصد انتخاب رشته در موسسه موفقیت را دارید، هر چه سریع تر اقدام به رزرو نمایید. _تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۴۰۰ چه زمانی منتشر می شود؟

تاریخ دقیقی از سوی سازمان سنجش برای انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۴۰۰ اعلام نشده است، اما احتمالا نیمه مرداد ماه منتشر می شود که به محض انتشار در سایت قرار خواهد گرفت.

آیا دفترچه انتخاب رشته سراسری و آزاد با هم متفاوت اند؟

بله – دفترچه راهنمای انتخاب رشته سراسری بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و معمولا یکی دو روز بعد دفترچه انتخاب رشته آزاد منتشر می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *