0
02122891840

نحوه درس خواندن در تابستان برای کنکور

سال کنکور برای دانش آموزان سخت کوش از مهر آغاز نمی شود. دانش آموزانی که قصد دارند رتبه خوبی در کنکور به دست آورند، از فرصت طلایی تابستان به خوبی استفاده می کنند. تابستان بهترین نقطه برای شروع مسیر کنکور و استارت درس خواندن است اما برای بسیاری از دانش آموزان این سوال مطرح می شود که چطور باید مطالعه کنند؟ چند ساعت در روز درس بخوانند؟ کدام درس ها اولویت دارد؟ در این مقاله از آموزش سنتر قصد داریم درباره شروع درس خواندن برای کنکور از تابستان و نحوه مطالعه دروس صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید از تابستان یک شروع خوب برای کنکور داشته باشید و نتیجه دلخواه تان را کسب کنید با ما همراه باشید و در پایان مقاله برنامه ریزی درستی برای تابستان خود انجام دهید.


آیا در تابستان برای کنکور درس بخوانیم یا زود است؟

اولین سوالی که دانش آموزان کنکوری درباره تابستان دارند این است که آیا تابستان فصل مناسبی برای درس خواندن می باشد یا خیر. اگر واقعا هدف دانش آموزی موفقیت و کسب یک رتبه خوب در کنکور است، طبیعتا تابستان بهترین فصل برای شروع مطالعه است. مطالعه در تابستان به دلیل داشتن زمان کافی راحت تر از شروع مطالعه در پاییز است. در فصل تابستان دانش آموز فرصت دارد برنامه ریزی را یاد بگیرد، روش مطالعه خود را اصلاح کند و در یک کلام با قدرت بیشتری وارد مارتن کنکور شود. از طرف دیگر زمانی که مطالعه در تابستان را شروع کنیم، در پاییز احساس می کنید چند قدم از هم کلاسی های خود جلو هستید و این می تواند حس اعتماد به نفس را به شما تزریق کند. بنابراین اگر هدف دانش آموزی رتبه و قبولی در رشته و دانشگاه سطح اولی است نباید فرصت طلایی تابستان را برای مطالعه کنکور از دست بدهد. پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنم در بررسی بهترین اردو نوروز نیز با ما همراه باشید.


چگونه شرایط خودم را در تابستان مدیریت کنم و مطالعه کنکور را آغاز کنم؟

فصل تابستان کنکور با تمام تابستان های قبلی تفاوت دارد. در تابستان های قبل دانش آموز فرصت بیشتری برای تفریح و مسافرت داشت اما تابستان کنکوری ها کمی متفاوت است. پیشنهاد می کنیم وسواس به خرج ندهید و تمام ساعات تابستان را به درس خواندن نگذرانید. در واقع شروع مطالعه برای کنکور می تواند همراه با تفریح و سرگرمی باشد. اگر در ابتدای تابستان برنامه ریزی درستی صورت پذیرید می توان در کنار تفریح و سرگرمی استارت درس خواندن برای کنکور را هم زد. در واقع ساعت مطالعه شما در فصل تابستان بستگی به خودتان دارد. معمولا پیشنهاد می شود با ساعت کم مطالعه خود را آغاز کنید و سپس به تدریج آن را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید کنکور شبیه یک مسابقه مارتن است و در یک مسابقه دو استقامتی آنچه که باعث برنده شدن فرد می شود سرعت یا قدرت بالایش نیست، بلکه استمرار رمز پیروزی است. بنابراین سعی کنید ابتدا یک ساعت مطالعه ای را برای خود ثابت کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. پیشنهاد می کنیم به منظور تکمیل اطلاعات خود زمانی را برای مطالعه اردو نوروز و برنامه های آن نیز اختصاص دهید.


چگونه در تابستان برای مطالعه کنکور برنامه ریزی کنم؟

برنامه ریزی برای درس خواندن برای هر دانش آموزی جداست. نمی توان یک برنامه ریزی جامع برای تمام افراد کنکور ارئه داد. پیشنهاد می کنیم در ابتدای تابستان اهداف خودتان را از درس خواندن مشخص کنید و سپس برنامه ریزی کنید. اهدف شما باید کمی و قابل اندازه گیری باشند. برای مثال می خواهم زیست شناسی بخوانم را نمی توان یک هدف در نظر گرفت. باید مشخص کنید که می خواهید در تابستان چند فصل از کتاب زیست را بخوانید و چه تعداد تست بزنید. زمانی که اهداف کمی باشند می توان درباره نزدیک شدن به آن ها صحبت کرد، بنابراین تا می توانید هدف خودتان را شفافت و دقیق تعیین کنید. همچنین کمک گرفتن از مشاور کنکور می تواند شما را به برنامه ریزی صحیح و درست، سریع تر نزدیک کند. بنابراین قبل از برنامه ریزی با یک مشاور صحبت کنید و نظرش را جویا شوید. همچینن می توانید پس از برنامه ریزی و حرکت در مسیر آن از مشاور خود بازخورد دریافت کنید. نکته دیگر اینکه خود دانش آموز باید تصمیم بگیرید که آیا قصد دارد دروس پایه یعنی دروس سال سوم را بخواند یا می خواهد بر روی دروس پیش دانشگاهی وقت بگذارد. تجربیات و نظرات کارشناسان آموزشی و ربته های برتر کنکور در این زمینه متفاوت است اما می توان با توزانی بین دروس پایه و پیش تابستان کنکور را آغاز کرد.معمولا دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی به سه درس زیست، ریاضی و فیزیک اهمیت زیادی می دهند. در ادامه مقاله می خواهیم چند تجربه و نکته برای مطالعه این دروس بیان کنیم.

چگونه زیست شناسی را در تابستان بخوانم؟

زیست شناسی اصلی ترین و کلیدی ترین درس رشته تجربی است. در سال های اخیر طراحان سوال زیست پیوستگی زیادی در طرح سوالات زیست شناسی ایجاد کردند به طوری که در یک سوال چند مبحث از سال های مختلف با یکدیگر ترکیب شده است. بنابراین در خواندن این درس توصیه می شود که به تک تک جملات و کلمات دقت کنید. به جای حفظ کردن جملات کتاب، بر مفهوم ها تمرکز کنید و حتما به اشکال و نمودارهای داخل کتاب هم توجه کنید. معمولا پیشنهاد می شود پس از خواندن درس زیست شناسی به تست زنی بپردازید. تست زنی زیاد تسلط دانش آموز را بر درس زیست بیشتر می کند.

نحوه مطالعه ریاضی در تابستان کنکور؛ سوالات تشریحی حل کنید

یادگیری درس ریاضی فقط از طریق حل سوال ممکن می شود. در تابستان کنکور که فرصت بیشتری وجود دارد بر روی حل تشریحی و کامل سوالات وقت بگذارید. حل سوالات به صورت تشریحی در آغاز زمان زیادی را از شما می گیرد اما به مرور و با افزایش سرعت عمل شما قدرت و سرعت تست زنی شما بیشتر خواهد شد. معمولا پیشنهاد می شود برای حل سوالات زمان بگیرید و سعی کنید دفعه بعد نمونه مشابه همان سوال را سریع تر حل کنید.

مطالعه درس فیزیک در تابستان؛ بر روی حل مسائل وقت بگذارید

برای مطالعه درس فیزیک پیشنهاد می کنیم ابتدا بر روی کتاب درسی تمرکز کنید و تمام مفاهیم کتاب را به خوبی فرا بگیرید. پس از یادگیری مفاهیم کتاب درسی می توان به سراغ سایر کتاب های آموزشی هم رفت. فیزیک نیز مانند ریاضی یک درس مفهومی است و بهتر است برای حل مسائل آن تا لحظه آخر تلاش کنید. نمودار ها و اشکال کتاب درسی را به خاطر داشته باشد و سعی کنید بر تمام مفاهیم مسلط بشوید. سوالات فیزیک از جنس سوالات تکراری هستند و وقتی دانش آموز با مسائل زیادی رو به رو  شده باشد، حل مساله دیگر فرآیند سخت و زمان بری نخواهد بود.


فرصت تابستان را قدر بدانید

در انتهای مقاله تاکید می کنیم که فصل تابستان یک سکو برای پریدن به سمت موفقیت است. در حقیقت اکثر رتبه های برتر کنکور در سال های اخیر مطالعه خود را از تابستان آغاز کرده اند. داشتن یک برنامه درسی مناسب در کنار تفریحات و شادابی می تواند شما را چند گام از بقیه جلو بیندازد و به موفقیت نزدیک کند.  

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • عادل 28 دی 1398

    سلام چن ساعت درس خواندن در تابستان برای کنکور خوبه؟

  • حسینی 30 دی 1398

    سلام مقدار زمان مطالعه و استراحت در تابستان باید چقدر باشد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *