0
02122891840

ریاضی کلاس یازدهم، آنلاین یا حضوری؟!

یکی از مهم ترین پایه های تحصیلی، پایه یازدهم می باشد؛ زیرا حدود یک سوم مطالب کنکور را در بر می گیرد و علاوه بر آن در پایه یازدهم باید کلاس دهم را نیز جمع بندی کرد و هیچ ضعفی باقی نذاشت. یکی از درس های مهم ریاضی کلاس یازدهم می باشد و یادگیری درست و اصولی آن اهمیت به سزایی دارد. در این مطلب قصد داریم نکات مهم پایه یازدهم، مهم ترین درس ها و کتاب های پایه یازدهم، کلاس آنلاین و حضوری پایه یازدهم، کلاس نکته و تست یازدهم و موارد از این قبیل را مورد بررسی قرار دهیم، پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.


بررسی پایه یازدهم و اهمیت آن

یکی از مهم ترین پایه های تحصیلی برای دانش آموزان مقطع یازدهم در متوسطه دوم می باشد. دلیل اهمیت پایه یازدهم، تخصصی تر شدن درس ها و بیشتر شدن حجم کار دانش آموزان می باشد. همانطور که احتمالا می دانید، حدود یک سوم سوالات کنکور سراسری از پایه یازدهم مطرح می شود. به همین دلیل دانش آموزان باید اهمیت زیادی به پایه یازدهم بدهند.
یکی از مشکلات عمده دانش آموزان در پایه یازدهم به خصوص در یکی دو سال گذشته که کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شده است، این می باشد که دانش آموزان درس ها را به طور عمقی یاد نگرفته اند و اکثرا حتی اگر نمره بالایی گرفته باشند، به کمک کتاب، جزوه و دوستانشان بوده است. دانش آموزان پایه یازدهم اگر قصد دارند جز نفرات برتر کنکور باشند و به دانشگاه و رشته مورد علاقه خود راه یابند، باید علاوه بر جمع بندی پایه دهم، پایه یازدهم را نیز به طور کامل و عمقی بیاموزند و تست های آن را حل کنند.

مهم ترین درس ها و کتاب های کلاس یازدهم

اگر بخواهیم برای رشته های تجربی، ریاضی و فیزیک و انسانی، چهار درس مهم را نام ببریم به صورت زیر خواهد بود:

رشته تجربی

  • زیست شناسی یازدهم
  • شیمی یازدهم
  • ریاضی یازدهم
  • فیزیک یازدهم

رشته ریاضی

  • حسابان یازدهم (ریاضی یازدهم)
  • فیزیک یادهم
  • شیمی یازدهم
  • هندسه یازدهم

رشته انسانی

  • زبان و ادبیات فارسی یازدهم
  • عربی یازدهم
  • فلسفه یازدهم
  • ریاضی یازدهم

همانطور که می بینید، درس ریاضی از دروس مهم هر سه رشته تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی به شمار می آید و یادگیری صحیح و اصولی آن تاثیر به سزایی در نتیجه کنکور شما خواهد داشت.


برای تقویت ریاضی کلاس یازدهم چه می توان کرد؟

با توجه به اینکه در ریاضی یازدهم نیاز به برخی پیش نیاز ها و مطالب ریاضی دهم دارد، این نکته مهم است که باید پایه ریاضی دهم شما در ابتدا خوب باشد و تقویت شود. پیشنهاد ما به شما این است که در تابستان و بعد از پایان امتحان های کلاس دهم، شروع کنید و با مرور ریاضی دهم، آن را به صورت کامل جمع بندی کنید. با شروع پایه یازدهم نیز می توانید با حل تست از همان ابتدا با قدرت شروع کرده و به همین ترتیب پیش بروید. یکی از کار های مثبتی که در همین جهت می توان انجام داد، شرکت در کلاس تقویتی و تست و نکته ریاضی کلاس یازدهم می باشد.
این کلاس ها معمولا از تابستان آغاز می شوند و در ابتدا نکات مهمی که در پایه یازدهم نیاز می شود را برای شما مرور می کنند و سپس با شروع مدارس در مهرماه، به سراغ پایه یازدهم می روند. این کلاس ها اگر به صورت اصولی و صحیح برگزار شوند، کمک بسیار زیادی به دانش آموزان می کنند. کلاس آنلاین دهم تجربی نیز کمک به سزایی به دانش آموزان خواهد کرد.


کدام بهتر است، کلاس آنلاین یا حضوری؟!

با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات آن، در حال حاضر اکثر کلاس ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شوند. این کلاس های مجازی یکسری مزایا و معایبی دارند که برخی آن ها را با هم بررسی می کنیم:

مزایای کلاس های مجازی

ابتدا با مزایای کلاس های آنلاین و مجازی شروع می کنیم:

۱٫همیشه در دسترس بودن

یکی از بزرگترین خوبی های کلاس های مجازی، این است که شما همه جا و فقط با دسترسی به اینترنت می توانید به کلاس دسترسی داشته باشید. این نکته به خصوص برای دانش آموزانی که در شهرستان ها هستند و می خواهند در کلاس هایی که در تهران و سایر شهرستان ها برگزار می شود، شرکت نمایند، بسیار خوب می باشد.

۲٫ کاهش اتلاف زمان

در کلاس های مجازی و آنلاین معمولا زمان پِرت و یا بیهوده کمتری تلف می شود. به عنوان مثال شما دیگر جا به جایی از خانه تا کلاس را ندارید و معمولا کلاس ها سر ساعت شروع می شوند.

۳٫ مقرون به صرفه بودن

معمولا با توجه به اینکه دیگر لازم نیست فضایی برای دبیر و دانش آموزان در نظر گرفته شود، هزینه کلاس های مجازی کمتر از کلاس های حضوری می باشند.

۴٫ اعتماد به نفس بیشتر

معمولا برای دانش آموزانی که کمی خجالتی هستند و شاید سوال هایشان را از دبیر مربوطه نپرسند، کلاس های مجازی بستری را فراهم نموده است که راحت تر می توانند با دبیر خود ارتباط بر قرار نمایند و سوالات خود را بپرسند.

۵٫ امکان مشاهده مجدد

یکی دیگر از مزایای کلاس های آنلاین این است که اگر شما مطلبی را متوجه نشدید؛ می توانید کلاس خود را مجدد مشاهده نمایید.

معایب کلاس های مجازی

حال به سراغ معایب کلاس های مجازی می رویم:

۱٫مشکل اینترنت

یکی از مشکلاتی که معمولا اکثر کلاس های مجازی با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکل اینترنت است. کم بودن سعت اینترنت دانش آموز و یا دبیر که باعث خط و وصل شدن کلاس می شود.

۲٫عدم قرارگیری در محیط آموزشی

شاید اکثر دانش آموزان در حال حاضر کلاس مجازی خود را در تختخواب خود می گذرانند! این موضوع سبب شده است که دانش آموزان در فضای و محیط قرار نگیرند. معمولا قرارگیری در فضای آموزشی ناخودآگاه شما را مشتاق به درس می کند.

۳٫فشار بیشتر روی خانواده ها

با مجازی شدن کلاس ها خانواده دانش آموزان مجبورند نظارت بیشتری روی درس خواندن آن ها داشته باشند. در حالی که این وظیفه قبلا به عهده مدارس بود.

کلاس آنلاین برویم یا مجازی؟

حال پس از بررسی نکات فوق، ممکن است این سوال پیش آید که کدام را شرکت کنیم بهتر است؟ در پاسخ باید بگوییم که بسته یه شرایط شما و شرایط آن کلاس دارد. اما در کل اگر برایتان مقدور است و آن کلاس به صورت محدود و با تعداد نفرات پایین برگزار می شود، کلاس حضوری اولویت بالاتری دارد.


کلاس های تقویتی و تست و نکته پایه یازدهم موسسه موفقیت

کلاس های موسسه موفقیت برای پایه یازدهم هر ساله به منظور تقویت دانش آموزان و آمادگی آن ها برای آزمون سراسری برگزار می شود. این کلاس ها شامل پنج درس ریاضی یازدهم، فیزیک یازدهم، شیمی یازدهم، زیست یازدهم و هندسه یازدهم می باشد. کلاس های موسسه موفقیت به دو صورت حضوری (با تعداد محدود) و آنلاین برگزار می شود. کیفیت و اساتید هر دو نوع کلاس یکسان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.(تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • رها حصاری 29 مهر 1401

    شما برای پایه یازدهم کلاس ندارید؟

    • movafaghiat 29 مهر 1401

      درود بر شما، بله مجموعه ی موفقیت برای پایه یازدهم نیز کلاس دارد. ولی متاسفانه در سال ۱۴۰۱ تمام ظرفیت کلاس ها تکمیل شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *