0
02122891840

سالن مطالعه خصوصی VIP

آیا تا به حال اسم سالن مطالعه خصوصی به گوش تان خورده است ؟ یک سالن مطالعاتی VIP یا پانسیون مطالعاتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ و در شرایط کرونا چرا باید در خانه و یا پانسیون VIP درس بخوانیم ؟
این ها سوالاتی است که قصد داریم در این مطلب به طور کامل به آن بپردازیم و در پایان به تمامی آن ها پاسخی روشن و دقیق بدهیم پس در ادامه با ما همراه باشید . همچنین برای مشاهده شرایط دوره های کنکوری موسسه موفقیت میتوانید به صفحه کلاس کنکور مراجعه کنید .


سالن مطالعه خصوصی VIP

اگر با مفهوم پانسیون یا سالن مطالعه خصوصی VIP آشنایی ندارید خیلی سریع و مختصر توضیحاتی درباره آن می دهیم . پانسیون مطالعاتی یا همان سالن مطالعه خصوصی VIP در واقع یک مکانی است که دانش آموزان در آن با شرایط مناسب نشسته و مطالعه می کنند .
شاید در اینجا این سوال برایتان پیش بیاید « که خب این که همان کتابخونه میشه و چه فرقی با اون داره ؟ »
اگر می خواهید به طور جزئی و دقیق تمام تفاوت های پانسیون مطالعاتی و کتابخانه را بدانید پیشنهاد می شود که حتما مقاله های قبلی سایت را مطالعه بفرمایید اما برای دوستانی که به طور کلی بدانند باید بگوییم که :
۱٫ تعداد افراد داخل سالن های مطالعه خصوصی VIP یا پانسیون های مطالعاتی محدود می باشد و هر شخص میز و صندلی مختص به خود را دارد اما در کتابخانه ها تعداد افراد محدودیتی ندارد و هر شخصی که عضو کتابخانه شود می تواند از سالن مطالعه هم استفاده نماید که در برخی موارد شاهد ازدحام جمعیت و شلوغی می شویم و تعداد زیادی مجبور هستند که سر یک میز بنشینند که ممکن است شرایط را سخت کند و افراد احساس راحتی نداشته باشند .
اما همانطور که گفتیم در پانسیون ها مطالعاتی این مشکل به خوبی بر طرف شده و افراد به راحتی و در فضای مناسب می توانند به مطالعه و درس خواندن بپردازند .
۲٫ یکی دیگر از تفاوت های مهم پانسیون و کتابخانه امکانات مشاوره ای و درسی می باشد که نکته حائز اهمیتی می تواند باشد . در سالن های مطالعه خصوصی VIP افراد می تواند از مشاوران و اساتیدی که برای رفع اشکال حضور دارند بهره ببرند اما در کتابخانه ها خبری از این امکانات نیست .

یک سالن مطالعاتی VIP یا پانسیون مطالعاتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب یک پانسیون باید به آن توجه کنید ویژگی ها و امکاناتی است که در اختیار شما قرار می دهد .

۱) فضای آرام و مناسب

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک پانسیون مطالعاتی خوب باید داشته باشد فضای مناسب و آرام است که دانش آموزان بتوانند با تمرکز کافی و شرایط راحت به مطالعه بپردازند.

۲) میز و صندلی استاندارد

یکی از دلایلی که اکثر بچه ها بعد از مدتی درس خواندن خسته می شوند استفاده از صندلی و میز نامناسب و نشستن نا صحیح است . داشتن میز و صندلی مناسب و مطابق با استاندارد ارگونومیک یکی از ویژگی های مهمی است که یک پانسیون حتما باید دانشته باشد .
این کار سبب می شود که بازدهی درس خواندن دانش آموزان بالاتر برود و بتوانند کیفیت مطالعه شان را بالاتر ببرند .

۳) امکانات رفاهی

امکاناتی نظیر یخچال ، گاز و مایکروویو برای نگهداری و گرم کردن غذا – وسایل سرمایشی و گرمایشی خوب برای فراهم کردن دمای مناسب در محیط مطالعه – آبسرد کن و آب جوش و چای برای زمان هایی که دانش آموزان استراحت می کنند .

۴) موقعیت مکانی مناسب

موقعیت یک سالن مطالعه VIP خوب باید به گونه ای باشد که دسترسی از سراسر شهر به راحتی میسر باشد و افراد مجبور به صرف هزینه های اضافی برای رفت آمد نشوند . به عنوان مثال نزدیک به یک ایستگاه مترو یا BRT باشد .

۵) ناظران خوشرو و خوش برخورد

حضور ناظران و اساتید رفع اشکالی که دلسوزانه جواب دانش آموزان را می دهند و با خوشرویی با آن ها رفتار می کنند سبب می شود تا جو دوستانه ای در محیط به وجود آید و دانش آموزان ترسی از سوال پرسیدن نداشته باشند . بار ها دیده شده است که به دلیل برخورد بد معلم ها با دانش آموزان ، بچه ها از سوال کردن و پرسیدن ترسده اند و اینکار را نکرده اند .

۶) کنترل ورود و خروج افراد

ورود و خروج افراد باید کنترل شود تا فقط در زمان های تعیین شده افراد بتوانند بیرون روند و رفت و آمد بی دلیل مانع بر هم خوردن تمرکز دانش آموزان نشود .
بسیاری از پانسیون ها از جمله پانسیون مطالعاتی موفقیت ورود و خروج افراد را از طریق SMS به اطلاع والدین رسانده می شود .

۷) اتاق جدا برای استراحت

زمانی که افراد خسته می شوند و یا تایم استراحت شان است بهتر است که از فضای مطالعه فاصله بگیرند و در یک محیط راحت به مطالعه بپردازند . وجود فضای راحتی که این امر را برای افراد محقق کند می تواند یکی از ویژگی های مثبت یک سالن مطالعه خصوصی VIP باشد .

در شرایط کرونا چرا باید در خانه و یا پانسیون VIP درس بخوانیم ؟

در شرایط کرونا که مدارس بسته شده اند و کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود دانش آموزان در واقع وقت آزاد بیشتری برای درس خواندن و مطالعه دارند و زمان پرت آن ها که در مدرسه و یا راه رفت و برگشت تلف می شد عملا دیگر حذف شده است .
اگر دانش آموزان از این فرصت به بهترین شکل استفاده نمایید می توانند پیشرفت ویژه ای داشته باشند و در امتحانات و یا کنکور رتبه خوبی کسب کنند اما اگر مثل خیلی از افراد بهانه جویی کنند و از شرایط گلایه کنند موفق نخواهند شد .
در حال حاضر که به خاطر کرونا اکثر کتابخانه های عمومی تعطیل اند و یا اگر هم باز باشند به دلیل تعداد افراد و شرایط بد رفتن به کتابخانه کار عاقلانه ای نمی باشد افراد دو انتخاب بیشتر ندارند ؛ یا در خانه بمانند و یا به سراغ سالن مطالعه خصوصی بروند .
اگر از آن دسته افرادی هستید که درس خواندن در خانه برای تان سخت و دشوار است و عوامل مختلف همچون سر و صدا و سایر موارد باعث از دست رفتن تمرکزتان می شود ، به خصوص اگر در سال کنکور هستید پیشنهاد می شود که حتما از پانسیون ها و سالن های مطالعه خصوصی استفاده نمایید .
اما اگر از جمله افرادی هستید که در هر شرایطی به راحتی می توانند مطالعه کنند و بازدهی بالایی داشته باشند در خانه هم می توانید به درس خواندن بپردازید .

امیدواریم که این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد . اگر تجربه استفاده از پانسیون را دارید خوشحال می شویم نظرتان را با ما به استراک بگذارید .

سالن مطالعه خصوصی امنیت دارد؟ بررسی کتابخانه های خصوصی تهران

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • روژان جابری 29 اردیبهشت 1400

    من خودم جز افرادی هستم که به سرعت تمرکزم رو از دست میدم و واقعا نیاز به همچین شرایط و محیطی دارم

    • AmoozeshCenter 23 آبان 1400

      انشالله شما را در پانسیون مطالعاتی موفقیت به زودی ببینم تا مطالعه با کیفیتی داشته باشید.

    • Ali 22 دی 1400

      هزینه اش چقدره ؟

      • movafaghiat 18 فروردین 1401

        برای دریافت قیمت ، با شماره های ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ذتماس حاصل کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *