0
02122891840

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

هر ساله سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) برای پذیرش دانش آموزان تیزهوشان اقدام به برگزاری آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم می کند. امروز قصد داریم به طور اختصاصی در مورد آزمون تیزهوشان ششم صحبت کنیم و راهکارهای قبولی، منابع آزمون، سوالات تیزهوشان ششم و … را مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید زیرا اطلاعات جامع و کاملی در مورد تیزهوشان ششم را با شما در میان گذاشته ایم.


آیا مدارس تیزهوشان خوب هستند؟!

آیا مدارس تیزهوشان خوب هستند؟! - سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - موسسه موفقیت

هر ساله تعداد افراد زیادی برای تحصیل در مدارس تیزهوشان اقدام نموده و در آزمون تیزهوشان شرکت می کنند. مدارس تیزهوشان جز بهترین مدارس کشور می باشند و از سطح علمی و امکانات بسیار خوبی برخوردار می باشند و معمولا دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان درس می خوانند به راحتی در کنکور قبول شده و یا برای مهاجرت تحصیلی می توانند اقدام نمایند. موارد یاد شده از مهم ترین دلایلی هستند که والدین و دانش آموزان علاقه دارند در مدارس تیزهوشان شرکت نماییند.


مدارس تیزهوشان در متوسطه اول یا متوسطه دوم؟!

یکی از سوالات مهم و اساسی که معمولا والدین می پرسند، این است که «از چه سالی باید در مدارس تیزهوشان شرکت نمود؟ آیا حضور از متوسطه اول زود نیست؟» در پاسخ باید بگوییم که خیر زود نیست. متاسفانه برخی والدین با طرز فکر غلطی که داند فکر می کنند که مدارس تیزهوشان، دانش آموزان را درس و کتاب زده می کنند و دانش آموزان دچار فرسودگی تحصیلی می شود. اما این موضوع تا چه حد صحت دارد؟
شاید مدارس تیزهوشان در گذشته به این شکل می بود، اما چندین سال است که رویه این مدارس تغییر کرده و بسیار اصولی و با برنامه جلو می رد تا دیگر شاهد این موضوعات نباشیم. پس به طور کلی ورود به مدارس تیزهوشان در مقطع اول متوسطه می تواند انجام شود و حتی قبولی در تیزهوشان ششم به مراتب راحت‌تر از قبولی در تیزهوشان نهم می باشد، اما چرا؟


قبولی در آزمون تیزهوشان ششم، مسیری هموارتر و آسان تر از آزمون تیزهوشان نهم!

جالب است بدانید که قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به مراتب آسان تر از قبولی در آزمون تیزهوشان نهم می باشد. دلیل این موضوع این است که دانش آموزان مقطع متوسطه اول در مدارس تیزهوشان اگر حداقل معدل را کسب نمایند، دیگر لازم نیست برای مقطع متوسطه دوم در آزمون تیزهوشان شرکت نمایند، به همین دلیل ظرفیت مدارس تیزهوشان در متوسطه دوم بسیار کمتر از متوسطه اول خواهد بود.
همچنین تعداد افراد داوطلب برای آزمون تیزهوشان ششم بسیار کمتر از داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم هستند. دلیل این موضوع را در بالا با شما در میان گذاشتیم و این موضوع بود که تصور می کنند تحصیل در مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول زود است و سبب فرسودگی تحصیلی می شوند.
پس پیشنهاد ما به شما این است که اگر هنوز فرصت دارید و از سال ششم نگذشته اید، حتما از کلاس ششم برای ورود به مدارس تیزهوشان اقدام نمایید تا شانس قبولی بیشتری داشته باشید.


راز قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم

راز قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم - سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - موسسه موفقیت

برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید به خوبی روی مباحث مسلط بود اما این امر نیاز به مواردی دارد که می خواهیم آن ها را معرفی کنیم:

  1. اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان ششم
  2. تلاش و مطالعه فراوان
  3. حل سوالات تیزهوشان ششم سال های گذشته

اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان ششم

یکی از مهم ترین موارد برای شرکت در هر آزمونی، اطلاع از منابع و به اصلاح بودجه بندی آن آزمون می باشد. اگر شما منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را بشناسید، بهتر می توانید خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایید.

تلاش و مطالعه فراوان

همانطور که می دانید قبولی در آزمون تیزهوشان اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به تلاش و مطالعه فراوان دارد. اگر هدفتان قبولی در مدارس تیزهوشان است باید در سال منتهی به آزمون از تفریحات و سرگرمی های خود کم کنید و بیشتر از سال های گذشته درس بخوانید.

حل سوالات تیزهوشان ششم سال های گذشته

حل سوالات تیزهوشان سال های گذشته را می توان یکی از راه های میانبر برای آمادگی بیشتر برای آزمون تیزهوشان دانست اما به شرطی که شما از قبل به مطالب مسلط شده باشید و سپس به سراغ حل سوالات سال های گذشته بروید. برخی از دانش آموزان بدون مطالعه و هیچگونه پیش زمینه‌ای به سراغ سوالات تیزهوشان می روند و وقتی سطح سوالات را می بینند کلا بی خیال آزمون می شوند! در کمی پایین تر مجموعه کاملی از سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سال های گذشته برای شما گردآوری شده است.
پس از انجام مراحل فوق شما تقریبا به یک سطح مطلوب از آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان رسیده اید و می توانید شانس خود را برای قبولی در آزمون تیزهوشان محک بزنید.


منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

یکی از تغییرات مهم آزمون تیزهوشان در سال های گذشته این است که آزمون تیزهوشان به بررسی هوش و استعداد تحلیلی شما می پردازد و عملا دیگر سوال مستقیمی از جزوه و کتاب درسی دانش آموزان مطرح نمی شود! این موضوع سبب شده است که قبولی در آزمون تیزهوشان ششم کمی سخت تر از قبل شود اما شما با شرکت در کلاس های آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم می توانید به خوبی برای این مهم آماده شوید.


نمونه سوالات تیزهوشان ششم در سال های گذشته

همانطور که گفتیم یکی از بهترین راه های رسیدن به تسلط برای شرکت در آزمون تیزهوشان، حل سوالات سال های گذشته می باشد. با حل سوالات سال های قبل شما با فضای کلی سوالات تیزهوشان آشنا می شوید و می توانید آمادگی خود را بیش از پیش بالا ببرید. در جدول زیر سوالات شش سال گذشته به علاوه پاسخ آن ها برای شما آورده شده است که به راحتی می توانید آن را دانلود نمایید.

دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم مدارس تیزهوشان 
سال تحصیلی دفترچه شماره ۱ دفترچه شماره ۲ پاسخنامه
۹۵ – ۹۶  دفترچه استعداد تحلیلی دفترچه استعداد تحصیلی کلید آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۶ – ۹۵
۹۶ – ۹۷  دفترچه استعداد تحلیلی دفترچه استعداد تحصیلی کلید آزمون تیزهوشان هفتم ۹۷ – ۹۶
۹۷ – ۹۸  دفترچه استعداد تحلیلی کلید سوالات آزمون تیزهوشان هفتم ۹۸ – ۹۷
۹۹ – ۹۸ دفترچه استعداد تحلیلی  دفترچه استعداد تحلیلی ۲ کلید آزمون تیزهوشان هفتم ۹۸ – ۹۹
۱۴۰۰ – ۹۹ دفترچه استعداد تحلیلی دفترچه استعداد تحلیلی ۲ کلید سوالات آزمون تیزهوشان هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰
۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ دفترچه استعداد تحلیلی  دفترچه استعداد تحلیلی ۲ کلید آزمون تیزهوشان هفتم ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱
۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ دفترچه استعداد تحلیلی  دفترچه استعداد تحلیلی ۲ کلید آزمون تیزهوشان هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دفترچه استعداد تحلیلی  دفترچه استعداد تحلیلی ۲ کلید آزمون تیزهوشان هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان، بهترین راهکار قبولی در مدارس تیزهوشان

موسسه موفقیت هر ساله برای آماده کردن دانش آموزان در پایه ششم و نهم اقدام به برگزاری کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می کند. در این کلاس ها تمامی آن چیزی که دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان نیاز دارند به آن ها آموزش داده می شود. علاوه بر این موارد مشاوران موسسه موفقیت دانش آموزان را در مسیر درست رسیدن به هدفشان آماده می کنند. همچنین با آزمون های شبیه ساز که از دانش آموزان گرفته می شود دانش آموزان با نقاط ضعف و نقاط قوت خود آشنا می شوند.
موسسه موفقیت هر ساله بالای ۹۰ درصد آمار قبولی در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و سایر مدارس برتر داشته و کمک شایانی به دانش آموزان می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می توانید با شماره های موسسه تماس حاصل نمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

شاید این مطلب نیز برایتان جالب باشد:

نمونه سوالات تیزهوشان نهم

ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *