0
02122891840

سیر تا پیاز مدارس تیزهوشان!

احتمالا همه شما نام مدارس تیزهوشان را شنیده اید و مطالب زیادی پیرامون آن به گوشتان خورده است. امروز قصد داریم به طور کامل در مورد مدارس تیزهوشان، روش تدریس در مدارس تیزهوشان و … با شما صحبت کنیم و خیلی از ابهامات و شایعه هایی که در مورد مدارس تیزهوشان وجود دارد را بر طرف نماییم. اگر شما هم قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارید اما دچار شک و تردید هستید، خواندن این مطلب کمک زیادی به شما خواهد کرد.


مدارس تیزهوشان چگونه مدارسی هستند؟

سیر تا پیاز مدارس تیزهوشان - نحوه تدریس در مدارس تیزهوشان - مدارس تیزهوشان چگونه مدارسی هستند؟ - موسسه موفقیت

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا کمی با مدارس تیزهوشان آشنا شویم. مدارس تیزهوشان در اکثر کشورها هستند و در کشورهای معتبری از جمله، آمریکا، انگلیس، کانادا، ژاپن، چین و … نیز مدارس تیزهوشان هستند. در ایران نیز سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد هر ساله برای کشف و پرورش دانش آموزان با استعداد و نخبه اقدام به برگزاری آزمونی تحت عنوان آزمون تیزهوشان می کند. دانش آموزانی که این امتحان تیزهوشان پذیرفته می شوند می توانند طبق اولویت بندی خود در یکی از مدارس تیزهوشان تحصیل نمایند.
در مدارس تیزهوشان با توجه به اینکه سطح علمی دانش آموزان بالاتر از مدارس عادی است، بهترین دبیران تیزهوشان تدریس می نمایند و معمولا از سطح کتاب نیز بالاتر به دانش آموزان درس می دهند. این موضوع باعث می شود که دانش آموزان مدارس تیزهوشان شانس قبولی بیشتری در کنکور داشته باشند و بهترین رتبه ها همواره ازین مدارس باشند.

ویژگی ها و امکانت مدارس تیزهوشان چیست؟

ویژگی‌هایی که مدارس تیزهوشان را از مدارس دیگر متمایز می‌کنند عبارتند از:

۱- برنامه آموزشی متفاوت: برنامه‌های آموزشی مدارس تیزهوشان برای دانش‌آموزان با استعداد طراحی شده‌اند و از برنامه‌های آموزشی مدارس عادی متمایز هستند. در این مدارس، دانش‌آموزان با موضوعات پیشرفته و علمی در سطوح بالا آشنا می‌شوند و به صورت چالش‌برانگیز و تخصصی آموزش داده می‌شوند.

۲- امکانات مناسب: مدارس تیزهوشان برای دانش‌آموزان خود امکانات مناسبی فراهم می‌کنند. این امکانات شامل کتابخانه، آزمایشگاه‌های مجهز، کلاس‌های مجهز به تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری و … می‌شوند که در کنار برنامه‌های آموزشی ویژه، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا بتوانند بهترین نتایج را در تحصیلات خود به دست آورند.

۳- رقابتی سالم برای پیشرفت: محیط آموزشی مدارس تیزهوشان برای دانش‌آموزانی که به دنبال رشد و پیشرفت خود هستند، بسیار مفید است. دانش‌آموزان در این مدارس با دانش‌آموزانی از سراسر کشور با استعداد و هم‌اندیش خود هم‌کاری می‌کنند و با این کار می‌توانند تجربیات و دانش خود را به اشتراک بگذارند و با رقابتی سالم پیشرفت کنند.

۴- فرصت‌های شغلی بالا: دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند، بعد از فارغ‌التحصیلی از مدرسه، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی خواهند داشت. به دلیل آموزش‌های تخصصی و پیشرفته‌ای که در این مدارس دریافت می‌کنند، دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های برتر کشور و جهان قبول شوند و در آینده به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند.

۵- انعطاف‌پذیری: مدارس تیزهوشان از دانش‌آموزانی با استعداد در سطوح مختلف پذیرش می‌کنند و به این ترتیب انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این به معنای آن است که دانش‌آموزان با استعداد در مدارس تیزهوشان از سطوح مختلفی می‌توانند وارد شوند و با ارائه برنامه‌های آموزشی مناسب، به صورت متناسب با توانایی و استعداد آن‌ها آموزش داده شوند.

در کل، مدارس تیزهوشان برای دانش‌آموزانی که به دنبال پیشرفت و توسعه خود هستند، یکی از بهترین گزینه‌هاست. امکانات و برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای که در این مدارس وجود دارند، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا بهترین نتایج را در تحصیلات خود به دست آورند و در آینده به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند.


مدارس تیزهوشان مناسب چه دانش آموزانی هستید؟!

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که مدارس تیزهوشان مناسب همه دانش آموزان نیست و اگر دانش آموزی به اصرار والدین و یا دوستان خود در این مدارس تحصیل کند ممکن است شرایط سختی را تجربه نماید و بعد از مدتی از درس زده شود.
متاسفانه برخی از اولیا بدون نظر گرفتن علاقه فرزند خود، اصرار به حضور فرزندشان در مدارس تیزهوشان دارند و حتی پول زیادی را صرف کلاس های خصوصی و تیزهوشان برای فرزند خود می کنند. در برخی موارد دانش آموز ممکن است حتی در مدارس تیزهوشان نیز قبول شود اما با توجه به سطح علمی و سختگیری های این مدارس، پس از مدتی دچار افت تحصیلی شدید شده و کلا از درس زده شود. توصیه ما به شما این است که ابتدا سطح علمی و توانایی های خود و یا دانش آموزتان را در نظر بگیرید و سپس اقدام به تحصیل در مدارس تیزهوشان نمایید.


مزایا و معایب مدارس تیزهوشان!

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان - سیر تا پیاز مدارس تیزهوشان - روش تدریس در مدارس تیزهوشان - موسسه موفقیت

ابتدا به سراغ معایب مدارس تیزهوشان می رویم:

  1. یکی از مواردی که برای برخی دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان درس می خوانند پیش می آید این است که بعد از مدتی دچار غرور و تکبر می شوند! این دانش آموزان با خود فکر می کنند که سطح علمی بالایی دارند و یا از بقیه با هوش تر هستند. همین غرور کاذب باعث میشود که در بقیه امتحانات و آزمون ها با دید اینکه بلد هستند شرکت کرده و نتوانند نتیجه مورد رضایت خود را کسب کنند.
  2. ساعت حضور در مدارس تیزهوشان از مدارس عادی بیشتر است و همین موضوع باعث می شود که دانش آموزان اگر خواب کافی و تغذیه مناسب نداشته باشند، نتوانند از نظر بدنی و ذهنی این مورد را تحمل کنند و خیلی زود خسته شوند.
  3. گاهی اوقات تکالیف و درس هایی مدرسه خیلی زیاد می شوند و این موضوع باعث می شود که دانش آموز نتواند در مهمانی های خانوادگی شرکت کند و یا نتواند برنامه های مورد علاقه‌اش را تماشا کند.
  4. اگر سطح شما از بقیه دانش آموزان پایین تر باشه و با وجود تلاش های زیادی که انجام می دهید، نتوانید به نتیجه دلخواه برسید، بعد از مدتی دچار سرخوردگی و افت تحصیلی می شوید.

حال به سراغ مزایا مدارس تیزهوشان می رویم:

  1. مهم ترین مزیتی که مدارس تیزهوشان دارند، سطح علمی بالایشان هست. با تحصیل در مدارس تیزهوشان، قبولی در دانشگاه های برتر کشور برای شما راحت تر می شود و همچنین اگر قصد مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشید، تحصیل در مدرسه تیزهوشان یک رزومه قوی برای شما به حساب می آید.

آیا مدارس تیزهوشان بسیار سختگیر هستند و باعث می شوند دانش آموزان از درس زده شوند؟!

یکی از شایعاتی که در مورد مدارس تیزهوشان زیاد شنیده می شود این است که مدارس تیزهوشان خیلی سختگیر هستند و دانش آموزان پس از مدتی از درس زده شده و دچار افت تحصیلی شدید می شوند. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که این موضوع حدودا در ده سال پیش واقعیت داشت و اکثر دانش آموزانی که وارد مدارس تیزهوشان می شدند پس از سختگیری های عجیب و غریب این مدارس، از درس زده می شدند.
اما باید گفت خوشبختانه شیوه کار مدارس تیزهوشان کاملا تغییر کرده است و دیگر خبری از سختگیری های عجیب و غریب و غیرمنطقی این مدارس نیست. همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر سطح شما در سطح مدارس تیزهوشان باشد، این مدارس بهترین انتخاب برای شما می باشند و می توانند آینده شما را به بهترین نحو بسازند.


روش تدریس در مدارس تیزهوشان چگونه می باشد؟

حال به سراغ سوالی که در ابتدای مطلب بیان شد برویم، اینکه روش تدریس در مدارس تیزهوشان چگونه است. اساتید و دبیران در مدارس تیزهوشان به خصوص اگر در سال های اول متوسطه یعنی هفتم یا دهم باشید، کار را به صورت سبک شروع می کنند و رفته رفته دانش آموزان را با کارهای و تکالیف بیشتر آماده می کنند به گونه‌ای که دانش آموزان فشار بیش از حدی را متحمل نشوند. این موضوع یعنی شیوه صحیح روش تدریس در مدارس تیزهوشان باعث می شود که دانش آموزان دیگر مثل زمان های قدیم از درس و مدرسه فراری نشوند و به مرور پیشرفت چشمگیری داشته باشند.


آزمون تیزهوشان چیست و در چه مقاطعی برگزار می شود؟

آزمون تیزهوشان چیست و در چه مقاطعی برگزار می شود - درس خواندن در مدارس تیزهوشان - سیر تا پیاز مدارس تیزهوشان - موسسه موفقیت

به منظور سنجش سطح علمی دانش آموزان برای مدارس تیزهوشان، سمپاد هر ساله در دو مقطع ششم به هفتم (ورود به متوسطه اول) و نهم به دهم (ورود به متوسطه دوم) اقدام به برگزاری آزمونی تحت عنوان تیزهوشان می کند. این آزمون سطح علمی بسیار بالایی دارد و از سطح کتاب و مدرسه بالاتر است و برای قبولی در آزمون تیزهوشان دانش آموزان باید تلاش زیادی انجام دهند.


شرایط و مقررات شرکت در آزمون تیزهوشان

جهت ثبت نام در آزمون ورود به مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید شرایط زیر را رعایت نمایید. البته موارد زیر مربوط به امسال است و ممکن است تغییرات جزئی برای سال آینده به وجود آید.

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

  • تابعیت ایرانی
  • کسب نمرات خیلی خوب در تمامی دروس ترم دوم پایه پنجم و ترم اول پایه ششم
  • اشتغال به تحصیل در پایه ششم

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

  • تابعیت ایرانی
  • کسب معدل کل حداقل ۱۹ در ترم دوم پایه هشتم و ترم اول پایه نهم
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم

توجه به نکات فوق در هنگام ثبت نام بسیار اهمیت دارد زیرا اگر شرایط شرکت در آزمون را نداشته باشید، حتی در صورت قبولی نیز از  تحصیل شما در مدارس تیزهوشان جلوگیری می‌شود.


چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ - سیر تا پیاز مدارس تیزهوشان و سمپاد - موسسه موفقیت

همانطور که گفتیم قبولی در آزمون تیزهوشان کار ساده ای نمی باشد و نیازمند تلاش و کوشش فراوانی می باشد. اگر قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارید ابتدا باید با منابع آزمون تیزهوشان آشنا شوید و سپس تسلط کامل بر روی آن منابع داشته باشید. تسلط بر کتاب و جزوه مدرسه برای قبولی در تیزهوشان کافی نمی باشد و حتما باید بالاتر از سطح کتاب اطلاعات داشته باشید.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲

با توجه به اینکه هدف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سنجش سطح استعداد دانش آموزان است، هیچ سوال مستقیمی از کتاب درسی دانش آموزان در آزمون تیزهوشان مطرح نمی شود و دانش آموزان برای قبولی در تیزهوشان ششم باید حتما کتاب های دیگری را تهیه کنند و به خصوص بر روی بخش استعداد تحلیلی مسلط شوند.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲

بر خلاف آزمون تیزهوشان ششم، در آزمون تیزهوشان نهم به دهم سوالات به دو دسته استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شوند. استعداد تحصیلی شامل دروس ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، قرآن و معارف اسلامی و زبان و ادبیات فارسی می باشد. استعداد تحلیلی نیز مباحث مربوط به هوش و استعداد دانش آموزان را می سنجد.


قبولی در تیزهوشان ششم راحتر است یا تیزهوشان نهم؟

برای قبولی در مدارس تیزهوشان اگر از پایه ششم اقدام نمایید به مراتب شانس بیشتری خواهید داشت. زیرا اولا دانش آموزان داوطلب برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب تعدادشان از دانش آموزان نهم به دهم کمتر است. ثانیا ظرفیت پذیرش در مدارس تیزهوشان نهم به دهم بسیار کمتر از تیزهوشان ششم است. زیرا اگر شما در مقطع اول متوسطه در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوید، برای ورود به مقطع متوسط دوم دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون نخواهید داشت. (البته به شرط کسب حداقل معدل و شرایط لازم)
در نتیجه توصیه ما به شما این است که اگر از پایه ششم نگذشته اید حتما در همان مقطع نیز امتحان تیزهشان را شرکت نمایید و اصلا نگران عدم قبولی در آزمون نباشید چرا که برای سال نهم نیز مجددا شانس قبولی خواهید داشت.


کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان، راه حلی مطمئن و تضمینی برای قبولی در تیزهوشان!!

کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان، راه حلی مطمئن و تضمینی برای قبولی در تیزهوشان - نحوه تدریس در مدارس تیزهوشان - موسسه موفقیت

هر ساله موسسات و آموزشگاه های زیادی در سطح کشور اقدام به برگزاری کلاس هایی تحت عنوان آمادگی تیزهوشان می کنند. برخی از این کلاس ها کیفیت بالایی دارند و شرکت در آن ها کمک بسیاری در قبولی شما می کنند اما در مقابل برخی کلاس ها اصلا به درد نمی خورند و انگار پول خود را دور ریخته اید! اما از کجا می توان این موضوع را تشخیص داد. نکته قابل توجه دیگر این است که نباید گول شعار های تبلیغاتی و فریب دهنده برخی موسسات را بخورید. هر جایی که به شما تضمین قبولی دادند، بدانید که یک جای کار مشکل دارد. زیرا آموزشگاه و موسسات تنها نیمی از قضیه هستند و نیم دیگر به دانش آموز بستگی دارد.

معیارهای مهم برای انتخاب کلاس آمادگی تیزهوشان

معیارهای بسیاری در خوب یا بد بودن کلاس آمادگی تیزهوشان می تواند تاثیرگذار باشد که در زیر به برخی از آن ها می پردازیم:

۱) استفاده دبیران و اساتید متخصص در زمینه تیزهوشان

یکی از مهم ترین موارد که حتما باید قبل از ثبت نام در کلاس آمادگی تیزهوشان به آن دقت نمایید، اساتید آن کلاس ها هستند. برخی از موسسات برای اینکه پول کمتری خرج کنند از دبیران مدارس معمولی و با تجربه کم استفاده می کنند که اینجور کلاس ها بیشتر به درد امتحانات عادی و در سطح مدرسه می باشد. اما اگر هدف شما قبولی در آزمون تیزهوشان است حتما به سراغ موسساتی بروید که از دبیران و اساتید متخصص در تیزهوشان استفاده می کنند. زیرا این دبیران با روش تدریس در مدارس تیزهوشان کاملا آشنا هستند و سبک سوالات آزمون تیزهوشان را می دانند.

۲) قیمت منطقی نسبت امکانات

یکی دیگر از موارد مهم مخصوصا برای والدین هزینه کلاس ها می باشد. هزینه کلاس ها را باید با توجه به امکاناتی که به شما داده می شود مقایسه نمود. ممکن است یک آموزشگاه امکانات کمتری به شما ارائه دهد و پول کمتری هم بگیرد. برخی موسسات هم به دلیل مشهور بودن فقط پول برند خود را می گیرند.

۳) مشاور و برنامه‌ریز

دانش آموزان باید طبق برنامه و توصیه های مشاور خود پیش بروند تا پیشرفت کنند. بارها دیده شده است که دانش آموز درس می خواند اما نتیجه مطلوب را نمی گیرد. در این مواقع داشتن برنامه و گوش دادن به توصیه های مشاور می تواند کمک قابل توجهی به شما نماید.

۴) آزمون های شبیه ساز تیزهوشان

اگر از شما آزمون های آزمایشی شبیه ساز تیزهوشان گرفته شود، شما با نمونه سوالات تیزهوشان بیشتر آشنا می شوید و همچنین نقاط قوت و ضعف خود را متوجه می شوید و می توانید نقاط ضعف خود را بر طرف نمایید.

۵) درصد قبولی های سال های گذشته

درصد قبولی سال های گذشته یک آموزشگاه تا حدودی می تواند به شما بگوید که سطح علمی آن آموزشگاه چقدر است.


بهترین کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان کجاست؟

برای انتخاب یک موسسه خوب باید معیارهای بالا را در نظر بگیرید. موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت در سال های گذشته یکی از بهترین موسسات در زمینه برگزاری کلاس آمادگی تیزهوشان بوده است و از تمامی فاکتورهای بالا برخوردار می باشد. همه دبیران موسسه موفقیت از رزومه فوق العاده‌ای برخوردار هستند و در بهترین مدارس تهران و تیزهوشان تدریس داشته اند و با روش تدریس در مدارس تیزهوشان کاملا آشنا هستند. همچنین قیمت کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان موسسه موفقیت در مقایسه با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد بسیار معقول است.
علاوه بر این مشاوران موسسه موفقیت هر چند روز یکبار با دانش آموزان تماس گرفته و کارهای درسی آن ها را کاملا پیگیری می کنند تا دانش آموز در مسیر درستی قرار بگیرد. در موسسه موفقیت دانش آموزان هر دو هفته یکبار آزمون شبیه ساز می دهند که تحلیل این آزمون نتایج بسیار مفیدی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان در دو پایه ششم و نهم می توانید با شماره های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

روش تدریس در مدارس تیزهوشان چگونه است؟

با توجه به سطح بالایی که مدارس تیزهوشان دارند، مباحث هم به صورت تستی و هم تشریحی از پایه با دانش آموزان کار می شود و دیگر دانش آموزان نیازی به ثبت نام در کلاس‌های بیرون و کنکور نخواهید داشت. برای آشنایی با جزئیات بیشتر مدارس تیزهوشان پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

امکانات مدارس تیزهوشان چیست؟

در مدارس تیزهوشان بهترین اساتید و دبیران سطح کشور تدریس می کنند. همچنین مشاورین و کادر اجرایی پیگیر و کاربلد در راس کار باعث می شود تا دانش آموزان کاملا با برنامه ریزی پیش بروند و هر آنچه که لازم است بدانند را به طور دقیق بیاموزند. آزمایشگاه، کتابخانه و … نیز از دیگر امکانات مدارس تیزهوشان هستند.

4.4/5 - (54 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • مرضیه ملایری 30 مهر 1401

    لطفا در مورد ساعت کاری مدارس تیزهوشان هم میشه بگید
    ممنون

  • Mohammadi 27 فروردین 1402

    مقاله‌ ی خیلی خوبی بود! واقعا ازتون ممنونم و خیلی چیزهای جالبی رو درباره این مدارس یاد گرفتم. به نظر من مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان با استعداد و علاقه‌مند به یادگیری خیلی مناسب هستن. به بقیه پیشنهاد می‌کنم حتما این مقاله رو بخونید!

  • Mohammad Reza 8 اردیبهشت 1402

    واقعا عالی بود و حتما باید برای چنین مقاله ای کامنت گذاشت و از اون استقبال کرد.

  • درسا 21 اردیبهشت 1402

    سلام 👋🏻
    من درسا مسلمی هستم و کلاس هفتمم
    و می خوام به نهم که رسیدم،آزمون نهم به دهم تیزهوشان رو شرکت کنم😍
    مرسی از مقاله خوبتون ❤️

  • مننننننن 1 خرداد 1402

    سلام من سمپادی هستم و مدرسه فرزانگان ۱ تهران میرم
    ممنون سایتتون مطالب خوبی داشت…

    • movafaghiat 6 خرداد 1402

      درود بر شما، همیشه بدرخشید

  • A teacher 3 شهریور 1402

    سلام. من دبیر زبان خارجه مدرس تیزهوشانم. واقعا سطح این مدارس متفاوته و من تو کلاس با بچه ها مکالمات سطح بالا و اصولی تست زنی درس زبان رو کار میکنم. دبیران این مدارس باید واقعا باسواد و به روز باشن.

  • بهنام 24 مهر 1402

    سلام..من دانش آموز هفتم تیزهوشان هستم…یک چیز میخوام بگم در مورد این مدرسه….این مدرسه از شما توقع بالایی دارند و باید در این مدرسه خوب درس بخونیم و نتیجه خوبی بگیریم…خیلی هم سخت گیری نیستند و اصلا اینطوری که بقیه تعریف می‌کردند سخت گیری نیستند فقط درسا سخت شده

  • ناشناس 30 مهر 1402

    سلام
    بنده در بهترین تیزهوشان شهرمون درس میخونم
    اینکه میگن تیزهوشان مدرسه عالیه اینا نه
    بعضی دانش آموزا معمولا درس های سال بعدو مثلا تابستان یا زمستان تمام میکنن و دوباره همون درسارو سال بعد میخونن که این موجب میشه اون درسا قشنگ تو مغزشون ثبت شه
    و مایی که اصن نمیدونستیم سال بعدش با اینا همکلاس میشیم و روحیمون بشدت افت میکنه
    دوم اینکه این مدارس بستگی به شانستون داره کدوم معلم گیرتون بیفته
    معلم بد داریم معلم خوب ولی اکثرا معلم ریاضیا افتضاح هستن
    مدرسه بشدت فضای امتحانی داره و مثلا هر روز امکان داره چهار تا آزمون داشته باشید
    در کل مدرسه تیزهوشان فقط اسمشه و یجور بهتون ابهت میده که آره من تیزهوشانی ام.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *