0
02122891840

ضرایب دروس عمومی کنکور اهمیت بالایی دارند!

یکی از موضوعات مهم در کنکور سراسری ضرایب دروس عمومی است. شناخت ضرایب دروس به داوطلب کمک می کند برای برنامه ریزی بهتر آماده شود. دروس عمومی از جمله دروس مهم کنکور سراسری است و بی توجهی به آن رتبه و نمره داوطلب را کاهش می دهد. در ادامه می خواهیم به بررسی ضرایب دروس عمومی کنکور سراسری بپردازیم. با آموزش سنتر همراه باشید.

نگاهی کلی به دفترچه عمومی کنکور سراسری

دروس عمومی بین تمامی رشته های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان مشترک است. دروس عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی است. دفترچه عمومی شامل ۱۰۰ سوال تستی است که داوطلب بایستی در مدت زمان ۷۵ دقیقه به آن پاسخ دهد. برای درک بهتر اهمیت دروس عمومی هر کدام از دروس را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

زبان و ادبیات فارسی اولین و مهم ترین درس دفترچه است

زمانی که دفترچه سوالات عمومی را باز کنیم، ابتدا باید به سوالات زبان و ادبیات فارسی پاسخ دهیم. ادبیات فارسی کنکور ۲۵ تست دفترچه را تشکیل می دهد. دفترچه ۱۸ دقیقه زمان برای پاسخ گویی به درس ادبیات پیشنهاد کرده است. به عبارت دیگر داوطلب برای پاسخ به هر سوال ۴۳ ثانیه فرصت دارد. این درس مهم ترین درس کنکور عمومی است. ضریب ادبیات فارسی در کنکور برابر با ۴ است.

زبان عربی دومین درس دفترچه است

زبان عربی با ۲۵ سوال دومین درس دفترچه را تشکیل می دهد. دفترچه عمومی ۲۰ دقیقه زمان برای پاسخ گویی به این تعداد سوال را پیشنهاد می کند. داوطلب باید در مدت ۴۸ ثانیه به هر سوال پاسخ دهد. این درس با ضریب ۲ در بین دروس عمومی قرار گرفته است.

فرهنگ و معارف اسلامی

فرهنگ و معارف اسلامی که مشابه با همان دین و زندگی کنکور در زمان حال است، پس از درس زبان و ادبیات فارسی بیشترین ضریب را دارد. ضریب درس فرهنگ و معارف اسلامی برابر با ۳ است. این درس نیز ۲۵ تست کنکور عمومی را به خود اختصاص داده است. داوطلب بایستی در مدت زمان ۴۰ ثانیه به هر تست پاسخ دهد.

زبان انگلیسی آخرین درس دفترچه عمومی است

آخرین درس دفترچه عمومی را زبان انگلیسی با ۲۵ تست تشکیل می دهد. داوطلب باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه به این تعداد سوال پاسخ دهد. به عبارت دیگر فرصت پاسخگویی به هر تست انگلیسی ۴۸ ثانیه است. ضریب درس زبان انگلیسی مانند زبان عربی برابر با ۲ است.

آیا منابع کنکور دروس عمومی تغییر کرده است؟

با تغییر نظام کنکور قدیم به نظام کنکور جدید، برخی از دروس دچار تغییراتی شده اند. البته بیشتر تغییرات مربوط به دروس اختصاصی است. برای مثال شیمی کنکور ریاضی و تجربی به کلی تغییر پیدا کرده است. در بین دروس عمومی درس ادبیات تغییرات کمی داشته است. برای مثال در سال دوازدهم محتوای درس ۱۶ تغییر پیدا کرده است. اما می توان با همان کتاب قدیمی نیز به مطالعه پرداخت. درس عربی تغییراتی بسیار جزئی داشته و نیازی به تغییر کتاب نیست. همچنین درس دین یا همان معارف اسلامی نیز دچار تغییراتی اندک شده است. پیشنهاد می کنیم برای مطالعه بهتر درس دینی حتما کتاب تست های سال ۹۸ را تهیه کنید. درس انگلیسی از دروس عمومی کنکور است که هیچ تغییری نداشته است.

برای مطالعه دروس عمومی چگونه مطالعه کنیم؟

پس از بررسی تعداد سوال، زمان پاسخ گویی و ضرایب دروس عمومی کنکور می خواهیم با یکدیگر نحوه مطالعه دروس عمومی را مرور کنیم. دروس عمومی کنکور از جمله دروسی است که مورد غفلت دانش آموزان قرار می گیرد. در حالی که تجربه نشان داده برای موفقیت در کنکور سراسری بهتر است بین دروس عمومی و دروس اختصاصی کنکور تعادل برقرار کنیم.

بهترین روش مطالعه زبان و ادبیات فارسی کنکور چیست؟

برای مطالعه بهتر درس زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می کنیم به صورت مبحثی مطالعه کنید. ادبیات کنکور شامل ۳ تست معنی لغت، ۲ تست املا، ۳ تست تاریخ ادبیات، ۳ تست آرایه، ۹ تست قرابت، ۵ تست دستور فارسی است. همان طور که از بخش بندی سوالات مشخص است، مطالعه مبحثی به درک بهتر و کسب رتبه بالاتر کمک می کند. منظور از مطالعه مبحثی این است که داوطلب به عنوان مثال شب در میان ۲۰ تست قرابت معنایی را پاسخ دهد. همچنین پیشنهاد می کنیم در زمان مطالعه سعی کنید بین مباحث مختلف ارتباط برقرار کنید. خلاصه نویسی نیز می تواند به داوطلب در پاسخ گویی به تست های املا و معنی کمک کند.

درس عربی کنکور سراسری را چگونه مطالعه کنیم؟

درس عربی کنکور شامل ۸ تست ترجمه، ۹ تست درک مطلب و ۸ تست قواعد است. متاسفانه بسیاری از داوطلبان از مطالعه عربی در کنکور صرفه نظر می کنند. اما نگاهی به کارنامه های رتبه های برتر نشان می دهد روش مطالعه درس عربی می تواند از نقطه ضعف به نقطه برتری داوطلبان کنکور منجر شود. تست های ترجمه از راحت ترین تست های عربی هستند و به راحتی می توان با حذف گزینه پاسخ درست را پیدا کرد. برای این کار بایستی داوطلب نکات مهم ترجمه را مطالعه کند. همچنین تست های درک مطلب را نیز می توان با مطالعه مستمر درک مطلب های سال های پیش پاسخ داد. در بحث قواعد پیشنهاد می کنیم ابتدا از روی کتاب درسی مطالعه کنید و سپس به تست زنی بپردازید. با مراجعه به کنکورهای سال های قبل می توان پرتست ترین سوالات قواعد را پیدا کرد.

درس دین و زندگی کنکور مفهومی شده است

درس معارف از جمله درس هایی است که در سال های اخیر به شدت مفهومی شده است. به این صورت که مفاهیم سال های مختلف یا درس های مختلف کتاب با هم ترکیب می شوند. مطالعه دقیق بخش آیات و پیدا کردن ارتباط آن با متن کتاب و سایر آیات به داوطلب در کسب درصد مناسب کمک می کند. در درس دین و زندگی کنکور از خلاصه نویسی غافل نشوید و مهم ترین نکات این درس را یادداشت کنید. همچنین تست زنی فراوان داوطلب را با سبک سوالات کنکور آماده می کند.

درس زبان انگلیسی را به طور مستمر مرور کنید

درس زبان از جمله دروسی است که داوطلبان قوی می توانند فاصله جدی با رقبا ایجاد کنند. برای بخش واژگان توصیه می کنیم حتما تک تک معانی کلمات را به تدریج حفظ کنید. تست های واژگان که ۸ تست زبان کنکور را تشکیل می دهند را می توان به سادگی پاسخ داد. ۴ تست گرامری را نیز می توان با مطالعه و یادداشت برداری از نکات گرامری پاسخ داد. برای ۵ کلوز تست و ۸ تست مرتبط با متن داوطلب باید در سال کنکور متن های زیادی را مطالعه کند. از آنجا که موضوع متن زبان مشخص نیست، مطالعه چندین ریدینگ به داوطلب کمک می کند تا با تسلط بیشتری بر زبان در جلسه کنکور حاضر شود.

دروس عمومی کنکور، نقطه قوت داوطلبین است

در پایان مقاله می خواهیم بر این نکته تاکید کنیم که دروس عمومی کنکور می تواند به نقطه قوت داوطلبن تبدیل شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما برای مطالعه مستمر همراه با یک برنامه مدون برای مطالعه این دروس اقدام کنید. امیدواریم نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، راهنمای شما در مسیر مطالعه باشند.

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *