0
02122891840

ضرایب دروس کنکور ریاضی چگونه است؟

برای کسب یک رتبه خوب در آزمون سراسری ریاضی نیاز به یک برنامه ریزی دقیق داریم. یکی از راه های طراحی یک برنامه دقیق آشنایی با ضرایب دروس کنکور ریاضی است. کنکور ریاضی نیز مانند سایر گروه های آزمایشی از دو بخش عمومی و اختصاصی تشکیل می شود. در ادامه به بررسی ضرایب دروس کنکور ریاضی می پردازیم. در آموزش سنتر با ما همراه باشید.

ضرایب دروس عمومی کنکور ریاضی

دفترچه عمومی کنکور ریاضی شامل ۱۰۰ سوال تستی است. داوطلب باید در مدت زمان ۷۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهد. در بین دروس عمومی ادبیات فارسی که اولین درس دفترچه است با ضریب ۴ بیشترین اهمیت را دارد. دومین درس دفترچه عمومی عربی است که ضریب ۲ دارد. سومین درس دفترچه عمومی درس دین و زندگی کنکور است. درس دینی یا معارف پس از ادبیات فارسی با ضریب ۳ دومین درس مهم کنکور عمومی است. آخرین درس دفترچه عمومی نیز زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی با ضریب ۲ در کنار درس عربی قرار می گیرد. هر درس دفترچه عمومی ۲۵ سوال دارد.

ضرایب دروس اختصاصی کنکور ریاضی

دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی شامل ۱۳۵ سوال و ۱۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. این دفترچه شامل دروس اختصاصی ریاضی، فیزیک و شیمی است. درس ریاضی با ۵۵ سوال بیشترین تعداد سوال کنکور ریاضی را به خود اختصاص داده است. درس فیزیک با ۴۵ سوال دومین درس اختصاصی این گروه آزمایشی است و راه کارهایی همی برای اینکه چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم وجود دارد!. در انتهای دفترچه نیز درس شیمی با ۳۵ سوال قرار گرفته است.

درس ریاضی کنکور سراسری ریاضی

ریاضی کنکور به صورت اختصاصی شامل تمام دروسی است که داوطلب در مدت تحصیل خود آن ها را گذارنده است. ریاضی پایه و حسابان ۲۰ تست اختصاصی را به خود تشکیل می دهند. هندسه پایه ۱۰ تست اختصاصی دارد. هندسته دوازدهم ۷ تست، آمار و احتمال ۷ تست و ریاضیات گسسته با ۱۱ تست تشکیل دهنده ۵۵ تست کنکور اختصاصی ریاضی هستند. ضریب درس ریاضی برای زیر گروه یک و دو برابر با ۴ و در زیر گروه سه برابر با ۳ است.

درس فیزیک کنکور سراسری ریاضی

درس فیزیک شامل دروس فیزیک سال دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی است. فیزیک سال دوازدهم با ۲۱ تست بیشترین تعداد سوال کنکور را دارد. فیزیک سال یازدهم با ۱۳ تست و فیزیک سال دهم با ۱۰ تست ۴۵ سوال اختصاصی فیزیک را تشکیل می دهد. ضریب فیزیک برای زیرگروه یک و دو برابر با ۳ و در زیرگروه سه برابر با ۲ است.

درس شیمی کنکور سراسری ریاضی

درس شیمی کنکور ریاضی آخرین درس دفترچه اختصاصی است. شیمی کنکور ریاضی نیز از سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی می شود. با توجه به تغییرات انجام شده در کتاب های نظام جدید نمی توان با قطعیت درباره بودجه بندی سوالات مطرح شده از هر زیرگروه اظهار نظر کرد. ضریب درس شیمی برای زیرگروه یک برابر با ۲ و برای زیرگروه ها دو و سه برابر با ۳ است. پس چگونه خواندن و استفاده از بهترین کتاب شیمی کنکور اهمیت بسیار بالایی دارد.

منظور از زیرگروه های اختصاصی کنکور ریاضی چیست؟

به زبان ساده می توان زیرگروه ها را همان رشته های تحصیلی ریاضی در دانشگاه دانست. رشته هایی که در یک زیرگروه قرار می گیرند به نوعی هم خانواده هستند. رشته های زیرگروه های مختلف کنکور ریاضی را در زیر مشاهده می کنید.

زیر گروه ۱ کنکور سراسری ریاضی:

مهندسی برق تمام گرایش ها، معلم فنی برق، مهندسی علمی کاربردی برق، مهندسی دریا تمام گرایش ها، کاردانی فنی کشتی، مهندسی رباتیک، مهندسی مکانیک تمام گرایش ها، مهندسی نساجی تمام گرایش ها، کاردانی فنی نساجی تمام گرایش ها، مهندسی نگهداری هواپیما،تعمیر و نگهداری هواپیما، مهندسی هوانوردی، مهندسی فرمان دهی و کنترل هوایی تمام گرایش ها، مراقبت پرواز، کاردانی معماری، مهندسی معماری، معلم فنی معماری، مهندسی علمی کاربردی عمران، تربیت دبیر فنی عمران، دبیر فنی برق تمام گرایش ها، مهندسی صنایع تمام گرایش ها، مهندسی فناوری اطلاعات، دبیر فنی مکانیک تمام گرایش ها، کاردانی فنی مکانیک، معلم فنی مکانیک تمام گرایش ها، مهندسی مواد تمام گرایش ها.

زیر گروه ۲ کنکور سراسری ریاضی:

مهندسی شیمی تمام گرایش ها، مهندسی معدن تمام گرایش ها، مهندسی پلیمر تمام گرایش ها، مهندسی نفت تمام گرایش ها، مهندسی اکتشافات نفت ، کاربردی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، شیمی تمام گرایش ها، کاردانی فنی مواد تمام گرایش ها، کاربردی طراحی و مهندسی پلیمر، کاربردی و مهندسی عملیات و صنایع پتروشیمی، کاردانی طراحی و مهندسی پتروشیمی

زیر گروه ۳ کنکور سراسری ریاضی:

کاردانی فنی برق تمام گرایش ها، معلم فنی صنایع شیمیایی، کاردانی فنی صنایع غذایی، کاردانی فنی عمران تمام گرایش ها، کاردانی فنی مکانیک تمام گرایش ها به جز گرایش تاسیسات، مخابرات هواپیمایی، کاردانی صنایع چوب، کاردانی استخراج معادن غیر زغال سنگ، معلم فنی عمران تمام گرایش ها، کاردانی شیمی مواد پر انرژی،کاردانی صنایع چوب، کاردانی علمی کاربردی صنایع چاپ، کاردانی فنی عملیات پتروشیمی، معلم فنی مواد تمام گرایش ها، الکترونیک هواپیمایی، کاردانی فنی معدن، معلم فنی صنایع چوب، کاردانی ایمنی صنعتی، کاردانی فنی شیمی تمام گرایش ها

چگونه خود را برای کنکور سراسری رشته ریاضی و فیزیک آماده کنیم؟

پس از بررسی ضرایب دروس اختصاصی و عمومی کنکور ریاضی می خواهیم چند نکته را برای موفقیت در کنکور ریاضی با یکدیگر مرور کنیم. اولین نکته ای که در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیا کرده است، مفهومی خواندن دروس است. در سال های اخیر در تمامی دروس ریاضی، فیزیک و شیمی سوالات به صورت ترکیبی و کاملا مفهومی طراحی شده اند. بنابراین داوطلبان باید مفاهیم کتاب درسی را عمیقا یاد بگیرند. نکته دوم درباره تست زنی است. پیشنهاد می کنیم در ابتدا برای تست زنی دروس از شیوه تشریحی استفاده کنید. این شیوه اگرچه وقت گیر است اما شما را کاملا با سبک سولات آشنا می کند. همچنین تا زمانی که تمام سوالات سال های اخیر کنکور را حل نکرده اید به سراغ تست های تالیفی نروید. در تست زنی حتما زمان را در نظر داشته باشید و در انتها تمامی پاسخ های تشریحی را مطالعه کنید و دوباره تست را حل کنید. خلاصه نویسی از دیگر نکاتی است که به داوطلبان کنکور ریاضی برای آمادگی بیشتر کمک می کند.

ضرایب دورس ریاضی کنکور، راهنمایی برای برنامه ریزی بهتر

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، تصویری از آینده رشته تحصیلی خود در دانشگاه را دارند. ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور به داوطلبان کمک می کند تا بتوانند برنامه ریزی بهتری را در جهت رسیدن به اهداف خود داشته باشند. امیدواریم نکاتی که در این مقاله با یکدیگر بررسی کردیم شما را در راه موفقیت همراهی کند.

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *