0
02122891840

چطور در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قبول شویم؟

قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم رویای هر دانش آموز درس خوان و علاقه مند به درس است و اهمیت بالایی نیز برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها دارد. اما قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیازمند داشتن هوش و اطلاعات علمی بالاتر از سطح مدرسه است و برای قبولی باید تلاش زیادی کرد. در این رابطه نکات و راهکار های طلایی وجود دارد که امروز قصد داریم به آن ها بپردازیم. همچنین تراز لازم برای قبولی در این آزمون را در استان های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم. در پایان این مطلب نکات بسیار مهمی به دانش شما افزوده خواهد شد، پس تا پایان همراه ما باشید!


قبولی در آزمون تیزهوشان، مسیری سخت اما لازم برای هموار کردن مسیر زندگی آینده!

قبولی در آزمون تیزهوشان، مسیری سخت اما لازم برای هموار کردن مسیر زندگی آینده! - قبولی در ازمون تیزهوشان ششم به هفتم - موسسه موفقیت

آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه هر ساله از سوی سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) برگزار می شود و دانش آموزان برگزیده می توانند با توجه به اولویت های انتخابی خود در یکی از مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی ادامه تحصیل بدهند. همانطور که قبلا بارها گفته ایم، قبولی در تیزهوشان اهمیت زیادی برای آینده تحصیلی شما دارد و کاملا می تواند راه شما را هموار نماید. اهمیت این مدارس آنجا بیشتر مشخص می شود که وقتی به آمار افراد برتر کنکور سال گذشته (سال ۱۴۰۰) نگاه می کنیم، متوجه می شویم سهم قبولی مدارس تیزهوشانی همچون علامه حلی (تیزهوشان پسران) و فرزانگان (تیزهوشان دختران)، سهم بسیار زیادی را تشکیل می دهد؛ به همین دلیل است که به خصوص در سال‌های گذشته بسیاری از خانواده ها دوست دارند فرزندشان در مدرسه تیزهوشان تحصیل کنند تا شاید آن ها نیز بتوانند به این رتبه های برتر برسند.


چه مباحثی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مطرح می شود؟

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یا سمپاد توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. سوالات آزمون تیزهوشان شامل مسائل تحلیلی و هوش است و هیچ گونه سوالات تحصیلی در آن وجود ندارد. به همین دلیل برای آشنایی با اینگونه سوالات بهتر است مهارت کافی را در این زمینه کسب کنیم. سوالات هوش آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت چهار گزینه‌ای برای سنجش میزان هوش و توانایی دانش‌آموزان طراحی می‌شوند. از همین رو باید به این نکته توجه کرد که اهمیت آزمون وردی تیزهوشان ششم به هفتم بسیار زیاد است. پس باید راه‌کار اساسی را برای مطالعه این آزمون در نظر بگیریم.


نحوه آماده سازی برای آزمون‌ ورودی تیزهوشان ششم!

نحوه آماده سازی برای آزمون‌ ورودی تیزهوشان ششم! - قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم - موسسه موفقیت

شانس قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به نسبت آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در سال نهم به دهم بیشتر است! زیرا تقریبا همه افراد از نظر تحصیل با هم برابر هستند. به همین دلیل قبولی در آزمون به بهره هوشی و تلاش آنها بستگی دارد. اما در آزمون تیزهوشان نهم رقابت سخت تر خواهد شد. برای شرکت در این آزمون و قبولی مدارس تیزهوشان نباید دچار هیچ گونه استرس و اضطرابی شد. چون این خود عاملی برای خراب کردن آزمون خواهد شد.

برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی دقیق و متناسب با توانایی های خود انجام داد. نباید به صورت متوالی به مطالعه دروس بپردازیم. بلکه باید پس از سپری شدن ۳۰ دقیقه به یک استراحت ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای برویم. این عمل موجب تثبیت بهتر مسائل درسی در ذهن می‌گردد. اگر نیاز به مشاوره و مشورت گرفتن در این زمینه هستید می‌توانید از خدمات مشاوره تیزهوشان موسسه موفقیت استفاده نمایید. خواندن درس و تست زنی را به تعویق نندازید. اگر از همین امروز به تلاش خود بیافزایید. قطعا از رقیبان خود پیشی می‌گیرید.


راهکار ها و نکات طلایی قبولی در آزمون تیزهوشان ششم که باید حتما بدانید!

قبل از هر چیزی باید بدانید که قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیازمند تلاش و پشتکار خود دانش آموز است. همچنین خانواده آن دانش آموز هم باید در فراهم کردن محیطی مناسب برای فرزند خود کوشا باشند. زیرا قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم سبب هموار شدن مسیر دانش‌آموزان در ادامه روند تحصیلی آنها می‌گردد. به دلیل رقابت زیادی که میان دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی وجود دارد. فضای درسی موجود در این مدارس از سطح علمی بالایی برخوردار است. حال بیایید راهکارها و نکات طلایی قبولی در آزمون تیزهوشان ششم را با هم ببینیم!

آشنایی با راهکارهای موثر در قبولی تیزهوشان ششم - راهکار ها و نکات طلایی قبولی در آزمون تیزهوشان ششم که باید حتما بدانید - موسسه موفقیت

برای قبولی در هر آزمونی، با توجه به نوع و سطح آن باید برنامه ریزی مناسب را انجام داد. آزمون ورودی تیزهوشان ششم، در سال های اخیر تغییرات گسترده ای داشته و دیگر هیچ سوالی به طور مستقیم از کتاب درسی مطرح نمی شود! بنابراین قبول شدن در این آزمون نسبت به سال های قبل کمی دشوارتر شده است؛ اما اصلا جای نگرانی نیست، اگر با منابع آزمون تیزهوشان ششم
آشنا باشید. با این وجود اما همچنان قبولی در پایه ششم به مراتب راحت تر از قبولی در تیزهوشان نهم است و اگر دانش آموزان برنامه ریزی مناسب و درستی انجام دهند حتما قبول خواهند شد.

علاوه بر این موارد منابع و کتاب های کمک آموزشی وجود دارند که مطالعه آن ها شما را با طرز فکر طراحان سوال بیشتر آشنا خواهد کرد و کمک شایانی به شما می کند.شما می توانید این منابع را از اینجا مشاهده نماید. همچنین موارد و نکات زیر نیز می تواند شما را در این آزمون سر بلند کند:

۱) نحوه مطالعه دروس، تستی یا تشریحی!

همیشه بدانید که چه نوع آزمونی در پیش دارید و متناسب با آن نحوه مطالعه ی خود را تنظیم کنید. جوری که شما برای امتحان های تشریحی مدرسه درس می خوانید اصلا مناسب امتحان‌های تستی، آزمون تیزهوشان و کنکور نیست! همچنین نکته دیگری که توجه به آن مهم است، این است که اول که همیشه ابتدا به کتاب درسی مسلط شوید و آن را بخوانید و بعد از آن به سراغ کتاب های متفرقه و کمک آموزشی بروید.

در صورتی که علاقه‌مند به کار با کتب غیر درسی نیز هستید. حتما کتاب هایی که دارای درسنامه و متناسب با کتاب هستند را تهیه کنید. به دروس تخصصی خود مثل ریاض و علوم توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا این دو درس از ضریب بالایی در آزمون تیزهوشان برخوردار هستند. با کسب تراز بالا در این دو درس می‌توانید نتیجه آزمون را به نفع خود تغییر دهید و از رقیبان خود پیشی بگیرید. برای آشنایی با بهترین کتاب‌های غیر درسی مقطع آموزشی ششم میتوانید منابع آزمون تیزهوشان را مطالعه کنید.

۲) برنامه ریزی مناسب، نقطه پرتاب شما خواهد شد!

تعداد زیادی از دانش آموزان قصد شرکت در آزمون‌های استعدادهای درخشان را دارند. اما تنها درصد کمی از آنها با آمادگی کامل و تلاش کافی برای قبولی در این آزمون شرکت می‌کنند. اما اگر شما هدف قبولی در مدارس تیزهوشان را در سر داشته باشید. تنها کافیست برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید و برای تمام مسائل آن برنامه ریزی کنید. حتما و حتما برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشید؛ زیرا یک برنامه خوب و اصولی که متناسب با توانایی شما باشد می تواند بیشترین بازدهی شما را به کار گیرد و بنابراین زمان تان بیهوده هدر نمی رود.

اگر خودتان نحوه صحیح و اصولی برنامه ریزی کردن را می دانید خودتان هم می توانید آن را انجام دهید، در غیر اینصورت حتما از مشاوران برنامه ریز کمک بگیرید. نکته مهم در برنامه ریزی تعهد و پایبند بودن به برنامه است. شما اگر بهترین مشاور و برنامه ریز جهان را هم که داشته باشید اما به برنامه خود پایبند نباشید تاثیری نخواهد داشت، اما با یک برنامه معمولی که به آن پایبند باشید، تاثیر به سزایی در خود می بینید.

۳) شرکت در آزمون های آزمایشی

شرکت در آزمون‌های آزمایشی تیزهوشان - چگونه تیزهوشان قبول شویم ششم - موسسه موفقیت

شرکت در آزمون های آزمایشی سبب می شود شما با شرایط آزمون واقعی آشنا شوید و تا حد زیادی شرایط آزمون واقعی را برای تان شبیه سازی می کند. اگر شرایط و امکان حضور در این آزمون ها را دارید حتما از آن ها استفاده کنید ولی در غیر این صورت بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودتان از خودتان آزمون بگیرید و سعی کنید همه شرایط را شبیه سازی کنید. به این صورت که حتما زمان را مد نظر قرار دهید و همچنین لباس هایی که سر جلسه آزمون قرار است بپوشید را بر تن کنید تا کاملا حس آزمون به شما دست دهد. البته در هر جایی که باشید می توانید در آزمون های حضوری و یا آنلاین موسسه موفقیت ثبت نام کنید.

۴) ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، بهترین راهکار قبولی!

ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، یکی از بهترین راهکارهایی است که برای داوطلبانی که به دنبال قبولی در این آزمون هستند، پیشنهاد می‌شود. این کلاس‌ها با ارائه مطالبی جامع و تخصصی در حوزه‌ی هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان، دانش آموزان را به درک بهتری از مفاهیم و مباحث مربوط به این حوزه‌ می‌رسانند. علاوه بر این، در این کلاس‌ها، تمرین‌های فراوانی در قالب سوالات مشابه با سطح آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ارائه می‌شود که باعث بهبود مهارت‌های دانش‌آموزان و افزایش اطمینان آن‌ها برای شرکت در این آزمون می‌شود. بنابراین، ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، به عنوان یکی از بهترین راهکارهای قبولی در این آزمون، به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.


آخرین تراز قبولی دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان!

آخرین تراز قبولی دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان در استان های مختلف به شرح زیر است. نکته مهم و قابل توجه در مورد این تراز ها این است که، تراز های فوق آخرین نفر قبولی بوده است و شما برای قبولی باید بیشتر از این تراز کسب کنید. همچنین تراز ها مربوط به سال گذشته اند و در امسال ممکن است به طور کامل تغییر کنند پس خودتان را به بهترین نحو ممکن آماده کنید.

نام استان آخرین تراز قبولی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دخترانه آخرین تراز قبولی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پسرانه
آذربایجان شرقی ۵۹۲۵۹ ۵۳۸۷۲
آذربایجان غربی ۴۹۱۵۸ ۵۱۵۱۵
اصفهان ۴۷۱۳۸ ۶۲۹۶۳
اردبیل ۵۹۲۵۹ ۵۶۸۸۲
البرز ۵۲۵۲۵ ۵۵۵۵۶
ایلام ۵۷۵۷۶ ۵۶۳۲۶
بوشهر ۵۷۲۳۹ ۵۴۸۸۲
تهران ۴۷۴۷۵ ۴۶۱۲۸
چهار محال و بختیاری ۵۷۹۱۲ ۵۵۴۳۸
خراسان جنوبی ۵۴۰۹ ۴۵۱۱۸
خراسان رضوی ۵۵۸۹۲ ۵۴۲۰۹
خراسان شمالی ۵۴۵۴۵ ۵۳۷۳۸
خوزستان ۵۴۵۴۵ ۵۶۲۲۹
زنجان ۵۵۵۵۶ ۵۴۸۴۸
سمنان ۶۱۹۵۳ ۵۰۵۰۵
سیستان و بلوچستان ۵۳۸۷۲ ۴۹۸۳۲
فارس ۶۲۹۶۳ ۶۰۶۰۶
قزوین ۵۵۸۹۲ ۵۰۵۰۵
قم ۵۸۵۷۳ ۵۶۸۴۲
کردستان ۴۴۴۴۴ ۵۰۵۰۵
کرمان ۴۸۸۲۲ ۵۳۱۹۹
کرمانشاه ۶۰۲۶۹ ۵۸۲۴۹
کهکیلویه و بویر احمد ۵۸۷۴۲ ۵۹۱۶۲
گلستان ۵۱۸۵۲ ۵۱۲۷۹
گیلان ۵۳۵۳۵ ۵۲۸۶۲
لرستان ۴۵۷۹۱ ۵۶۲۲۹
مازندران ۴۸۸۲۲ ۵۳۱۹۹
مرکزی ۵۵۸۹۲ ۵۱۵۱۵
هرمزگان ۵۲۸۶۲ ۵۱۷۳۲
همدان ۵۵۸۹۲ ۵۶۹۰۲
یزد ۶۱۶۱۶ ۶۴۳۱۰

قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، با کلاس‌های آمادگی آزمون موسسه موفقیت!

قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، با کلاس‌های آمادگی آزمون موسسه موفقیت!

با توجه به سطح بالای آزمون های تیزهوشان و همچنین تغییر رویه سوالات، قبول شدن در آزمون تیزهوشان برای کسانی که در کلاس های قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمی کنند شاید کار بسیار سخت و دشواری باشد. موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت با بهره بردن از دبیران و اساتید متخصص در پایه ششم و برنامه ریزی و معرفی بهترین منابع دانش آموزان را تا رسیدن به موفقیت و قبولی در آزمون تیزهوشان همراهی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کلاس ها می توانید به صفحه کلاس های تیزهوشان ششم مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های مجموعه (۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰) تماس حاصل فرمایید.موسسه موفقیت در سال گذشته آمار بسیاری خوبی از قبولی در تیزهوشان داست و بالای ۸۰ درصد دانش آموزانی که در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان ثبت نام کرده بودند، توانستند در آزمون تیزهوشان پذیرفته بشوند. با توجه به ظرفیت محدود کلاس‌ها پیشنهاد ما به شما این است که هر چه سریع‌تر اقدام فرمایید.

شاید برای‌تان جالب باشد:
مباحث امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

شرایط قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان چیست؟

شرط قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم داشتن تسلط کافی به مسائل هوش و استعداد تحلیلی است. در این مقاله به بررسی راهکارهای اساسی و مهم برای موفقیت در این آزمون پرداخته‌ایم. مطالعه آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

چرا قبولی تو آزمون تیزهوشان ششم راحت‌تر از تیزهوشان نهم است؟

آزمون تیزهوشان ششم برخلاف آزمون تیزهوشان مقطع نهم فاقد هرگونه سوالات درسی است. تمام سوالات آزمون استعداد درخشان ششم از مسائل تحلیلی و هوش برای سنجش میزان توانایی دانش‌آموزان تشکیل شده است. اما قبولی در این آزمون به مراتب آسان‌تر از آزمون تیزهوشان نهم است. زیرا رقابت با دانش‌آموزان هم سطح صورت می‌کیرد. ولی در تیزهوشان نهم باید با دانش‌آموزانی که سه سال تحصیلی خود را در تیزهوشان گذرانده‌اند رقابت کرد.

4.5/5 - (28 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • zahra 26 اردیبهشت 1400

    من تیزهوشان ششم به هفتم دارم امسال . چند تا سوال داشتم می خواستم بدونم تاریخ آزمون تیزهوشان کی هست و چه ساعتی برگزار میشه ؟؟ و برای قبولی چند تا سوال رو باید درست بزنیم ؟؟

    • AmoozeshCenter 28 اردیبهشت 1400

      تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ ، راس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.
      برای قبولی در هر مدرسه تراز متفاوتی وجود دارد اما به طور میانگین باید بین ۷۰ تا ۸۰ پاسخ درست داشته باشید.

      • آنیتا 31 شهریور 1400

        نه باید ریاضی بالای ۸۰ درصد بزنه قبوله

  • آنیتا 31 شهریور 1400

    سلام من امسال امتحان تیزهوشان دارم و خیلی دوست دارم قبول بشم
    این رو همه کسانی که که امتحان تیزهوشان دارند بگن
    من میدانم من مطمئنم من میتوانم در آزمون تیزهوشان در فرزانگان ۶ رتبه میارم خیلی تاثیر میزاره فقط با انرژی و با اطمینان بگید اگه یه درصد شک داشته باشین قبول نمیشین مادر خودم دبیر بود اونجا پارسال در خواست معاونت داد اما نشد امسال این جمله رو با اطمینان گفت معاون شد

    • حبیب 9 اسفند 1401

      من قبولم😘

  • اکبری 16 آبان 1400

    همه قبولییییم

  • Ashkan 11 آذر 1400

    سلام برای رفتن ب نمونه دولتی ششم باید امتحان داد؟؟
    چون خیلی ها گفتن ک امتحانش برداشته شده
    لطفا بگید!!
    و تاریخ ازمون تیز هوشان و نمونه سال ۱۴۰۱ کی هسته؟ ساعت چند؟

    • AmoozeshCenter 27 آذر 1400

      سلام . کلا آزمون و مدارس نمونه دولتی از هفتم تا نهم حذف شده اند و فقط آزمون تیزهوشان برگزار میشود. آزمون تیزهوشان هر ساله در خرداد ماه یا تیرماه برگزار میشود که در اسفند ما باید ثبت نام کنید و روز دقیقش هر ساله در اردیبهشت ماه مشخص میشود.

  • اميرپارسا 18 آذر 1400

    سلام منم خیلی دوست دارم قبول بشم آزمون تیزهوشان از چه در هایی هست ؟؟؟

    • AmoozeshCenter 27 آذر 1400

      سلام آموزن تیزهوشان ششم از درس هوش و ریاضی و خلاقیت هست که در آموزشگاه موفقیت نیز تدریس میشود.

  • عسل ترقی جو 24 بهمن 1400

    سلام من امسال ازمون تیزهوشان دارم چند تا سوال رو غلط بزنیم قبولیم ؟
    میشه بگید چطور قبول بشیم و از کدوم درس ها بیشتر سوال میاد؟

    • movafaghiat 18 فروردین 1401

      سلام طبق تجربه حداقل میانگین ۷۰% برای قبولی مورد نیاز است. موفق باشید

  • فاطیما 3 مرداد 1401

    سلام خسته نباشید دختر من امسال قراره تو آزمونای تیزهوشان شرکت کنه. ما تو شهر یزد زندگی میکنیم. میخواستم بدونم که کیفیت کلاسای آنلایتونم مثل حضوریتون کیفیتش خوبه؟ آخه یکی از بستگانمون کلاسای آنلاینتونو شرکت کرده بود راضی بود و بچش هم تو آزمون قبول شد.

    • movafaghiat 31 مرداد 1401

      درود بر شما، کیفیت کلاس های آنلاین و حضوری تلاش شده در یکسان ترین سطح باشند. لذا میتوانید در این دوره های آنلاین هم ثبت نام کنید و برای آزمون ورودی تلاش کنید.

  • ریحانه 15 آبان 1401

    چرا میگن قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم آسونه! من پارسال امتحان دادم و نتونستم قبول شم🤦

    • movafaghiat 15 آبان 1401

      سلام وقتتون بخیر باشه
      این حرف اصلا درست نیست و هر کسی اینو گفته از شرایط قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم خبر نداشته. اگر دقت کنید ما در این مطلب گفتیم که قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم به نسبت نهم به دهم راحت‌تره نه اینکه کلا کار راحتی باشه!
      ولی به شما پیشنهاد میکنیم که اگر علاقه دارید در تیزهوشان تحصیل کنید، در سال منتهی به پایان دهم که آزمون ورودی تیزهوشان هست، مجدد ثبت نام کنید و اینبار با تلاش و جدیت بیشتری کار کنید و به امید خدا این دفعه قبول خواهید شد

  • آ 14 فروردین 1402

    سلام من خیلی دوست دارم قبول شوم ولی نمی دانم چگونه برنامه ریزی کنم تا قبول شوم من تو مباحث هوش منطق و هوش کلامی مشکل دارم

    • فاطمه 15 فروردین 1402

      من مشکل ندارم ولی یک تیر امتحانه ولی من از الان شروع کردم درس بخونم

  • فاطمه 15 فروردین 1402

    الان درست یک تیر امتحانه و من تازه تصمیم به ثبت نام گرفتم چطوری برنامهریزی کنم تا قبول شم

  • آرتین 29 فروردین 1402

    تاریخ دقیق ازمون تیزهوشان ۱تیر ماه ۱۴۰۲ هستش

  • سمیع 6 اردیبهشت 1402

    سلام.خسته نباشید.من توی اشنویه هستم واز کل ششم های این شهرستان باهوش ترم و مقام هم گرفتم.بهم گفتن که تو در آزمون سمپاد شرکت کنی.ببخشید باید چند سوال رو درست بزنم؟وآزمون چند سواله و چقدر وقته

    • movafaghiat 12 اردیبهشت 1402

      درود بر شما، برای مشاهده جزئیات آزمون، به ویدئوی مهندس ربیعی در صفحه تیزهوشان ششم مراجعه کنید. و برای هر شهر سطح قبولی متفاوت است. شما باید نسبت به سایر رقبا درصد بالاتری کسب کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *