0
02122891840

مباحث امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

دانش آموزانی که در سال آخر دبستان می باشند ، برای ورود به پایه هفتم باید مدرسه خود را تغییر دهند و وارد متوسطه دوره اول شوند.یکی از بهترین مدارس این مقطع ، مدارس تیزهوشان می باشد که برای ورود به این مدارس دانش آموزان باید در امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایند.اگر شما نیز جز ان دسته از افراد می باشید و خود و یا فرزندتان امسال با این آزمون مواجه است و از مباحث این آزمون بی خبرید ، پیشنهاد می کنیم حتما تا پایان با ما همراه باید زیرا امروز قصد داریم مباحث امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم را به طور کامل معرفی و بررسی نماییم.  

آیا ورود از پایه هفتم به مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان زود نیست؟

یکی از سوالات رایج و مهمی که اکثر والدین مطرح می کنند ، این موضوع است که با توجه به فاصله زمانی کلاس هفتم تا کنکور در پایه دوازدهم که حدودا شش سال است ، آیا ورود دانش آموزان از پایه هفتم به این مدارس سبب خستگی و فرسودگی آن ها نمی شود ؟ همچنین عقیده دارند که در این مقطع خیلی نباید به آن ها فشاور آورد ، زیرا در سال های بالاتر و نزدیک کنکور دیگر توانی برایشان باقی نمی ماند؛اما این موضوع تا چه حد درست است و تصمیم صحیح چیست؟

اینکه اگر از همین پایه ها یعنی هفتم به طور جدی شروع شود و با دانش آموز ساعت ها مطالب سنگین کار شود ، آن ها خسته می شوند و دچار فرسودگی تحصیلی می شوند مطلب کاملا صحیح و به جایی است ، اما خود مدارس و معلمان و مشاوران مدارس تیزهوشان با توجه به تجربه و شناختی که دارند از این مطلب کاملا آگاه اند و از روز اول به دانش آموزان فشار وارد نمی کنند!

پس از این بابت خیالتان کاملا راحت باشد. از طرف دیگر امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب آسان تر از آزمون تیزهوشان نهم به دهم است و همین امر سبب اهمیت بیشتر آن می شود.

نکته ارزشمند دیگری که وجود دارد این است که دانش آموزان قبول شده در مقطع اول در صورت کسب شرایط و معدل کافی از امتحان مجدد برای ورود به مدارس تیزهوشان دوره دوم معاف می شوند. حال با توجه به این نکات گفته شده و شناخت دانش آموز و اولیا از خودشان باید این تصمیم را بگیرید که آیا می خواهید در این آزمون حضور داشته یا نه. اگر تصمیم به حضور در این آزمون گرفتیدحتما باید از منابع و مباحث امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم خبر داشته باشید تا بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

  1. داشتن تابعیت ايرانی
  2. کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ و همچنین کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹

تبصره: چنانچه دانش‌آموز درمجموع دو سال تحصیل پايه‌های پنجم و ششم ابتدايی حداکثر در يک درس نمره «خوب» را کسب کرده باشد، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشد.  

مباحث امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم ، کتاب یا خارج کتاب ، مسئله این است!

دانستن منابع و مباحث امتحان ، در هر امتحانی مهم است و می تواند نقش به سزایی در قبولی و یا عدم قبولی داوطلبان داشته باشد. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به منظور سنجش هوش و استعداد آن ها می باشد و عبارت دیگر هیچ سوالی به طور مستقیم از کتاب های درسی آن ها مطرح نمی شود.

البته حدودا سه چهار سال است که نحوه برگزاری به این شکل شده است و قبل از آن سوالات از دروس کتاب درسی هچون ریاضی و علوم و سایر دروس بود. این تصمیم سبب انتقاد بسیاری از افراد ، از جمله دانش آموزان و اولیا آن ها شد.

البته برای افرادی که به طور ذاتی از هوش و استعداد بالایی برخوردار بودند این خبر ، خبر خوبی به نظر می رسید. همانطور که می دانید سوالات هوش و استعداد بسیار گسترده هستند و نمی توان یک منبع و کتاب مرجع برای آن معرفی نمود ، اما اگر به دنبال منابع و کتاب می گردید پیشنهاد می کنیم حتما منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کدام اند؟ را مطالعه نمایید.

در کل می توان گفت که سوالات امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم بر مبنای اشکال هندسی ، استدلال های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی می باشد.  

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان ششم چندتاست؟

در سال گذشته تعداد سوالات این آزمون به صورت ۱۰۰ پرسش با مهلت ۸۰ دقیقه مطرح شد اما نمی توان به طور قطع گفت که این آزمون امسال نیز با همین فرمت و تعداد سوال برگزار می شود و امکان تغییر نیز وجود خواهد داشت.

همچنین دانش آموزان داوطلب در این آزمون این نکته را مد نظر داشته باشند که این آزمون نیز مانند تمامی آزمون های تستی دارای نمره منفی می باشد و با هر سه پاسخ غلط یک پاسخ صحیح شما از بین می رود ، پس قبل از اطمینان از پاسخ به سوالات خودداری نمایید. یکی از راه هایی که به شما می تواند کمک زیادی برای آشنا شدن با سوالات بکند ، حل سوالات مربوط به سال های گذشته می باشد که تاثیر مثبتی روی شما خواهد داشت.  

بهترین راه قبولی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، صد در صد تضمینی!

بار ها دیده شده است که موسسات و مراکز علمی با عبارات و وعده های دروغینی مانند تضمینی و قبولی صد در صدی اقدام به فریب افراد و دریافت مبالغ هنگفت از دانش آموزان و اولیا آن ها نموده اند.

در هیچ آزمونی نمی شود این عبارات را استفاده کرد و تضمین قبولی داد زیرا اگر آن موسسه هر چقدر هم که خوب باشد اما دانش آموز تلاش نکند و درس نخواند قبول نخواهد شد.

موسسه ی فرهنگی و علمی موفقیت هر ساله با برگزاری کلاس هایی برای آمادگی آزمون تیزهوشان با بهترین اساتید که تخصص اصلی شان همین آزمون است ، دانش آموزان را آماده می کند و در دو سال اخیر بالای ۹۸ درصد قبولی داشته است!! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کلاس ها و یا ثبت نام می توانید با شماره تلفن های موسسه تماس حاصل فرمایید. ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

شاید برای‌تان جالب باشد: چطور در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قبول شویم؟

مباحث امتحان ورودی تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، به منظور سنجش هوش و حجم استعداد دانش آموزان می باشد و هیچ سوالی به طور مستقیم از کتاب درسی مطرح نمی گردد! اما………..

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان ششم چندتاست؟

با توجه به تغییراتی که در سال های گذشته در آزمون رخ داده است ، به طور دقیق این مطلب مشخص نیز و ممکن است امسال نیز با کمی تغییرات باشد.
سال گذشته ۱۰۰ سوال با مدت ۸۰ دقیقه برای داوطلبان در نظر گرفته شده بود. امسال نیز به احتمال زیاد با همین فرمت برگزار شود.

آیا برای آزمون تیزهوشان ششم نیاز به شرکت در کلاس می باشد؟

با توجه به اینکه سوالات به طور مستقیم از کتاب طرح نمی شوند و سطح بالایی دارند ، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان علاوه بر آمادگی بیشتر ، شما را با طرز فکر طراحان و چارچوب کلی سوالات آشنا می کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • مبینا رضایی 26 اردیبهشت 1400

    سلام
    هر پاسخ نادرست یک سوم از نمره کل آزمون کم می کند یعنی با سه پاسخ نادرست نمره صفر میشه!
    این موضوع در رابطه با آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هم درسته؟

    • AmoozeshCenter 28 اردیبهشت 1400

      با سلام
      بله این نکته در اکثر آزمون های تستی شامل کنکور ، تیزهوشان ششم به هفتم و تیزهوشان نهم به دهم صادق است.
      به این معنی که اگر شما سه پاسخ اشتباه داشته باشید ، اثر یک جواب درست شما را از بین خواهد برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *