0
02122891840

مشاوره انتخاب رشته

با سلام و درود خدمت شما عزیزان و همراهان گرامی سایت آموش سنتر. در این مطلب قصد داریم نکاتی در مورد مشاوره انتخاب رشته و هم چنین توضیحاتی در این باره برای شما بگوییم که می تواند خیلی برایتان مفید و موثر باشد ، پس در ادامه با ما همراه باشید.  

انتخاب رشته کنکور

پس از اتمام کنکور و آمدن نتایج آن مهم ترین و حساس ترین کار انتخاب رشته می باشد. حساسیت انتخاب رشته با کنکور برابر و حتی در مقاطعی مهم تر و حساس تر می شود. هر ساله پس از اتمام کنکور و آمدن نتایج آن موجی از نگرانی و استرس در داوطلبان به وجود می آید که مشاوره انتخاب رشته نقش بسیار مهم و کلیدی در آن می تواند داشته باشد. یک انتخاب رشته خوب می تواند بر آینده و شغل داوطلبان کنکور تاثیر بگذارد. پس بنابراین باید آن را جدی بگیریم و از کسانی که در مشاوره انتخاب رشته تخصص دارند یاری بخواهیم.  

سهمیه مناطق چیست؟

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه مناطق هستند، با توجه به ملاک های زیر جز یکی از سهمیه های مناطق ۱، ۲ و ۳ محسوب می شوند که این سهمیه در کارنامه نتیجه اولیه آزمون کنکور آن ها لحاظ می شود.   داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم می باشند، بخش محل اخذ مدرک تحصیلی ۳ سال آخر هنرستان یا دبیرستان ملاک است. برای داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی مدنظر می باشد. در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی داوطلبان سهمیه مناطق، متفاوت باشد (حتی یک سال از سه سال)، سهمیه داوطلب بر اساس آن منطقه ای که بالاتر و مرفه تر است در نظر گرفته می شود. داوطلبانی که حداقل دو سال از سه سال آخر تحصیل در دوره متوسطه و یا سال آخر دوره متوسطه (سال دوازدهم یا پیش دانشگاهی) خود را در خارج از کشور گذرانده باشند، جزو سهمیه منطقه ۳ محسوب می شوند.

 

 

 

اگر داوطلبی در دو لیست بالا نباشد جز سهمیه منطقه ۳ محسوب می شود.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا

احتمالا تا الان سهمیه شهدا ، زرمندگان و ایثارگران به گوشتان خورده است اما معنی و مفهوم دقیق آن را نمی دانستید اما در زیر به توضیح کامل این اصطلاحتن پرداخته ایم: ۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین ۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. اما شرط لازم برای بهره مندی از سهمیه فوق، به دست آوردن ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد که در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان ۲۵ درصدی پر نشود از داوطلبان ۵ درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.  

سهمیه بهیاری

۵  درصد از ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم یا جدید رشته بهیاری که دارای حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط در مراکز درمانی می باشند، اختصاص می یابد.  

سهمیه کارمندان

در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی، مشمول ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.   با توجه به نکات گفته شده داشتن هر کدام از این سهمیه ها می تواند خیلی به شما کمک کند که در زمان مشاوره انتخاب رشته اگر فرد متخصص و با تجربه در این زمینه را انتخاب کنید می تواند بسیار به شما کمک کرده و درموفقیت شما تاثیر به سزایی بگذارد. تیم انتخاب رشته موفقیت متشکل از افراد کاربلد و متخصص در خدمت شماست تا در زمینه مشاوره انتخاب رشته به شما یاری رساند. با تشکر و سپاس از همراهی تان

دیگر مقالات مشابه

نکات انتخاب رشته؛ چگونه انتخاب رشته کنیم

 

بهترین مشاوره کنکور تجربی را از ما بخواهید

 

برنامه ریزی درسی برای کنکور

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *