0
02122891840

منابع آزمون تیزهوشان چیست؟

با سلام و وقت بخیر خدمت همراهان سایت آموزش سنتر. در این مقاله قصد داریم به معرفی منابع آزمون تیزهوشان پایه ششم و نهم بپردازیم و اندکی درباره این آزمون‌ها برایتان توضیح دهیم. اگر شما هم از داوطلبان آزمون تیزهوشان هستید، مطالعه این مقاله کمک ریادی به شما خواهد کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید.


قبولی در آزمون تیزهوشان، نردبانی برای موفقیت!

قبولی در آزمون تیزهوشان، نردبانی برای موفقیت - منابع آزمون تیزهوشان - موسسه موفقیت

امروزه ورودی تیزهوشان هر ساله برای بچه های پایه ششم و نهم در انتها سال برگزار می شود. قبولی در این مدارس می تواند بسیار مهم و سرنوشت ساز باشد؛ زیرا این مدارس سطح علمی بالایی دارند و باعث می شوند دانش آموزان به راحتی در آزمون سراسری رتبه های عالی کسب کنند و تقریبا می توان گفت مسیر زندگی افراد را می توانند تا حد زیادی تغییر دهند.


آیا رفتن به مدرسه تیزهوشان در پایه ششم زود است؟!

سوالی که اکثر والدین با آن درگیر هستند و سبب می شود که خیلی به متوسطه اول توجهی نداشته باشند، این است که گمان می کنند ثبت نام بچه ها در مدارس تیزهوشان در متوسطه اول زود است و سبب می شود که دانش آموزان از درس زده شوند. به نظر شما این موضوع تا چه حدی صحت دارد؟!

اگر افراد از همان پایه هفتم شروع کنند و کم کم و پیوسته سطح علمی و توانایی‌شان افزایش یابد، در متوسطه دوم دیگر فشار درسی که دانش آموزانِ دیگر تحمل می کنند را متحمل نمی شوند. همچنین حُسن دیگری که شرکت در آزمون و ثبت نام در مدارس تیزهوشان در پایه ششم دارد این است که اگر دانش آموزان در متوسطه اول در مدارس تیزهوشان حضور داشته باشند، دیگر لازم نیست برای سال نهم مجددا آزمون دهند و فقط با شرط معدل می توانند در مدارس تیزهوشان پایه نهم ثبت نام کنند. اهمیت این موضوع آنجایی مشخص می شود که بدانید رقابت در پایه نهم بسیار بیشتر از رقابت در پایه ششم است و قبولی در پایه نهم به مراتب دشوارتر از قبولی در آزمون تیزهوشان ششم است؛ پس اگر دانش آموز پایه ششمی هستید و یا فرزند پایه ششمی دارید این فرصت را غنیمت شمارید.

منابع آزمون تیزهوشان پایه ششم

اولین گام برای قبولی در آزمون تیزهوشان پایه ششم، آگاهی از منابع آزمون تیزهوشان ششم است که در اینجا قسمت داریم به معرفی آن بپردازیم. عده ای بر این تصور اند که آزمون تیزهوشان نیز همانند آزمون سراسری و کنکور است ولی اصلا اینگونه و این آزمون بسیار متفاوت است. با توجه به اینکه مدارس تیزهوشان همواره به دنبال دانش آموزان با استعداد و با هوش هستند، ازین رو آزمونی که از دانش آموزان گرفته می شود در رابطه با استعداد تحلیلی و هوش است.

در واقع به زبان ساده‌تر می توان گفت که هیچ سوال مستقیمی از مباحث درسی و کتاب دانش آموزان در پایه ششم مطرح نمی گردد و نیازی به مطالعه کتاب های درسی خود ندارند. البته کتاب های کمک درسی زیادی در بازار هستند که برای این آزمون و کمک به قبولی آن ها مفید هستند. دوره هوش تحلیلی ششم موسسه موفقیت برای موفقیت در این آزمون به شدت توصیه می شود.


آیا قبولی در تیزهوشان نهم دشوار است؟!

آیا قبولی در تیزهوشان نهم دشوار است؟! - منابع آزمون تیزهوشان - موسسه موفقیت

بسیاری از مشاورین معتقدند که سطح آزمون تیزهوشان ششم بالاتر از سطح آزمون تیزهوشان نهم است؛ اما اینگونه نیست! سطح آزمون تیزهوشان ششم و دهم یکی است اما تفاوت در ظرفیت پذیرش و همچنین تعداد داوطلبان است. با توجه به ظرفیت کمتر و همچنین تعداد داوطلبان بیشتر آزمون تیزهوشان نهم، قبولی در این آزمون سخت‌تر است و نیازمند تلاش بیشتری است.

اگر فرصت شرکت در پایه ششم را از دست داده اید، آزمون تیزهوشان نهم به دهم آخرین فرصت شما برای قبولی در تیزهوشان است. همانطور که می دانید مباحث درسی متوسطه دوم در آزمون سراسری مورد پرسش قرار می گیرند و اگر تمایل دارید که آمادگی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید باید در یک مدرسه برتر و
خوب درس بخوانید. تاثیر محیط آموزشی بر دانش آموزان بسیار زیاد است و دانش آموزانی که در این مدارس درس می خوانند شانس بالاتری برای قبولی در کنکور دارند.

یکی از دلایل این مورد این است که رقابت در این مدارس بالا است و وقتی دانش آموزان هم کلاسی های خود را می بینند که با تلاش و کوشش فراوان مشغول درس خواندن هستند، آنان هم ناخودآگاه ترغیب می شوند که بیشتر درس بخوانند تا از دیگران عقب نمانند. همچنین در این مدارس همواره با دانش آموزان بالاتر از سطح کتاب کار می شود و آمادگی دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند ناخواسته از بقیه بیشتر است.

منابع آزمون تیزهوشان پایه نهم

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم، علاوه بر استعداد تحلیلی، شامل سوالات استعداد تحصیلی نیز می باشد. منظور از سوالات استعداد تحلیلی سوالات هوش و منظور از سوالات استعداد تحصیلی، دروس دانش آموزان است. استعداد تحصیلی از دروس علوم، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی مطرح می شود. دوره استعداد تحلیلی نهم موسسه موفقیت می تواند کمک شایانی به شما برای آموزش مباحث هوش و استعداد تحلیلی تیزهوشان پایه نهم انجام دهد.

مدارس فرزانگان و علامه حلی چیست؟

مدارس فرزانگان در واقع مدارس تیزهوشان دخترانه و مدارس علامه حلی نیز شامل مدارس تیزهوشان پسرانه هستند. در اکثر شهرها یک الی دو مدرسه تیزهوشان وجود دارد اما در شهرهای بزرگی همچون تهران چندین مدرسه وجود دارد و شما با توجه به اولویت‌های خود می توانید سه انتخاب داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد توصیه می کنیم مقاله رازهای انتخاب مدرسه تیزهوشان برای قبولی را مطالعه نمایید.


پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون موسسه موفقیت!

با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان شما با حد زیادی برای این آزمون آشنا می شوید. هر ساله دانش آموزان زیادی در کلاس‌های موسسه موفقیت شرکت می کنند و با بهره گیری از اساتید و دبیران کاربلد و دلسوز که خود سابقه تدریس در مدارس تیزهوشان را دارند، خود را کاملا آماده ی آزمون خواهد کرد. همانطور که اشاره کردیم ورود به این مدارس می تواند آینده دانش آموزان را هموار کند و در جهت ورود به دانشگاه و رشته ی مورد علاقه شان بسیار می تواند مفید باشد.
پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا جهت مشاوره و ثبت نام با آموزشگاه موفقیت تماس بگیرید. ( ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ )

منابع آزمون تیزهوشان چیست؟

آزمون تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم شمال سوالات هوش یا همان استعداد تحصیلی است و برای دانش آموزان پایه نهم علاوه بر هوش و استعداد تحلیلی، شامل سوالات استعداد تحصیلی نیز می باشد. منظور از استعداد تحصیلی برخی از دروس پایه هشتم و نهم هستند که برای اطلاع از جزئیات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را به طور کامل مطالعه نمایید.

بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان چیست؟

پس از آگاهی کامل از منابع آزمون تیزهوشان، شما باید برای آموزش مطالبی که در کتاب و جزوه مدرسه به شما آموزش داده نمی شوند، اقدام نمایید. کلاس‌ها و دوره‌های آمادگی آزمون تیزهوشان موسسه موفقیت یکی از بهترین راهکارها برای قبولی در آزمون تیزهوشان است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن موسسه موفقیت (۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱) تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *