0
02122891840

نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱

نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله حدود یک الی دو ماه پس از برگزاری آزمون اعلام می شود. این زمان به تعداد نفرات و سایر موارد بستگی دارد که زمان دقیق اعلام نتایج توسط سازمان سمپاد اعلام می شود. امروز قصد داریم در مورد نحوه مشاهده نتایج آزمون سمپاد و همچنین سایت اعلام نتایج و سایر موارد از این قبیل صحبت نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید.


زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان سال ۱۴۰۱

همانطور که احتمالا می دانید، تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ساعت ۹ روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ و تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم ساعت ۹ روز ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است. هنوز زمان دقیقی از سوی سایت و سازمان سمپاد برای اعلام نشده اما طبق تجربه سال‌های گذشته حدود ۳۰ الی ۶۰ روز بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان، نتایج اعلام می شود. به عنوان مثال برای امسال که آزمون در ۲۶ و ۲۷ خرداد برگزار می شود، پیش‌بینی شده است که نتایج آزمون نهایتا تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ بر روی سایت قرار گیرد.


سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان - hoosh.medu.ir - نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی که برای حضور در مقطع اول متوسطه در مدارس تیزهوشان امتحان داده اند، برای مشاهده نتایج می بایست در زمان مقرر hoosh.medu.ir مراجعه نمایند. در این صفحه همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، در سمت راست، کد ملی و رمز عبور قرار دارد که شما برای ورود به بخش اعلام نتایج باید وارد سایت شوید.

نتایج آزمون تیزهوشان - hoosh.medu.ir - نتایج تیزهوشان ششم به هفتم - ورود به بخش نتایج

در بخش بعد شما باید نقش خود یعنی دانش آموز و سازمان مربوطه یعنی مدرسه‌تان را مشخص نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات و تایید آن وارد بخش نتایج می شوید که نشان می دهد شما در آزمون سمپاد پذیرفته شده اید یا غیر.

نتایج آزمون تیزهوشان - hoosh.medu.ir - نتایج تیزهوشان ششم به هفتم - مشاهده کارنامه تیزهوشان

همانطور که میبینید در این بخش وضعیت قبولی و یا عدم قبولی شما مشخص می شود و همچنین با کلیک بر روی دریافت کارنامه می توانید درصدها و تراز به دست آورده خود در آزمون را مشاهده نمایید.


سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم

نتایج آزمون تیزهوشان - azmoon.medu.ir - نتایج تیزهوشان نهم به دهم

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم در زمان اعلام شده از سوی سازمان سمپاد باید به نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir مراجعه نمایید. بقیه مراحل دقیقا مثل بالاست و شما در ابتدا باید کد ملی و رمز عبور و سپس نقش و عنوان سازمان خود را انتخاب نمایید. در مرحله بعد صفحه دانش آموز باز می شود که در آن اطلاعاتی از قبیل وضعیت قبولی و مهم‌تر از همه کارنامه قابل مشاهده است.


کدام مدارس تیزهوشان بهتر اند؟

مدارس تیزهوشان دخترانه در سطح تهران فرزانگان و مدارس تیزهوشان پسرانه علامه حلی نام دارند. شما در هنگام ثبت نام در تیزهوشان می بایست برخی از آن‌ها را به عنوان اولویت بالاتر انتخاب نمایید. بهترین مدرسه تیزهوشان پسرانه علامه حلی ۱ و بهترین مدرسه تیزهوشان دخترانه فرزانگان ۱ است. البته رقابت برای این مدارس بالاتر است و به عنوان مثال ممکن است شما در مدرسه علامه حلی ۱ پذیرفته نشوید اما در مدرسه علامه حلی ۷ پذیرفته شوید.


آیا دانش آموزانی که در مقطع اول متوسطه در مدارس تیزهوشان تحصیل می کردند، مجددا باید آزمون بدهند؟

اگر شما در مقطع متوسطه اول در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده باشید، تنها با رعایت برخی از پیش نیازها از جمله معدل بالا و عدم مشکلات انظباطی می توانید بدون شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم وارد شوید.

چرا قبولی در آزمون تیزهوشان ششم راحت تر است؟!

به دلیل اینکه اکثر خانواده‌ها تصور می کنند دانش آموزشان در مدارس تیزهوشان اذیت می شود و این مدارس بسیار سختگیر هستند، ترجیح میدهد که از سال نهم برای آزمون تیزهوشان ثبت نام کنند. به همین دلیل تعداد افرادی که برای آزمون سمپاد ششم به هفتم در رقابت هستند بسیار کمتر از آزمون سمپاد نهم به دهم است.

علاوه بر این با توجه به اینکه دانش آموزان مقطع اول تیزهوشان بدون نیاز به آزمون مجدد به مقطع دوم راه پیدا می کنند، ظرفیت پذیرش در مدارس تیزهوشان در پایه نهم بسیار کمتر از پایه ششم خواهد بود. با استناد به دلایل فوق می توان نتیجه گرفت که قبلی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم به مراتب سخت‌تر از قبولی در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم است و به همین دلیل به دانش آموزان پیشنهاد می شود که شانس خود را از همان پایه ششم امتحان کنند که در صورت عدم قبولی نیز یک فرصت مجدد در پایه نهم داشته باشند.


پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چه باید کرد؟

اگر قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان را دارید، می بایست به محض اعلام نتایج تمامی مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس تیزهوشان را تهیه نمایید و به مدرسه تیزهوشانی که قصد ثبت نام در آن داربد، مراجعه نمایید. با توجه به اینکه یکسری از دانش آموزان در لیست رزرو قرار می گیرند، عدم مراجعه شما برای ثبت نام به منزله انصراف خواهد بود.

نکاتی که قبل از آزمون تیزهوشان باید بدانید!


قبولی در آزمون تیزهوشان با موسسه موفقیت!

موسسه فرهنگی و آموزشی موفقیت واقع در تهران، خیابان پاسداران، نگارستان ششم، یکی از بهترین موسسات حال حاضر کشور در زمینه آزمون تیزهوشان است و هر ساله بیش از ۸۰ درصد قبولی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان می توانید با شماره موسسه موفقیت تماس حاصل نمایید. (۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱)

تاریخ اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

هنوز تاریخ دقیقی از سوی سازمان سمپاد اعلام نشده است اما طبق تجربه سال‌های گذشته حدود چهار الی شش هفته بعد از برگزاری آزمون نتیجه آن اعلام می شود.

سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم و آزمون تیزهوشان نهم چیست؟

دانش آموزان ششم به هفتم برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان در تاریخ مقرر باید به سایت hoosh.medu.ir و دانش آموزان پایه نهم به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • معصومه نقیان 1 آبان 1401

    سلام این تیزهوشان چیه بعد از کلاس چندم تا کلاس چندم هست ؟؟؟

    • movafaghiat 9 اسفند 1401

      تیزهوشان، مدارسی خاص در ایران هست که دانش آموزان برتر پس از قبولی در آزمون ورودی میتوانند در آنها تحصیل کنند. این آزمون ورودی انتهای پایه ششم و انتهای پایه نهم گرفته میشود. و در صورت قبولی میتوانید در این مدارس ادامه تحصیل دهید. سطخ آموزش و دانش آموزان در این مدارس بالاتر است. طبق نتایج قبولی های کنکور این مدارس نیز نسبت به سایر مدارس بیشتر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *