0
02122891840

سالن مطالعه کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قطعا می دانید که سال کنکور مهم ترین و حساس ترین سال در دوران آموزشی می باشد . درس خواندن به طور اصولی و منظم یکی از مهم ترین مراحل این سال می باشد. برای این منظور محیط مطالعه مهم ترین نقش را دارد. در این مطلب قصد داریم نکاتی از قبیل میزان مطالعه افراد کنکوری – سالن مطالعه کنکور و ویژگی های آن را مورد بحث و تحلیل قرار دهیم ، پس در ادامه با ما همراه باشید.


میزان مطالعه در ‌سال کنکور

میزان مطالعه در ‌سال کنکور - سالن مطالعه کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ - موسسه موفقیت

هیچ تایم دقیق و قطعی که بتوان به همه افراد آن را توصیه کرد و مطمئن بود که فرد نتیجه می گیرد ، وجود ندارد .
هر شخص متناسب با شرایط و توانایی که دارد میزان مطالعه متفاوتی می تواند داشته باشد اما اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم دانش آموزان در این سال به سه دسته تقسیم می شوند :

دسته اول

دانش آموزانی که در سال های قبل به خوبی درس های پایه را خوانده و تست زنی انجام داده اند .
اگر جز این دسته هستید به شما تبریک می گوییم چون کار شما امسال به مراتب راحت تر از بقیه می باشد و فقط نیاز به جمع بندی دروس پایه و خواندن دروس پیش دانشگاهی دارید . این دسته از افراد معمولا کار خود را با مطالعه روزانه بین ۳ – ۴ ساعت آغاز می کنند و به مراتب به این زمان اضافه می کنند تا بعد از عید که این عدد را به ۸ – ۱۰ ساعت می رسانند . فشاری که این افراد باید تحمل کنند بسیار کمتر از دسته های دیگر است .
پانسیون مطالعاتی کنکور در این شرایط کمک خوبی به شما خواهد کرد.

دسته دوم

دانش آموزانی که دروس سال قبل را خوانده اند اما فقط به صورت تشریحی .
این افراد نیز با کمی تلاش بیشتر می توانند خود را به دسته قبل برسانند . به این دسته از افراد پیشنهاد می شود در تابستان که هنوز مباحث سال قبل برای شان تازه است به سراغ تست زنی دروس پایه بروند و تا قبل از مهر میزان قابل توجهی از دروس پایه را جمع بندی کنند .
این دسته از افراد باید با روزی حداقل ۶ ساعت شروع کنند و رفته رفته به میزان این مطالعه بپردازند و در نهایت بعد از عید و در چند ماه پایانی میانگین ۱۲ ساعت مطالعه را داشته باشند .

دسته سوم

این دسته از افراد کسانی هستند که با اینجا خیلی درس خوان نبوده اند و همه دروس را سرسری و فقط برای امتحان خوانده اند .
اگر جز این دسته از افراد هستید باید بگوییم که کار بسیار سخت و دشواری در پیش دارید که از ماموریت غیرممکن به آن تعبیر می شود .
ماموریتی که فقط با زحمت و تلاش و کوشش فراوان امکان پذیر است .
این افراد معمولا باید با حداقل ۷ – ۸ ساعت شروع کنند و در روز های تعطیل و آخر هفته ها نیز بیشتر از روز های عادی مطالعه کنند و بعد از عید ماه های باقیمانده تا کنکور به روزی ۱۴ – ۱۶ ساعت مطالعه بپردازند .


سالن مطالعاتی کنکور

همانطور که اشاره کردیم مطالعه به صورت درست و اصولی یکی از مهم ترین گام ها در سال کنکور است . درس خواندن باید به طور هدفمند و برنامه ریزی شود .
اینکه شما دو ساعت مطالعه مفید و هدفمند و با برنامه داشته باشید بهتر از چهار ساعت مطالعه بی هدف و بدون برنامه است ؛ پس حتما برنامه ریزی را در اولویت کاریتان قرار دهید .
محیط مطالعه خوب می تواند بازدهی شما را به میزان چشمگیری بهبود بخشد .
اگر جز افرادی هستید که در خانه درس خواندن برایتان سخت است و به دلیل مشکلاتی همچون سر و صدا و سایر دلایل تمرکز کافی ندارید بهترین انتخاب برای شما سالن مطالعاتی کنکور است .
در مطالب قبلی به طور کامل درباره این موضوع صحبت کرده ایم که اگر نمی دانید سالن مطالعاتی کنکور یا همان پانسیون مطالعاتی چیست حتما مطالب قبلی سابت را مطالعه نمایید .


سالن مطالعه کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در ادامه مهم ترین ویژگی هایی که سالن مطالعه کنکور باید داشته باشد را با هم بررسی می کینم:

۱) شرایط محیطی مناسب

محیط یک سالن مطالعه کنکور باید از هر جهت مناسب باشد .
یکی از این موارد نور کافی و مناسب است . نور نه باید زیاد باشد که چشم افراد را اذیت کند و نه باید کم باشد .
شرایط دمایی محیط یکی از نکات مهم است . افراد باید بتوانند با لباس راحتی به گونه ای که نه احساس سرما و نه احساس گرما کنند در محیط به مطالعه بپردازند . گرم بودن پیش از حد موجب کلافگی و سرد بودن نیز موجب از دست رفتن تمرکز می شود . همچنین تهویه مناسب و جریان داشتن هوا در محیط به شرایط کمک می کند .
پاکیزگی محیط سبب می شود دانش آموزان حس خوبی از محیط بگیرند و اگر محیط بهم ریخته و نامرتب باشد سبب از دست رفتن تمرکز آن ها می شود . وجود رایحه مناسب و آرامش بخش در محیط نیز به کاهش استرس دانش آموزان و تمرکز آن ها نیز می تواند کمک کند.

۲) وجود ساعت و اعلام زمان های استاندارد مطالعه

اعلام زمان های استاندارد مطالعه به صورتی که ذهن افراد تحلیل نرود و بعد از استراحت با همان قدرت قبل بتوانند به مطالعه بپردازند یک نکته قابل توجه است . طبق استاندارد زمان مطالعه خوب ۹۰ دقیقه به علاوه ی ۱۵ دقیقه استراحت می باشد که اعلام این زمان توسط ناظر به افراد کمک کننده خواهد بود .

۳) صندلی و میز های استاندارد

طبق تحقیقات به عمل آمده درس خواندن و کار کردن پشت یک میز و صندلی با استاندارد ارگونومیک به میزان قابل توجهی می تواند از خستگی و تحلیل رفتن بدن جلوگیری کند و همچنین دچار کمردرد و گردن درد نخواهید شد . عامل بسیاری از مشکلات جسمی همچون کمردرد – گردن درد – دست درد استفاده از میز و صندلی نامناسب و یا غلط نشستن است .

۴) ایزوله بودن از هر نوع وسیله ارتباطی

به هنگام ورود می بایست تمامی وسایل ارتباطی و حواس پرت کن همچون موبایل جمع آوری شود تا محیط ایزوله شود و افراد با تمرکز بالا به مطالعه بپردازند .

۵) کنترل وضعیت رفت و آمد دانش آموزان

رفت و آمد بچه ها باید به اطلاع اولیا آن ها رسانده شوند تا نتوانند به بهانه رفتن به سالن مطالعه کنکور به سراغ جاهای دیگر بروند . بار ها اتفاق افتاده که افراد به بهانه رفتن به کتابخانه یا پانسیون به سراغ مکان های دیگر مثل گیم نت و … رفته اند در حالی که اولیا آن ها تصور می کردند در پانسیون و در حال درس خواندن است!

بهترین آموزشگاه کنکور کشور

پانسیون مطالعاتی موفقیت بهترین برند پانسیون تهران

پانسیون مطالعاتی کنکور موفقیت با سال ها تجربه ، جز اولین آموزشگاه های برگزار کننده پانسیون مطالعاتی در ایران بود .
هر ساله افراد زیادی از سراسر تهران و حتی شهرستان ها برای حضور در پانسیون تماس گرفته و یا مراجعه می کنند .
موسسه موفقیت سعی بر این دارد تا هر سال با برطرف نمودن مشکلات سال های قبل بتواند ارائه خدمات بهتری داشته باشد .
ظرفیت پانسیون رو به تکمیل می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید با شماره های مجموعه تماس بگیرید . ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • یزدانی 12 اسفند 1399

    اگه واقعا همه این ویژگی ها رو داشته باشه خیلی خوبه

  • مینا 29 اردیبهشت 1400

    عالیه . واقعا برای تمرکز به همچین محیطی نیازه

    • AmoozeshCenter 27 آذر 1400

      بله پانسیون پر تاثیر ترین امر آموزشی هست از نظر مدیریت موسسه موفقیت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *