0
02122891840

منظور از پانسیون مطالعاتی نوروز چیست؟

در سال های اخیر اصطلاحی به نام پانسیون مطالعاتی نوروز به قدری شنیده می شود که این پرسش اساسی را ایجاد می کند که: «منظور از پانسیون مطالعاتی نوروز چیست؟» قبل از پاسخ به این سؤال باید گفت که هر سال بیشتر از سال گذشته خانواده ها و دانش آموزان آن‌ها خود را آماده رویدادی مانند کنکور می کنند. ثبت نام در انواع کلاس های کنکور، مشاوره های درسی، شرکت در اردوهای مطالعاتی، خرید انواع و اقسام کتاب های کمک آموزشی و هر راه دیگری که به هدف قبولی در کنکور بی انجامد، از سوی آن‌ها انجام می پذیرد. اما آنچه همه خانواده ها و دانش آموزان به خوبی می دانند، این است که روزهای نوروز به عنوان دوران طلایی به حساب می آید. پس در کنار هر گونه آمادگی لازم برای کنکور، پیدا کردن مکانی برای داشتن مطالعه مؤثر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ با مؤسسه آموزش سنتر همراه باشید.

پانسیون مطالعاتی نوروز چیست؟

«پانسیون مطالعاتی نوروز» اصطلاحی است که فارغ از برنامه روزانه مدرسه است و برای زمان مشخصی در روزهای عید نوروز با اختصاص فضای مشخصی به هر دانش آموز بر طبق استانداردهای محیط های مطالعاتی برگزار می شود. جو حاکم برای پانسیون های مطالعاتی مهم‌ترین ویژگی آن‌ها را تشکیل می دهند. هدف از تأسیس این مکان ها، ارائه بهترین محیط مطالعاتی برای بهره‌مندی حداکثر از زمان و نحوه یادگیری جهت موفقیت هر چه بیشتر در رویداد کنکور می باشد. برای رسیدن به جزئیات بیشتر می توانید به بررسی مزایای حضور در پانسیون کنکور نیز بپردازید.

پانسیون مطالعاتی نوروز باید چه دارای ویژگی‌هایی باشند؟

همان‌طور که در بالا بیان شد، عوامل حاکم بر فضای پانسیون های مطالعاتی بسیار مهم است. در واقع هر یک از این مکان ها باید شرایط حداقلی زیر را برای ایجاد یک پانسیون مطالعاتی مناسب در خود داشته باشند: سکوت: ضرورت نخست همه پانسیون های مطالعاتی نوروز، وجود سکوت مطلق در فضا است. آسایش و ساکت بودن محیط به افزایش تمرکز، کاهش حواس پرتی و در نتیجه بهبود روند مطالعه کمک می کند. نظارت: هر پانسیون مطالعاتی نوروز باید از منظر رفت و آمد دانش آموزان، خطرات احتمالی (مریضی، افت فشار و موارد دیگر) و حفظ نظم و سکوت کاملاً تحت نظارت باشد. برای این منظور حضور مراقب در سالن الزامی است. نور: نور مناسب محیط باعث می شود بدون آنکه چشم ها خسته شوند و خواب آلودگی دانش آموزان دچار را فرا گیرد، حداکثر انرژی و تمرکز خود را معطوف به مطالعه دروس خود کنند. نور طبیعی در قیاس با نور مصنوعی به آرامش بیشتر کمک می کند.فضای شخصی: اختصاص دادن یک فضای شخصی برای هر دانش آموز از ضروریات هر پانسیون نوروز است. از این رو، اختصاص میز و صندلی استاندارد به همراه کمد شخصی برای رفاه حال دانش آموزان از جمله موارد ایجاد یک فضای شخصی است. تهویه مطبوع: هوا در پانسیون مطالعاتی نباید به هیچ عنوان گرم با سرد باشد، دمای متعادل و تاز بوده هوا در هر زمان ضروری است. تغییرات درجه حرارت یکی از عوامل حواس پرتی است که به کاهش آسایش و رفاه محیط منجر می شود.

بهترین پانسیون مطالعاتی تهران کجاست؟

بر طبق موارد بیان شده در بالا و ویژگی های دیگر پانسیون های مطالعاتی در تهران، به نتیجه رسیدیم که «مؤسسه آموزشی موفقیت» بهترین مرکز ارائه پانسیون مطالعاتی نوروز در تهران می باشد؛ اما این مؤسسه در شرق تهران و خیابان پاسداران واقع شده است، بنابراین برای دانش آموزانی که در شرق تهران سکونت دارند، این پانسیون نوروز به دلیل نزدیکی می تواند انتخابی عالی باشد. ولی ما این مؤسسه را به تمامی تهرانی در کلیه مناطق ۲۲ گانه تهران پیشنهاد می دهیم. دلایل ما دقیقاً در راستای شرایط برگزاری پانسیون مطالعاتی نوروز این مؤسسه استوار است:

  • باز بودن پانسیون در همه روزهای هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰
  • دریافت موبایل و هر گونه وسیله الکترونیکی از دانش آموزان در بدو ورود به پانسیون
  • اختصاص میز، صندلی و کمد شخصی به هر یک از دانش آموزان
  • برگزاری کلاس های خصوصی و جلسات رفع اشکال در صورت تمایل دانش آموزان
  • ثبت ورود و خروج دانش آموزان از طریق دستگاه ثبت اثر انگشت و ارسال پیامک تأیید به والدین
  • حضور مشاوران برای ارائه مشاوره های ضروری جهت بهبود شرایط درسی و روانی
  • حضور مراقب جهت حفظ نظم، سکوت، آرامش و جلوگیری از رفت و آمدهای بی مورد
  • وجود اتاق استراحت، بوفه و حیاط بزرگ جهت افزایش رفاه دانش آموزان
  • امکان شرکت در نوبت عصر (ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۲۲:۳۰) در پانسیون مطالعاتی
  • اختصاص ساعت رومیزی شخصی جهت کنترل زمان مطالعه برای هر دانش آموز
  • دارا بودن نور، تهویه و دمای مناسب در تمام ساعات روز
  • برگزاری اردو مطالعاتی نوروز با شرایط ایده آل از نظر درسی و انگیزشی در بهترین دانشگاه های سراسری تهران (دانشگاه تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف و خواجه نصیر)

 

اهمیت حضور در پانسیون مطالعاتی نوروز

محیط مناسب مطالعاتی رکن اصلی موفقیت در کنکور است، به ویژه اگر در روزهای نوروز قرار داشته باشید. دوران طلایی نوروز اگر به بهترین نحوه ممکن سپری شود، می تواند جهشی بلند به سوی موفقیت در کنکور باشد. روزهای عید نوروز به دلیل تعطیلی می تواند از نظر زمانی بسیار بار ارزش باشد، زیرا شما می توانید ساعات متمادی شروع به خواندن دروس مربوطه خود کنید. ولی ممکن است دید و بازدیدهای عید و هر عامل دیگری باعث اخلال در روند مطالعاتی شما شود. از این رو، جستجو برای پیدا کردن بهترین مکان از اهمیت بالایی برخوردار است. خانواده ها باید با هوشیاری هر چه تمام، محیط مناسب برای فرزندان خود را ایجاد کنند. در امتداد این موضوع، پانسیون مطالعاتی نوروز می تواند بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور ممکن باشد.

 

مراقب سالن های مطالعه خصوصی غیر مجاز تهران باشید!

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • رقیه نادری 21 دی 1398

    سلام چرا باید از پانسیون مطالعاتی استفاده کنیم؟

  • حامد 22 دی 1398

    سلام امکان اینکه چندتا از دوستانم را بیاورم و تخفیف بگیرم وجود داره؟

  • افسون 23 دی 1398

    سلام میخوام بدونم ایا من میتونم از خونه غذا بیارم؟

  • منیژه 24 دی 1398

    سلام ایا همراهم میشه اورد ولی هزینه شو حساب کرد؟ به صورت روزانه؟

  • مهسا 25 دی 1398

    سلام اردوهای دخترانه ظرفیتشون چقدره؟

  • بخارایی 28 دی 1398

    سلام فرق پانسیون مطالعاتی با پانسیون خصوصی در چیه؟

  • قمصری 30 دی 1398

    سلام پانسیون مطالعاتی پسرانه کجاست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *