0
02122891840

کلاس آنلاین کنکور بهتر است یا کلاس های حضوری و خصوصی کنکور؟

کلاس آنلاین کنکور به طور پیوسته در بین دانش آموزان محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما آیا این بدان معنا است که انتخاب بهتری نسبت به کلاس های حضوری و خصوصی کنکور است؟ آموزش آنلاین طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. دلیل این امر تمایل به ارائه گزینه های مطالعه ارزان‌تر و انعطاف پذیر در مقایسه با سیستم کلاس حضوری است. کلاس آنلاین کنکور به سادگی روشی مناسب برای برقراری تعادل بین کار، خانواده و درس خواندن است. با این حال، ما نمی توانیم کلاس کنکور حضوری را کاملاً بی اعتبار بدانیم. حضور در کلاس به صورت فیزیکی نه تنها به دانش آموزان اجازه می دهد یک تجربه تک به تک با استاد را داشته باشند بلکه آن‌ها را در معرض مهارت های عملی قرار می دهد که می تواند برای آینده حرفه ای آن‌ها سودمند باشد. در اصل، هر یک از این دو گزینه یادگیری با سهم نسبتاً زیادی از چالش ها همراه است. ما در این مقاله این پرسش که کلاس آنلاین کنکور بهتر است یا کلاس های حضوری و خصوصی کنکور؟ پاسخ می دهیم؛ با سایت آموزسی آموزش سنتر همراه باشد.

کلاس آنلاین کنکور بهتر است یا کلاس حضوری؟

هم کلاس کنکور آنلاین و هم همتای سنتی آن یعنی کلاس حضوری، دارای جوانب مثبت و منفی مختلفی هستند. قبل از ثبت نام در یکی از این دو کلاس، دانش آموزان باید بدانند چه انتظاراتی دارند. ما در زیر مقایسه ای را بین این دو روش یادگیری انجام داده ایم:

انعطاف پذیری در کلاس آنلاین کنکور یا کلاس حضوری

یكی از مؤلفه های اساسی كه هنگام مقایسه این دو کلاس کنکور باید به آن توجه كرد، میزان زمانی است كه باید به طور روزانه به درس خواندن اختصاص دهید. آیا شما مایل هستید که به اندازه نصف روز در کلاس کنکور حضوری باشید یا اصلاً به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارید؟

مزیت استفاده از کلاس آنلاین کنکور این است که انعطاف پذیری بیشتری را به دانش آموز ارائه می دهد. این کلاس کنکور گزینه ای عالی برای کسانی است دارای تعهدات زمانی هستند. کلاس های آنلاین با برنامه شما شکل می گیرند و به شما امکان می دهند در هر زمان اما در کلاس حضوری شما مجبور هستید در زمانی مشخص در کلاس حضور داشته باشید. طی مسافت و صرف هزینه یکی از مواردی است که باید در کلاس های حضوری در نظر بگیرید؛ اما برخی از آموزشگاه، اقدام به برگزاری کلاس حضوری در نوبت صبح یا عصر می کنند که به انعطاف پذیری بیشتر کمک می کنند. در این بخش از مقاله پیشنهاد می کنیم در بررسی هدف پانسیون نوروز نیز با آموزش سنتر همراه باشید.

نظم و انگیزش در کلاس آنلاین یا کلاس کنکور حضوری

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، سطح انضباط و میزان انگیزه است. هر دو این سیستم مطمئناً برای رسیدن به موفقیت نیاز به نظم و انضباط دارند، اما در نحوه ساخت یادگیری تفاوت های چشمگیری وجود دارد. این تفاوت های ساختاری می تواند تأثیر بسزایی در توانایی شما برای یادگیری مباحث درسی داشته باشد.

در کلاس آنلاین لازم است نظم و انگیزه را ایجاد کنید. کلاس های حضوری ملزم به انجام تکالیف و خواندن دروس هستند که این به معنای داشتن نظم بیشتر در برنامه مطالعاتی است. کلاس های آنلاین ممکن است به ایجاد حواس پرتی و عدم پایبندی به برنامه درسی منجر شوند. وقتی صحبت از نظم و انضباط و انگیزه می شود، کلاس حضوری از هر نظر بهتر است. برنامه زمانی منظم، حضور چند ساعته در کلاس در هفته و داشتن تعامل روزمره با دانش آموزان و اساتید، می تواند به نگه داشتن دانش آموزان در مسیر درست مطالعاتی کمک کند. دانش آموزان در کلاس های حضوری کنکور فرصت های بیشتری برای یادگیری و حفظ انگیزه خود دارند. خالی از لطف نیست اگر برای تکمیل اطلاعات خود به بررسی بهترین اردو نوروز نیز بپردازید.

تعامل اجتماعی در کلاس آنلاین کنکور یا کلاس حضوری

یکی از موارد دیگری که باید در نظر گرفت، سطح تعامل اجتماعی است. آیا برای موفقیت و حفظ انگیزه، نیاز به تعامل رو در رو با دانش آموزان و اساتید است؟ تعامل اجتماعی گرچه در دوره های آنلاین رایج نیست، اما ممکن است قابل اجرا باشد.

بزرگ‌ترین تفاوت در شکل برگزاری آن است، بسیاری از تعاملات آنلاین از طریق چت تصویری یا از طریق گفتگوی آنلاین اتفاق می افتد. بعضی از دوره ها همچنین ممکن است فیلم های از پیش ضبط شده از کلاس ها را ارائه دهند. با وجود پیشرفت های فن آوری، کلاس کنکور حضوری هنوز هم احتمالاً گزینه بهتری برای کسانی است که در ارتباطات چهره به چهره پیشرفت چشمگیری دارند. دیدن و تعامل به طور منظم با اساتید و مشاوران می تواند برای بسیاری از دانش آموزان انگیزه بخش باشد. کلاس حضوری ممکن است فرصت های بیشتری را برای پرسش و پاسخ و تعامل اجتماعی مؤثر ایجاد کند.

هزینه کلاس آنلاین کنکور نسبت به کلاس حضوری

کلاس آنلاین کنکور عموماً ارزان‌تر از کلاس های حضوری هستند. این بدان معنی است که ثبت نام در کلاس آنلاین به دانش آموزان این امکان را می دهد تا ضمن لذت بردن از انعطاف پذیری بیشتر، هزینه کمتری برای دوره های مختلف پرداخت کنند.در حالی که آموزش سنتی ممکن است گران‌تر باشد، اما برنامه های درسی به صورت فیزیکی تأثیر بیشتری در فرآیند یادگیری داوطلبان کنکور می گذارد. مزیت حضور در کلاس حضوری به نوشتن جزوه، حل مسئله، تست زنی، پرسش و پاسخ گروهی خلاصه می شود.

نتیجه گیری نهایی

برگزاری کلاس های آنلاین کنکور چالش برانگیز است، زیرا داشتن برنامه ریزی و نظم می تواند سخت باشد؛ اما کلاس های آنلاین انعطاف پذیری و هزینه کمتری دارند و می توانند بدون صرف زمان و مسافت، تنها در محیط خانه کاربردی باشند. پیش از ادامه مطلب از شما دعوت می کنیم در بررسی اردوی نوروز نیز با آموزش سنتر همراه ما باشید. کلاس حضوری غالباً تجربیاتی همه جانبه را برای همه دانش آموزان فراهم می کند و غالباً از امکانات و تجهیزات لازم برای مطالعات و فعالیت های مختلف برخوردار هستند؛ اما شما برای ثبت نام در کلاس های کنکور حضوری نیاز به صرف هزینه بیشتر دارید و باید زمان مشخصی از هفته را به طور مداوم در این کلاس ها حضور داشته باشید.

به هر صورت ما در زیر ویژگی های مهم هر دو این کلاس ها آورده ایم تا بگوییم کدام یک در کدام ویژگی بهتر است: سطح یادگیری و عمیق دانش علمی

  • کلاس حضوری کنکور بهتر است.

انگیزه و تعامل اجتماعی بالا

  • کلاس حضوری کنکور بهتر است.

قیمت و هزینه پرداختی

  • کلاس آنلاین کنکور مناسب تر است.

انعطاف پذیری زمانی

  • کلاس آنلاین کنکور بهتر است.

نظم و پایبندی به برنامه مطالعاتی

  • کلاس حضوری کنکور بهتر است.

کلاس های جمع بندی کنکور را در موسسه آموزشی موفقیت تجربه کنید

4/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • نیلوفر 28 دی 1398

    سلام من تو سایتتون داشتم مطالبتون و میخوندم دیدم که اموزش انلاین هم دارید ایا ممکنه استفاده کرد از اموزش انلاین تونم

  • ساحلی 30 دی 1398

    چه شرایطی باید داشته باشیم تا با شرکت در کلاس انلاین موفق شویم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *