0
02122891840

کلاس نکته و تست چیست؟

یکی از مهم ترین دغدغه دانش آموزان به خصوص در مقطع متوسطه دوم، تست زنی می باشد. این موضوع بسیار مهم است و می تواند مسیر زندگی دانش آموزان را به کل تغییر بدهد. بنابراین امروز قصد داریم پاسخ کاملی به پرسش کلاس نکته و تست چیست بدهیم و مزایا و معایب کلاس های تست و نکته را بررسی کرده و به شما بگوییم که برای انتخاب یک کلاس نکته و تست خوب باید به چه معیارهایی توجه داشته باشیم و در آخر بهترین کلاس نکته و تست را به شما معرفی خواهیم کرد.


دلیل اهمیت تست زنی چیست؟

دلیل اهمیت تست زنی چیست؟ - کلاس نکته و تست چیست؟

احتمالا پاسخ این سوال را می دانید اما ممکن است برای برخی افراد سوال باشد که چه اهمیتی به یادگیری روش های تست زنی و تسلط بر آن وجود دارد؟ در جواب باید گفت با توجه به اینکه مهم ترین آزمون در طول دوران تحصیل دانش آموزان یعنی کنکور به صورت تستی می باشد، شما برای قبولی و ورود به دانشگاه های برتر ایران نیازمند تسلط بر روی تست زنی و مدیریت زمان هستید.
با توجه به این نکته که معمولا در مدارس تست زنی و مدیریت زمان به صورت اصولی به دانش آموزان یاد داده نمی شود، دانش آموزان این مهارت را کسب نمی کنند و همین موضوع سبب می شود که بعضا نتایج آزمون های تستی و تشریحی آن ها با هم تفاوت فاحشی داشته باشد. اما چاره کار چیست؟


چگونه می توان مهارت تست زنی را ارتقا داد؟

بهترین راه کار برای بهبود مهارت تست زنی و ارتقا مهارت تست زنی تمرین کردن است. اما قبل از تمرین کردن ابتدا لازم است که شما نکاتی را در مورد نحوه تست زنی و آزمون های تستی بدانید. با شرکت در کلاس های تست و نکته به طور کامل به شما مهارت های آزمون های تستی آموزش داده می شود و پس از تمرین کردن در دراز مدت شاهد تغییرات اساسی در خودتان خواهید بود.


در کلاس های تست و نکته چه مطالبی با دانش آموزان کار می شود؟

در کلاس های تست و نکته ابتدا خلاصه‌ای از درس داده می شود و سپس نمونه سوالات تستی با دانش آموزان کار می شود. در طول حل مجموعه سوالات تستی شما به طور کامل با انواع سوالات و روش حل هر کدام آشنا می شوید. همچنین برخی سوالات هستند که علاوه بر راه حل تشریحی، راه حل های تستی دارند که به شما کمک می کند زودتر به جواب برسید.


کلاس های نکته و تست برای چه دانش آموزانی مناسب است؟

کلاس های نکته و تست برای چه دانش آموزانی مناسب است؟ - کلاس نکته و تست چیست

اگر فکر می کنید که صرفا با شرکت در این کلاس ها برای شما معجزه اتفاق می افتد و شما به راحتی در کنکور و آزمون های تستی موفق خواهید بود، سخت در اشتباه اید. این نکته را در نظر داشته باشید که تنها شرکت در کلاس به شما کمک زیادی نخواهد کرد و در کنار حضور در کلاس باید حتما در خانه نیز تمرین کنید. اگر جز دانش آموزانی هستید که علاقه به پیشرفت دارید و سخت کوش هستید و میخواهید در مباحث تستی تسلط کامل پیدا کنید، شرکت در کلاس نکته و تست کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.


کلاس های نکته و تست در چه پایه هایی برگزار می شوند؟

معمولا کلاس های تست و نکته که با دانش آموزان مطالب کنکوری کار می شود از سال دهم شروع می شود بنابراین به آن ها تست و نکته دهم نیز گفته می شود. این کلاس ها در پایه یازدهم و دوازدهم که ویژه کنکور است نیز ادامه دارند. بهترین زمان شرکت در کلاس از همان ابتدای پایه دهم می باشد اما اگر موفق به ثبت نام در آن زمان نشدید حتما در تابستان در کلاس نکته و تست یازدهم شرکت نمایید.


کلاس نکته و تست مناسب چه افرادی است؟

کلاس‌های نکته و تست موجب تثبیت بهتر موضوعات درسی در ذهن دانش‌آموزان می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دغدغه دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم شرکت در کلاس‌های نکته و تست خوب است. دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌های نکته و تست انواع کتاب‌های درسی شرکت کنند. اما برای جلوگیری از هدر رفتن زمان بهتر است تنها در کلاس درس‌هایی که در آنها ضعیف هستند شرکت کنند.

از زمان شروغ کرونا تعداد کلاس‌های آنلاین تدریس و نکته و تست بسیار زیاد شده‌اند. شرکت در این کلاس‌ها مزیت زیادی دارند. از مهم‌ترین مزیت‌های آن می‌توان به صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد. زیرا کلاس‌های تست و نکته آنلاین دیگر مشکل رفت و آمد ندارند. آموزشگاه موفقیت کلاس‌های نکته و تست دهم و یازدهم را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برای دانش‌آموزان تهرانی  برگزار می‌کند.


زمان شروع کلاس‌های نکته و تست کی است؟

بهترین زمان شروع کلاس‌های نکته و تست پس از امتحانات نهایی خرداد ماه است. بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور بلافاصله پس از پایان سال دهم در تابستان شروع به تست‌زنی در بهترین کلاس‌های نکته و تست کنکور می‌کنند. به همین دلیل شروع کلاس نکته و تست اکثر موسسات از اواسط تیرماه صورت می‌گیرد. در تابستان بیشتر به تست‌رنی در مباحث پایه و مرور مطالب درسی پرداخته می‌شود. با شروع سال تحصیلی هم تمرکز روی تست‌های سال جاری گذاشته می‌شود.


مزایا و معایب شرکت در کلاس های تست و نکته

مزایا و معایب شرکت در کلاس های تست و نکته - کلاس نکته و تست چیست

این کلاس ها مزایا و معایبی که دارند که با شناخت آن ها می توانید با آگاهی بالاتری نسبت به ثبت نام در کلاس های تست و نکته اقدام نمایید. ابتدا به سراغ معایب کلاس های تست و نکته می رویم:

  1. وقت گیر بودن: برخی افراد که کلاس های زیادی ثبت نام کرده اند و دیگر وقت تمرین و تکرار در خانه را ندارند، احتمالا این کلاس ها فایده چندانی برایشان نداشته باشد.
  2. حس غرور و تکبر: بعضی از دانش آموزان با شرکت در کلاس‌های تست و نکته نسبت نه سایر دانش آموزان حس برتری دارند و این موضوع سبب می شود که تلاش خود را کاهش دهند و نتیجه مطلوب را کسب نکنند.
  3. هزینه نسبتا زیاد موسسات مشهور: برخی موسسات که به یک برند تبدیل شده اند، برای اینکه هزینه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای خود را در بیاورند، اکثرا هزینه های زیادی از دانش آموزان دریافت می کنند که به نسبت امکاناتی که ارائه می دهند واقعا زیاد است.

حال به سراغ مزایای کلاس های تست و نکته برویم:

  1. آموزش مهارت های تست زنی: در کلاس های تست و نکته شما با مهارت تست زنی و نحوه نگاه به سوالات آشنا می شوید و همچنین مدیریت زمان نیز به شما آموزش داده خواهد شد.
  2. مشاوره و برنامه ریزی: برخی دانش آموزان هستند که با وجود تلاش های زیاد اما نتیجه‌ مطلوبی کسب نمی کنند. این دانش آموزان احتمالا در برنامه ریزی خود دچار اشتباه هستند که مشاوران کلاس های تست و نکته می توانند آن ها را راهنمایی کرده و آن ها را در مسیر درست قرار دهند.
  3. حل نمونه سوالات متعدد: زمانی که شما در کلاس های تست و نکته شرکت می کنید، نمونه سوال های فراوانی برای شما حل می شود و این موضوع سبب می شود که شما با انواع سوال هایی که از یک مبحث امکان طراحی دارد آشنا شده و کاملا بر آن مبحث مسلط شوید.
  4. افزایش اعتماد به نفس: با شرکت در کلاس های تست و نکته وقتی شما می بینید که سوالات آزمون سراسری به راحتی و فقط با کمی تمرکز و دقت قابل حل هستند، دیگر تصور یک غول بزرگ که دانش آموزان برای خود از کنکور ساخته اند در شما از بین می رود و اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد.

معیارها و ملاک های انتخاب یک کلاس تست و نکته خوب چیست؟

برای اینکه بتوانید یک کلاس تست و نکته خوب را انتخاب نمایید حتما قبل از ثبت نام به نکات زیر دقت فرمایید:

رعایت کامل پروتکل ها در کلاس های حضوری - کلاس نکته و تست چیست

۱) اساتید و دبیران متخصص در زمینه تست زنی

یکی از مهم ترین معیارها که حتما قبل از ثبت نام باید درباره آن تحقیق نمایید، اساتید و دبیران کلاس هست. دبیرانی که در مدارس معمولی تدریس می کنند و یا در دبیران بازنشسته کمک زیادی به دانش آموزان در تست زنی نمی توانند انجام دهند. متاسفانه برخی از موسسات و مراکز برای اینکه پول کمتری خرج کنند، از دبیران معمولی و کم سابقه استفاده می کنند که تجربه چندانی در زمینه تست زنی و کنکور ندارند و کمک چندانی در پیشرفت دانش آموزان ندارند.

۲) مشاوره و برنامه ریزی

وجود یک پشتیبان که هر چند روز یکبار با دانش آموزان تماس گرفته و کارهای درسی آن ها را پیگیری نماید تاثیر به سزایی در پیشرفت دانش آموزان خواهد داشت. همچنین دانش آموزانی که در درس خواندن دچار مشکل هستند می توانند مشکلات خود را با مشاوران در میان گذاشته و یک راه حل بسیار عالی از آن ها دریافت نمایند.

۳) آزمون های شبیه ساز

آزمون های شبیه ساز باعث می شود تا دانش آموزان بتوانند خود را محک بزنند و با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوند. البته به شرط اینکه آزمون ها استاندارد باشند و سبک سوالات نزدیک به سوالات سازمان سنجش باشند.

۴) رعایت کامل پروتکل ها در کلاس های حضوری

با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا لازم است که اگر موسسه‌ای اقدام به برگزاری کلاس های حضوری می کند تمام پروتکل های موجود را رعایت کرده تا جان کسی در خطر نباشد. این پروتکل ها شامل تهویه مناسب، تعداد دانش آموزان کم، واکسینه شدن دبیران و کادر آموزشی و … است.

۵) کیفیت بالای کلاس های مجازی

کلاس های مجازی نیز باید با کیفیت بالا و در یک بستر مناسب برگزار شوند تا تفاوتی با کلاس های حضوری نداشته باشند. دانش آموزان همواره در کلاس های مجازی با چالش هایی از قبیل قطع و وصل شدن صدای معلمان، کیفیت بد تصویر و قطع و وصل شدن درگیر بودند که این مشکلات باید به حداقل برسند.

۶) تعداد محدود دانش آموزان

تعداد دانش آموزان در کلاس های تست و نکته دهم و تست و نکته یازدهم باید کم باشد تا دبیران بتوانند با همه دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و اگر کسی سوال داشت به راحتی سوالش را مطح کند. تعداد مناسب برای دانش آموزان در کلاس بین ۱۵ تا ۲۰ نفر می باشد که اگر بیشتر از این حد شود ممکن است مشکلاتی به وجود آید.


بهترین کلاس نکته و تست آنلاین و حضوری کجاست؟

موسسه فرهنگی و آموزشی موفقیت با سال ها تجربه در زمینه آموزش هر ساله بهترین امکانات آموزشی و علمی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. کلاس های نکته و تست موسسه موفقیت از تمامی معیارهای گفته شده فوق برخوردار هستند و یکی از بهترین کلاس نکته و تست کنکور به شمار می روند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس ها می توانید با شماره تلفن های موسسه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

مهم‌ترین دلایل شرکت در کلاس‌های تست‌زنی کنکور چیست؟

تست‌زنی و نکته برداری یکی از اصلی‌ترین مهارت‌ها برای شرکت در آزمون کنکور است. از آنجایی که بیشتر مدارس نکات و روش‌های لاززم برای تست زنی و مدیریت زمان را آموزش نمی‌دهند. از همین رو بهتر است در کلاس‌های مخصوص موسسات برتر در زمینه تست و نکته شرکت کنیم.

راه‌های موفقیت در آزمون کنکور چیست؟

موفقیت در کنکور در گرو تصمیم گیری درست در زمینه‌های مختلفی است. این عوامل مختلف عبارتند از: انتخاب مدرسه مناسب، انتخاب رشته صحیح و متناسب با شخصیت هر فرد، آشنایی با روش‌های صحیح مطالعه و .. که در موفقیت کنکور هر فرد تاثیرگذار است. شرکت در کلاس‌های تست‌زنی و نحوه مدیریت زمان هم در موفقیت افراد تاثیر زیادی دارد.

4.5/5 - (6 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • سمانه 10 مرداد 1401

    سلام من میخواستم بگم تو کلاسای نکته و تست موفقیت شرکت کردم واقعا راضی بودم بنظرم از بهترین موسسات بتو زمینه برگزاری کلاس نکته و تست هستید چون کاملا با برنامه ریزی پیش میرید ممنونم ازتون

  • رضانعمتی 4 آبان 1401

    سلام برای پایه نهم هم کلاس تست و نکته هست؟

    • movafaghiat 9 اسفند 1401

      کلاس های پایه نهم، آمادگی آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان هستند و شامل تست و نکته و آموزش هستند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *