0
02122891840

منظور از کلاس های کنکور با نظارت آموزش چیست؟

یکی از مسائل مهمی که داوطلبان در سال کنکور با آن مواجه می شوند، کلاس های کنکور است. برخی از داوطلبان سعی می کنند تا با شرکت در کلاس های کنکور پایه دروس ضعیف خود را تقویت کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کلاس های کنکور بپردازیم. نکاتی که در این مقاله گفته می شود می تواند به ما در انتخاب کلاس کنکور مناسب کمک کند. در ادامه با ما در آموزش سنتر همراه باشید.

آیا کلاس کنکور برای من مناسب است؟

این سوال پاسخ قطعی ندارد. برخی از دانش آموزان در دروس مهمی مثل ریاضی و فیزیک ضعف دارند و بدون معلم نمی توانند مطالب را به صورت خودخوان مطالعه کنند. اما گروهی دیگر از دانش آموزان با بنیه علمی مناسب می توانند به راحتی و در خانه به مرور دروس بپردازند. در حقیقت میزان ضعف داوطلب در یک درس نشان دهنده این است که آیا او به کلاس کنکور نیاز دارد یا خیر. به طور عمومی توصیه می شود در دروسی که ضریب بالایی در کنکور دارند، خود را تقویت کنیم. در گروه ریاضی دروسی مثل ریاضی و فیزیک چنین وضعیتی دارند. در گروه تجربی نیز زیست شناسی بیشترین اهمیت را دارد و در گروه انسانی ادبیات و عربی اختصاصی بالاترین ضریب را به خود اختصاص داده اند. با توجه به این توضیحات می توان به خوبی به اهمیت کلاس کنکور پی برد و برای یافتن یک کلاس مناسب برنامه ریزی کرد.

در برخی مواقع کلاس کنکور به ضرر داوطلب است

گاهی دیده می شود که داوطلب بیشتر وقت خود را صرف کلاس کنکور می کند. در این شرایط کلاس کنکور به جای بازدهی مثبت می تواند بازدهی منفی نیز داشته باشد. برای مثال در این شرایط داوطلب نمی تواند فرصت کافی برای آزمودن نکات کنکور داشته باشد. بنابراین همیشه به کلاس کنکور به چشم ابزاری نگاه کنید که شما را به هدف تان می رساند. اگر این ابزار ما را از هدفمان دور می کند، احتمالا درست از آن استفاده نمی کنیم. کلاس کنکور در موقعی مفید است که داوطلب فرصت کافی برای مطالعه یک درس به صورت انفرادی را ندارد یا به صورت پایه ای در آن درس ضعف دارد. بنابراین برای شرکت در کلاس کنکور باید با توجه به وضعیت خودمان تصمیم بگیریم. برای اینکار می توانید از خدمات مشاوره کنکور نیز بهره بگیرید.

در انتخاب کلاس کنکور به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر احساس می کنید که نیاز به کلاس کنکور دارید، حتما با اساتید و کلاس های مختلفی رو به رو خواهید شد. در ادامه می خواهیم مهم ترین معیارها برای انتخاب یک کلاس کنکور مناسب را بررسی کنیم.

۱- برنامه کلاس کنکور را با برنامه شخصی تطبیق دهید

اولین گام برای انتخاب کلاس کنکور، تطبیق برنامه کلاس و استاد با برنامه ریزی شخصی است. برخی اوقات برنامه کلاس جلوتر یا عقب تر از برنامه ریزی شخصی داوطلب است. در این مواقع شرکت در کلاس کنکور می تواند آرامش فکری و ذهنی داوطلب را برهم بزند. همچنین توصیه می کنیم در هنگام ثبت نام درباره شیوه تدریس استاد بررسی لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که کلاس کنکور ارزش شرکت کردن را دارد.

۲- در کلاس هایی با سطح علمی مشخص شرکت کنید

شرکت در کلاس های کنکوری که اکثر داوطلبان در یک درس خاص جلوتر از شما هستند، نمی تواند کمک چندانی کند. حتی ممکن است پس از مدتی نسبت به آن درس زده شوید. از طرف دیگر شرکت در کلاس کنکوری با استانداردهایی پایین تر از سطح علمی فعلی شما نمی تواند در پیشرفت شما موثر باشد. بنابراین حتما در انتخاب کلاس به سطح علمی استاد و سطح علمی فعلی داوطلب بایستی توجه شود. پیشنهاد میکنیم در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به بررسی خدمات پانسیون مطالعاتی نیز بپردازید.

۳- کلاس کنکور در کنار تمرین اثرگذار است

یکی از اشتباهات رایج داوطلبین صرفا شرکت در کلاس کنکور است. اما کلاس وقتی می تواند اثرگذاری مفیدی داشته باشد که داوطلب حداقل به همان میزان ساعتی که به کلاس می رود تمرین داشته باشد. از آنجا که معمولا کلاس های کنکور برای دروس مهمی چون فیزیک، ریاضی، شیمی و زیست برگزار می شود، اهمیت تمرین بیشتر است. برای تمرین  به سراغ حل مسائل تشریحی بروید. گرچه این روش ممکن است در ابتدا زمان بر باشد اما زمانی که به سراغ حل مسائل تستی بروید راحت تر خواهید توانست آن ها را حل کنید.

۴- در کلاس های کنکور فعال باشید

شاید گفتن این نکته کمی عجیب به نظر برسد اما با تمام وجود در کلاس شرکت کنید. به خاطر داشته باشید که کنکور یک ساله دانشگاه و رشته تحصیلی شما را حداقل برای چند سال تعیین خواهد کرد. بنابراین همیشه با با تمرکز ذهنی بالا در کلاس حاضر شوید. در کلاس مشارت فعال داشته باشید و از همه چند ساعتی که می خواهید برای کنکور وقت صرف کنید، به بهترین نحو استفاده کنید.

در کنار کلاس کنکور چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همان طور که گفتیم کلاس کنکور تنها یک ابزار است. یک ابزار وقتی موثر خواهد بود که از آن به خوبی استفاده کنیم. توصیه می کنیم در کنار شرکت در کلاس های کنکور ساعت و کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید. زمانی که در یک درس ضعف داریم بهتر است با تمرکز بیشتری به مطالعه آن درس بپردازیم. همچنین لازم است با یک برنامه ریزی درسی صحیح خواندن شخصی و کلاس کنکور را با یکدیگر هماهنگ کنیم.سومین توصیه ای که مشاورین کنکور دارند خلاصه نویسی است. معمولا خلاصه نویسی در کنار مطالعه اثر بسیار مثبتی را بر روی کیفیت مطالعه دارد. همچنین در ماه های آخر که فرصت مطالعه کامل کتاب وجود ندارد، می توان با کمک همین خلاصه ها جمع بندی را انجام داد. پیشنهاد می کنیم در کنار کلاس کنکور در آزمون آزمایشی نیز شرکت کنید. مقایسه با دیگران و خودمان به ما نشان می دهد که در دروس مورد نظرمان چقدر پیشرفت کرده ایم. همچین با نتایج این آزمون ها می توان قضاوت بهتری درباره اثرگذاری کلاس های کنکور به دست آورد.

کلاس کنکور الزاما به موفقیت منجر نمی شود

در انتهای مقاله می خواهیم به یک نکته مهم اشاره کنیم. شرکت در کلاس کنکور الزاما به موفقیت منجر نمی شود. بسیاری از داوطلبان بدون شرکت در کلاس کنکور یا استفاده از مشاورهای مطرح توانسته اند رتبه های برتر کنکور را به خود اختصاص دهند. آنچه که در مسیر کنکور بسیار اهمیت دارد، تلاش و سخت کوشی مستمر داوطلب است. کنکور یک مسیر یکساله است و در یک مسیر طولانی خستگی و ناامیدی یک اتفاق عادی است. بنابراین آنچه که یک داوطلب موفق را از یک داوطلب معمولی جدا می کند، سخت کوشی و انگیزه است.

 

شرکت در کنکور آزمایشی اهمیت دارد؟

Rate this post
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *