0
02122891840

کلاس کنکور برویم یا نه؟

یکی از پرسش های رایج اغلب داوطلبان کنکور: «کلاس کنکور برویم یا نه؟» است. یقیناً کلاس های کنکور در تمام این سال ها جوانب مثبت بسیاری داشته اند و گاهی هم بالعکس! آنچه مسلم می باشد این است که حتی اگر شما بهترین کلاس کنکور را هم بروید، ولی به اندازه کافی مصمم نباشید، بیهوده زمان و پول خود را هدر داده اید. کلاس های کنکور زمانی می توانند مؤثر باشند که نقش یک یار کمکی را ایفا کنند، اینکه به داشتن مطالعه مؤثر، بررسی بخش های مهم کتاب، تست زدن و از همه مهم‌تر به درک عمق مفاهیم دروس کمک کنند. اینکه شما واقعاً به ثبت نام در کلاس کنکور نیاز دارید یا خیر؟ پرسشی است که پاسخش در این مقاله نهفته است؛ با مؤسسه آموزش سنتر همراه باشید.

کلاس کنکور برویم یا نه؟

موارد زیر می توانند هر کدام به تنهایی دلایل حضور در کلاس کنکور را روشن کنند، پس هر کدام از موارد زیر را که در وجود خود احساس کردید، شتابان به این کلاس ها رجوع کنید:

ضعیف بودن پایه درسی

یکی از مهم‌ترین موارد برای ثبت نام در کلاس کنکور، بی شک داشتن پایه درسی ضعیف است. دانش آموزان که اغلب در دروس دبیرستان ضعیف عمل کرده اند و مفاهیم پایه را به خوبی نمی دانند، حتماً باید در کلاس های کنکور شرکت کنند.

تقویت پایه درسی در هر یک از مواد امتحانی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. سؤالات کنکور همیشه به صورت مفهومی و عمیق طراحی می شوند که برای حل آن‌ها نیاز به پایه درسی قوی است. دانش آموزانی که در هر یک از دروس خود احساس فقدان می کنند، از پس ساده ترین سؤالات کنکور هم بر نخواهند آمد. به همین دلیل توصیه می کنیم به بررسی بهترین آموزشگاه برای قبولی در کنکور نیز بپردازید.

یاد گرفتن نکات کنکوری

بسیاری از دانش آموزان با استعداد ممکن است در سال اول کنکور قبول نشوند، به همین علت وقتی از آن‌ها سؤال می شود: «چطور با معدل بالا و خواندن عمیق دروس، نتوانستید در کنکور موفقیت عمل کنید؟» پاسخ را نمی دانند! اما ما قبول نشدن این دست دانش آموزان را به عدم یادگیری نکات کنکوری مرتبط می دانیم.

نکات کنکوری می توانند دسته از مواردی باشند که به دانش آموزان کمک می کنند تا بدانند چه بخش هایی را باید به چه شیوه مطالعه کنند. نکات کنکوری همچنین می توانند شامل نحوه تست زدن، برنامه ریزی درسی، حل آزمون های آزمایشی و حتی موارد مربوط به انگیزه و اعتماد به نفس نیز باشند.

مصمم بودن و انگیزه بیشتر

یقیناً هیچ چیز به اندازه انگیزه نمی تواند به موفقیت در کنکور کمک کند. یکی از راه های افزایش انگیزه می تواند حضور در کلاس کنکور باشد، چرا؟ اینکه شما هر روز و به مدت چندین ماه در گوشه ای از خانه به تنهایی درس بخوانید، ممکن است به کاهش انگیزه، کسالت و رخوت شما بی انجامد.

همین که وارد محیطی می شوید که بسیاری از رقبای خود را در کنارتان می بینید، به طور ناخودآگاه انگیزه بیشتری پیدا می کنند. به طور حتم حضور در کلاس های کنکور به دلیل محیط اجتماعی که دارند می توانند تأثیر شگفتی در روحیه دانش آموزان داشته باشند و حس رقابت در آن‌ها را بیدار کنند.

داشتن برنامه منظم مطالعاتی

برای بسیاری از دانش آموزان ایجاد برنامه مدون درسی می تواند دشوار باشد. سردرگمی برای اختصاص زمان مناسب برای هر یک از دروس، داوطلبان را مجاب به گرفتن مشاور کنکور و یا ثبت نام در کلاس کنکور می کند.

در کلاس های کنکور به دانش آموزان گفته می شود که بر هر درس چقدر مقدار زمان نیاز است و حتی بهتر است برای مثال در صبح ها ریاضی و یا در عصرها شیمی خوانده شود. بعد از آن دانش آموزان به خوبی خواهند فهمید که یک درس عمومی و یا تخصصی را باید در هفته چند ساعت بخوانند و اینکه شیوه مطالعاتی آن‌ها در ماه های منتهی به کنکور نیز از دوباره دست خوش تغییرات می شود.

سرعت بالا در تست زدن

یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می شود، در نظر نگرفتن مقدار زمان مفید برای پاسخ گویی به هر تست است. شما در کنکور باری پاسخ به هر پرسش زمان مشخصی دارید، پس آن‌قدر باید در نحوه مطالعه دروس خود مطمئن باشید که بتوانید در سریع تر زمان ممکن، سؤالات را پاسخ دهید.

در کلاس کنکور به شیوه تست زدن در سریع ترین زمان پرداخته می شود و همچنین به دانش آموزان راه حال های سریع برای رسیدن به پاسخ آموزش داده می شود.

کلام آخر

فواید کلاس کنکور کاملاً واضح است، اما ممکن است برخی از دانش آموزان نیازی به حضور در این کلاس ها پیدا نکنند. حتی برخی از دانش آموزان به خودآگاه نمی دانند که شاید نیاز به کلاس کنکور دارند، اما اغلب برای تک تک دانش آموزان گرفتن مشاوره درسی و کنکوری را توصیه می کنیم. به هر حال رفتن به این کلاس ها هیچ گونه معایبی ندارد، فقط کافی است داوطلبان نیازهای خود بررسی کنند و به درستی نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند.

Rate this post
دیدگاه کاربران
  • الهه بیات 21 دی 1398

    سلام میزهای مطالعه در اردو یکسره هستند یا جداگانه برای هر داوطلب؟

  • رها ازادی 22 دی 1398

    سلام بصورت اقساطی هم میشه هزینه رو پرداخت کرد برای ثبت نام؟

  • فرزین 23 دی 1398

    سلام من میخوام بدونم ازمونهایی که در اردوی نوروز ازمون میگیرید هر چن روز یکبار هستش؟

  • ارش 24 دی 1398

    ایا من میتونم با معرفی دوستام درصدی و از مبلغ پرداختم برای اردو نوروز کم کنم؟

  • رویا 25 دی 1398

    من الان که چیزی تا کنکور نمونده میتونم تو کلاس کنکور شرکت کنم و موفق بشم؟

  • کامران 28 دی 1398

    سلام ولی من سه سال قبل کلاس کنکورم شرکت کردم ولی مفید نبود و دانشگاه خوبی رتبه نیاوردم!

  • سارا محسنی 30 دی 1398

    تغذیه در دوران کنکور چگونه باید باشد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *