0
02122891840

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کدام اند؟

‌امروزه اکثر والدین توجه زیادی به رشد و تحصیل فرزند خود دارند و همواره به دنبال راه‌هایی برای موفقیت بیشتر آن‌ها می‌گردند؛ یکی از این راه‌ها که می‌تواند منجر به تغییر مسیر آینده دانش آموزان بشود، درس خواندن و تحصیل در مدارس تیزهوشان است. اما قبولی در این مدارس کمی سخت است و فوت و فن‌هایی دارد که امروز قصد داریم در این باره با شما صحبت کنیم و همچنین بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را به شما معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.


چگونه درس خواندن در مدارس تیزهوشان، روی آینده دانش آموزان تاثیر گذار است؟

چگونه درس خواندن در مدارس تیزهوشان، روی آینده دانش آموزان تاثیر گذار است؟ - منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کدام اند؟ - موسسه موفقیت

طبق آمار منتشر شده از افراد برتر کنکور، بیش از ۷۰% از آن‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کردند! دلیل این برتری نیز این است که، مدارس تیزهوشان همواره دبیران برتر کشور را در اختیار دارند و همچنین با توجه به سطح بالای دانش آموزان با آن‌ها بالاتر از کتاب درسی کار می شود؛ علاوه بر این برگزاری کلاس‌های فوق برنامه جهت آموزش تستی دروس سبب برتری دانش آموزان این مدارس نسبت به سایر مدارس می‌شود.

البته مدارس غیر انتفاعی زیادی نیز وجود دارند که این کارها را برای دانش آموزان انجام می‌دهند، اما هزینه این مدارس به شدت بالاست و سرمایه گذاری برای آزمون ورودی تیزهوشان و قبولی در مدارس تیزهوشان کار به شدت منطقی‌تر و به صرفه‌تری خواهد بود. سوالی که حالا مطرح می شود این است که آیا قبولی در این مدارس سخت است یا آسون؟! در ادامه در رابطه با ماهیت سوالات آزمون تیزهوشان ششم صحبت کرده ایم.


تغییر ماهیت سوالات آزمون تیزهوشان ششم!

در سال‌های گذشته سوالات آزمون تیزهوشان از سه کتاب درسی ششم، یعنی ریاضی، علوم و فارسی طرح می‌شد و سطح آزمون تقریبا کمی بالاتر از سطح کتاب بود که خود دانش آموزان با تمرین و تست زنی می‌توانستند برای این آزمون آماده شوند. اما از سال ۹۷ – ۹۸ سوالات به سه بخش “هوش” ، “استعداد” و “خلاقیت” تغییر پیدا کرد. این کار سبب سخت تر شدن آزمون تیزهوشان شد!

خبر خوب و امیدوار کننده این است که قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب از آزمون سال نهم راحت‌تر است و همچنین اگر در پایان سال ششم وارد این مدارس شوید و حد نصاب معدل را به دست آورید برای دوره دوم متوسطه دیگر نیاز به امتحان مجدد نخواهید داشت. در سال‌های گذشته والدین کمتر از این موضوع مطلع بودند و این موضوع باعث شده است تا تعداد شرکت کنندگان در آزمون ورودی سال نهم بسیار بیشتر از داوطلبان آزمون تیزهوشان سال ششم باشد. اما در یکی دو سال اخیر والدین بیشتر به این آزمون اهمیت بیشتری می‌دهند و تعداد شرکت کنندگان آن نسبتا بالا رفته است.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم!

نکته عجیب و جالبی که درباره ی این آزمون وجود دارد این است که هیچ سوالی به طور مستقیم از کتاب درسی مطرح نمی‌شود و همین موضوع سبب می شود که دانش آموزان کار دشواری برای قبولی در این مدرسه ها داشته باشند.اما شما می توانید با بهره گیری از کلاس‌های موسسه موفقیت خود را برای این آزمون‌ها آماده کنید و قبولی خود را تا حد بالایی تضمین کنید. منابع تهیه شده در زیر جز بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هستند و توسط اساتید متخصص در کلاس ششم و همچنین دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان قبول شده اند، توصیه شده است.

لیست کتاب های کمک آموزشی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
مشخصات کتاب تصویر جلد کتاب مشخصات کتاب تصویر جلد کتاب
آزمون تفکر و پژوهش تیزهوشان ششم
انتشارات خیلی سبز
مولف: وحید ولی
آزمون تفکر و پژوهش تیزهوشان ششم - منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کدام اند؟ - موسسه موفقیت سنجش هوش و استعداد ششم سری iQ
انتشارات گاج
مولفان: علیرضا مزرعتی، سید علی حسینی، مهدی پورمطلب روشنده
سنجش هوش و استعداد ششم سری IQ - منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - موسسه موفقیت
هوش مالتیپل تیزهوشان ششم به هفتم
انتشارات خیلی سبز
مولف: بهنام بناپور
آموزش هوش و استعداد غیر کلامی
انتشارات مهر و ماه
مولفان: نیما نام آوری، بهنام بناپور
آزمون تیزهوشان ورودی ششم به هفتم
انتشارات نارنجی
مولف: دانیال سلطانی
آزمون جامع تیزهوشان ششم
انتشارات گامی تا فرزانگان
مولفان: پرویز ابوالحسنی، شهین ابوالحسنی
۳۳ آزمون دقت و تمرکز
انتشارات پویش
مولف: مسعود بیگدلی
هوش و استعداد تحلیلی ششم
انتشارات اندیشمند
مولفان: امید فتحی، محمد کاوه
هوش فرازمینی ET
انتشارات گامی تا فرزانگان
مولف: علی قصاب
آزمون تیزهوشان سوالات ورودی سمپاد ششم سری دلفین
انتشارات واله
هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی
انتشارات کاهه
مولف: محمدحسن کاهه
۱۰۰۰ تست استعداد تحلیلی تیزهوشان ششم
انتشارات مهر و ماه

مولف: مصطفی باقری

شما می توانید با تهیه کتاب های فوق و تمرین و تست زنی آماده آزمون ورودی تیزهوشان ششم شوید .

منظور از هوش کلامی و غیر کلام چیست؟

هوش کلامی مختص آن دسته از توانایی های ذهنی است که نیازمند درک زبان می باشد و هوش غیر کلامی نیز می تواند در تشخیص ارتباط معنادار بین تصاویر، الگوهای خاص و حجم ها موثر باشد.
درک این نوع سوالات برای برخی دانش آموزان در ابتدا ممکن است سخت باشد . اما با گذشت زمان و مرور و کسب تجربه در این قسمت ها متبحر خواهید شد .

آیا آزمون تیزهوشان ششم منفی منفی دارد؟

نکته مهمی که باید دانش آموزان در نظر داشته باشند این مورد است که همانند اکثر آزمون های تستی این آزمون نیز دارای نمره ی منفی می باشد و هر سه سوال غلط شما یک پاسخ صحیح شما را از بین می برد پس بهتر است با دقت تمام به سوالات جواب دهید و از پاسخ دادن به سوالاتی که تردید دارید خودداری کنید .

مشاوره تحصیلی و کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ، قبولی دو از دسترس نیست!

مشاوره تحصیلی و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می تواند کمک شایانی به شما برای قبولی در این مدارس بکند .
موسسه موفقیت هر ساله با بهره از بهترین اساتید و متخصصان آزمون تیزهوشان ششم ، دانش آموزان را به بهترین شکل برای این آزمون مهیا می کند .
کلاس های تیزهوشان ششم به هفتم موسسه موفقیت در دو سال اخیر بالای ۹۵ درصد قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان داشته است .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مجموعه موفقیت تماس حاصل فرمایید . ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶

4.2/5 - (6 امتیاز)
دیدگاه کاربران
  • هلیا 26 اردیبهشت 1400

    با سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید خواستم بپرسم تعداد سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم چندتاست؟ و میزان سختی آزمون چقدر است؟ و چند حدود چند درصد بزنیم قبول میشیم؟

    • AmoozeshCenter 27 اردیبهشت 1400

      با سلام
      تعداد سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال های گذشته ۱۰۰ سوال در دو دفترچه بوده است و درجه سختی آن به میزان آمادگی خودتان بستگی دارد.
      هر مدرسه تراز قبولی اش فرق می کند و نمی توان گفت که به طور دقیق چند سوال را باید پاسخ داد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *