0
02122891840

اردو مطالعاتی کنکور چیست؟

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین زمان ها برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری، ایام تعطیلات عید و تعطیلات نوروز است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این دوران آنقدر مهم است که برخی از افراد از آن به عنوان زمان طلایی نام می برند. امروز قصد داریم ابتدا شما را با مفهوم اردو مطالعاتی کنکور آشنا کنیم و سپس مزایا و معایب اردو نوروز را با هم بررسی کنیم و معیار های مهم در انتخاب اردو عید را به شما بگوییم و در آخر بهترین اردو مطالعاتی کنکور را به شما معرفی نماییم، پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.


اهمیت دوران نوروز در موفقیت داوطلبان کنکوری

اهمیت دوران نوروز در موفقیت داوطلبان کنکوری - اردو مطالعاتی کنکور چیست - موسسه موفقیت

همواره دوران نوروز بهترین زمان برای جبران عقب ماندگی و جمع بندی مطالب می باشد. اگر شما از تعطیلات نوروز به درستی استفاده نمایید می توانید گام بلندی برای موفقیت خود بردارید. دانش آموزان بسیاری در سال های گذشته بوده اند که در طول سال تحصیلی دچار عقب افتادگی هایی در برخی دروس خود بوده اند اما با تلاش و استفاده مفید از زمان در عید نوروز توانسته اند به خوبی عقب افتادگی خود را جبران کرده و آماده کنکور شوند.
البته بر عکس این موضوع نیز می تواند ممکن است اتفاق بیفتد. یعنی دانش آموزانی که در سال تحصیلی مطالعه خوبی داشته اند و به خیال اینکه از دیگران جلو هستند در ایام نوروز به تفریح و استراحت پرداخته اند و بعد از شروع مجدد سال تحصیلی با افت شدیدی مواجه شده اند.
توصیه می شود دانش آموزانی که از برنامه درسی خود عقب هستند، عقب افتادگی های خود را در طول ایام نوروز جبران نمایند و اگر دچار عقب افتادگی نیستید می توانید به جمع بندی و تست زنی مطالب قبل بپردازید. البته برای دریافت برنامه تخصصی و مختص به خودتان بهتر است حتما با یک مشاور با تجربه مشورت نمایید. اردو مطالعاتی تیزهوشان ششم


اردو مطالعاتی کنکور چیست و چه تفاوتی با کتابخانه‌های عمومی دارد؟

اردو مطالعاتی کنکور - تفاوت اردو عید و کتابخانه های عمومی - موسسه موفقیت

اردو مطالعاتی کنکور مدتی است که در برخی موسسات و مدارس برگزار می شود. در این اردو معمولا یک فضای بزرگ در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان در ساعت های مشخصی به درس خواندن می پردازند. شاید برایتان این سوال پیش آید که چه تفاوتی به کتابخانه های عمومی دارد؟
در پاسخ باید بگوییم که:

  1. معمولا اکثر کتابخانه ها در زمان نوروز تعطیل هستند.
  2. نظم و انضباط حاکم بر اردو نوروز بسیار بیشتر از کتاب خانه است. در کتابخانه دانش آموزان هر زمانی بخواهند می آید و هر زمانی که بخواهند می روند و زمان مطالعه مشخصی ندارند. اما در اردو مطالعاتی همه دانش آموزان سر یک ساعت مقرر وارد و خارج می شوند. همچنین تایم های استاندار مطالعاتی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.
  3. وجود اساتید برای رفع اشکال نیز یکی از ویژگی های مثبت اردوهای مطالعاتی است که شما هر زمانی که سوالی داشتید به راحتی می توانید مشکل خود را بر طرف نمایید.
  4. وجود مشاوران درسی و انگیزشی که در برنامه ریزی درسی به شما کمک می کنند و روش صحیح هر درس را به شما آموزش می دهند. علاوه بر این موارد وجود مشاوران انگیزشی که از لحاظ روحی بر روی دانش آموزان کار کنند و به آن ها انگیزه دهند، یکی از تفاوت های کتابخانه با اردو مطالعاتی عید است.
  5. نظارت دقیق بر روی دانش آموزان و جمع آوری تلفن های همراه که کمک زیادی به دانش آموزان می کند. معمولا در کتابخانه ها شخصی بر روی مطالعه افراد نظارت ندارد و همچنین دانش آموزان هر موقع بخواهند می توانند از تلفن همراه خود استفاده نمایند که این موضوع سبب حواسپرتی آنها و سایر دانش آموزان می شود.
  6. وعده های غذایی سالم و مناسب در اردو نوروز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که به آن ها داده می شود.

اردو نوروزی مناسب چه افرادی است؟

درس خواندن در خانه برای اکثر افراد سخت است زیرا مواردی که حواسشان را پرت کند بسیار زیاد است. حال این موارد برنامه های عید نوروز را نیز اضافه کنید! طبیعی است که مطالعه در چنین فضایی کار راحتی نمی باشد و تمرکز دانش آموزان بر هم می خورد. حال اگر یک مکان مناسب همچون کتابخانه ولی با امکانات بسیار بیشتر برای شما فراهم شده باشد، می توانید کمک زیادی به شما بکند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اردوهای مطالعاتی کنکور تا ۵۰ درصد می تواند به شما کمک نماید و مابقی را به تلاش و کوشش و پشتکار شما بستگی دارد.
اما اگر محیط خانه شما آرام و بدون مواردی است که حواس شما را پرت کند و همچنین به راحتی می توانید در خانه در بخوانید، می توانید در خانه نیز به مطالعه و درس خواندن بپردازید. اردو مطالعاتی تیزهوشان نهم


اردو مطالعاتی نوروز کجا برگزار می شود؟

اردو مطالعاتی نوروز کجا برگزار می شود؟ - اردو مطالعاتی کنکور چیست - موسسه موفقیت

معمولا اکثر موسسات برتر در زمینه برگزاری اردو نوروز، اردو خود را در دانشگاه های برتر برگزار می کنند تا فضای کافی برای دانش آموزان وجود داشته باشد. همچنین یکی دیگر از دلایل برگزاری اردو نوروزی در دانشگاه های برتر، ایجاد انگیزه برای دانش آموزان برای پذیرفته شدن در این دانشگاه ها می باشد.


هزینه اردو مطالعاتی نوروز چقدر است؟

اردوهای مطالعاتی مختلف با توجه به امکانات و مکانی که در اختیار شما قرار می دهند، هزینه های متفاوتی دارد. معمولا هزینه اردوهای معمولی و ساده که مدارس خودشان و در مدرسه برگزار می کنند و امکانات زیادی هم به دانش آموزان نمی دهند از یک تا یکی و نیم میلیون شروع می شود. با توجه به افزایش قیمت ها پیش بینی می شود که اردوی مطالعاتی نوروز ۱۴۰۲ که توسط موسسات و در دانشگاه ها برگزار می شود و امکاناتی از قبیل مشاور، اساتید رفع اشکال و … در اختیار شما قرار می دهند حدودا بین ۳ تا ۵ میلیون قیمت دارند.


مزایا و معایب اردو نوروز چیست؟

مزایا و معایب اردو نوروز چیست؟ - اردو مطالعاتی کنکور چیست - موسسه موفقیت

اردو نوروز دارای معایب و مزایایی است که مهم ترین آن ها را در زیر بررسی نموده ایم:

مزایا اردو مطالعاتی کنکور

ابتدا به سراغ مزایای اردو مطالعاتی عید می رویم:

۱) ایجاد روحیه و انگیزه مضاعف در دانش آموزان

زمانی که دانش آموزان افراد دیگر را مشاهده می کنند که با جدیت تمام در حال مطالعه هستند، آن ها نیز انگیزه می گیرند تا برای عقب نماندن از سایر دانش آموزان با جدیت بیشتری اقدام به مطالعه نمایند.

۲) به حداقل رساندن عوامل مزاحم

در اردوهای مطالعاتی سعی بر این شده است که تمام عواملی که برای دانش آموزان ایجاد حواس پرتی می کنند که مهم ترین آن ها تلفن همراه می باشد، از دانش آموزان دور شود. معمولا اولین

۳) ایجاد حس پشتکار و تلاش مضاعف در دانش آموزان

با توجه به اینکه دانش آموزان دو هفته متوالی در اردو حضور دارند، پس از گذشت دو سه روز اول با شرایط وقف شده و در روزهای آینده و حتی پس از اتمام اردو نیز می توانند ساعت های زیادی را به مطالعه بپردازند. به عنوان مثال دانش آموزانی بوده اند که قبل از حضور در اردو به سختی می توانستند ۳-۴ ساعت مطالعه مفید داشته باشند اما بعد از اتمام اردو این عدد به ۱۰-۱۲ ساعت افزایش یافته است.

۴) وجود برنامه های تفریحی و ورزشی

در بین زمان های استراحت برای دانش آموزان برنامه های تفریحی و ورزشی وجود دارد تا آن ها علاوه بر درس خواندن کمی تفریح هم داشته باشند تا خستگی درس خواندن تا حدی رفع شود. علاوه بر این موارد، این تفریحات و ورزش ها دانش آموزان را از استرس دور می کند تا روحیه آن ها را بالاتر می برد.

معایب اردو مطالعاتی کنکور

حال به سراغ برخی از معایب اردو نوروزی می رویم:

۱) هزینه نسبتا بالا

با توجه به اینکه اجاره کردن فضای بزرگ و همچنین پیدا کردن مشاوران و حضور تمام وقت آن ها در اردو و علاوه بر آن اغذیه دانش آموزان هزینه نسبتا بالایی را برای موسسات ایجاد می کند، این هزینه باید بین تعداد دانش آموزان تقسیم شود که ممکن است برای برخی خانواده ها پرداخت این هزینه مشکل باشد. البته شما علاوه بر هزینه باید امکانات موجود را بررسی نمایید و هزینه ها را نسبت به امکانات مقایسه نمایید.

۲) خستگی و بی حوصلگی

در روزهای اول به خصوص برای کسانی که عادت به ساعات طولانی مطالعه ندارند، ممکن است ساعت های طولانی درس خواندن بسیار خسته کننده باشد و حوصله‌شان سر برود و با توجه به اینکه مراقبین بر روی مطالعه آن ها نظارت دارند، نمی توانند کار دیگری انجام دهند.

۳) وجود برخی ناهماهنگی ها و بی نظمی ها

اگر موسسه ای برای اولین بار بخواهد اقدام به برگزاری اردو نوروزی کند و تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشد، در برخی موارد ممکن است بی نظمی و ناهماهنگی هایی به چشم بخورد.


معیارهای انتخاب بهترین اردو مطالعاتی عید

معیارهای انتخاب بهترین اردو مطالعاتی عید - اردو مطالعاتی کنکور چیست - موسسه موفقیت

آموزشگاه ها و موسسات گوناگونی در سطح کشور اقدام به برگزاری اردو نوروز می کنند. ممکن است برخی خانواده ها در مواجه با این موسسات دچار شک و تردید شوند که کدام یک را انتخاب نمایند. در اینجا قصد داریم مهم ترین معیارهای انتخاب یک اردو مطالعاتی خود را با هم بررسی نماییم.

۱) محیطی مناسب و آرام

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید محیط برگزاری اردو است. معمولا آموزشگاه های برتر دانشگاه ها را برای برگزاری اردو اجاره می کنند. دانشگاه ها با توجه به فضای بزرگی که دارند می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشند و شما می توانید در محیطی آرام و مناسب و دور از استرس و دغدغه به مطالعه کردن بپردازید.

۲) هزینه معقول و مناسب نسبت به امکانات

مورد دومی که باید به آن توجه کنید قیمت اردو مطالعاتی است. ممکن است قیمت اردو مطالعاتی موسسات با هم تفاوت داشته باشند. اما برای مقایسه قیمت شما باید قیمت را با توجه به امکاناتی که به شما عرضه می شود بسنجید. متاسفانه برخی موسسات که تبدیل به برند شده اند مبالغ بسیار کلانی از دانش آموزان دریافت می کنند اما امکاناتشان بسیار معمولی است. پس پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت نام حتما امکانات و ویژگی های اردوها را با هم مقایسه نمایید.

۳) گول تبلیغات و وعده های دروغین را نخورید!

اگر شما در طول سال تحصیلی چندان مطالعه‌ای نداشته اید امکان اینکه در دو هفته برای شما معجزه شود، وجود ندارد! شاید برخی از آموزشگاه ها برای جذب بیشتر افراد از شعارهای تبلیغاتی عجیب و فریب دهنده استفاده نمایند که مهم است شما به آن ها اعتماد نکنید و گول آن ها را نخورید.

۴) وجود رتبه های برتر و مشاوران

وجود رتبه های برتر سال های گذشته و در میان گذاشتن راز موفقیتشان با دانش آموزان و همچنین مشاوران کاربلد و با تجربه می تواند مسیر درست درس خواندن را برای دانش آموزان مشخص کند.

۵) وجود اساتید کنکوری برای رفع اشکال و برگزاری کلاس جمع بندی

وجود اساتید کنکور که برای شما رفع اشکال نمایند و در صورت علاقه برای شما کلاس های جمع بندی و تست و نکته برگزار نمایند، می تواند کمک ویژه ای برای شما باشد.


نتیجه گیری، اردو نوروز برویم یا نه؟

متاسفانه اکثر اردوهای نوروزی که برگزار می شود شرایط و امکانات مناسبی را در اختیار دانش آموزان قرار نمی دهد و صرفا با تبلیغات و جذب افراد می خواهند پولی به جیب بزنند. قبل از انتخاب و ثبت نام در اردو نوروزی حتما معیارها و ملاک های بالا را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با در نظر گرفتن معیارهای فوق در زیر بهترین اردو مطالعاتی کنکور را به شما معرفی کرده ایم.


بهترین اردو مطالعاتی کنکور کجاست؟

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت یکی از اولین مراکز آموزشی است که اقدام به برگزاری اردو مطالعاتی نوروزی در دانشگاه های برتر تهران نموده است. اردوهای موسسه موفقیت یکی از بهترین اردوهای نوروزی سطح کشور می باشد و از تمامی معیارهای فوق برخوردار است. با توجه به اینکه موسسه موفقیت جز اولین موسسات در زمینه برگزاری اردو نوروزی می باشد، سعی و خطاهای خود را انجام داده است و تجربه بسیار خوبی در زمینه اردو کنکور دارد. از دیگر فعالیت های موسسه موفقیت می توان به کلاس های آمادگی تیزهوشان ششم و نهم، کلاس نکته و تست دهم و یازدهم، کلاس کنکور، پانسیون مطالعاتی، انتخاب رشته و … اشاره کرد.
با توجه به ظرفیت محدود ثبت نام اردو مطالعاتی کنکور، اگر قصد ثبت نام دارید، حتما از قبل جای خود را رزرو کنید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتر در مورد اردو نوروز موسسه موفقیت با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

اردو مطالعاتی کنکور چیست؟

اردو مطالعاتی کنکور مدتی است که در برخی موسسات و مدارس برگزار می شود. در این اردو معمولا یک فضای بزرگ در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان در ساعت های مشخصی به درس خواندن می پردازند. برای اطلاعات دقیق‌تر و مقایسه اردو عید با کتابخانه ها لطفا مقاله را مشاهده فرمایید.

هزینه اردو مطالعاتی نوروز سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

اردوهای مطالعاتی مختلف با توجه به امکانات و مکانی که در اختیار شما قرار می دهند، هزینه های متفاوتی دارد. معمولا هزینه اردوهای معمولی و ساده که مدارس خودشان و در مدرسه برگزار می کنند و امکانات زیادی هم به دانش آموزان نمی دهند از یک تا یکی و نیم میلیون شروع می شود. با توجه به افزایش قیمت ها پیش بینی می شود که اردوی مطالعاتی نوروز ۱۴۰۲ که توسط موسسات و در دانشگاه ها برگزار می شود و امکاناتی از قبیل مشاور، اساتید رفع اشکال و … در اختیار شما قرار می دهند و در کل امکانات بیشتری نسبت به مدارس در اختیار شما قرار می دهند، حدودا بین ۴ تا ۶ میلیون تومان باشد.

3.7/5 - (6 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *