0
02122891840

شهریه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

یکی از سوالات پر تکراری که اکثر اولیا می پرسند، این است که شهریه مدارس تیزهوشان چقدر است؟ هزینه مدارس نمونه دولتی چقدر است؟ امروز قصد داریم هزینه ثبت نام تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر موارد از این قبیل را بررسی کنیم و ببینیم که کدام مدرسه ارزش بالاتری برای درس خواندن دارد. همچنین راهکارهای قبولی در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را با هم بررسی خواهیم کرد.


مقایسه مدارس؛ دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی یا نمونه دولتی؟

مقایسه مدارس؛ دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی یا نمونه دولتی؟ - شهریه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی - موسسه موفقیت

خیلی از والدین دچار شک می شوند که فرزندشان را در چه نوع مدرسه‌ای ثبت نام کنند. برای این موضوع باید موارد متعددی را در نظر داشت. مواردی از قبیل نوع ارتباط گرفتن دانش آموز با دبیر و سایر بچه ها، مقطع،میزان یادگیری و … موارد مهمی هستند که باید در انتخاب نوع مدرسه به آن توجه داشت.
مقطع تحصیلی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب نوع مدرسه می باشد. معمولا در دوره ابتدایی (به جز پایه اول که بسیار مهم می باشد) چندان ارزشی ندارد که هزینه زیادی صرف مدارس غیرانتفاعی کنید. اما اگر فرزند شما در ارتباط گرفتن ضعف دارد و در کلاس های شلوغ و پر جمعیت نمی تواند مطالب را به خوبی یاد بگیرد، می توانید در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام نمایید. همچنین در پایه ششم که دانش آموزان برای آزمون تیزهوشان آماده می شوند، پیشنهاد می کنیم در دوره های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم شرکت نمایید.

در دوره اول متوسطه نیز پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ مدارس تیزهوشان و یا نمونه دولتی بروید. اگر در مقطع نهم متوسطه اول در مدارس نمونه دولتی، دولتی و یا غیرانتفاعی هستید، به شما توصیه می کنیم که از برای قبولی در تیزهوشان به سراغ دوره های قبولی آزمون تیزهوشان بروید.
اما داستان مقطع متوسطه دوم به کل عوض می شود. مقطع متوسطه دوم به دلیل اینکه کنکور دارید باید توجه بسیار زیادی به مدرسه و نوع آن داشته باشید. طبق درصد اعلام شده از سوی سازمان ملی استعداد های درخشان (سپاد) می باشد، حدود ۷۰ درصد دانش آموزان برتر سال های قبل از مدارس تیزهوشان بودند. این سهم برای مدارس دولتی زیر ۲ درصد می رسد. این موضوع باعث شده است که میل اولیا و دانش آموزان برای حضور در مدارس تیزهوشان بیش از پیش شود. اما اگر هزینه مدارس غیرانتفاعی برای شما سنگین نمی باشد و در مدارس تیزهوشان پذیرفته نشده اید، اولویت بعدی مدارس برتر غیرانتفاعی می باشند.


شهریه مدارس تیزهوشان چقدر است؟

با توجه به امکاناتی که مدارس تیزهوشان در اختیار شما قرار می دهند، یک حداقل و حداکثری برای شهریه مدارس تیزهوشان در نظر گرفته شده است که معمولا بخشی از مبلغ را در موقع ثبت نام و به صورت نقدی دریافت می نمایند و مابقی را به صورت چک و اقساط می توانند پرداخت نمایند. این مبلغ در سال گذشته به صورت زیر بود.

مقطع تحصیلی حداقل میزان شهریه حداکثر میزان شهریه
متوسطه اول ۲/۹۰۰/۰۰۰ ۶/۵۸۵/۰۰۰
متوسطه دوم ۸/۷۸۰/۰۰۰ ۱۹/۴۲۰/۰۰۰

توجه داشته باشید که با افزایش تورم نسبت به سال گذشته، امکان افزایش این شهریه ها در امسال وجود دارد.


شهریه مدارس نمونه دولتی چقدر است؟

همچون مدارس تیزهوشان، مدارس نمونه دولتی نیز با توجه به امکانات و سطح مدرسه، هزینه های متغیری برای ثبت نام دارد. هزینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی نیز معمولا بخشی به طور نقدی و بخشی به طور چک و اقساط پرداخت می شود. حداقل و حداکثر شهریه مدارس نمونه دولتی در سال های قبل به صورت زیر می باشد.

مقطع تحصیلی زمان آموزشی تعیین شده حداقل میزان شهریه حداکثر میزان شهریه
ابتدایی ۳۱ ساعت ۱/۹۰۰/۰۰۰ ۶/۰۰۰/۰۰۰
متوسطه اول ۳۸ ساعت ۳/۰۰۰/۰۰۰ ۷/۰۰۰/۰۰۰
متوسطه دوم ۴۲ ساعت ۴/۰۰۰/۰۰۰ ۹/۵۰۰/۰۰۰

این نکته را در نظر داشته باشید که این مبالغ برای سال گذشته و برای زمان تعیین شده فوق بوده است و احتمال افزایش قیمت در سال های آینده وجود دارد.


مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیست؟

مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیست؟ - شهریه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی - موسسه موفقیت

با تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی لازم نیست هزینه های گزاف و سرسام آوری برای مدارس غیرانتفاعی پرداخت نمایید. همچنین سطح علمی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بالاتر از مدارس دولتی می باشد. شما با تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به راحتی می توانید پس از گرفتن مدرک دیپلم، برای پذیرش و مهاجرت به کشور های معتبر اروپایی اقدام نمایید. اگر هم قصد ادامه تحصیل در ایران را دارید، با سطح علمی بالا و پیگیری که مدارس تیزهوشان دارند، به راحتی می تواند یک رتبه خوب در کنکور کسب نمایید.


چگونه در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی پذیرفته شویم؟

برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید تلاش و کوشش بسیاری انجام دهید. البته قبولی در آزمون نمونه دولتی کمی راحتر است اما آن هم نیازمند تلاش است. آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان هر ساله در پایان مقطع ابتدایی یعنی ششم به هفتم و همچنین در پایان مقطع متوسطه اول یعنی پایه نهم به دهم برگزار می شود. اگر قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارید به شما توصیه می کنیم که در مقطع ششم به هفتم شانس خود را امتحان کنید، زیرا قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب راحت تر از قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم می باشد.
همانطور که احتمالا بدانید، سطح سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی بالاتر از سطح کتاب می باشد، بنابراین بهترین راهکار برای قبولی در آزمون تیزهوشان، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان می باشد. در این کلاس ها شما را با انواع روش های تست زنی، مدیریت زمان و سایر موارد از این دست آشنا می کنند.


کدام موسسه بهترین کلاس آمادگی تیزهوشان را برگزار می کند؟

موسسات و آموزشگاه های بسیاری در سال های اخیر اقدام به برگزاری کلاس های آمادگی برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی کرده اند اما مشکلی که اکثر آن ها دارند این است که در سطح کتاب و با دبیران مدارس معمولی و دولتی برگزار می کنند. کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی موسسه موفقیت در سال های اخیر جز بهترین کلاس های آمادگی تیزهوشان می باشد و با دبیران کاربلد و متخصص در زمینه تیزهوشان شما را به بهترین نحو آماده آزمون می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس ها می توانید با شماره های مجموعه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (تلفن: ۰۲۱۲۲۸۹۱۸۴۰ – ۰۲۱۲۲۸۷۱۴۹۶)

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *